![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() neen de discussie gaat over die 300 000 Vlamingen die dagelijks in Brussel werken. Vlaamse ambtenaren zijn daar maar een fractie van. Ik zal je vertellen hoe het komt dat velen de trein of de wagen nemen naar Brussel om er te werken; je verdient er gewoon gemiddeld meer. Brussel is een wereldstad... in dat opzicht is het dus ook belachelijk hoe de discussie vanuit Vlaanderen, over Brussel, wordt gevoerd!
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() "hij" "leert" wel Nederlands...
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
![]() Citaat:
U was even interessant (vorige verkiezingen toen De Wever het enkel nog kon doen met vage woorden) op het moment dat er echt iets moet gepresteerd worden door de partij was U gewoon een interessant opstapje. "volharden in de boosheid"; welke boosheid?
![]() |
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() Vlaanderen heeft het meeste te verliezen u zou er nog kunnen van verschieten wie er het meeste zal verliezen. Maar wees gerust deze vlaming heeft zich al ingedekt
![]() En als dit een dreigement is van de franstaligen om België samen te houden dan laat ik me niet afdreigen ![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 6 maart 2011 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() "mijn partij"?
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga akkoord met wat de Vlaamse Beweging en hun organisaties zeggen maar als Franstalig zie ik me niet leden van pakweg TAK of VNJ feliciteren. Voor hen ben ik zowiezo "slecht" omdat ik Franstalig ben, dat maakt deel van hun ideologie en ik maak zelf geen kritiek daarover. Het is hun volle recht zo te denken. Ik steun ze maar van heel ver. |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is ongelofelijk hoe mensen zich inzetten, hun denkwereld beheerst wordt door het begrip "Staat" en "Nationaliteit". Het is zelfs zo dat staten hun best doen om hun bewoners bij te brengen dat zij allen eenn bepaalde "identiteit" gemeenschappelijk MOETEN hebben.
Is dat zo ? zeker niet : iedereen heeft een individuele "identiteit" die verschilt van zijn naaste buren, zelfs van zijn familie of gezinsleden. Familiebanden overschrijden overigens altijd "staatsgrenzen". Staatsgrenzen zijn hinderpalen voor het individu kunstmatig geschapen door historische omstandigheden ; in Europa voornamelijk door feodale heren (lees : "roofridders"). De politieke toestand in dit gedeelte van West europa vertoont nogal overeenkomsten : stel dat in Nederland een grote meerderheid van "Linkse Stemmers" in bv. De Randstad zou wonen en men daar een soortement BDW zou hebben : onmiddelijk zou er gepleit worden voor een splitsing van Nederland in een West en een Oost-Nederland omdat er blijkbaar tegenstelde politieke culturen bestaan. (Amsterdam stemt inderdaad helemaal anders dan de rest van Nederland). Waalse cultuur, Vlaamse cultuur, Belgische cultuur : wat gaan we nog hebben ? Antwerpse Cultuur .. vast en zeker & ook de cultuur van Oostduinkerke is zeker niet te versmaden. Mensen van bij ons (je mag ze Vlamingen noemen hoor!) scheren hoge toppen in Duitsland (schlagerartiesten en theateritendanten..) in de rest van de wereld (dus Wereldcultuur ?) schilders, beeldende kunst.. We zijn in staat om werkelijk de "voorhoede" te zijn van diverse cultuuruitingen op wereldschaal.. moeten we daar dan één of ander kleinzielig nationalistisch etiketje op kleven ? Is het niet doordat onze gewesten sedeert verschillende eeuwen het kruispunt is van de diverse cultuurvolkeren in europa dat we het zo ver geschopt hebben? De "strafste" gasten in dezgn. "belgische" cultuur zijn ... immigranten : franse, intaliaanse en nu ook Noord-Afrikaanse. Bovendien zijn ook onze noorderburen gezegend door hetzelfde fenomeen : de overeenkomsten en verschillen zijn frappant. Wel niet in het lminst omdat er nog eens een wisselwerking is doordat kunstenaars uit het zuiden zich in het noorden gaan vestigen en vice versa. Eén konkreet voorbeeld slechts : Studio 100 ; dat is een cultuurfenomeen dat niet alleen de ganse Benelux veroverde, maar intussen uitgroeit tot het grootste cultuurbedrijf voor kinderen en jeugd na Disney ie. het heeft een planetaire dimensie gekregen. Niet slecht voor een verottende staat eigenlijk...
#133 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Men kan natuurlijk naast de pot blijven pissen...
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Poolse les in Antwerpen ? De Poolse amlbassadeur vraagt lessen Pools te intyegreren in het Vlaams onderwijs en verwijst hierbij naar Franse voorbeelden en naar een Europese richtlijn. (Het Nieuwsblad) Meertalig Onderwijs Het Vlaamse onderwijs staat er huiverig tegenover, maar het Atheneum van Sint Pieters Woluwe zal vanaf september toch enkele vakken in het Engels geven. er wordt niet voor het Frans gekozen omdat Engels ook al aan universiteiten gebruikt wordt. Talenstudie bij jongeren Het percentage leerlingen dat twee of meer talen studeert in het hoger secundair onderwijs varieert van 6% in Groot-Bruttanië tot 100% in Nederland
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou men België dus beter ipv het onderscheid tussen vlaanderen en wallonie eens het onderscheid beginnen maken tussen de werkende en niet werkende mens. Ik denk dat men dan zal verbaasd zijn. |
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je nog vertrouwen in de waarde van je eigen vastgoed ? Heb je een hypothecaire lening afgesloten met vaste rentevoet ? Heb je een kluis vol goud en een dobermann en een geweer ? Heb je droge voeding en voeding in blik gehamsterd ? Dit is absoluut geen rendement. Ik vraag me af hoe men vermogen ( kapitaal, vastgoed, ...) het beste kan beschermen tegen de politieke crisis die nu in de soevereine landen van Europa heerst. Niet enkel in België, ook in andere landen. |
|
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 6 maart 2011 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb in ieder geval al geen vastgoed ![]() |
|
![]() |