Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 maart 2011, 11:08   #121
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de discussie gaat over het aantal Vlaamse ambtenaren die in Brussel werken.
neen de discussie gaat over die 300 000 Vlamingen die dagelijks in Brussel werken. Vlaamse ambtenaren zijn daar maar een fractie van. Ik zal je vertellen hoe het komt dat velen de trein of de wagen nemen naar Brussel om er te werken; je verdient er gewoon gemiddeld meer. Brussel is een wereldstad... in dat opzicht is het dus ook belachelijk hoe de discussie vanuit Vlaanderen, over Brussel, wordt gevoerd!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:22   #122
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Het zal binnenkort moeten... blijkbaar is onze Vlaamse jeugd niet zo geïnteresseerd in het Frans. Gek hé...
Die plaat van je over die paar Brusselaars is nogal afgezaagd eigenlijk. Precies of elke Franstalige Brusselaar die zich in de rand komt vestigen een vuile taalracist zou zijn .
Als dit zo niet is, waarom leert hij dan geen Nederlands. Dit is trouwens altijd de bedoeling van de faciliteiten geweest. De Franstaligen de tijd geven om Nederlands te leren.
Bob is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:24   #123
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent wel een mooie illustratie van het probleem waarmee de N-VA nu zit. U zal helemaal niet bij de N-VA blijven (als wat U zegt inderdaad is wat U denkt) als ze een goede hervorming uitvoeren.

dus eigenlijk hebben ze aan U niks... Want eenmaal De Wever burgemeester van Antwerpen is zal U hen toch niks meer opbrengen. Dus moeten ze eigenlijk een ander publiek proberen aan zich te hechten... de die-hard Flaminganten en die zijn enkel blij... wel met een splitsing liever vandaag dan morgen.

Ik ken wel meer mensen die denken zoals U hier boven schrijft...
Dus wat u nu zegt is dat enkel kiezers belangrijk zijn die zich gedragen als groupies en dus geen persoonlijke mening hebben over wat er zich afspeelt in de maatschappij. Ik ben echter een even interessante kiezer voor de NVA als de rest. Als de andere partijen immers blijven volharden in de boosheid ben ik ook degene die instemt met de onafhankelijkheid van vlaanderen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:35   #124
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Als dit zo niet is, waarom leert hij dan geen Nederlands. Dit is trouwens altijd de bedoeling van de faciliteiten geweest. De Franstaligen de tijd geven om Nederlands te leren.
"hij" "leert" wel Nederlands...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:38   #125
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik hoor hier altijd wat zal Vlaanderen zijn zonder Brussel,.....
Het is leuk om te zien hoe ze de vlamingen proberen bang maken.
Vergeet niet het meeste geld zit in vlaanderen wij kunnen nog altijd de klap van het splitsen van België opvangen. In Wallonie en Brussel echter daar zal de klap extra hard aankomen. Daar moet gestart worden van nul aangezien er veel meer werklozen zijn. Dus wie heeft er het meeste bij te winnen om meer toegevingen te doen? Blijkbaar denken sommige politici niet verder dan hun elektoraat.
Wie heeft er het meeste te verliezen ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:40   #126
largo_w

Standaard

Citaat:
Dus wat u nu zegt is dat enkel kiezers belangrijk zijn die zich gedragen als groupies en dus geen persoonlijke mening hebben over wat er zich afspeelt in de maatschappij. Ik ben echter een even interessante kiezer voor de NVA als de rest. Als de andere partijen immers blijven volharden in de boosheid ben ik ook degene die instemt met de onafhankelijkheid van vlaanderen.
Voor een partij is dat een evidentie... waarom zou ze in U investeren als ze toch weten dat U morgen weer gaat overstappen.
U was even interessant (vorige verkiezingen toen De Wever het enkel nog kon doen met vage woorden) op het moment dat er echt iets moet gepresteerd worden door de partij was U gewoon een interessant opstapje.
"volharden in de boosheid"; welke boosheid?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:42   #127
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wie heeft er het meeste te verliezen ?
Vlaanderen heeft het meeste te verliezen u zou er nog kunnen van verschieten wie er het meeste zal verliezen. Maar wees gerust deze vlaming heeft zich al ingedekt
En als dit een dreigement is van de franstaligen om België samen te houden dan laat ik me niet afdreigen
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:43   #128
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor een partij is dat een evidentie... waarom zou ze in U investeren als ze toch weten dat U morgen weer gaat overstappen.
U was even interessant (vorige verkiezingen toen De Wever het enkel nog kon doen met vage woorden) op het moment dat er echt iets moet gepresteerd worden door de partij was U gewoon een interessant opstapje.
"volharden in de boosheid"; welke boosheid?
Ik snap direct waarom uw partij zo klein geworden is En die boosheid wil bij mij zeggen de punten die ik belangrijk vind voor het goede functioneren van België.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 6 maart 2011 om 11:44.
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:44   #129
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik snap direct waarom uw partij zo klein geworden is
"mijn partij"?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:45   #130
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
"mijn partij"?
openvld
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:48   #131
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een bedrijf die representatief is voor Belgie Allochtonen, Walen uit alle provincies,....
Wanneer ik een allochtoon uitleg wat de vlaamse zaak is dan zie ik er zelfs een vorm van sympathie voor. Het enige wat men hier in Brussel erover denkt te weten is dat vlamingen rascisten zijn en fascisten. Dit is wss ook de strategie van de PS hier in Brussel om hun stemmen te ronselen. Wanneer ik echter men standpunten uitleg gaan ze volledig akkoord met men stellingen.
Ik heb ook in een Brusselse bedrijf gewerkt, zogezegd "representatief voor België". Wat heb ik er gemerkt? Franstaligen blijven onder Franstaligen, Vlamingen blijven onder Vlamingen. Contacten tussen de twee gemeenschappen zijn er ENKEL EN ALLEEN als het echt moet : pure professionele redenen dus. Voor de rest leven we apart en het is beter zo.
Ik ga akkoord met wat de Vlaamse Beweging en hun organisaties zeggen maar als Franstalig zie ik me niet leden van pakweg TAK of VNJ feliciteren. Voor hen ben ik zowiezo "slecht" omdat ik Franstalig ben, dat maakt deel van hun ideologie en ik maak zelf geen kritiek daarover. Het is hun volle recht zo te denken. Ik steun ze maar van heel ver.
Everytime is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:49   #132
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het is ongelofelijk hoe mensen zich inzetten, hun denkwereld beheerst wordt door het begrip "Staat" en "Nationaliteit". Het is zelfs zo dat staten hun best doen om hun bewoners bij te brengen dat zij allen eenn bepaalde "identiteit" gemeenschappelijk MOETEN hebben.

Is dat zo ?

zeker niet : iedereen heeft een individuele "identiteit" die verschilt van zijn naaste buren, zelfs van zijn familie of gezinsleden. Familiebanden overschrijden overigens altijd "staatsgrenzen". Staatsgrenzen zijn hinderpalen voor het individu kunstmatig geschapen door historische omstandigheden ; in Europa voornamelijk door feodale heren
(lees : "roofridders").

De politieke toestand in dit gedeelte van West europa vertoont nogal overeenkomsten :
stel dat in Nederland een grote meerderheid van "Linkse Stemmers" in bv. De Randstad zou wonen en men daar een soortement BDW zou hebben : onmiddelijk zou er gepleit worden voor een splitsing van Nederland in een West en een Oost-Nederland omdat er blijkbaar tegenstelde politieke culturen bestaan. (Amsterdam stemt inderdaad helemaal anders dan de rest van Nederland).
Waalse cultuur, Vlaamse cultuur, Belgische cultuur : wat gaan we nog hebben ? Antwerpse Cultuur .. vast en zeker & ook de cultuur van Oostduinkerke is zeker niet te versmaden. Mensen van bij ons (je mag ze Vlamingen noemen hoor!) scheren hoge toppen in Duitsland (schlagerartiesten en theateritendanten..) in de rest van de wereld
(dus Wereldcultuur ?) schilders, beeldende kunst..

We zijn in staat om werkelijk de "voorhoede" te zijn van diverse cultuuruitingen op wereldschaal.. moeten we daar dan één of ander kleinzielig nationalistisch etiketje op kleven ? Is het niet doordat onze gewesten sedeert verschillende eeuwen het kruispunt is van de diverse cultuurvolkeren in europa dat we het zo ver geschopt hebben?
De "strafste" gasten in dezgn. "belgische" cultuur zijn ... immigranten : franse, intaliaanse
en nu ook Noord-Afrikaanse. Bovendien zijn ook onze noorderburen gezegend door hetzelfde fenomeen : de overeenkomsten en verschillen zijn frappant. Wel niet in het lminst omdat er nog eens een wisselwerking is doordat kunstenaars uit het zuiden zich in het noorden gaan vestigen en vice versa.

Eén konkreet voorbeeld slechts : Studio 100 ;

dat is een cultuurfenomeen dat niet alleen de ganse Benelux veroverde, maar intussen uitgroeit tot het grootste cultuurbedrijf voor kinderen en jeugd na Disney ie. het heeft een planetaire dimensie gekregen.

Niet slecht voor een verottende staat eigenlijk...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:53   #133
largo_w

Standaard

Citaat:
openvld
ah ok...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:53   #134
freelancer
Banneling

Standaard

Men kan natuurlijk naast de pot blijven pissen...
freelancer is offline  
Oud 6 maart 2011, 11:59   #135
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik heb ook in een Brusselse bedrijf gewerkt, zogezegd "representatief voor België". Wat heb ik er gemerkt? Franstaligen blijven onder Franstaligen, Vlamingen blijven onder Vlamingen. Contacten tussen de twee gemeenschappen zijn er ENKEL EN ALLEEN als het echt moet : pure professionele redenen dus. Voor de rest leven we apart en het is beter zo.
Ik ga akkoord met wat de Vlaamse Beweging en hun organisaties zeggen maar als Franstalig zie ik me niet leden van pakweg TAK of VNJ feliciteren. Voor hen ben ik zowiezo "slecht" omdat ik Franstalig ben, dat maakt deel van hun ideologie en ik maak zelf geen kritiek daarover. Het is hun volle recht zo te denken. Ik steun ze maar van heel ver.
Taalweetjes uit "Horizontaal" het clubblad van de FEL :

Poolse les in Antwerpen ?

De Poolse amlbassadeur vraagt lessen Pools te intyegreren in het Vlaams onderwijs en verwijst hierbij naar Franse voorbeelden en naar een Europese richtlijn. (Het Nieuwsblad)

Meertalig Onderwijs

Het Vlaamse onderwijs staat er huiverig tegenover, maar het Atheneum van Sint Pieters Woluwe zal vanaf september toch enkele vakken in het Engels geven. er wordt niet voor het Frans gekozen omdat Engels ook al aan universiteiten gebruikt wordt.

Talenstudie bij jongeren

Het percentage leerlingen dat twee of meer talen studeert in het hoger secundair onderwijs varieert van 6% in Groot-Bruttanië tot 100% in Nederland

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 6 maart 2011, 12:00   #136
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dit is hier in ieder geval niet het geval. Hier spreekt iedereen met iedereen. Wat ik wel merk is dat (werkende) Walen min of meer hetzelfde denken als het op de sosciale zekerheid aankomt. Het is enkel het politiek landschap die anders denkt.
Eigenlijk zou men België dus beter ipv het onderscheid tussen vlaanderen en wallonie eens het onderscheid beginnen maken tussen de werkende en niet werkende mens. Ik denk dat men dan zal verbaasd zijn.
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 maart 2011, 12:27   #137
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft het meeste te verliezen u zou er nog kunnen van verschieten wie er het meeste zal verliezen. Maar wees gerust deze vlaming heeft zich al ingedekt
En als dit een dreigement is van de franstaligen om België samen te houden dan laat ik me niet afdreigen
Hoe heb je jezelf ingedekt ?

Heb je nog vertrouwen in de waarde van je eigen vastgoed ?

Heb je een hypothecaire lening afgesloten met vaste rentevoet ?

Heb je een kluis vol goud en een dobermann en een geweer ?

Heb je droge voeding en voeding in blik gehamsterd ?

Dit is absoluut geen rendement. Ik vraag me af hoe men vermogen ( kapitaal, vastgoed, ...) het beste kan beschermen tegen de politieke crisis die nu in de soevereine landen van Europa heerst. Niet enkel in België, ook in andere landen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 6 maart 2011, 12:36   #138
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"hij" "leert" wel Nederlands...
Denkt ge. Waarom zouden ze trouwens. Ze worden overal in hun taal bediend.
Bob is offline  
Oud 6 maart 2011, 12:37   #139
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nota De Wever was een puur Vlaamse nota en dus ook in die logica te plaatsen. Het was een deftige nota met juist dat tikkeltje teveel Vlaamse eisen die voor de andere kant nooit aanvaard konden worden. Dan gaan zeggen "hier ga ik niet onder" is natuurlijk hilarisch want daar ga je wel onder gaan... Niemand beweerd dat de N-VA morgen de onafhankelijkheid zal uitroepen... Dat laat niet weg dat ze wel aan de onderhandelingstafel staan met een zuiver separatistische programma. Niet een programma dat gaat voor een betere werking maar een programma dat op termijn een onafhankelijkheid wil nastreven (met Brussel). Komt daarbij natuurlijk dat de N-VA onvoorbereid naar de besprekingen is getrokken wat hen duidelijk wel kwalijk mag genomen worden...
Weer eens een goeie. De Wever maakt een nota waarin hij reeds een heel stuk van zijn verkiezingsprogramma laat vallen. Maar voor u is het nog "te Vlaams". Kijk, met dat overblijvende stuk, dat in francofone en in uw ogen nog steeds "te Vlaams" is, daarmee zullen de fracofonen deze maal wél moeten instemmen. Zo eenvoudig is het. Als de francofonie het nog steeds belangrijk vindt om la Belgique in stand te houden, dan zullen ze moeten aanvaarden dat het een totaal ander Belgique zal moeten zijn. Niet meer naar het model dat geliefd is bij de franstalige minderheid maar deze keer naar het format dat gewenst wordt door de demografisch en economisch zwaarst doorwegende eenheid. En, tot spijt van wie het benijdt is dat Vlaanderen. Leer ermee leven.

Laatst gewijzigd door quercus : 6 maart 2011 om 12:46.
quercus is offline  
Oud 6 maart 2011, 12:52   #140
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe heb je jezelf ingedekt ?

Heb je nog vertrouwen in de waarde van je eigen vastgoed ?

Heb je een hypothecaire lening afgesloten met vaste rentevoet ?

Heb je een kluis vol goud en een dobermann en een geweer ?

Heb je droge voeding en voeding in blik gehamsterd ?

Dit is absoluut geen rendement. Ik vraag me af hoe men vermogen ( kapitaal, vastgoed, ...) het beste kan beschermen tegen de politieke crisis die nu in de soevereine landen van Europa heerst. Niet enkel in België, ook in andere landen.

Ik heb in ieder geval al geen vastgoed
alfa16vjtd is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be