![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Vooral de klootzakken (en da's een uitdrukking die ik gekregen heb van een ander belastingskantoor) van't kantoor van Puurs. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben er ondertussen aan uit. Indien ik mijn diensten als freelancer wil aanbieden, wil ik €10 per uur overhouden, dan zit ik tegen de €45/u aan te hikken. En dan moet ik niet denken aan top of the bill gereedschap aan te schaffen. (geen DeWalt , Festool of Milwauki voor mij dan. Met wat geluk mijn favoriet, Makita, en dat alleen omdat ik dat persoonlijk ook gebruik)
|
|
|
|
#122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
nee serieus, ik zal altijd proberen voor de lokale middenstand te kiezen als dat kan, ik kom zelf uit een familie van middenstanders, he, ... Maar voor sommige dingen wil ik gewoon niet waanzinnig veel betalen, en dan durft zo een keten wel al eens uitkomst bieden, daar werken uiteindelijk ook Vlamingen, en ge moet iedereen al eens iets gunnen. |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder inderdaad, ik koop graag bij een zelfstandige, als die goeie kwaliteit heeft, maar als die daar met een bakkes tot op de grond achter zijnen toog staat, ... ka m naar de kloten lopen, en als hij mij probeert te bedotten ook. In de familie zit een winkel die heel goed draait, niet goedkoop, dat weet ge ook als ge binnen komt, ge krijgt wel een persoonlijke service, en een goed en kwalitatief aanbod en dat kost geld, ze hebben ook een eigen atelier om zaken aan te passen, of te veranderen, ... dat is part of the service, maar dat kost uiteraard, als je dat er niet voor over hebt, dan gaat ge maar op een ander. bij mijn broer zijn business is dat juist hetzelfde, ... persoonlijke begeleiding en opvolging etc... maar trekt uw portefeuille maar open want dat kost uiteraard geld, ... is ondertussen al weer aan het denken om uit te breiden, ... maar die zit inderdaad in een nice markt met klanten die echt geld te veel hebben. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bedrijfsrestaurants worden niet noodzakelijk gesubsidieerd, ze maken zo goed als geen winst, maar ook geen verlies. Het gaat om een service naar de werknemer toe, zonder winstgevend oogmerk. Een bedrijf als Ikea gebruikt een restaurant om klanten te lokken. |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het eten is dan ook niet vergelijkbaar met het eten dat je in een normaal restaurant krijgt.
|
|
|
|
#126 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heeft iets te maken met wetgeving en kok diploma of zo. Maar een gewone frituur mag dat niet aanbieden. Citaat:
Het gewicht in de pakjes beslist men zelf. Maar misschien dat ze bij de belastingen ook kunnen rekenen hé? Aankoop 5000 kilo patatten; verkoop zogezegd 500 pakjes (weet ik veel)..en dan rekenen ze dat eens uit waarschijnlijk. Citaat:
Citaat:
En een beetje winst op het materiaal. En dat werkt allemaal prima zolang je zelf ongeveer evenveel aan anderen moet betalen.
|
|
|
|
#127 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Belastingen zeggen daar niets van. Moet wel kloppen verhouding patatten / frieten
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb geen ander gereedschap meer. Vooral mat accumachinekes staan ze aan de top.
|
|
|
|
#130 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vertel dat maar aan de uitbater die enkele €1000 op tafel mocht leggen voor zijn te zware pakjes friet. De belastingsdienst ging er oa van uit dat een deel van de aardappelen in't zwart was aangekocht. En dan mag je maar proberen aan te tonen dat dat niet zo is. Geen "onschuld tot schuld bewezen is" bij onze fiscus. Betalen zal je, en misschien, na een overvloedige bewijslast zelf te leveren, krijg je het bedrag misschien terug.
|
|
|
#132 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ondernemer zijn wordt dan ook zwaar afgestraft in de belziek,... je zou immers wat eigen winst kunnen vergaren en goed boeren, ... dat mag niet van de rooi rakkers...
|
|
|
|