![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Je hebt gelijk. Ik ging hier zwaar door de bocht. Sp.a zat aan de helft, wat betekent dat een meerderheid van 86 % tegen die partij is. Alle partijen hebben trouwens het signaal van de kiezer begrepen, en dat was, naar mijn bescheiden mening niet, dat de meerderheid tegen de N-VA gestemd heeft. Niemand zal het in zijn hoofd halen, om het zonder de N-VA te proberen, alhoewel er hier en daar wel wat blufpoker werd gespeeld, zijn ze er als de dood voor. Ijdele hoop om die kloefkafferkes van "niet in mijn naam" een politieke tribune te geven om het tij te doen keren of het moet zijn dat de N-VA ze zelf geronseld heeft? Zou een mogelijke verklaring zijn voor de 33 % die ze nu zouden halen, volgens de laatste opiniepeilingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() .
![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 10 maart 2011 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Vreemdeling
|
![]() Jij bent geen egalitarist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Ik vind djenne en Qab hilarisch vanavond, ik neem er drank en hapjes bij...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlug. Niet zozeer omdat de hapjes en drankjes snel zullen op zijn. Maar eerder omdat de voorstelling (vlug en) voortijdig zal afgebroken worden.
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk niet, ik ben voor de maximale ontplooiing van de capaciteiten van elk individu. Niet elk individu heeft dezelfde capaciteiten. Zo is de biologie.
Ik ben voor gelijke kansen voor iedereen, maar gelijke kansen betekent niet gelijke uitkomst. Ik ben voor positieve extra kansen voor zij die er bij geboorte minder hebben, maar niet met de bedoeling dat iedereen op hetzelfde punt uitkomt. Ik ben erg tegenstander van het afmaaien van elk grassprietje dat boven de middenmoot uitsteekt. Dat is de erfenis die ik heb overgehouden aan de lectuur van Nietzsche.
![]() |
![]() |
#130 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik zou graag Koen De Bauw ook wel eens horen uitleggen waarom een kind in Duitsland, VS, VK, Congo, etc. niet dezelfde rechten op sociale tegemoetkomingen zou mogen hebben als een kind in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Levensgevaarlijk voor zijn carriere.
Dat, inzake de subsidies, onze acteurs links moeten kakelen, is voor de hand liggend. Maar dat ze menen dat ze de megafoon voor 'het volk' moeten spelen, is een paar bruggen te ver. Gedrag voor over het paard getilde sujetten die zichzelf tot orakel bombarderen. We hebben trouwens geen reeks nodig die op de actuele politiek moet inspelen. Daar dient het nieuws voor. Acteurs en toneelspelers moeten doen waarvoor ze betaalt worden, namelijk voor fictie en amusement zorgen. Da's meteen ook het enige waarvoor ze ooit op school hebben gezeten. Alsof ze op het schoon verdiep zullen wakker liggen als hun, al of niet fictieve, aanhangers zich verbranden aan uitspraken die tegen alle logica indruisen. Maar speel maar rustig verkrachtertje of pedo. Of is het echt zo moeilijk om het verschil te zien tussen een scenario en de échte wereld ? Veel respect voor De Bauw zijn acteerprestaties maar zijn opinie over politiek mag hij inslikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik snap de reacties hier evenmin hoor. Men kan moeilijk omgaan met meningsverschillen wat betreft identiteit, juist omdat men wat dat betreft enorm verdeeld is. Sommigen gedragen zich als gevolg ervan enorm bekrompen door. Het is een teken van zwakte, eerlijk gezegd.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 maart 2011 om 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Staatssecretaris
|
![]() Ach, nummer zoveel van de linkse culturele elite die denkt dat zijn mening belangrijker is dan die van 28% van de Vlaamse kiezers, who cares?
Goede acteur en iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar zoals al gesteld in dit topic stel ik mij vragen bij 's mans mentale staat wanneer hij bepaalde persoonlijkheden die in een normale maatschappij als ontoelaatbaar beschouwd worden, schijnbaar liever gestalte geeft dan die van een politicus die een uitgebreid kiezerspubliek achter zich heeft en een fatsoenlijke politie grondstroom vertegenwoordigt. Mij niet gelaten... Met iedere onverlaat die zich laatdunkend uitlaat over de kiezers van de N-VA wint de partij wel weer ergens een zieltje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze leven tenslotte van hun bekendheid en populariteit, of niet soms ? Door zulke ondoordachte dingen te zeggen, loop je kans om 30 procent van je 'publiek' voor het hoofd te stoten. Hij MAG uiteraard zijn mening geven. Maar ik zou zoiets, in zijn plaats, eerst flink overwegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bekende Vlamingen (of Belgen, whatever) hebben echter een breder draagvlak in de maatschappij dan jij en ik. Ze mogen hun eigen mening hebben, maar dan vind ik het - gelet op hun maatschappelijke relevantie - niet kunnen dat hij het Vlaams-nationalisme een stille sluipmoordenaar noemt of dat hij pertinente onwaarheden vertelt. Had Koen De Bouw zich nu beperkt tot "Neen, ik wil de rol van Bart De Wever niet spelen want zijn visie ligt te ver van de mijne en zijn politieke visie is de mijne niet..." dan was dat een heel park rechtvaardiger geweest en gewoon ronduit aanvaardbaar. Hetzelfde met dat theater van Marijke Pinoy en Maaike Neuville. Niet in hun naam, fair enough, maar wel in de naam van 28% van de Vlamingen. En als je mevrouw Pinoy dan hoort raaskallen op verschillende journaals en TV-programma's over haar kleine show, dan stel ik me toch vragen bij de intellectuele eerlijkheid van links cultureel Vlaanderen. Maar soit, zolang de culturele elite zich maar progressief, links en ruimdenkend kan opstellen zijn ze gelukkig. Dat de N-VA ondertussen rustig naar de 33% fietst, is dan weer leuk voor mij. Iedereen content. |
|
![]() |
![]() |