Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 maart 2011, 20:57   #121
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nu Dehaene zich terug trekt uit de raad van bestuur van Inbev had ik eerder gedacht dat Daerden dat op het lijf was geschreven.
Voorproever of zoiets.
Nee jogen! lol, die zuipt alles, dan kunt ge even goed een varken de michelin sterren laten uitdelen
Oud 14 maart 2011, 21:37   #122
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik denk dat die link al honderd keer is gegeven. Als je niet wilt weten, zal je ook nooit weten.
12 miljard naar Wallonië? onmogelijk.
BWarrior is offline  
Oud 14 maart 2011, 22:09   #123
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Nochtans is iedereen het er over eens dat alleen al in de sociale zekerheid 6 miljard Euro naar Wallonië verhuist. Niemand die dat zelfs nog durft ontkennen.
fonne is offline  
Oud 14 maart 2011, 22:16   #124
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Aangezien de fr-partijen geen accoord willen voor eind april,zulen er wel verkiezingen komen.
Totaal uitgesloten!!!!
Boontjes is offline  
Oud 14 maart 2011, 22:44   #125
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, als je zelf niet in staat bent om AMD + Subventionen in te typen in Google.
EU nickt Subvention der AMD-Chipfabrik in Dresden ab.
250 Miljoen Euro dus van de federale staat in 2004, zoals ik al zei.
In 1996 werd de volledige subsidie van 400 miljoen voor de eerste fabriek nog door de deelstaat Sachsen zelf opgehoest.
AMD baut zweite Chipfabrik in Dresden.

Dan komen die cijfers nu toch boven? Waar klaag je dan over?
Leningen en borgen zijn geen transfers.
Er wordt altijd aangehaald dat de cijfers in Duitsland zo transparant zijn. Ik vroeg me gewoon af hoe het juist draait met Saksen. Ik weet dat daar enorm veel geïnvesteerd is van overheidswege. Blijkbaar moet je toch bij Google terecht om een begin van de cijfers te kennen en dan heb je nog niet het volledige plaatje.

Weet je dat West-Duitsland in de periode 1990-1995 een investeringsplan had van 650 miljard US $ in de ex-DDR ?

http://www.countryreports.org/histor...x?countryId=91

Het gras is altijd groener aan de andere kant, volgens mij wordt er een beetje te veel gefocust op de transparantie van de Duitse cijfers. Als je echt gaat grasduinen dan komt er wel wat meer boven. De Duitsers hebben er echter ook belang bij om niet al te veel onrust te zaaien.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 maart 2011, 23:04   #126
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans is iedereen het er over eens dat alleen al in de sociale zekerheid 6 miljard Euro naar Wallonië verhuist. Niemand die dat zelfs nog durft ontkennen.
Alléén den didier....

Hij slaagt erin om de schuld van de franstaligen maar liefst over 4 verliesposten te verdelen...Het waals gewest,het brussels gewest,de franse gemeenschap en de duitstalige gemeenschap,en zo te plaatsen tegenover de Vlaamse gemeenschap...
maar hij erkent ook het volgende...

Citaat:
Zo draagt Wallonië, dat bijna twee keer zo weinig inwoners
dan Vlaanderen telt, een schuld die twee keer zo hoog is. Per inwoner zou de
Waalse schuld dus bijna vier keer hoger zijn dan de Vlaamse....

De studies van professor
Deschamps over de verschillen in toewijzing van de budgetten tussen de Belgische
gewesten brengen vrij interessante resultaten aan het licht. We leren er
meer bepaald dat de Franstaligen, relatief gezien, in 2005 en in verhouding tot
hun budget, 4,16 keer meer dan Vlaanderen besteedden in hun directe en indirecte
rentelasten. Ter informatie: als de Franstaligen op het vlak van overheidsschuld
eenzelfde beleid als Vlaanderen gevoerd hadden – bijvoorbeeld inzake
de schuld per inwoner – had de jaarlijkse besparing voor de budgetten van de
Franstalige entiteiten ongeveer 830 miljoen €15 bedragen. De Franse Gemeenschap en het Waals Gewest hadden zonder onderbreking het equivalent van drie
Marshallplannen kunnen financieren.
http://www.centrejeangol.be/PDF/cahi...1652007-nl.pdf
Svennies is offline  
Oud 16 maart 2011, 08:38   #127
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Is dat voor, of na de scheiding?
Roderik is offline  
Oud 16 maart 2011, 12:07   #128
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien de fr-partijen geen accoord willen voor eind april,zulen er wel verkiezingen komen.
In Juni? In volle festival periode? Zal dan zonder mij zijn, wordt weeral een volmacht uitgeven...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 16 maart 2011, 12:11   #129
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
en goed werkende regering moet je laten doen vind ik....
ze werkt goed omdat ze niets doet
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 16 maart 2011, 12:11   #130
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Die werkt natuurlijk maar goed dankzij het beleid in Duitsland... Of denkt U dat niets doen automatisch leidt tot 'goed werkend'?
In België? Ja
Amon_Re is offline  
Oud 16 maart 2011, 12:13   #131
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De vlomsnationalisten beginnen weer te jammeren en te janken om nieuwe verkiezingen.
Wel, jullie hebben jullie verkiezingen gehad.....

De Frietsjeik heeft de onderhandelingen verkast en is verzopen in zijn eigen verrottings-strategie.....

Het zal dus zonder de jankers en jammeraars gebeuren.

Amen.
Ik heb niet liever, de slachting zal nog zo bloederig zijn in 2012.
Amon_Re is offline  
Oud 16 maart 2011, 12:15   #132
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat voor, of na de scheiding?
Nu
Oud 16 maart 2011, 12:21   #133
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Al zou ik het anders verwoord hebben, de boodschap anders verpakt hebben, de boodschap klopt. Volksvertegenwoordigers die niet met 50% van de andere volksvertegenwoordigers tot een akkoord kunnen komen, kunnen niets van hun wil doordrukken. Dat is nu eenmaal democratie, ook al brullen nationalistische groepsegoïsten dat democratie betekent dat je alles moet doen wat zij willen, maar dat is aristocratie wat zij verlangen. Laat ze maar janken.
uiteraard mogen ze een regering vormen zonder NVA, ik heb daar geen probleem mee. In tegendeel, ik zie naar die situatie uit (zowel een regering zonder nva als nieuwe verkiezingen lijken me een feest!). De komende regering staat voor een enorme pijnlijke periode, en het gaat pijn doen aan iedereen (behalve de Walen als PS zijn goestink krijgt). Wie niet horen wilt moet voelen.
Amon_Re is offline  
Oud 16 maart 2011, 12:27   #134
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het is voor Belgicisten en linkse rakkers alleen zo eenvoudig, zo simplistisch om iedereen die gerechtvaardigde eisen, die overal ter wereld als gegrond zouden worden aanzien - kijk maar naar Duitsland - in verband met België aanhaalt zonder blikken en blozen in het hok van de onverdraagzaamheid te plaatsen.
Nochtans bewijzen de cijfers dat de Vlamingen minstens 4x solidairder zijn dan de 'rijke' Duitsers. Wat de transfers in Duitsland vergeleken met die in België betreft: in Duitsland zijn 'rijke' deelstaten solidair met de 'arme'. Het totaal aan transfers, dat aldus in 2009 gebeurd is, bedraagt 6,9 miljard. Die werden grotendeels opgebracht door 29,3 miljoen inwoners van de rijkste deelstaten of circa 235 euro/inw. De ontvangers zijn 17,1 miljoen en krijgen dus per inwoner 405 euro. De rest van de bevolking groot 35,9 miljoen zijn inwoners van deelstaten, die globaal in evenwicht zijn, dus zonder transfers. De rijkste deelstaten vinden echter, dat deze transfers niet deugen want de ontvangende deelstaten hierdoor te weinig maatregelen treffen om economisch bij te benen. Tussen Vlaanderen en Wallobrux bestaan er ook transfers. Het gemiddelde bedraagt 9,0 miljard/jaar (6 �* 12 miljard). Die worden opgebracht door 6,0 miljoen Vlamingen en geconsumeerd door 4,0 miljoen Franstaligen (en dan rekenen we daar de 70.000 Duitstaligen ook nog bij). Dwz. een belasting van 1.500 euro/Vlaming (6x meer Duitsland) en een ontvangst van 2.250 euro/Franstalige (6x meer dan Duitsland). Houden we het op 6 miljard euro/jaar transfers in België, dan zijn die in ongeveer 4x meer dan in Duitsland qua belasting (Vlaanderen) en ontvangst (WalloBrux).
Waar haal je deze cijfers vandaan? Kan je me die PM'n? Heb wat ogen te openen.
Amon_Re is offline  
Oud 16 maart 2011, 12:30   #135
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik dacht dat er al een akkoord kon gevormd worden over al deze 5 punten. Waarom hebben we dan nu nog geen regering ?
U dacht verkeerd. Die punten zijn unbuvable voor de Waalse politici.
Amon_Re is offline  
Oud 16 maart 2011, 12:31   #136
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
uiteraard mogen ze een regering vormen zonder NVA, ik heb daar geen probleem mee. In tegendeel, ik zie naar die situatie uit (zowel een regering zonder nva als nieuwe verkiezingen lijken me een feest!). De komende regering staat voor een enorme pijnlijke periode, en het gaat pijn doen aan iedereen (behalve de Walen als PS zijn goestink krijgt). Wie niet horen wilt moet voelen.
Bij een regering zonder N-VA zullen het vooral de Vlamingen zijn die het gelag mogen betalen, ergo, structureel zal er niets opgelost worden.
Oud 16 maart 2011, 12:42   #137
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Onmogelijk? Wie weet dat jong.... Dat is het leuke aan transparantie. Als het niet waar is, en er is transparantie, dan kan je die 'onmogelijk' hard maken. Maar nu? Tja....
Amon_Re is offline  
Oud 16 maart 2011, 12:45   #138
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Bij een regering zonder N-VA zullen het vooral de Vlamingen zijn die het gelag mogen betalen, ergo, structureel zal er niets opgelost worden.
Ik weet dat. Maar als dé Vlaming niet wilt luisteren, dan moet hij het maar voelen. En goed voelen. Ik verhuis ondertussen wel enkele km's verder naar Wallonië

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 16 maart 2011 om 12:45.
Amon_Re is offline  
Oud 16 maart 2011, 20:39   #139
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Verhuisd' is het niet echt hé ! Zeker niet als je praat over de sociale zekerheid.

In de kas van de Belgische sociale zekerheid zit niets in dan schulden. Ik begrijp echt niet dat Vlaanderen er om zit te springen om deze te verdelen.

Ik betwist niet dat de Vlaamse regio ( gecorrigeerd voor economie in Brussel en Wallonië) meer bijdraagt dan de Waalse. Over cijfers wil ik pas discussiëren als ik de echte cijfers krijg, zoals de 7 politieke partijen hebben gekregen voor hun eigen studiewerk onder Koninklijk bemiddelaar JVDL.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 maart 2011 om 20:39.
Oud 16 maart 2011, 20:42   #140
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dus de N-VA gaat in de regering stappen om te Vlaamse belangen te behartigen zoals in hun programma staat en de Vlamingen het gelag niet moeten betalen !

Ze laten dus hun eis van hun grote staatsafbraak vallen !

Wat een oplichting, bedankt voor de primeur !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be