![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit komt nooit meer goed ![]() |
|
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft: dat het ooit de modernste en meest dynamische stad van héél België was, en nu nog slechts een akelige schim daarvan is.
Dat voorstel tot naamsverandering was enkel een poging om Henri1 schadeloos te stellen nadat u er op wees dat die van La Calamine niet staan te popelen om hem een plezier te doen. Wat mij betreft doen WIJ hem ten andere al meer dan genoeg plezier door hem gewoon hier op dit forum te blijven dulden ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als België een door Vlamingen gedomineerde staat is waar de democratie volop kan spelen, wat is dan het probleem?
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB is nog niet dood mensen.
Te vroeg gejuicht. |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Als ze willen overleven, moet er dringend een nieuw elan gevonden worden.
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verruimers hebben ze al zeker niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vind jij dat dan een verheugend vooruitzicht, straks evenveel vrijheid te hebben als het Protectoraat Bohemen en Moravië of het Generaalgouvernement in ruil voor het verdwijnen van België? Ik hoop alleen maar dat de Vlaamse beweging op zekere dag niet moet vaststellen dat ze wéér eens de verkeerde bondgenoot gekozen heeft...
|
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop daar zelfs niet op.
Het VB is en blijft nodig in Vlaanderen.
#129 |
Minister-President
|
![]() Renesse je gaat mij nooit overtuigen dat de politieke klasse in staat is om België zodanig te reformeren dat het een efficiente structuur krijgt. Het federaal niveau zal zowiezo altijd vastlopen op de tegenstellingen tussen Vlamingen en Walen. Ook al zou je alle alarmbellen edm afschaffen.
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een confederale staat is zoiets perfect mogelijk, door de deelstaten meer verantwoordelijheid en zefbeschikking toe te kennen. Federaal hebben we dan nog een minister president en 1 viceminister. De koning mag verhuizen naar Bokrijk.
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dewever beloofde het been stijf te houden en niet in een regering te stappen zonder grote staatshervorming. Di Rupo beloofde om het been stijf te houden en een grote staatshervorming tegen te houden. beiden lukken op dit moment in hun opzet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De media, politici, gesubsidieerde kultuurwerkers, enz enz mogen nog zo veel en zo lang de waarheid geweld aan doen...de realiteit achterhaalt hun altijd... Communautair: Eens blijkt (en dat is mi niet zo ver meer weg) dat "praten", "onderhandelen" en "formateurtje spelen" geen enkele zin heeft en anderzijds blijkt dat België door de status quo ten onder gaat is er slechts één partij die een antwoord heeft. Cultuurbescherming: Als morgen bijvoorbeeld de vrouwen eindelijk beseffen dat ze zichzelf een strop rond de nek aan het binden zijn met hun islamtolerantie dan kan er veel gebeuren.
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 randvoorwaarden : de hype BDW moet nog wat zakken, VB moet t huis een beetje op orde hebben (en vooral zelf die vrouwen niet afstoten...toch nog altijd wel zwak punt) |
|
![]() |
![]() |
#135 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
- hij heeft het conservatisme op zijn eentje uit de taboesfeer gehaald - hij heeft de afgeschrikte (CS, CM) kiezers gemobiliseerd en "gefixeerd" - hij heeft bewezen dat de wereld niet vergaat als men eens het been stijf houdt - op het ogenblik dat het electoraat van het VB + NVA meer dan 50% bedraagt moet BDW kleur bekennen...en met een voorbeeld in Nederland is niets onmogelijk. enz enz... Citaat:
Waarom geen offensief om de vrouwen te informeren. Wat dat huis in orde betreft: iedere partij heeft enorme last van een krimpend electoraat...doe daar nog wat journalistieke bloedhonden bij om dit uit te vergroten... Een voorbeeldje: "het geval Van Campenhout"...geen enkele journalist is op deze zaak gesprongen om kritiek te kunnen oogsten ivm het criminele verraad van Verhofstadt, De Gucht, hun programma, enz enz...mocht dat bij het VB zijn gebeurd...oeftievallettie...DIT is het CM ten voeten uit.
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat Di Rupo akkoord was met een grote staatshervorming?
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in zijn definitie is dat er wel een die Belgie zwaar gaat versterken én die Wallonie en Brussel niks mag kosten ... Laatst gewijzigd door Anna List : 29 maart 2011 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;5385925]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() Ik heb net http://demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstr...oei-N-VA.dhtml gelezen, van de eerste leugen is die ook niet gestorven. Zijn gevoel van schaamte hebben we gezien toen hij met GDF Suez sprak. We weten dat peilingen niet zo betrouwenswaardig zijn maar als we ze toch even serieus nemen...Een verlies van 4,5% is geen aardverschuiving? Ze blijven groot maar dat is toch een sterke klap. Hij vind de oproep van Kris Peeters positief, ik zou het positief vinden moesten de FR eens eerlijk hetzelfde doen, ik ga er mijn adem wel niet voor inhouden.
|
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voil�*, dat is wat hij beloofd heeft. ofwel geen staatshervorming ofwel 1 die Wallonië en Brussel meer geld geeft.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |