Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 maart 2011, 21:28   #121
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
lijken me normale resultaten...

De N-VA heeft grote hervormingen beloofd en is niet akkoord gegaan met halve maatregelen en tseef-compromis...

Groen wint wat met die toestand in japan.

SP-A heeft zich geprofileerd als PS nalopers, en VLD zit vooral kritiek te leveren op N-VA zonder zelf wat te doen.

En het waals gepest, bij monde van Le Soir, heeft een beperkt aantal vlamingen zo kwaad gemaakt dat ze ver-VB'ed zijn.
Maar anderzijds zorgt de anti-Vlaming propaganda van Lesoir enzo ook voor de 6% van het FN. Deze zal zich nu gaan profileren als de partij tegen de Vlaming en voor België. Ik zie ze dan nog wel een pak meer stemmen halen.

Dit komt nooit meer goed
bgf324 is offline  
Oud 28 maart 2011, 21:29   #122
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wat is er verkeerd aan Tchâlenwè?
Wat mij betreft: dat het ooit de modernste en meest dynamische stad van héél België was, en nu nog slechts een akelige schim daarvan is.

Dat voorstel tot naamsverandering was enkel een poging om Henri1 schadeloos te stellen nadat u er op wees dat die van La Calamine niet staan te popelen om hem een plezier te doen.

Wat mij betreft doen WIJ hem ten andere al meer dan genoeg plezier door hem gewoon hier op dit forum te blijven dulden

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 maart 2011, 21:31   #123
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Liever niet. Het is beter dat ze niet plooien en dat België verdwijnt. Nog even en het is zover.

Stej je voor dat de franstaligen ineens grote toegevingen zouden doen. Dan blijft België 10-15 jaar bestaan totdat we opnieuw vast zitten en het spel weer begint. Ik overleef dat niet
Wat is het probleem met dat België blijft bestaan?

Als België een door Vlamingen gedomineerde staat is waar de democratie volop kan spelen, wat is dan het probleem?
Oud 28 maart 2011, 21:32   #124
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Het VB is nog niet dood mensen.
Te vroeg gejuicht.
Demper is offline  
Oud 28 maart 2011, 21:34   #125
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Te vroeg gejuicht.
Als ze willen overleven, moet er dringend een nieuw elan gevonden worden.
Oud 28 maart 2011, 21:46   #126
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Nee man.
En verruimers hebben ze al zeker niet nodig.
Demper is offline  
Oud 29 maart 2011, 05:06   #127
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, en de informatie op chip zal gelezen worden als: "Flanders - European Union". Van la Belgique zal geen spoor meer te bekennen zijn. Mogelijk (en hopelijk) wordt het ook: "United Netherlands - European Union".
Vind jij dat dan een verheugend vooruitzicht, straks evenveel vrijheid te hebben als het Protectoraat Bohemen en Moravië of het Generaalgouvernement in ruil voor het verdwijnen van België? Ik hoop alleen maar dat de Vlaamse beweging op zekere dag niet moet vaststellen dat ze wéér eens de verkeerde bondgenoot gekozen heeft...
SDG is offline  
Oud 29 maart 2011, 06:44   #128
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Te vroeg gejuicht.
Ik hoop daar zelfs niet op.
Het VB is en blijft nodig in Vlaanderen.
Oud 29 maart 2011, 07:47   #129
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is het probleem met dat België blijft bestaan?

Als België een door Vlamingen gedomineerde staat is waar de democratie volop kan spelen, wat is dan het probleem?
Renesse je gaat mij nooit overtuigen dat de politieke klasse in staat is om België zodanig te reformeren dat het een efficiente structuur krijgt. Het federaal niveau zal zowiezo altijd vastlopen op de tegenstellingen tussen Vlamingen en Walen. Ook al zou je alle alarmbellen edm afschaffen.
Kaal is offline  
Oud 29 maart 2011, 08:02   #130
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Renesse je gaat mij nooit overtuigen dat de politieke klasse in staat is om België zodanig te reformeren dat het een efficiente structuur krijgt. Het federaal niveau zal zowiezo altijd vastlopen op de tegenstellingen tussen Vlamingen en Walen. Ook al zou je alle alarmbellen edm afschaffen.
Waarom niet?
In een confederale staat is zoiets perfect mogelijk, door de deelstaten meer verantwoordelijheid en zefbeschikking toe te kennen.
Federaal hebben we dan nog een minister president en 1 viceminister.
De koning mag verhuizen naar Bokrijk.
Oud 29 maart 2011, 08:14   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
de reacties op deze 'édito' op lalibre zijn echt super
http://www.lalibre.be/actu/elections...la-releve.html
N-VA moet dringend opkomen in Wallonie ... als ge die reacties leest ...
Anna List is offline  
Oud 29 maart 2011, 08:23   #132
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nope, ook de PS zit aan die tafel.
Van beiden hebben we niet veel wil gezien nietwaar.
Ik zal kankeren op Di Rupo, kankert u dan op De Wever ?
waarom kankeren op 1 van de 2? ze doen perfect wat ze beloofd hebben.

Dewever beloofde het been stijf te houden en niet in een regering te stappen zonder grote staatshervorming.

Di Rupo beloofde om het been stijf te houden en een grote staatshervorming tegen te houden.

beiden lukken op dit moment in hun opzet.
Oud 29 maart 2011, 08:38   #133
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het unieke van het VB is dat de maatschappelijke, socio-economische en politieke realiteit op zichzelf een mobile perpetuum is voor het VB.
De media, politici, gesubsidieerde kultuurwerkers, enz enz mogen nog zo veel en zo lang de waarheid geweld aan doen...de realiteit achterhaalt hun altijd...

Communautair: Eens blijkt (en dat is mi niet zo ver meer weg) dat "praten", "onderhandelen" en "formateurtje spelen" geen enkele zin heeft en anderzijds blijkt dat België door de status quo ten onder gaat is er slechts één partij die een antwoord heeft.
Cultuurbescherming: Als morgen bijvoorbeeld de vrouwen eindelijk beseffen dat ze zichzelf een strop rond de nek aan het binden zijn met hun islamtolerantie dan kan er veel gebeuren.
Oud 29 maart 2011, 08:45   #134
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het unieke van het VB is dat de maatschappelijke, socio-economische en politieke realiteit op zichzelf een mobile perpetuum is voor het VB.
De media, politici, gesubsidieerde kultuurwerkers, enz enz mogen nog zo veel en zo lang de waarheid geweld aan doen...de realiteit achterhaalt hun altijd...

Communautair: Eens blijkt (en dat is mi niet zo ver meer weg) dat "praten", "onderhandelen" en "formateurtje spelen" geen enkele zin heeft en anderzijds blijkt dat België door de status quo ten onder gaat is er slechts één partij die een antwoord heeft.
Cultuurbescherming: Als morgen bijvoorbeeld de vrouwen eindelijk beseffen dat ze zichzelf een strop rond de nek aan het binden zijn met hun islamtolerantie dan kan er veel gebeuren.
een logica waar geen speld tussen te krijgen is.
2 randvoorwaarden : de hype BDW moet nog wat zakken, VB moet t huis een beetje op orde hebben (en vooral zelf die vrouwen niet afstoten...toch nog altijd wel zwak punt)
Anna List is offline  
Oud 29 maart 2011, 09:36   #135
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
2 randvoorwaarden : de hype BDW moet nog wat zakken,
misschien denk ik nu wel té ver vooruit maar ik heb zo het gevoel dat BDW voor het VB misschien op langere termijn een geschenk uit de hemel is geweest.
- hij heeft het conservatisme op zijn eentje uit de taboesfeer gehaald
- hij heeft de afgeschrikte (CS, CM) kiezers gemobiliseerd en "gefixeerd"
- hij heeft bewezen dat de wereld niet vergaat als men eens het been stijf houdt
- op het ogenblik dat het electoraat van het VB + NVA meer dan 50% bedraagt moet BDW kleur bekennen...en met een voorbeeld in Nederland is niets onmogelijk.
enz enz...

Citaat:
VB moet t huis een beetje op orde hebben (en vooral zelf die vrouwen niet afstoten...toch nog altijd wel zwak punt)
Ik ben het ook hier volstrekt met u eens.
Waarom geen offensief om de vrouwen te informeren.
Wat dat huis in orde betreft: iedere partij heeft enorme last van een krimpend electoraat...doe daar nog wat journalistieke bloedhonden bij om dit uit te vergroten...

Een voorbeeldje: "het geval Van Campenhout"...geen enkele journalist is op deze zaak gesprongen om kritiek te kunnen oogsten ivm het criminele verraad van Verhofstadt, De Gucht, hun programma, enz enz...mocht dat bij het VB zijn gebeurd...oeftievallettie...DIT is het CM ten voeten uit.
Oud 29 maart 2011, 09:40   #136
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom kankeren op 1 van de 2? ze doen perfect wat ze beloofd hebben.

Dewever beloofde het been stijf te houden en niet in een regering te stappen zonder grote staatshervorming.

Di Rupo beloofde om het been stijf te houden en een grote staatshervorming tegen te houden.

beiden lukken op dit moment in hun opzet.
Ik dacht dat Di Rupo zei dat hij het signaal van de Vlaamse kiezer begrepen had.

Ik dacht dat Di Rupo akkoord was met een grote staatshervorming?
Oud 29 maart 2011, 09:43   #137
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik dacht dat Di Rupo zei dat hij het signaal van de Vlaamse kiezer begrepen had.

Ik dacht dat Di Rupo akkoord was met een grote staatshervorming?
Di Rupo is idd akkoord met een grote staatshervorming ...

in zijn definitie is dat er wel een die Belgie zwaar gaat versterken én die Wallonie en Brussel niks mag kosten ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 maart 2011 om 09:43.
Anna List is offline  
Oud 29 maart 2011, 09:44   #138
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;5385925]
Citaat:

misschien denk ik nu wel té ver vooruit maar ik heb zo het gevoel dat BDW voor het VB misschien op langere termijn een geschenk uit de hemel is geweest.
- hij heeft het conservatisme op zijn eentje uit de taboesfeer gehaald
- hij heeft de afgeschrikte (CS, CM) kiezers gemobiliseerd en "gefixeerd"
- hij heeft bewezen dat de wereld niet vergaat als men eens het been stijf houdt
- op het ogenblik dat het electoraat van het VB + NVA meer dan 50% bedraagt moet BDW kleur bekennen...en met een voorbeeld in Nederland is niets onmogelijk.
enz enz...

Ik ben het ook hier volstrekt met u eens.
Waarom geen offensief om de vrouwen te informeren.
Wat dat huis in orde betreft: iedere partij heeft enorme last van een krimpend electoraat...doe daar nog wat journalistieke bloedhonden bij om dit uit te vergroten...

Een voorbeeldje: "het geval Van Campenhout"...geen enkele journalist is op deze zaak gesprongen om kritiek te kunnen oogsten ivm het criminele verraad van Verhofstadt, De Gucht, hun programma, enz enz...mocht dat bij het VB zijn gebeurd...oeftievallettie...DIT is het CM ten voeten uit.
idd niks over 'het geval' ... terwijl iedereen weet dat hij de laatste jaren alles behalve een stabiele indruk heeft gegeven ... om het heel eufemistisch te stellen, ok da's mss grotendeels privésfeer, maar toch ...
Anna List is offline  
Oud 29 maart 2011, 10:00   #139
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik heb net http://demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstr...oei-N-VA.dhtml gelezen, van de eerste leugen is die ook niet gestorven. Zijn gevoel van schaamte hebben we gezien toen hij met GDF Suez sprak. We weten dat peilingen niet zo betrouwenswaardig zijn maar als we ze toch even serieus nemen...Een verlies van 4,5% is geen aardverschuiving? Ze blijven groot maar dat is toch een sterke klap. Hij vind de oproep van Kris Peeters positief, ik zou het positief vinden moesten de FR eens eerlijk hetzelfde doen, ik ga er mijn adem wel niet voor inhouden.
Gwyndion is offline  
Oud 29 maart 2011, 10:06   #140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Di Rupo is idd akkoord met een grote staatshervorming ...

in zijn definitie is dat er wel een die Belgie zwaar gaat versterken én die Wallonie en Brussel niks mag kosten ...
voil�*, dat is wat hij beloofd heeft. ofwel geen staatshervorming ofwel 1 die Wallonië en Brussel meer geld geeft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be