Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 maart 2011, 09:12   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik heb nochtans deze morgen noch op het perron, noch in de treincoupé veel mensen beziggehoord over de match van gisteravond. Indien die echt zo'n spontane en massale opstoot van Belgische vaderlandsliefde veroorzaakt zou hebben, had ik toch de nodige gesprekken daarover verwacht. Maar ja, wellicht zat ik juist weer op een trein vol separatisten of zo...
Ja maar het hoeft niet zo te zijn dat er in uw treincoupé allemaal voetballiefhebbers zijn. In een andere coupé zal er misschien wel over gepraat zijn. Ik denk persoonlijk dat alle Belgen, Walen en Vlamingen (op de rabiate Vlaamsnationalisten na, die verkrampt in hun zetel zaten als door de hand Gods geslagen toen België bleef scoren) zeer tevreden zijn vandaag dat Belgie weer scoort.
system is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:14   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
Interessant stuk trouwens in het interview met Milow:
Interessant vind ik het niet, omdat hij niet aangeeft waarom bijvoorbeeld gemeenschappen en gewesten achterhaald zijn. En wat is er dan zo up to date bij het voorstel van VdL? Ook dit vernemen we niet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:15   #123
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mensen willen geen spitsing van het land in ieder geval. Nogmaals, indien België afgeschreven zou zijn, dan zou er nooit deze spontane steun zijn geweest van de doorsnee man en vrouw in de straat voor de Belgische ploeg. In enkele uren 35.000 tickets verkopen om de Belgische voetbalploeg toch maar te kunnen steunen en een hart onder de riem te steken, spreekt voor zichzelf. Zoveel is duidelijk.

De meeste suporters zien graag voetbal en linken dit totaal niet met de politiek.
Oud 30 maart 2011, 09:16   #124
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik negeer niets. Ik zeg gewoon wat ik zie. En ik zie dat er een spontaan enthousiasme is uitgebroken ten gunste van de Belgisch ploeg. En dat mensen nu fier zijn over hun Belgische ploeg. En hopen dat ons land het EK haalt. En moesten ze geen band meer hebben met België, dan zouden de mensen niet zo massaal aanwezig zijn geweest op deze match. En dan zou er niet zoveel geestdriftig gezwaai zijn geweest met Belgische vlaggen en dies meer. Dat zeg ik.

Dat belet niet dat vele mensen ook vinden dat men politiek en bestuurlijk België een noodzakelijk face-lift moet geven.

En tenslotte vindt men stilletjes aan ook dat het tijd worden dat de politici tot een akkoord komen. En gaan landen. Men kan niet eeuwig blijven palaveren. D�*t zeg ik dus ook.
Je blijft de kern negeren. De kern is NIET voetbal, is NIET gepalaver, is WEL het failliet van de Belgische staat: financieel én politiek.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:16   #125
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Vlaanderen vlagt.
En wij moeten dat betalen. Schoon is dat. Geldverspilling noem ik het.

Als ge met een vlaggetje wil zwaaien, dan moet er maar zelf een kopen. En dat geldt zowel voor een Belgische vlag als voor een Geel-Zwarte.

Heel die verpolitisering van de Ronde van Vlaanderen bijvoorbeeld, waar men kinderen en volwassenen ongevraagd Leeuwen-vlaggetjes in de pollen stopt, vind ik er ver over.

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2011 om 09:18.
system is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:17   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar het hoeft niet zo te zijn dat er in uw treincoupé allemaal voetballiefhebbers zijn. In een andere coupé zal er misschien wel over gepraat zijn. Ik denk persoonlijk dat alle Belgen, Walen en Vlamingen (op de rabiate Vlaamsnationalisten na, die verkrampt in hun zetel zaten als door de hand Gods geslagen toen België bleef scoren) zeer tevreden zijn vandaag dat Belgie weer scoort.
Ik denk dat een Vlaams-nationalist die voetballiefhebber is, dezelfde gevoelens heeft. Puik voetbal weet iedereen te appreciëren. Of hij daar echter staatsidentitaire gevoelens bij heeft, is een andere zaak.
Oud 30 maart 2011, 09:17   #127
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
OK, we hebben onze brood en spelen gehad, en wat nu? Nogmaals, wat is er sedert gisteren fundamenteel veranderd?
SDG is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:17   #128
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat belet niet dat vele mensen ook vinden dat men politiek en bestuurlijk België een noodzakelijk face-lift moet geven.

En tenslotte vindt men stilletjes aan ook dat het tijd worden dat de politici tot een akkoord komen. En gaan landen. Men kan niet eeuwig blijven palaveren. D�*t zeg ik dus ook.
Een juiste analyse maar je zegt het tegen de verkeerde personen
Oud 30 maart 2011, 09:19   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ge met een vlaggetje wil zwaaien, dan moet er maar zelf een kopen. En dat geldt zowel voor een Belgische vlag als voor een Geel-Zwarte.

Heel die verpolitisering van de Ronde van Vlaanderen bijvoorbeeld, waar men kinderen en volwassenen ongevraagd vlaggetjes in de pollen stopt, vind ik er ver over.
Wat is er politiek aan een Vlaamse vlag in de Ronde van Vlaanderen? Is een Franse vlag in de Ronde van Frankrijk dan ook politiek? Ooit al die Franse vlaggen gezien op de Champs Elysée?
Oud 30 maart 2011, 09:21   #130
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar het hoeft niet zo te zijn dat er in uw treincoupé allemaal voetballiefhebbers zijn. In een andere coupé zal er misschien wel over gepraat zijn.
Misschien wel, waarschijnlijk niet.
Oud 30 maart 2011, 09:23   #131
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heel die verpolitisering van de Ronde van Vlaanderen bijvoorbeeld, waar men kinderen en volwassenen ongevraagd Leeuwen-vlaggetjes in de pollen stopt, vind ik er ver over.
Heb jij ooit een Vlaamse vlag, een T shirt of een een petje met een Vlaamse leeuw gekocht?

Nee???

Dan betaal jij ook niets.

Vlaanderen Vlagt is een privé onderneming.
Oud 30 maart 2011, 09:23   #132
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
...Dat belet niet dat vele mensen ook vinden dat men politiek en bestuurlijk België een noodzakelijk face-lift moet geven.

...
jammer maar helaas, het verschil in visie daarover in kamp Noord en kamp Zuid verschilt daarover teveel, ze willen eigenlijk compleet de andere richting uit...(VL wil minder B en meer gemeenschap, W wil meer B en minder gemeenschap)...twee legitieme politieke visies ... die echter onmogelijk combineerbaar zijn.

verandering is onbereikbaar geworden.

je zal Belgie moeten nemen zoals het is (structureel ondemocratisch).
Anna List is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:25   #133
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk dat een Vlaams-nationalist die voetballiefhebber is, dezelfde gevoelens heeft. Puik voetbal weet iedereen te appreciëren. Of hij daar echter staatsidentitaire gevoelens bij heeft, is een andere zaak.
2

ik heb de match gezien en was ook tevreden over wat ik zag. we hebben mooi voetbal gezien, punt.

maar volgens system mag ik blijkbaar het voetbal van Barcelona niet fantastisch vinden, want het zijn geen Belgen
Oud 30 maart 2011, 09:30   #134
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
2

ik heb de match gezien en was ook tevreden over wat ik zag. we hebben mooi voetbal gezien, punt.

maar volgens system mag ik blijkbaar het voetbal van Barcelona niet fantastisch vinden, want het zijn geen Belgen
Nee, wat hij wil zeggen is net het omgekeerde: als je de match gezien hebt en je was tevreden over het spel, dan heb je nu ineens een opstoot van vaderlandsliefde gekregen en kan het communautaire je voortaan gestolen worden.
SDG is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:30   #135
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die zanger allemaal uitbraakt over politiek, zal me worst wezen. Hij is zanger. En als hij een mening heeft over iets, mag hij die gerust ventileren. Alleen voel ik niet wat er daar belangrijker aan is dan bijvoorbeeld de politieke mening van mijn buurman, mijn slager of een oom van me.
Milow is onderhevig aan hetzelfde virus waarmee nogal wat van onze politiek-correcte (zeg maar reactionair-Belgicistische) "artiesten" besmet geraken. Eens ze hun naam in de media zien verschijnen zijn ze ervan overtuigd dat hun uitspraken (over wat dan ook) een grote meerwaarde hebben gekregen. Ook al hebben ze niet de minste notie waaromtrent het nu eigenlijk gaat. Milow zou een tijdje (enkele maanden, een jaar, twee jaar?) "student pol & soc" in Leuven geweest zijn. Of hij uiteindelijk een diploma heeft gehaald wordt zorgvuldig in de mist gelaten. In een interview dat in de Standaard verscheen staat het volgende:

Citaat:
En wat geeft Milow het recht zo scherp uit te halen? De zanger heeft in Leuven enige tijd politiek gestudeerd, maar vooral kan hij onze politieke evolutie met een fris hoofd bekijken omdat hij de politieke malaise niet maandenlang van nabij heeft gevolgd: hij heeft in 2010 namelijk veel getoerd in het buitenland
en verder:

Citaat:
Zodus, wat is er rot in dit koninkrijk? Hij vertelt hoe hij 'met grote verbazing' vaststelde dat ook in zijn vriendenkring en in zijn leeftijdsgroep veel mensen op de N-VA stemden.
Anders gezegd, hij staat te pontificeren over de huidige politieke toestand zonder eigenlijk te weten wat de kern van de zaak is. Want de goddelijke Milow "heeft in 2010 namelijk veel getoerd in het buitenland". Hij weet dus van toeten noch blazen.
Oud 30 maart 2011, 09:31   #136
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat een rabiate, anti-Belgische Vlaams-nationalist zich een ticket zal kopen om voor België te supporteren. Misschien zal hij wel een kaartje kopen om met voldoening te kunnen smaken en te aanschouwen hoe België verliest. Welnu, de laatste twee keren kwam hij dan niet aan zijn trekken.

Off Topic.

Ik heb het boek over Spruytte. gelezen. Een zeer degelijk boek dat een goed beeld schept van die tijd.

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2011 om 09:32.
system is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:31   #137
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik negeer niets. Ik zeg gewoon wat ik zie. En ik zie dat er een spontaan enthousiasme is uitgebroken ten gunste van de Belgisch ploeg. En dat mensen nu fier zijn over hun Belgische ploeg. En hopen dat ons land het EK haalt. En moesten ze geen band meer hebben met België, dan zouden de mensen niet zo massaal aanwezig zijn geweest op deze match. En dan zou er niet zoveel geestdriftig gezwaai zijn geweest met Belgische vlaggen en dies meer. Dat zeg ik.

Belgie heeft verdiend gewonnen en ik hoop dat jullie het EK halen.

dat gezegd hebbende:

Azerbeidzjan staat op plaats 100 op de ranglijst, dus als je daar thuis niet van wint kan je beter stoppen. Eerlijk is eerlijk, het zijn drie punten, maar het is wel tegen wat zo ongeveer het zwakste land in Europa is.

het stadion heeft 50.000 plaatsen. Waarom zat het maar halfvol als er zo'n cruciale wedstrijd wordt gespeeld? Dan mag je gerust spreken van halfleeg.
Hollander is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:32   #138
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Nee, wat hij wil zeggen is net het omgekeerde: als je de match gezien hebt en je was tevreden over het spel, dan heb je nu ineens een opstoot van vaderlandsliefde gekregen en kan het communautaire je voortaan gestolen worden.
dat kan natuurlijk ook.

terwijl je als voetballiefhebber gewoon moet kunnen genieten van Chadli, Dembele, Eden Hazard, Witsel. en dan waren Kompany en Fellaini er nog niet bij.....
Oud 30 maart 2011, 09:35   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Belgie heeft verdiend gewonnen en ik hoop dat jullie het EK halen.

dat gezegd hebbende:

Azerbeidzjan staat op plaats 100 op de ranglijst, dus als je daar thuis niet van wint kan je beter stoppen. Eerlijk is eerlijk, het zijn drie punten, maar het is wel tegen wat zo ongeveer het zwakste land in Europa is.

het stadion heeft 50.000 plaatsen. Waarom zat het maar halfvol als er zo'n cruciale wedstrijd wordt gespeeld? Dan mag je gerust spreken van halfleeg.
U bent alweer bezig met te verdraaien. Zoals vaak. 35.000 in een stadion van 50.000 is niet half vol natuurlijk, maar toch wat meer dan halfvol. Nu persoonlijk vind ik dit veel, gezien de korte tijdspanne van de ticketverkoop.Voor een wedstrijd in de week vind ik dit zelfs zeer veel. Ik zou er toch nooit naar toe gaan in de week.

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2011 om 09:38.
system is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:36   #140
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
2

ik heb de match gezien en was ook tevreden over wat ik zag. we hebben mooi voetbal gezien, punt.maar volgens system mag ik blijkbaar het voetbal van Barcelona niet fantastisch vinden, want het zijn geen Belgen
gij moet een andere match gezien hebben ...

ok het was goed op niveau B of A

maar niet op topvoetbalniveau ... (ja ok ik volg nog alleen spaans voetbal of championsleaguevoetbal normaal)

het was vooral traag en bij wijlen zeer inspirtatieloos (heb een deeltje van de tweede helft gezien)
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be