![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Kinderen/jongeren iets tonen of uitleggen aan de hand van 'echt' studiemateriaal moet kunnen. En hen op tijd en stond wakkerschuden en tonen dat the real world echt geen sprookje is ,dat er niet altijd een happy end is....ja dat moet zelfs. Maar wel op een gepaste leeftijd.
Op de school van mijn jongste doen ze volgende week mee aan de week van de veiligheid. Ze doen mee aan een verkeerswedstrijd....supertof natuurlijk want hij mag met zijn fiets rondcrossen op school. Ze bezoeken de brandweerkazerne .....megacool uiteraard want ze mogen mee in de brandweerwagen en mogen ook de spuitslangen uittesten. En ze sluiten de week af met een bezoek aan het Stedelijk ziekenhuis waar ze (ik citeer de brief van school eens) "een rondleiding krijgen door een spoedgevallenarts die hen meer uitleg zal geven omtrent verkeersveiligheid en de gevolgen van weekendongevallen" ![]() Hallo !!Mijn jongste zit in het 1ste leerjaar, hij is 6 jaar oud! Is dat nu echt nodig ??? Welke rondleiding gaan ze dan geven aan 6-7 jarigen vraag ik mij af? Bij weekendongevallen denk ik aan een IC-unit, of de afdeling revalidatie. Wat moet een 6 jarige daar nu mee? Dat ze die kids de gevolgen tonen van het spelen met vuur bijvoorbeeld, ik zeg zo maar iets....dat lijkt mij al nuttiger dan hen te tonen wat er kan gebeuren als ge met uw zatte kl*ten achter het stuur van je wagen stapt. ![]() Dat ze zoiets tonen aan 16-17 jarigen, dat ware al nuttiger.
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn hond heeft een tijdje terug een egel beetje per beetje zitten doodbijten. Ik wist niet dat egels geluid maakten, maar zelfs tot binnen kon ik het gekrijs van dat egeltje horen (en dat is dan al 20 meter verder, met nog een glazen wand tussen).
Toen ik aankwam was het egeltje al met een poot (als het nog poten had) in z'n graf. Moet ik mijn hond nu aangeven bij de politie wegens dierenmishandeling?
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 't wordt misschien een lesje "dit is wat er gebeurt als een zattekloot 6-jarige kindjes tot moes rijdt" ![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() Niet voor het een of het ander, maar zijn we zeker dat dit geen aprilvis is? Want tenslotte is het gepost op de 1e...
Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 3 april 2011 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie echt niet de meerwaarde om kleine kinderen van 10 te confronteren met het doden van een konijn. Onder het mom dat al het geconsummeerd vlees komt van dieren dat hetzelfde lot beschoren was. die kinderen weten dat wel, en indien van niet, zullen ze dat ooit wel te weten komen. Ik verdenk die leraar van platvloers sadisme. Eerst die kinderen het konijn laten aaien, dan hen het beestje laten bedanken, om het dan te slachten. deze man is zijn job onwaardig.
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Even ernstig nu : ik denk ook niet dat deze konijnen-slachting in het officiël studieprogramma van die kinderen stond. De leraar zal dus op eigen houtje daar mee begonnen zijn. De vraag is nu of hij het recht heeft om zulke initiatieven te nemen ? Of heeft hij een professionele fout gemaakt ? Laatst gewijzigd door den dinges : 5 april 2011 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |