![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nochtans heel simpel: als het werkelijk noodzakelijk is om boven alles eerst die Vlaamse staat te hebben vooraleer we over andere zaken discussiëren, stel dan aan N-VA en VB voor om die andere zaken uit hun programma te schrappen. Al de rest is gewoon hypocriet gezever. |
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat de rechtse zeveraars zelf niet consequent zijn. Ik herhaal: zeg tegen N-VA en VB dat ze alle andere programmapunten schrappen. DAN kunnen we beginnen praten. |
|
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in plaats van zelf de handen uit de mouwen te steken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() De partij moet jou niet vinden, JIJ moet de partij vinden!!
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren eer N-VA partijslaafjes met de moddercampagnes beginnen, zeker nu ze denken dat de Grote Omwenteling voor de deur van hun partijbureau staat. |
|
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
niet akkoord. Ik ben overtuigd republikein, al van sinds ik voor het eerst op politiek ben beginnen nadenken. Maar ik vind de discussie over welk soort economisch beleid moet worden gevoerd 1000 maal belangrijker dan de discussie over binnen welke staatsgrenzen we ons laten domineren door het internationaal grootkapitaal. Echt, België of Vlaanderen, het raakt mijn koude kleren niet. Dit neemt niet weg dat ik graag zou zien dat de linkse partijen in België eens zouden durven consequent zijn, en openlijk het republikanisme verdedigen.
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() mijn punt is precies wat ik schreef: als Vlaanderen in 1950 linkser was geweest, dan waren we nu al 60 jaar een republiek.
Ik zie niet in wat daar nog aan verduidelijkt moet worden.
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar als je je ogen en oren zou openhouden voor alle stemmen uit de samenleving, ook diegenen die dingen zeggen die niet in je kraam passen, dan zou je wel inzien dat die groep mensen wel degelijk bestaat, en groeit. Ik vind dit persoonlijk geen positieve evolutie eigenlijk, ik hou niet van belgicisme, ook niet van neo-belgicisme, zelfs niet wanneer dit voortkomt uit een begrijpelijke tegenreactie op een arrogant vlaams-nationalisme dat het eenheidsdenken propageert.
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een grote politieke frustratie van mij is dat zelfs Groen! dat niet consequent durft ![]() |
|
![]() |
![]() |
#134 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik zie niet in waarom ik "beschaamd" zou moeten zijn omdat ik de vaststelling doe dat neo-belgicisten best�*�*n. En dat ze anders zijn in hun opvattingen dan traditionele royalisten. Als jij me wegens deze observatie persé in een bepaald kamp wil duwen, kan ik jou dat niet verhinderen om te doen. Maar het heeft wel als gevolg dat je de bal volkomen misslaat in jouw reactie op mijn post. Ik hoef me helemaal niet 'beschaamd' te voelen, dit is niet mijn strijd. Ik analyseer het met dezelfde afstandelijkheid waarmee ik de twistpunten tussen Zaidieten en Twaalver-sjiiëten tracht te doorgronden, zonder persoonlijke emotionele betrokkenheid, en zeker zonder schaamte.
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weliswaar wat ondervertegenwoordigd op dit door vlaams-nationalisten gedomineerd forum, maar voor diegenen die denken dat dit forum een dwarsdoorsnede van de populatie is, zou ik zeggen: think again.
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat jij kritiek noemt, is gewoonlijk niet meer als modder gooien: ik moet je toch niet gaan opsommen welke 'koosnaampjes' 'de correcten' voor N-VA en het Vlaams-nationalisme veil hebben, zeker? Alleen beseffen de meesten 'correcten' nog niet dat zulke aanpak geen resultaat meer oplevert in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht nochtans dat de sossen op het hystorisch laagste punt staan dat ze ooit stonden en volgens de laatste peilingen nog steeds verder weg zakken.... en terecht!!
|
![]() |