Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 april 2011, 13:47   #121
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Zeg Pelgrim,
leg jij het uit aan deze "Belgische" "monarchistische " linkse"
Ik verdoe er mijn tijd niet meer aan.
Solidarnosc, verdedigt (in andere topics) de franstaligen (MR kiezers) in de rand die voor uitbreiding zijn van Brussel.
Nogal ne linkse republikein hé
LSP is geen voorstander van de uitbreiding van Brussel.
solidarnosc is offline  
Oud 10 april 2011, 13:48   #122
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
LSP is geen voorstander van de uitbreiding van Brussel.
Je typte ook eens dat je ons rijk ging maken... Awel? Hoe ga je dat doen?
Marxmannetje is offline  
Oud 10 april 2011, 15:53   #123
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pelgrim, jongen, de topic gaat hier over de jongeren organisatie van de SP-a.
Ik reageerde op een post van "solidarnosc" (LSP)

Waar zitten die "republikeinse linksen", ik zeg u, alvast niet bij Animo, ook niet bij SP-a, als ik de commentaar lees van "solidarnosc" ook niet bij de LSP.

Het punt blijft EERST DE STAAT (Belgie) BREKEN, en dan een vlaamse republiek uitbouwen. Het is een kwestie van "prioriteiten".
Niet meer , niet minder !

Als de "linkse republikeinen" en de SP-a ( die eigenlijk per definitie tegen de monarchie zijn) nu eerst de prioriteit stellen, een republiek Vlaanderen in Europa......en gezien de huidige situtatie zal dat dus met de N-VA moeten, dan zouden we een stap verder vooruit kunnen gaan.

Idem dito voor het VB, die zich nu blijkbaar wil terugplooien op hun core- business.....de vreemdelingen...amaai.
De roots van het VB liggen ergens anders me dunkt.

Eerst "vlaming" en dan kan je onderling ruzie maken hoe men de economische, etische vraagstukken oplost.
Is dat zo moeilijk ?

Nabat
ex- Vrijbuiter lezer en ex-Meervoud lezer en sympathisant van beide.
TOTAAL naast de kwestie.

Het is nochtans heel simpel: als het werkelijk noodzakelijk is om boven alles eerst die Vlaamse staat te hebben vooraleer we over andere zaken discussiëren, stel dan aan N-VA en VB voor om die andere zaken uit hun programma te schrappen.

Al de rest is gewoon hypocriet gezever.
Pelgrim is offline  
Oud 10 april 2011, 15:56   #124
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Zegt iemand die zijn eigen collectivistische ideologie boven Vlaamse autonomie stelt.
Zegt iemand die vindt dat omdat we ons niet kunnen ontdoen van onze Europese meester, we het Belgische juk maar moeten laten zitten.
Bullshit. Geef me een partij die enkel en alleen de Vlaamse soevereine staat als programmapunt heeft en ik stem er voor.

Het probleem is dat de rechtse zeveraars zelf niet consequent zijn. Ik herhaal: zeg tegen N-VA en VB dat ze alle andere programmapunten schrappen. DAN kunnen we beginnen praten.
Pelgrim is offline  
Oud 10 april 2011, 15:56   #125
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik heb Bart vandaag nog gezien. Ik denk dat ik u weinig hoop kan geven dat Bart ons programma zal laten vallen.
Q.E.D.
Pelgrim is offline  
Oud 10 april 2011, 16:15   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Bullshit. Geef me een partij die enkel en alleen de Vlaamse soevereine staat als programmapunt heeft en ik stem er voor.

Het probleem is dat de rechtse zeveraars zelf niet consequent zijn. Ik herhaal: zeg tegen N-VA en VB dat ze alle andere programmapunten schrappen. DAN kunnen we beginnen praten.
Geef me, geef me ....
in plaats van zelf de handen uit de mouwen te steken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 april 2011, 16:17   #127
Marxmannetje
Banneling

Standaard

De partij moet jou niet vinden, JIJ moet de partij vinden!!
Marxmannetje is offline  
Oud 10 april 2011, 17:10   #128
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geef me, geef me ....
in plaats van zelf de handen uit de mouwen te steken.
Dus je stelt voor dat ik een partij opricht die enkel met onafhankelijkheid naar de verkiezingen gaat.
Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren eer N-VA partijslaafjes met de moddercampagnes beginnen, zeker nu ze denken dat de Grote Omwenteling voor de deur van hun partijbureau staat.
Pelgrim is offline  
Oud 10 april 2011, 17:32   #129
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb Bart vandaag nog gezien. Ik denk dat ik u weinig hoop kan geven dat Bart ons programma zal laten vallen.
Voor "Bart" is het pompen of verzuipen.
Henri1 is offline  
Oud 10 april 2011, 17:35   #130
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja toch wel hoor
Dus jegaat akkoord met de republikeinse stroming in de huidige vlaamse beweging en de uitgesproken vlaamse partijen, goed zo

Punt is, eerst een onafhankelijk vlaamse republiek in Europa, en dan pas gaan discusieeren over een "rechts" of " links" economisch beleid.
Akkoord ?

niet akkoord. Ik ben overtuigd republikein, al van sinds ik voor het eerst op politiek ben beginnen nadenken.

Maar ik vind de discussie over welk soort economisch beleid moet worden gevoerd 1000 maal belangrijker dan de discussie over binnen welke staatsgrenzen we ons laten domineren door het internationaal grootkapitaal. Echt, België of Vlaanderen, het raakt mijn koude kleren niet.

Dit neemt niet weg dat ik graag zou zien dat de linkse partijen in België eens zouden durven consequent zijn, en openlijk het republikanisme verdedigen.
Oud 10 april 2011, 17:38   #131
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
En uw punt is?
mijn punt is precies wat ik schreef: als Vlaanderen in 1950 linkser was geweest, dan waren we nu al 60 jaar een republiek.

Ik zie niet in wat daar nog aan verduidelijkt moet worden.
Oud 10 april 2011, 17:43   #132
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Heb je een bron betreffende de grootte van het niet onbelangrijk deel van de bevolking waarbij het initatief van animo populair is?

Of ben je gewoon iets in de groep aan het gooien om maar iets te zeggen?
als ik een bron had over de exacte grootte van dat niet onbelangrijk deel vd bevolking, dan had ik die wel gegeven.

Maar als je je ogen en oren zou openhouden voor alle stemmen uit de samenleving, ook diegenen die dingen zeggen die niet in je kraam passen, dan zou je wel inzien dat die groep mensen wel degelijk bestaat, en groeit.

Ik vind dit persoonlijk geen positieve evolutie eigenlijk, ik hou niet van belgicisme, ook niet van neo-belgicisme, zelfs niet wanneer dit voortkomt uit een begrijpelijke tegenreactie op een arrogant vlaams-nationalisme dat het eenheidsdenken propageert.
Oud 10 april 2011, 17:46   #133
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Dit neemt niet weg dat ik graag zou zien dat de linkse partijen in België eens zouden durven consequent zijn, en openlijk het republikanisme verdedigen.
²
Een grote politieke frustratie van mij is dat zelfs Groen! dat niet consequent durft

toccata is offline  
Oud 10 april 2011, 17:47   #134
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je stelt voor dat ik een partij opricht die enkel met onafhankelijkheid naar de verkiezingen gaat.
Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren eer N-VA partijslaafjes met de moddercampagnes beginnen, zeker nu ze denken dat de Grote Omwenteling voor de deur van hun partijbureau staat.
Van modder gooien kan N-VA nog een PAK leren van de anderen.
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 april 2011, 17:50   #135
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik zou in jouw plaats beschaamd zijn om over dergelijke mislukte initiatieven als de "frietrevoluties" te beginnen.

Maar voor jou zijn die frietrevoluties waarschijnlijk bij een aanzienlijk deel van de bevolking populair?

Als jij dat makkelijker vindt, mij niet gelaten.

Sinds die druk bijgewoonde frietrevoluties en die mislukte mars in Brussel is me alvast één zaak duidelijk geworden:

België laat de Vlaming massaal koud, en als de Belgicisten de naam België willen redden, zullen ze wel wat meer nodig hebben dan gratis frieten.

Het verhaal van de NVA trekt steeds meer mensen aan omdat de Vlaming mee en meer begint te beseffen dat België hem vooral geld kost.

Daar tegenover zetten dat de solidariteit moet behouden blijven omdat het nu eenmaal zo hoort, en da's écht alles wat ze kunnen, daar ga je geen mens meer mee terug winnen.

Maar kom, we kunnen hoogstwaarschijnlijk nog heel wat gratis frieten eten!
grappig hoe je probeert mijn schrijfstijl te imiteren, Nierika.

Maar ik zie niet in waarom ik "beschaamd" zou moeten zijn omdat ik de vaststelling doe dat neo-belgicisten best�*�*n. En dat ze anders zijn in hun opvattingen dan traditionele royalisten.

Als jij me wegens deze observatie persé in een bepaald kamp wil duwen, kan ik jou dat niet verhinderen om te doen. Maar het heeft wel als gevolg dat je de bal volkomen misslaat in jouw reactie op mijn post. Ik hoef me helemaal niet 'beschaamd' te voelen, dit is niet mijn strijd. Ik analyseer het met dezelfde afstandelijkheid waarmee ik de twistpunten tussen Zaidieten en Twaalver-sjiiëten tracht te doorgronden, zonder persoonlijke emotionele betrokkenheid, en zeker zonder schaamte.
Oud 10 april 2011, 17:55   #136
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
grappig hoe je probeert mijn schrijfstijl te imiteren, Nierika.

Maar ik zie niet in waarom ik "beschaamd" zou moeten zijn omdat ik de vaststelling doe dat neo-belgicisten best�*�*n. En dat ze anders zijn in hun opvattingen dan traditionele royalisten.

Als jij me wegens deze observatie persé in een bepaald kamp wil duwen, kan ik jou dat niet verhinderen om te doen. Maar het heeft wel als gevolg dat je de bal volkomen misslaat in jouw reactie op mijn post. Ik hoef me helemaal niet 'beschaamd' te voelen, dit is niet mijn strijd. Ik analyseer het met dezelfde afstandelijkheid waarmee ik de twistpunten tussen Zaidieten en Twaalver-sjiiëten tracht te doorgronden, zonder persoonlijke emotionele betrokkenheid, en zeker zonder schaamte.
In feite bent U het lichtpunt in de duisternis?
freelancer is offline  
Oud 10 april 2011, 17:57   #137
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dat is onzin. Om te beginnen durf ik wedden dat de actie op een relatieve mislukking is uitgelopen, net als de 'frietrevoluties', dus doe aub niet of het volk die vuige Vlaams-nationalisten beu is. Met sossen-bashen heeft dat weinig te maken, behalve misschien het feit dat dergelijke debiele initiatieven vaak uit die hoek komen. Het staat hen natuurlijk vrij ons aangenaam te verrassen en met een meer genuanceerde mening voor de dag te komen, of zelfs hun belgicisme op een volwassen manier te presenteren, maar zolang het bij dit soort geforceerd-trendy emo-acties blijft is de kritiek meer dan terecht.
ik heb niet gezegd 'het volk', ik heb gezegd: 'een niet onbelangrijk deel van de bevolking'
Weliswaar wat ondervertegenwoordigd op dit door vlaams-nationalisten gedomineerd forum, maar voor diegenen die denken dat dit forum een dwarsdoorsnede van de populatie is, zou ik zeggen: think again.
Oud 10 april 2011, 18:16   #138
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Van modder gooien kan N-VA nog een PAK leren van de anderen.
Dat betwijfel ik. Geef geen kritiek op het N-VA programma want je krijgt direct een lading drek over je heen met verwijten die voor het merendeel gewoon moddergooien zijn.
Pelgrim is offline  
Oud 10 april 2011, 18:22   #139
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik. Geef geen kritiek op het N-VA programma want je krijgt direct een lading drek over je heen met verwijten die voor het merendeel gewoon moddergooien zijn.
Wat jij kritiek noemt, is gewoonlijk niet meer als modder gooien: ik moet je toch niet gaan opsommen welke 'koosnaampjes' 'de correcten' voor N-VA en het Vlaams-nationalisme veil hebben, zeker? Alleen beseffen de meesten 'correcten' nog niet dat zulke aanpak geen resultaat meer oplevert in Vlaanderen.
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 april 2011, 18:28   #140
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In alle sereniteit nu Meneer Luc Broes.
Ik denk dat de aftakeling van uw VB heel wat ingrijpender is dan dat van de Sossen nietwaar ?
Ik dacht nochtans dat de sossen op het hystorisch laagste punt staan dat ze ooit stonden en volgens de laatste peilingen nog steeds verder weg zakken.... en terecht!!
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be