![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat geen enkele Vlaming nog kan werken of overleven in de voedingssector is dikke zever. Je bouwt je stelling op aannames die niet correct zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() De Vlaming eet varken he mensen. Varkens, rund, vis, kip, ...
Ik denk niet dat halal een concurrent is voor onze vleesindustrie. Maar scholen horen niet uitsluitend halal op te dienen. Indien zij dit toch doen is het de verantwoordelijkheid van de ouders hier tegenin te gaan en desnoods van school te veranderen. Ik zou meer begrip voor de scholen hun keuze hebben als ze BEIDE zouden opdienen. Vlaamse boerenkost EN halal voor moslim studenten. Over dat halalvlees dat niet moslims niet mogen aanraken. Of er Belgische slagers zijn die Halal "halal" vlees verkopen. De vraag is: Waar koopt de algemene islamitische cultuur van België haar vlees? Bij hun slager. De samenvloeiing van deze cultuur heeft wel een heel "landschap" veranderd. Maar of deze bedreigend concurrerend is voor grote Belgische bedrijven, lijkt me vergezocht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Mocht hij zulks onverhoopt in één der Parijse banlieus dan toch nog gevonden hebben, dan raad ik hem van harte aan dat ostentatief op straat op te peuzelen en -drinken, bij voorkeur tijdens de ramadan in de buurt van een moskeet, maar op een doodgewone woensdag mag ook. Daarna mag hij ons zijn wetenswaardigheden hieromtrent komen vertellen, mits hij daartoe dan nog in staat is natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Overigens:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() natuurlijk. Er zijn al verschillende Europese landen die zo'n verbod al jaren opleggen, en waar de muzelmensen er zich gewoon naar geschikt hebben.
Nu nog een verbod op het discrimineren op basis van religie voor de rest van de voedselketen. Of moet een arts in een katholieke ziekenhuis ook persé katholiek zijn? Me dunkt krijgen ze dan een boete aan hun been. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je zelf daar nog iets aan toevoegen of post je enkel linkjes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Hier nog zo eentje... het Vuile belang.
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U begrijpt de duidelijke nuancering niet denk ik. Die Brugse slagers wisten dat ze fout waren, die muzelslagers deden het met goedkeuring van Allah! Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 april 2011 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar indien U insisteert kan ik wèl het vers opzoeken waarin staat dat �*lles wat toegestaan en verboden is, is vermeld in de koran, en dat wat niet vermeld is in de koran, bijgevolg niet verboden of verplicht is . Dat vlees moet gekoeld worden is géén vereiste voor halal: het staat niet in de koran. Iets wat u zou weten als U al in een van die paradijselijke landen bent geweest en de stukken vlees in de zon hebt zien hangen. halal slagerijen: ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 april 2011 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Edit: Ik heb trouwens ook eens iets opgezocht in de Koran, namelijk volgend zinnetje: "Het voedsel der mensen van het Boek is u geoorloofd en uw voedsel is hun toegestaan." Nu kan ik mij vergissen, maar ik dacht dat met 'mensen van het Boek' wel degelijk joden en christenen bedoeld wordt, dus de bewering dat niet-moslims niet betrokken mogen zijn bij de productie of verwerking van 'halal' voedsel is een grove leugen. ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 18 april 2011 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Halal vlees hoeft NIET gekoeld te worden. Wat begrijpt U daar niet aan? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 april 2011 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |