Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2011, 00:26   #121
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
nee dus

mja als je niet in god gelooft dan is het idd compleet zinloos om de koran te lezen.
Ik heb mn eigen god en die gebiedt me om zoveel mogelijk kennis op te doen.

Vooral over ideologieën die de vrijheden waar onze voorouders hard voor gestreden hebben willen vernietigen, zodat je weet wat te bestrijden!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:29   #122
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euh.. wat kan het mij schelen "hoe het er in India aan toe is gegaan zeker"?
De Indiers vonden het niet zo lol-achtig hoor!

Citaat:
copy-pasten maakt op mij geen indruk. Het valt mij op hoe die mensen die beweren dat ze de koran van cover tot cover hebben gelezen, nooit verder geraken dan telkens weer die ene lijst van een of andere website te kopieren.
De heilige koran!
Oud 20 april 2011, 00:35   #123
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De Indiers vonden het niet zo lol-achtig hoor!
Blijkbaar is ergens een misverstand ontstaan dat ik het gedrag van moslims doorheen de geschiedenis moet kunnen verdedigen, enkel omdat ik de koran kan appreciëren. Ik zie het verband niet zo goed.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 00:36.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:36   #124
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Niet over godsdienstvrijheid knulletje.
Een bindend referendum over de status van de islam maar niet over de godsdienstvrijheid?

Citaat:
Bindende referenda-->rechtstreekse democratie!
Yep, en als twee mensen stemmen om de derde man dood te slaan is dat evenzeer rechtstreekse democratie.
Citaat:
Je hebt er blijkbaar nooit bij stil gestaan dat - eens die 'minderheden', meerderheid wordt - er geen sprake meer is van jouw fameuze godsdienstvrijheid, die kan je dan op je buik schrijven!
Zal nooit gebeuren. Spijtig hé.

En tenzij jij en je geestverwanten hun zin krijgen zal ook de godsdienstvrijheid niet verdwijnen.

Citaat:
Komt nog bij dat islam voor meer dan 90 % totalitaire politieke ideologie is en 'n kleine 10 % overgoten is met 'n religieus sausje.
Als dat waar is (quod non) valt ze nog steeds onder de vrijheid van meningsuiting die volgens onze rechtse vrienden ABSOLUUT is.

Citaat:

Vooral over ideologieën die de vrijheden waar onze voorouders hard voor gestreden hebben willen vernietigen, zodat je weet wat te bestrijden!
En daarom wil je die vrijheden alvast zelf afschaffen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 20 april 2011 om 00:37.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:37   #125
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Wel ik ga slapen, en ik wens u veel geluk met uw strijd, gij koene internet-ridder!

Bedankt voor de discussie.
Oud 20 april 2011, 00:44   #126
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En tenzij jij en je geestverwanten hun zin krijgen zal ook de godsdienstvrijheid niet verdwijnen
Eenmaal lid van islam is het onmogelijk op straffe van dood om je te ontbekeren! Noem jij dat godsdienstvrijheid? Je mag wel binnen maar niet buiten? Welke vrijheid is dat?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:46   #127
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Een bindend referendum over de status van de islam maar niet over de godsdienstvrijheid?

Yep, en als twee mensen stemmen om de derde man dood te slaan is dat evenzeer rechtstreekse democratie.

En tenzij jij en je geestverwanten hun zin krijgen zal ook de godsdienstvrijheid niet verdwijnen.

Als dat waar is (quod non) valt ze nog steeds onder de vrijheid van meningsuiting die volgens onze rechtse vrienden ABSOLUUT is.

En daarom wil je die vrijheden alvast zelf afschaffen.
Islam is géén godsdienst, maar 'n totalitaire ideologie, neem dat religieuze sausje weg en die bloeddorstige verzen vallen nog steeds onder 'vrijheid van meningsuiting'? Ik dacht 't niet, ik dacht niet dat �*k mag oproepen tot moord en doodslag op andersgezinden!

Je glazen bol - die zo stellig beweert dat dat nóóit zal gebeuren - mag ik die eens lenen?

Elk land waar die 'minderheid' in de meerderheid is, heeft nog steeds 'godsdienstvrijheid', nietwaar?

Laatst gewijzigd door SDX : 20 april 2011 om 00:49.
Oud 20 april 2011, 07:05   #128
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Met die moskee is toch op zich niets mis?

Ik heb hier een kerk niet ver van: die hoor ik luider dan de moskee in mijn straat hoor.

Maar in die kerk zit er gelukkig hoe langer hoe minder rattengebroed.
in de moskee daarentegen...
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 07:43   #129
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb dat boek gelezen, ik kán lezen hoor.

Ik vond 't al heel wat minder prachtig toen ik bij dit soort verzen aankwam:

Meer zelfs, ik werd er kotsmisselijk van en kreeg er 'n zodanige afkeer van, dat ik als 'n 'flippend rund' die gore verzen ben gaan verkondigen aan eenieder die ze maar wou horen!

Ook begrijp je blijkbaar niet dat dat vers dat je citeert, bedoeld is voor moslims
dat is uw interpretatie, niet de mijne. En u maakt zich zelf schuldig aan het wij/zij denken. Laten we nog eens naar dit vers kijken:

Citaat:
Citaat:
3:134 Zij, die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij, die toorn onderdrukken en mensen vergeven; God heeft hen die goed doen, lief.
Het vers is duidelijk een aansporing om goed te doen. Beweer je nu "ik ben geen moslim, dus dat vers slaat niet op mij, dus ik moet geen goed doen in mijn leven"? Dat slaat nergens op.

Of beweer je "volgens dit vers moet ik enkel goed doen tegenover moslims, en niet tegenover ongelovigen"? Wel, dit is enkel uw interpretatie, en niet de mijne. Er staat wel degelijk "mensen", niet "gelovigen". Als de koran toch zo literalistisch is als u soms zo graag gelooft, waarom staat er dan niet gewoon "en gelovigen vergeven" ipv "en mensen vergeven"?

Citaat:
, met 'mensen' in dat boek, worden enkel moslims bedoeld, wij zijn maar varkens, apen en andere dieren!

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 07:44.
Oud 20 april 2011, 08:12   #130
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik moet je teleurstellen: dit vers is enkel gericht aan de "gelovige volgelingen" en zeker niet aan de "ongelovigen".
Dit ziet men als men de rest van de verzen uit die zin leest:

-----------------
130. O gij die gelooft, neemt geen rente, daar (deze) aanleiding geeft tot eindeloze vermeerdering (van bezit) en vreest God, opdat je mag slagen.
het is dus niet gericht aan ongelovigen
131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.
dit gaat OVER ongelovigen, ze zijn dus niet aangesproken

132. En gehoorzaamt God en de boodschapper, zodat u barmhartigheid moge worden betoond.
dit is duidelijk gericht aan gelovige volgelingen
133. Wedijvert met elkaar in het vragen om vergiffenis van uw Heer en om het paradijs, welks uitgestrektheid de hemelen en de aarde is, bereid voor de godvrezenden,

134. Zij, die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij, die toorn onderdrukken en mensen vergeven; God heeft hen die goed doen, lief.

135. En zij, die wanneer zij een slechte daad begaan of zichzelf onrecht aandoen God gedenken en om vergiffenis vragen voor hun zonden - wie kan deze zonden vergeven buiten God? - en niet volharden in hun (slechte) daden tegen beter weten in,

136. Dezen zijn het, wier loon vergiffenis is van hun Heer; in tuinen waar doorheen rivieren stromen zullen zij vertoeven; hoe goed is het loon van degenen die werken.

137. Voorzeker, vóór u zijn verschillende volkeren voorbijgegaan, reist daarom over de aarde en ziet, hoe het einde was van degenen, die loochenden.
dit gaat weer OVER ongelovigen

138. Dit is een duidelijke verklaring voor de mensen, een leiding en vermaning voor de godvrezenden.

139. Verslapt noch treurt; je zult zeker overwinnaar worden, als je gelovig blijft.
voil�*: de gelovigen zullen overwinnen!

140. Als gij (Moslims) letsel krijgt (in de strijd); dat volk (de tegenstander) is reeds een dergelijk letsel overkomen. Zulke dagen laten Wij onder de mensen wisselen, opdat God degenen, die geloven onderscheide en uit uw midden getuigen (martelaren) neme en God heeft de onrechtvaardigen niet lief.

141. Opdat God de gelovigen moge louteren en de ongelovigen vernietigen.

Beter lezen in het vervolg.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 11:55   #131
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is uw interpretatie, niet de mijne. En u maakt zich zelf schuldig aan het wij/zij denken. Laten we nog eens naar dit vers kijken:

Citaat:

Het vers is duidelijk een aansporing om goed te doen. Beweer je nu "ik ben geen moslim, dus dat vers slaat niet op mij, dus ik moet geen goed doen in mijn leven"? Dat slaat nergens op.

Of beweer je "volgens dit vers moet ik enkel goed doen tegenover moslims, en niet tegenover ongelovigen"? Wel, dit is enkel uw interpretatie, en niet de mijne. Er staat wel degelijk "mensen", niet "gelovigen". Als de koran toch zo literalistisch is als u soms zo graag gelooft, waarom staat er dan niet gewoon "en gelovigen vergeven" ipv "en mensen vergeven"?
Ù kan en mag dat boek interpreteren zoals U wil.

Dat boek mag door gelovigen (moslims) niet naar eigen goeddunken geïnterpreteerd worden.

Bovendien heb ik geen eeuwenoud boek nodig of 'n god om me te komen vertellen dat ik 'goed' móet doen, ik kan dat ook zonder die sprookjeshorrorboeken en dan doe ik dat omdat ik dat w�*l, niet omdat 't moet!

U herhaalt telkens weer dat ene vers, verder komt U niet.

Nóg maar 1 X; met 'mensen' wordt in dat boek enkel 'moslims' bedoeld, dát zijn de 'mensen', wij zijn ongelovigen, afgodendienaren, varkens & apen of kafir!

Lees nog eens wat CC hier boven schreef en laat 't goed tot je doordringen...

PS; Als je 't nu nog niet begrijpt, moslims moeten goed doen voor elkaar, enkel voor elkaar! (Maar zelfs dát lukt niet eens).

Laatst gewijzigd door SDX : 20 april 2011 om 11:59.
Oud 20 april 2011, 13:45   #132
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

VN resolutie over de no fly zone in libië..democratisch gestemde toelating om GEWELD te gebruiken tegen personen

Wakker worden jongen, ja binnen een democratie kan men toelating geven om geweld te gebruiken tegen bedreigingen tov diezelfde democratie..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 15:17   #133
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Als vredelievende mens heeft u dus niks te vrezen van geweldenaars, en dat is goed nieuws.
ik zie dat jij jou naam niet gestolen hebt,heel toepasselijk
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 18:35   #134
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik moet je teleurstellen: dit vers is enkel gericht aan de "gelovige volgelingen"
Nee, niet juist. Het vers is gericht aan iedereen, aan de hele mensheid. Je mag het aanvaarden of verwerpen. Maar waarom zou je in godsnaam een vers uit de koran verwerpen dat je oproept om het goede te doen? Heb je besloten om kwaad te doen misschien?

Citaat:
en zeker niet aan de "ongelovigen".
Dit ziet men als men de rest van de verzen uit die zin leest:

Citaat:

134. Zij, die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij, die toorn onderdrukken en mensen vergeven; God heeft hen die goed doen, lief.

135. En zij, die wanneer zij een slechte daad begaan of zichzelf onrecht aandoen God gedenken en om vergiffenis vragen voor hun zonden - wie kan deze zonden vergeven buiten God? - en niet volharden in hun (slechte) daden tegen beter weten in,

136. Dezen zijn het, wier loon vergiffenis is van hun Heer; in tuinen waar doorheen rivieren stromen zullen zij vertoeven; hoe goed is het loon van degenen die werken.
Weer zo een subliem vers! Uitprinten en boven je bed hangen! Niet moeilijk dat men spreekt van "de nobele koran".

Citaat:
Citaat:
137. Voorzeker, vóór u zijn verschillende volkeren voorbijgegaan, reist daarom over de aarde en ziet, hoe het einde was van degenen, die loochenden.
dit gaat weer OVER ongelovigen

138. Dit is een duidelijke verklaring voor de mensen, een leiding en vermaning voor de godvrezenden.

139. Verslapt noch treurt; je zult zeker overwinnaar worden, als je gelovig blijft.
voil�*: de gelovigen zullen overwinnen!

140. Als gij (Moslims) letsel krijgt (in de strijd); dat volk (de tegenstander) is reeds een dergelijk letsel overkomen. Zulke dagen laten Wij onder de mensen wisselen, opdat God degenen, die geloven onderscheide en uit uw midden getuigen (martelaren) neme en God heeft de onrechtvaardigen niet lief.

141. Opdat God de gelovigen moge louteren en de ongelovigen vernietigen.

Beter lezen in het vervolg.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 18:41.
Oud 20 april 2011, 18:41   #135
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ù kan en mag dat boek interpreteren zoals U wil.

Dat boek mag door gelovigen (moslims) niet naar eigen goeddunken geïnterpreteerd worden.

Bovendien heb ik geen eeuwenoud boek nodig of 'n god om me te komen vertellen dat ik 'goed' móet doen, ik kan dat ook zonder die sprookjeshorrorboeken en dan doe ik dat omdat ik dat w�*l, niet omdat 't moet!
Dan bent u bemind door god, volgens de Koran 3:134. Is dat nu geen pluim?

Citaat:
U herhaalt telkens weer dat ene vers, verder komt U niet.
Och, ik zou zo honderden van die prachtige verzen uit de koran kunnen halen.

Citaat:
Nóg maar 1 X; met 'mensen' wordt in dat boek enkel 'moslims' bedoeld
Waarom staat er dan in de koran "oh mensheid, wat heeft u doen afdwalen van god"? Dus de afgedwaalden van god behoren nog steeds tot de mensheid, ergo het zijn mensen.

Het probleem is dat u een politieke agenda heeft. U hebt een hekel aan wat moslims uitrichten, en daarom bent u er a priori op gebrand om de koran af te kraken. Jammer!

Citaat:
dát zijn de 'mensen', wij zijn ongelovigen, afgodendienaren, varkens & apen of kafir![/quo

Lees nog eens wat CC hier boven schreef en laat 't goed tot je doordringen...

PS; Als je 't nu nog niet begrijpt, moslims moeten goed doen voor elkaar, enkel voor elkaar! (Maar zelfs dát lukt niet eens).

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 18:45.
Oud 20 april 2011, 19:02   #136
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan bent u bemind door god, volgens de Koran 3:134. Is dat nu geen pluim?
Nee, dat is zeer zeker geen pluim, bemind worden door zulk 'n sadistisch monster dat instructies geeft hoe 'n deel van z'n 'schepsels' 'n ander deel van z'n 'schepsels' te vermoorden, dat aanraadt géén vrienden te zijn met kristenen of joden, dat mensen (zijn eigen schepsels zogezegd) eeuwig zou laten branden in 'n hel, enkel en alleen maar om 't feit dat die god zélf dat 'schepsel' heeft laten afdwalen enzovoorts...zulk 'n wezen/god/allah aanbid ik niet, nooit!

Citaat:
Och, ik zou zo honderden van die prachtige verzen uit de koran kunnen halen.
Vandaar dat je steeds met hetzelfde vers komt aandraven, ik kan er ook tig-aantal uit de koran halen, waar net 't omgekeerde in staat!

Citaat:
Waarom staat er dan in de koran "oh mensheid, wat heeft u doen afdwalen van god"? Dus de afgedwaalden van god behoren nog steeds tot de mensheid, ergo het zijn mensen.
Wat doet die vredelievende god met zijn schepsels die afgedwaald zijn, die god/allah notabene zélf heeft laten afdwalen?
't Staat in je koran, zoek 't maar even op voor me!
Citaat:
Het probleem is dat u een politieke agenda heeft. U hebt een hekel aan wat moslims uitrichten, en daarom bent u er a priori op gebrand om de koran af te kraken. Jammer!
En islam heeft natuurlijk géén politieke agenda? Neuh hoor; 't is vrede, dat zie je overal ter wereld hoe vredelievend islam is!

Misschien kan je jezelf overtuigen door de ogen te sluiten voor 't aanzetten tot geweld, haat, discriminatie, apartheid e.d., maar niet iedereen is zo blind!
Oud 20 april 2011, 19:11   #137
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat is zeer zeker geen pluim, bemind worden door zulk 'n sadistisch monster dat instructies geeft hoe 'n deel van z'n 'schepsels' 'n ander deel van z'n 'schepsels' te vermoorden, dat aanraadt géén vrienden te zijn met kristenen of joden, dat mensen (zijn eigen schepsels zogezegd) eeuwig zou laten branden in 'n hel, enkel en alleen maar om 't feit dat die god zélf dat 'schepsel' heeft laten afdwalen enzovoorts...zulk 'n wezen/god/allah aanbid ik niet, nooit!

Vandaar dat je steeds met hetzelfde vers komt aandraven, ik kan er ook tig-aantal uit de koran halen, waar net 't omgekeerde in staat!

Wat doet die vredelievende god met zijn schepsels die afgedwaald zijn, die god/allah notabene zélf heeft laten afdwalen?
En islam heeft natuurlijk géén politieke agenda? Neuh hoor; 't is vrede, dat zie je overal ter wereld hoe vredelievend islam is!

Misschien kan je jezelf overtuigen door de ogen te sluiten voor 't aanzetten tot geweld, haat, discriminatie, apartheid e.d., maar niet iedereen is zo blind!

Jij moet eens leren begrijpen dat er een verschil is tussen een geloof en de gelovigen 'maw', niet elke gelovige deelt dezelfde mening of het zelfde idee over dit geloof.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 19:26   #138
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Jij moet eens leren begrijpen dat er een verschil is tussen een geloof en de gelovigen 'maw', niet elke gelovige deelt dezelfde mening of het zelfde idee over dit geloof.
En u moet eens leren begrijpen dat het hier niet over een geloof gaat, maar over een totalitaire doctrine waar hooguit wat godsdienstige accentjes aan zitten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 19:33   #139
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En islam heeft natuurlijk géén politieke agenda?
Neuh hoor; 't is vrede, dat zie je overal ter wereld hoe vredelievend islam is!

blijkbaar hebben moslims u veel leed aangedaan! Als zij zich schuldig maken aan misdadig gedrag, dan zullen zij branden in de hel volgens hun eigen boek, ook al vind je dat zelf heel erg voor die mensen. En u moet zich geen zorgen maken want u behoort tot de goeden, en:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nobele Koran
Zij die dwalen kunnen u geen schade aandoen als u zelf op het juiste pad bent.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 19:39.
Oud 20 april 2011, 19:36   #140
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik kan ook prima met de islam leven - zolang die zich maar aan gene zijde van de Middellandse Zee houdt, dan hou ik me wel aan deze zijde.

Goh, de grootste gggristenbashert van het forum en u snapt de link niet... Of zijn dat soms geen gelovigen misschien? Is men enkel gelovig als men de islam aanhangt, volgens u?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Vroeger had ik een t-shirt met daarop de tekst "kill your local priest",
Citaat:
zonder dat veel mensen daar aanstoot aan namen, laat staan dat me een proces wegens haatzaaierij werd aangedaan. Dat woord moest toen nog worden uitgevonden. Misschien moet ik maar eens met een t-shirt met daarop de tekst "kill your local imam" gaan rondlopen.
Bedankt voor het goeie idee!

Ik heb dan ook een zeer slecht karakter, vooral jegens de dingen en mensen die mijn manier van leven door hun gedachtegoed en aanwezigheid willen doen veranderen, bedreigen, of op enige andere wijze hun verderfelijke invloed willen doen uitoefenen.
En absoluut niet consequent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sint Remigius tegen Clovis in Reims:
"Buig, fiere Sicambriër, verbrand wat gij hebt aanbeden, en aanbid wat gij verbrand hebt...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be