Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2011, 16:34   #121
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik denk niet dat Edina dat bedoelde, maar ik kan enkel in mijn naam spreken. Ik zou er alvast ook niet mee akkoord gaan als het zo scherp wordt gesteld. Wat bij adoptie wél van tel is, is dat je je die 'bagage' dat zo'n kind meeneemt, niet mag negeren (waar kom ik vandaag, waarom ben ik wees, waarom ben ik afgestaan, waarom ben ik zwart, geel, bruin, ...?), maar je moet het er ook niet gaan inpompen genre 'je bent geaopteerd uit Afrika dus jij gaat elke dag maniok eten'.
daar kan ik gerust inkomen, maar ik betwijfel of de political correcte do-gooders het zo bekeken hebben.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 16:53   #122
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
mijn afleidingen staan in de openingspost schat, leer lezen.

Edina heeft ergens zeker nog gespecifieerd dat dit GOED is omdat ze hun roots gaan zoeken.

Welk probleem heb je er nu mee?

Verdraaiing, liefje, heb ik altijd probleem mee.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 16:54   #123
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Verdraaiing, liefje, heb ik altijd probleem mee.
welke verdraaiing? ik heb de tekst erbijgepleurd. wat nog?

wat zou ze hiermee bedoelen denk je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Nogmaals het gaat niet over dergelijke voorkeuren, maar over algemene zaken zoals getrouwd zijn, religie, seksuele geaardheid,...

En indien je denkt dat die roots voor adoptiekinderen onbelangrijk zijn, stel ik voor om je eens te verdiepen in adoptie. Men heeft ondertussen al genoeg ervaring om te weten hoe belangrijk dat is.
dus als je een zwart babytje uit de brousse haalt is het effektief van belang om het kind op te voeden volgens de christelijke/islamitische/natuurgodsdienstige (pick your choice) religie van het kind zijn ouders. Of hoe ga jij het anders interpreteren?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2011 om 16:57.
Oud 5 mei 2011, 16:56   #124
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
daar kan ik gerust inkomen, maar ik betwijfel of de political correcte do-gooders het zo bekeken hebben.
Un POCO exagerado
Oud 5 mei 2011, 16:58   #125
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Un POCO exagerado
geloof me vrij, overdrijven bestaat niet in die poco wereld!

Of misschien toch dat zelfs Edina het niet zo opportuun zou vinden om koppensnellerkindjes volgens hun roots op te voeden!

(mensjes met wijn, mensenvoetjes met kolen en aardappelen, etc... integratie noemen ze dat dan)

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2011 om 17:00.
Oud 5 mei 2011, 17:00   #126
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
welke verdraaiing? ik heb de tekst erbijgepleurd. wat nog?
Ik bedoelde haar tekst
Oud 5 mei 2011, 17:01   #127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
geloof me vrij, overdrijven bestaat niet in die poco wereld!
Jawel, die overdrijven ook

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2011 om 17:01.
Oud 5 mei 2011, 17:02   #128
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

[quote=eno2;5443238]
Citaat:

Ik bedoelde haar tekst
stond er ook bij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edina
Nogmaals het gaat niet over dergelijke voorkeuren, maar over algemene zaken zoals getrouwd zijn, religie, seksuele geaardheid,...

En indien je denkt dat die roots voor adoptiekinderen onbelangrijk zijn, stel ik voor om je eens te verdiepen in adoptie. Men heeft ondertussen al genoeg ervaring om te weten hoe belangrijk dat is.
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=41

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2011 om 17:03.
Oud 5 mei 2011, 17:06   #129
eno2
Banneling

Standaard

wat zou ze hiermee bedoelen denk je?

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina

Citaat:
cyanara:

dus als je een zwart babytje uit de brousse haalt is het effektief van belang om het kind op te voeden volgens de christelijke/islamitische/natuurgodsdienstige (pick your choice) religie van het kind zijn ouders. Of hoe ga jij het anders interpreteren?
Men plaatst ze bij ouders van vooropgezette gelijkaardige opvattingen. Wat is jouw probleem? waarschijnlijk hetzelfde als het mijne.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2011 om 17:07.
Oud 5 mei 2011, 17:07   #130
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Help is dat geen racisme ????????????????????????????????????????????

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...dopteren.dhtml
dit is geen racisme ; dit is internationaal overeengekomen nl. dat het "oorsprongsland" supplementaire voorwaarden mag opleggen.

De droogte in adoptieland is overigens volgens mij veroorzaakt doordat er landen steeds rijkere dandidaat-adoptieouders hebben zodat het afstaan ter adoptie aan "buitenlanders" niet meer nodig is : ook dat is een terecht streven van de internationaale regels.

Tracht je het omgekeerde even voor te stellen : vlaanderen een "armer" land met een overschot aan weeskinderen die voor adoptie in aanmerking komen
& bovendien zeer katholiek. denk je dat in zulk geval onze overheid zou dulden dat geadopteerde kindjes als moslim worden opgevoed ?

Het ideaal van Ghandi zoals hij dat verwoordde tegenover een hindoe die er spijt van had dat hij moslims vermoordde :

"zoek een moslim-weeskind en voedt dit op als moslim"

is hoogst waarschijnlijk té idealistisch voor de huidige maatschappij.

PS : het spreekt vanzelf dat mijn geadopteerde kleindochters uit de chinese volksrepubliek als goede communisten worden opgevoed en wel mèt het rode boekje van Mao.

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 5 mei 2011 om 17:09.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 17:09   #131
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Of misschien toch dat zelfs Edina het niet zo opportuun zou vinden om koppensnellerkindjes volgens hun roots op te voeden!

(mensjes met wijn, mensenvoetjes met kolen en aardappelen, etc... integratie noemen ze dat dan)
Moet je haar eens vragen.
Oud 5 mei 2011, 17:13   #132
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ideaal van Ghandi zoals hij dat verwoordde tegenover een hindoe die er spijt van had dat hij moslims vermoordde :

Hij was ook te idealistisch voor zijn eigen maaatschappij.

Merk wel, je kan ons niet vragen dat wij onze adoptiekinderen uit Marokko als moslims gaan opvoeden, ben je gek?
Oud 5 mei 2011, 17:15   #133
eno2
Banneling

Standaard

cynara
Citaat:
stond er ook bij.
Nee, nog niet.
Oud 5 mei 2011, 17:18   #134
eno2
Banneling

Standaard

Ik herlas je link en voor mij is het helder wat ze zegt.

Wat is jouw probleem?
Oud 5 mei 2011, 17:32   #135
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij was ook te idealistisch voor zijn eigen maaatschappij.

Merk wel, je kan ons niet vragen dat wij onze adoptiekinderen uit Marokko als moslims gaan opvoeden, ben je gek?
Lees het boek van Koenraad Elst over "MAHATMA GANDHI"
ISBN 13:978-90-5911-735-8
Toch wel een eye opener.
Oud 5 mei 2011, 17:58   #136
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
jij krijgt de KANS nog niet om een Marokkaantje te adopteren man! je moet daarvoor éérst zelf bekeerd zijn (én gemeend) en dan pas kan je een poging wagen.

Wat ik echter niet goed begrijp ik heel dit gegeven: volgens Mohammed is adoptie helemaal niet goed! Hijzelf (of zijn eerste - rijke - vrouw) had een zoon geadopteerd. Maar toen zijn lodderig oog viel op die zijn verleidelijke echtgenote, dan greep Allah dus in: normaal mogen vaders niet huwen met de (verstoten) echtgenoten van hun geadopteerde zonen.... maar voor Mohammed maakte Allah dus een uitzondering en ineens PLOEF.... mocht het wel.

Zijn geadopteerde zoon verstootte de del, zodat Mohammed haar kon opvangen (je weetwel, de redder van vrouwen in nood) en er kwam dus een vers dat adoptie toch niet echt een goed systeem was.
Zou Marokko dit vergeten zijn?
Oud 5 mei 2011, 18:03   #137
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Een beetje meer uitleg:

Islam prohibits adopting children. Adoption, as it is understood in the West, is not allowed in Muslim Shariah law. While Mohamed did say “I and a patron of an orphanage are as close in Paradise” and “the best house in Muslim houses is the one with an orphan being treated well in it.” ( Bukhari and Ibn Majah), Islamic law seems to set up different conditions.

Here’s a little background.

(pre)Islamic Arab Custom: Adoption of an orphan/helpless child was a very popular and moral practice amongst pre-Islamic Arabs. By adopting an orphan, they used to consider the adopted child as their own and pass on the adopter’s genealogy and name, inheritance, and the prohibition of marriage on grounds of consanguinity i.e. a close relation or connection.

After Islam: Mohamed undid the above mentioned Arab practice of adopting children. Islam gives the adopted son no actual rights. Yes, one can and is encouraged to care for an orphan, but it is only as an act of kindness and there can never be any legal relationship. At the time of this ruling, a verse was revealed: “God did not make your adopted son as your own sons. To declare them so is your empty claim. God’s word is righteous and constitutes true guidance. (Q.33: 4).” It follows from this revelation that the adopter may marry the ex-wife of his adopted son and vice-versa. Thus Muhammad married Zainab, his former adopted son’s wife. In this regard God further said: “After a term of married life with her husband, We permitted you to marry her so that it may hence be legitimate and morally blameless for a believer to marry the wife of his adopted son provided that wife has already been divorced. That is God’s commandment which must be fulfilled (Q.33: 37).”

LEES VOORAL VERDER - plezant verhaal over Zainab

Nu vraag ik me wel af: waarop gaan ze die adoptie baseren? Op de Marokkaanse sharia - die dus geen volledige adoptie toestaat? - of op de Belgische wet?

----------------

Hebben de diensten van Edina (of degenen die ze zo goed kent in het adoptiesysteem) daar al eens bij stilgestaan?

Als enkel MOSLIMS die kinderen mogen adopteren, gaat men die MOSLIMS dan verplichten om tégen hun religie in te gaan? Zijn die MOSLIMS dan wel geschikt als adoptieouders volgens onze belgische normen?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2011 om 18:08.
Oud 5 mei 2011, 18:56   #138
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
dit is geen racisme ; dit is internationaal overeengekomen nl. dat het "oorsprongsland" supplementaire voorwaarden mag opleggen.

De droogte in adoptieland is overigens volgens mij veroorzaakt doordat er landen steeds rijkere dandidaat-adoptieouders hebben zodat het afstaan ter adoptie aan "buitenlanders" niet meer nodig is : ook dat is een terecht streven van de internationaale regels.

Tracht je het omgekeerde even voor te stellen : vlaanderen een "armer" land met een overschot aan weeskinderen die voor adoptie in aanmerking komen
& bovendien zeer katholiek. denk je dat in zulk geval onze overheid zou dulden dat geadopteerde kindjes als moslim worden opgevoed ?

PS : het spreekt vanzelf dat mijn geadopteerde kleindochters uit de chinese volksrepubliek als goede communisten worden opgevoed en wel mèt het rode boekje van Mao.
man lap, de knuffelaars kunnen er weer een draai aan geven ???
hoe is dat toch mogelijk, een kind is een ongeschreven blad;.. Het wordt hier als ongeschreven blad opgevoed, wat is de kans dat het moslim wordt ? 1%
Wat is de kans dat het moslim wordt omdat het verplicht wordt opgevoed door moslimouders ? 100%

Wel triestje, dat is toch regelrecht religieuze dominantie, en zeggen dat de katholieken daar vroeger nog tegen gestreden hebben ???? Waar zijn jullie roots jongens ??? Niet te verwonderen dat jullie verworden tot een splinterpartij.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 19:01   #139
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees het boek van Koenraad Elst over "MAHATMA GANDHI"
ISBN 13:978-90-5911-735-8
Toch wel een eye opener.
het onderwerp is me bekend.

Wat is er voor nieuws te rapen?

Niet hier uitweiden.
Oud 5 mei 2011, 19:02   #140
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
het onderwerp is me bekend.

Wat is er voor nieuws te rapen?

Niet hier uitweiden.
Is dit een uitnodiging om een terrasje te doen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be