![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is FDW bekwam om als Minister President te fungeren ? | |||
Neeeen ! Doe Vlaanderen dat niet aan !! |
![]() ![]() ![]() |
9 | 22,50% |
Yes ! Eindelijk gaan we vooruitgang boeken ! |
![]() ![]() ![]() |
28 | 70,00% |
Grapjas..who cares... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mag ik overigens nog een opmerking geven ter verbetering van jouw astronomisch hoog IQ? In het begin van de posting spreek je over een laag IQ-niveau. Wil je in het vervolg dat 'niveau' weglaten? Een IQ is immers an sich al een niveau. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Accijnzen verhogen is zeer sociaal want de rijken betalen evenveel als de armen. Of was het nu net omgekeerd... ![]() Shit....nu weet ik het helemaal nietmeer. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Er moet me toch ook iets van het hart, eerlijkheidhalve dan :
Volgens sommigen zijn alle VB kiezers racisten, mensen met laag IQ, enz.. Dat terwijl toch al een paar serieuze onderzoeken in het verleden systematisch aantoonden dat het vooral gaat om proteststemmers en dat het vooral het beleid is van de aan de macht zijnde politici die hen in deze richting drijft. Nu hebben we een jaartje volle crisis achter de rug waar paars er in geslaagd is om alles en nog wat opzij te schuiven om één puntje prioritair af te werken: Het migrantenstemrecht. En sinds de goedkeuring ervan is het natuurlijk weeral tijd om aan de volgende verkiezingen te werken. Met de beste wil van de wereld kan ik dat geen beleid noemen. Wel nog maar eens één jaar tijdverlies waarin de regering werk had kunnen maken van een werkgelegenheidsprogramma: Invulling van de knelpuntjobs en initiatieven die werk scheppen in de privé sector. Neen, intussen zijn sinds 1 mei al honderden Oost-Europeanen toegekomen om eindelijk die knelpunt jobs te beginnen invullen. Beleid ? Oh ja! Hoewel ze nog nauwelijks iets gedaan hebben gaan ze wel de heropleving van de wereldwijde economie aan hun beleid toeschrijven. Er is reden tot protest en de verkiezingsuitslag zal dat uitwijzen. Maar de andere oranje "grote" en dat groene zandzakje zijn ook nog niet witgewassen van alle zonden uit het verleden. In de ogen van vele kiezers (onder andere bij diegene die lang onbeslist zijn) moeten de politici hun zitje verdienen. In de ogen van een aantal van die kiezers verdienen die partijen dat zitje nog steeds niet. Gezien blanco stemmen voor een stuk een verdeelde stem is kiezen ze dan maar extreem. Nu is er één partij die dank zij het CS (Cordon Sanitaire) altijd wel buiten schot zal blijven. Zie maar de gemeenteraad in Antwerpen: Allen tegen één ! Er alle andere partijen wijzen naar die éne als "de boeman, de nazi's, de fascisten,... " met andere woorden ze wijzen zelf naar de ideale protestpartij. Nu duikt er bovendien nog een ander "voordeel" op om die partij te stemmen. Als de financiering van die partij opgedoekt wordt dan gaat er géén belastingsgeld naar die partij. Dat wil zeggen dat heel wat kiezers die de staatssubsidiëring van de partijen niet zien zitten nu ook op die éne partij gaan stemmen. Dat wil ook zeggen dat een aantal blanco-stemmers nu ook die kant op gaan. Hadden ze een aantal jaren eerder het CS opgeheven, dan was het VB nooit zo sterk geworden. Racistische keizers ? Misschien een aantal ! Proteststemmers ? Dat zeker ! En wie wrijft er bij dit alles in zijn twee handjes ? De meeste Franstalige politici natuurlijk, want die zien niets liever dan grote verdeeldheid in Vlaanderen. Oh, Ja, het VB wordt ook slapend rijk, maar daar zijn ze realist genoeg om te beseffen dat het wel eens gedaan zou kunnen zijn met de staatssubsidiëring en dat ze toch niet aan de bak zullen komen. En wat met de proteststemmers die de kritiek te horen krijgen dat ze racist, fascist, nazi, enz… zijn ? Gaan die zich omwille van die scheldpartij bekeren ? Neen, integendeel ! Waarom zouden ze het gedacht volgen van iemand die de dingen niet ziet zoals ze zijn, enkel denkt in termen van zwart/wit ziet en bovendien met oogkleppen op ? De meeste gaan verbolgen over zoveel onbegrip ook hun oogkleppen opzetten en enkel nog op het VB stemmen. Een deel van het succes van het VB is dus te wijten aan links. Gek genoeg heeft dat hoge IQ van links dat nog steeds niet door. Dus: ga maar verder met de polarisatie op te voeren en mekaar uit te schelden voor al wat je maar uit uw duim kan zuigen. Het VB, maar vooral de Franstalige politici gaan U dankbaar zijn !
![]() |
#126 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wanneer ik stem op het Vlaams Blok is het omdat ik mij voor 80% kan vinden in hun standpunten. Hetgeen meer is dat de andere partijen. Ik stem dus niet op het Vlaams Blok uit protest maar uit overtuiging. Als je dus zegt dat het electoraat van het Vlaams Blok vooral uit proteststemmers bestaat moet ik je tegenspreken. Ik moet wel toegeven dat het succes van deze partij is gestoeld op een protestbeweging. Maar dit is naar mijn bescheiden mening al jaren niet meer zo. Mvg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementslid
|
![]() Liever een proteststemmer dan een traditionele stemmer.
Met dat laatste bedoel ik: zoon- of dochterlief die voor de sossen of de vld stemt omdat papa en mama dat ook doen of omdat hij/zij arbeider respectievelijk zelfstandige is. Van het programma van de partijen kent men niets, enkel wat voorgekauwde stereotiepen. Dat men eens begint met dat electoraat door te lichten in plaats van smalend over proteststemmers te beginnen... . |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
waarom zou ieder journalist tegen het Blok zijn denk je ? daar al eens bij stil gestaan ? een van racisme beschuldigde partij. en zeggen dat vlaanderen niet verdraagzaam is ! wij als andersdenkende zitten ook met u opgescheept willens of niet. maar in mijn ogen ben je ook een mens die hulp nodig heeft net als al die vluchtelingen, zij het dan bij jouw mentale hulp ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aanvullend bij die studies kan iemand ook zelf eens rondkijken en als ik dat doe dan zie ik verderop de straat iemand die ik ken nu VB kiest omdat hij ooit door een politieke benoeming opzij is geschoven. De straat verder is er nog een VB kiezer uit ongenoegen over de extra milieumaatregelen die hij moet nemen, maar waarvoor in zijn bedrijf geen financiële marge is, enz. Natuurlijk gaat niemand kiezen voor een partij waarvan de standpunten hem/haar helemaal niet zinnen. Ik zie bijvoorbeeld moeilijk die bedrijfsleider PVDA stemmen.
![]() |
![]() |
#130 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Herman ik met maar nen iq van 30 heb dat al jaren door en zeg dat al jaren.
Zoals meestal, veelal en bijna altijd : een juiste analyse. Vroeger ging ik stemmen en wist ik dat ik nen helen kleine garnaal gelukkig maakte en dan voelde ik mij als mens ook gelukkig. Nu ga ik stemmen om de 'anderen' een lesje te leren. en hoe meer men mij voor dom uitmaakt hoe meer plezier ik der begin in te krijgen. Inderdaad de reactie van : hela mannekens wete golle wa, kust men kl*ten eens dik. Hoe meer ze op het Blok kappen en kakken hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ik gelijk heb. Dat ze het verdienen. En met verdienen bedoel ik dat de partijen die zich democratisch noemen een lesje moeten krijgen in ...verdraagzaamheid. Misschien dat ik volgende keer terug naar mijn klein partijke en mijne simpele kandidaat ga, maar noteer het maar al : NOOIT KRIJGEN DE TRADITIONELE PARTIJEN MIJN STEM. Dankzij Pianos, meters, bloxbusters en andere nerudas.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
P.S.: "waarom zou ieder journalist tegen het Blok zijn denk je ? daar al eens bij stil gestaan ?" Vlaams Blok-kleur bekennen = opgesodemieterd. Bij onze verre van politiek-onafhankelijke media is ervoor uitkomen dat je voor het Blok bent zowat de slechtste carrièremove die je kan doen. België ophemelen, daarentegen, kan je de titel van barones opleveren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Doei! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Veel journalsiten te dom zijn om te helpen donderen. Lezen/schrijven/voorlezen is duidelijk niet hetzelfde als nadenken. - Veel journalisten nog niet door hun puberteit zijn. Daarom zetten ze zich af tegen alles wat ruikt naar gezag, waarden en normen, etc. Links dus. - Veel journalisten zijn afkomstig uit de linkse studentenbewegingen. Na een paar jaar keetschoppen en wiet paffen, gaan ze dan maar als journalist werken bij VRT, VTM, De Morgen, etc. Een deftig diploma hebben ze hiervoor niet nodig. Een paar jaar bissen kan ook. - Veel journalisten, zeker bij de "politieke", leven in een schijnwereld van salons, restaurants, persconferenties, etc. Ze laten zich manipuleren en corrumperen door de macht. Ze hebben het contact met de mensen verloren en weten dus niet meer wat er leeft. Het interesseert hen ook niet. Daarom.
![]() |
![]() |
#134 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ivo Belet vs Gerolf Annemans bijvoorbeeld. See for yourself !
![]() |
![]() |
#135 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Als alle spa ers zo reageren als u, ben je niet leefwaardig in onze maatschappij |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er was volk genoeg. De aangehaalde persoon stond daar niet omdat er te weinig volk was, maar omdat kinderen (welke dan ook) van voor mogen staan. Gaat dat in uw milieus misschien niet zo? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen, ook journalisten die niet in de pas lopen, worden eruit gesosemieterd. Hou de redacteurs van Gazet van Antwerpen en het Laatste Nieuws maar in de gaten. Je hoeft trouwens niet verder te zoeken dan op dit forum om vast te kunnen stellen waar degenen belanden die het Vlaams Blok één keertje niet mee verketteren samen met 'de goei'.
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kloppen doe je meteen stok.
Kappen meteen bijl. Hilter had het over ongedierte. De Gucht over mestkevers. Hitler en Tobback vonden alle (bestrijdings) middelen goed voor hun tegenstander. Je hebt het maar voor het uitkiezen, Piano.