Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 mei 2011, 15:41   #121
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uw bijdrages zijn ge-apprecieerd, zeker als ze een beetje langer zijn dan enkele zinnen en een beetje verder gaan dan "slaap gerust verder".
De pot verwijt ... enz. De helft van jouw reacties zijn meestakl nietszehggende vragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 17 mei 2011 om 15:41.
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 mei 2011, 15:51   #122
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Het is nu niet zo dat enkel het VB klappen heeft gekregen: het kan zich nog gerust langs de SP.A en de O Vld zetten. Alle partijen moesten inleveren aan de N-VA.

Met niet rond de pot draaien, bedoel ik uiteraard uw fantasie dat ze één politieke familie moeten worden, omdat ze beiden het einde van België willen. Wie heeft de N-VA de kans gegeven om te groeien, nadat ze door de invoering van de kiesdrempel, gedoemd waren om te verdwijnen? Wat antwoordde BDW in het kopstukkendebat met Marianne Thyssen, toen BDW gevraagd werd wat hij nu eindelijk wilde met België? Ik denk dus niet dat het succes van De Wever (N-VA) te wijten is aan het feit dat de partij het einde van België wil. Dus nogmaals, welke meerwaarde zou dit de N-VA opleveren, zich als één grote politieke familie met het VB te profileren? Ik ben er vrijwel zeker van dat jij wel beter weet.
Momenteel is er een gebrek aan politieke samenhang. Als het VB en het Vlaams Belang nog geen coalitie kunnen vormen, tja, arm Vlaanderen zeker ?

En nogmaals, het VB heeft hetzelfde einddoel als de N-VA en het economisch programma van VB is gemakkelijker verzoenbaar met dat van de N-VA dan dat van de PS en de N-VA.

Als het N-VA het cordon sanitair gewoon uitbuit om zijn partij sterk te houden en het VB laat zich maar doodbloeden, waarom moeten onze parlementleden en partijen dan door de overheid gefinancierd worden ?

Het gaat hier over de grootse familie van het land en van België. 27+12 zetels.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 mei 2011, 15:54   #123
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
VB wilt enkel in de allerlaatste federale stappen
Dat is onzin. Zo verkopen ze het niet aan hun kiesvee.

http://www.ondernemendvl.org/

Ze hebben een volledig economisch en sociaal programma dat niet zoveel verschilt dan dit van de N-VA.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 17 mei 2011, 15:56   #124
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De pot verwijt ... enz. De helft van jouw reacties zijn meestakl nietszehggende vragen.
Kan je iets meer concreet zijn ?

Oud 17 mei 2011, 15:57   #125
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt veel te veel geduld als Vlaams Belanger.

Je weet toch ook dat Bart De Wever vind dat hij te weinig krediet dat hij de opmars van het Vlaams Belang heeft gekeerd.

Inderdaad...BDW ging ons uitroken...hij ligt nu al meer dan driehonderd dagen "pinned down" onder constant mortiervuur van het establsihment in wiens dienst hij dat uitroken ging doen...
Zijn oproep na de verkiezingen was pathetisch...wij kunnen dat niet alleen...wij hebben de anderen daarvoor nodig...en toen voor de nde keer het VB hem de hand toestak blafte hij, als grote verkiezingsoverwinnaar, ons op een gemene wijze toe "jullie hebben niets bereikt"...ja hoor...ik vergeet niet snel.

Echter:
U zal zich afvragen waar de gemiddelde VB'er onder al dat antidemocratisch geweld de moed blijft halen om verder te doen...
Ik ga u dat uitelggen: het doel dat wij, Vlaams Nationalisten, voor ogen hebben is niet het onmiddellijke electorale gewin, niet de schouderklopjes, niet een podium aan het mediatieke firmament, niet de lukratieve postjes, niet de eindeloze feel-good organisaties, niet de erkenning van de domme massa...neen...wat wij voor ogen hebben is een onafhankelijk Vlaanderen...zelfbeschikkingsrecht...
En laat Bart De Wever nu net dat ook in zijn programma hebben staan.

Welnu ViveLala, na de vernederingen, hongersnood, gevangenisstraf, verraad, demonisering, medialeugens en muilkorfwetten van het establishment vallen die onderdegordelslagen van BDW in het niet in het aanschijn van een nakende onafhankelijkheid...

Zelfs met de duivel hemzelve willen wij een verbond als het ons helpt om onder de knoet van onze onderdrukker uit te geraken.

Dat mijn beste, is de reden waarom wij nu geen enkele moeite hebben om geduld op te brengen en in de wachtzaal te gaan zitten teneinde Bart De Wever zijn vijf minuten glorie te verschaffen...als die maar leidt naar een Vlaamse ontvoogding en een amotie van het Belgicistische ergo antidemocratische establishment.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 mei 2011 om 16:04.
Fieseler is offline  
Oud 17 mei 2011, 15:57   #126
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Kan je iets meer concreet zijn ?
QED

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 mei 2011, 16:09   #127
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Momenteel is er een gebrek aan politieke samenhang. Als het VB en het Vlaams Belang nog geen coalitie kunnen vormen, tja, arm Vlaanderen zeker ?

En nogmaals, het VB heeft hetzelfde einddoel als de N-VA en het economisch programma van VB is gemakkelijker verzoenbaar met dat van de N-VA dan dat van de PS en de N-VA.

Als het N-VA het cordon sanitair gewoon uitbuit om zijn partij sterk te houden en het VB laat zich maar doodbloeden, waarom moeten onze parlementleden en partijen dan door de overheid gefinancierd worden ?

Het gaat hier over de grootse familie van het land en van België. 27+12 zetels.
SP.A en groen! hebben daar ook problemen mee en vermits 1 +1 meer dan 2 is, vraag ik mij af wat hen tegenhoudt? Het lijkt me toch eerder dat zij aan versterking toezijn. Zou dit dan niet uw eerste bekommernis moeten zijn? I.p.v. te verenigen splitsen ze (SP.A) zich nog verder op. Dit is ook aan het gebeuren met het VB.

Laatst gewijzigd door Jakko : 17 mei 2011 om 16:22.
Jakko is offline  
Oud 17 mei 2011, 17:27   #128
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Inderdaad...BDW ging ons uitroken...hij ligt nu al meer dan driehonderd dagen "pinned down" onder constant mortiervuur van het establsihment in wiens dienst hij dat uitroken ging doen...
Zijn oproep na de verkiezingen was pathetisch...wij kunnen dat niet alleen...wij hebben de anderen daarvoor nodig...en toen voor de nde keer het VB hem de hand toestak blafte hij, als grote verkiezingsoverwinnaar, ons op een gemene wijze toe "jullie hebben niets bereikt"...ja hoor...ik vergeet niet snel.

Echter:
U zal zich afvragen waar de gemiddelde VB'er onder al dat antidemocratisch geweld de moed blijft halen om verder te doen...
Ik ga u dat uitelggen: het doel dat wij, Vlaams Nationalisten, voor ogen hebben is niet het onmiddellijke electorale gewin, niet de schouderklopjes, niet een podium aan het mediatieke firmament, niet de lukratieve postjes, niet de eindeloze feel-good organisaties, niet de erkenning van de domme massa...neen...wat wij voor ogen hebben is een onafhankelijk Vlaanderen...zelfbeschikkingsrecht...
En laat Bart De Wever nu net dat ook in zijn programma hebben staan.

Welnu ViveLala, na de vernederingen, hongersnood, gevangenisstraf, verraad, demonisering, medialeugens en muilkorfwetten van het establishment vallen die onderdegordelslagen van BDW in het niet in het aanschijn van een nakende onafhankelijkheid...

Zelfs met de duivel hemzelve willen wij een verbond als het ons helpt om onder de knoet van onze onderdrukker uit te geraken.

Dat mijn beste, is de reden waarom wij nu geen enkele moeite hebben om geduld op te brengen en in de wachtzaal te gaan zitten teneinde Bart De Wever zijn vijf minuten glorie te verschaffen...als die maar leidt naar een Vlaamse ontvoogding en een amotie van het Belgicistische ergo antidemocratische establishment.
Ik ben hier volledig de advocaat van de duivel. Niet dat ik Belgique �* pappa wil verdedigen. Ik ben echter geen volksnationalist. Ik ben ook niet uit op zelfbeschikking voor onze Vlaamse politiekers.

Ik maak me echter zorgen, niet voor de directe toekomst maar voor de lange termijn. Er is in ons land ontegensprekelijk een gebrek aan politieke samenhang. Dit is ook iets waar rechtstreeks naar verwezen wordt in financiële rapporten in ons land tezamen met de verwijzing naar de politieke deadlock of impasse.

Dit gebrek aan politieke samenhang heeft niet enkel te maken met de 2 democratieën in ons land zoals onze Bart het zo goed kan uitleggen. Ook in Vlaanderen zelf is hier een groot probleem door het cordon sanitair. De Franstalige partijen spinnen er trouwens altijd garen bij.

Als je gelooft dat het VB nu gewoon wat geduld moet hebben omdat hun einddoel in zicht is dan laat je jezelf in slapen wiegen door BDW en de VB leiding. De grote VB partijkopstukken zullen wel hun zetel binnenhalen. Als FDW's dochter rijp is voor op een lijst te gaan staan dan zal ze ook wel een zetel binnen halen. BDW wil gewoon het liefste van al het VB zien doodbloeden. Als hij dat kan bereiken, voor hem liever dat dan de grote republiek onafhankelijk Vlaanderen.

De PS organiseert persconferenties los van gelijk welk akkoord met de N-VA. Er is geen reden voor het VB om dit zelf ook te doen. Het is hun taak om op alle manieren toenadering te vinden met de andere partijen. Ook al is dit onder de partijtoppen heen. Als VB echt een boodschap heeft dan zullen ze gehoord worden in de media, als ze geen gehoor krijgen moeten ze naar de buitenlandse media stappen. Ze kunnen gewoon een lijst opsommen van alle punten van de Nota de Wever waar ze zich in kunnen vinden om in de federale regering te stappen. De media in ons land zal dan niet anders kunnen dan de berichtgeving over te nemen.

Het in stand houden van het cordon sanitair is voor de N-VA een geweldige oplossing. Op die manier zijn ze zekerder van hun plaats in het beleid op het Vlaamse en gemeentelijke niveau. Hoe meer lamme zetels van het VB hoe meer kans dat zij hebben om niet in de oppositie te moeten. Maar nogmaals, de N-VA ziet het liefste het VB gewoon zo weinig mogelijk stemmen halen.

Oud 17 mei 2011, 17:30   #129
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik ben hier volledig de advocaat van de duivel. Niet dat ik Belgique �* pappa wil verdedigen. Ik ben echter geen volksnationalist. Ik ben ook niet uit op zelfbeschikking voor onze Vlaamse politiekers.

Ik maak me echter zorgen, niet voor de directe toekomst maar voor de lange termijn. Er is in ons land ontegensprekelijk een gebrek aan politieke samenhang. Dit is ook iets waar rechtstreeks naar verwezen wordt in financiële rapporten in ons land tezamen met de verwijzing naar de politieke deadlock of impasse.

Dit gebrek aan politieke samenhang heeft niet enkel te maken met de 2 democratieën in ons land zoals onze Bart het zo goed kan uitleggen. Ook in Vlaanderen zelf is hier een groot probleem door het cordon sanitair. De Franstalige partijen spinnen er trouwens altijd garen bij.

Als je gelooft dat het VB nu gewoon wat geduld moet hebben omdat hun einddoel in zicht is dan laat je jezelf in slapen wiegen door BDW en de VB leiding. De grote VB partijkopstukken zullen wel hun zetel binnenhalen. Als FDW's dochter rijp is voor op een lijst te gaan staan dan zal ze ook wel een zetel binnen halen. BDW wil gewoon het liefste van al het VB zien doodbloeden. Als hij dat kan bereiken, voor hem liever dat dan de grote republiek onafhankelijk Vlaanderen.

De PS organiseert persconferenties los van gelijk welk akkoord met de N-VA. Er is geen reden voor het VB om dit zelf ook te doen. Het is hun taak om op alle manieren toenadering te vinden met de andere partijen. Ook al is dit onder de partijtoppen heen. Als VB echt een boodschap heeft dan zullen ze gehoord worden in de media, als ze geen gehoor krijgen moeten ze naar de buitenlandse media stappen. Ze kunnen gewoon een lijst opsommen van alle punten van de Nota de Wever waar ze zich in kunnen vinden om in de federale regering te stappen. De media in ons land zal dan niet anders kunnen dan de berichtgeving over te nemen.

Het in stand houden van het cordon sanitair is voor de N-VA een geweldige oplossing. Op die manier zijn ze zekerder van hun plaats in het beleid op het Vlaamse en gemeentelijke niveau. Hoe meer lamme zetels van het VB hoe meer kans dat zij hebben om niet in de oppositie te moeten. Maar nogmaals, de N-VA ziet het liefste het VB gewoon zo weinig mogelijk stemmen halen.
Viveke, uwen 'verdeel-en-heers'taktiek, daar trappen wij niet meer in zenne.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 17 mei 2011 om 17:32.
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 mei 2011, 17:32   #130
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je ?

Wie verdeelt er ?

Wie heerst er ?

Oud 17 mei 2011, 17:51   #131
Fieseler

Standaard

Citaat:

doorzichtig hoor:
A/Ofwel probeert men de NVA in een cordon te plaatsen door hun aan het VB te linken (BDW heeft dat uiteraard al lang door)
B/Indien dat niet lukt dan blijft enkel de divide et impera over

We zullen zien hoe B/ nog werkt eens de NVA en VB samen een meerderheid bereiken

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 mei 2011 om 17:52.
Fieseler is offline  
Oud 17 mei 2011, 18:05   #132
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is een kopie van het originele.

VB verbolgen over reactie N-VA
Jakko is offline  
Oud 17 mei 2011, 18:13   #133
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
doorzichtig hoor:
A/Ofwel probeert men de NVA in een cordon te plaatsen door hun aan het VB te linken (BDW heeft dat uiteraard al lang door)
Als dat het excuus is dat Bart De Wever geeft... Geloof je die man nog ?

Als de N-VA zweert bij 1 politieke familie met het VB zoals de PS dit doet voor de sp.a, dan kan geen enkele partij deze nog in een cordon sanitair plaatsen. Do the math !

Citaat:

We zullen zien hoe B/ nog werkt eens de NVA en VB samen een meerderheid bereiken
En nogmaals, wie verdeelt er en wie heerst er ?

Uiteindelijk krijgt N-VA nu volledig haar zin. Ze blokkeren de boel en ze gaan er electoraal op vooruit. Bovendien oefenen ze de macht uit zonder een beleid te moeten voeren. Als de N-VA in een regering stapt die zware besparingen moet doorvoeren en belastingen moet verhogen dan worden ze afgestraft. De N-VA heerste in alle gevallen, ze laten een ander het beleid uitvoeren dat zij willen.

Oud 17 mei 2011, 18:43   #134
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je ?

Wie verdeelt er ?

Wie heerst er ?
Vlaanderen verdeelt en heerst.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 17 mei 2011 om 18:51.
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 mei 2011, 19:25   #135
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Als dat het excuus is dat Bart De Wever geeft... Geloof je die man nog ?

Als de N-VA zweert bij 1 politieke familie met het VB zoals de PS dit doet voor de sp.a, dan kan geen enkele partij deze nog in een cordon sanitair plaatsen. Do the math !
Vlaams Nationalisten vergelijken met sossen...faut le faire...

Al driehonderd dagen zijn de Belgofonen de CD&V aan het bestoken om de NVA in een cordon de velours te plaatsen teneinde de status quo te behouden.
Is deze doorzichtige truuk nu echt alles wat Belgofonië nog rest?

Citaat:
En nogmaals, wie verdeelt er en wie heerst er ?

Uiteindelijk krijgt N-VA nu volledig haar zin. Ze blokkeren de boel en ze gaan er electoraal op vooruit. Bovendien oefenen ze de macht uit zonder een beleid te moeten voeren. Als de N-VA in een regering stapt die zware besparingen moet doorvoeren en belastingen moet verhogen dan worden ze afgestraft. De N-VA heerste in alle gevallen, ze laten een ander het beleid uitvoeren dat zij willen.
Zoveel onzin geïncripteerd met zo weinig letters.

De Belgofonen willen een status quo...ze hebben hun status quo.

De Vlamingen zijn dat blijkbaar beu nu blijkt dat die status quo hun eens te meer een pak geld gaat kosten....Het is BDW die het cordon mediatique dienaangaande heeft weten te doorbreken en de Vlaming heeft weten in te lichten...
Oud 17 mei 2011, 19:28   #136
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Al driehonderd dagen zijn de Belgofonen de CD&V aan het bestoken om de NVA in een cordon de velours te plaatsen teneinde de status quo te behouden.

De Vlamingen zijn dat blijkbaar beu nu blijkt dat die status quo hun eens te meer een pak geld gaat kosten....Het is BDW die het cordon mediatique dienaangaande heeft weten te doorbreken en de Vlaming heeft weten in te lichten...
Op zich is dat al een interplanetair ( met dank aan Bart) verschil met een jaar geleden.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 17 mei 2011 om 19:29.
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 mei 2011, 20:19   #137
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
doorzichtig hoor:

Een blokkerende minderheid (dus net iets beneden de 50 procent) is al genoeg.
Dan wordt de nva echt incontournable; en dat is - mede dank zij de schrikfactor - nu toch ook al 11 maanden ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 mei 2011, 20:23   #138
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een blokkerende minderheid (dus net iets beneden de 50 procent) is al genoeg.
Dan wordt de nva echt incontournable; en dat is - mede dank zij de schrikfactor - nu toch ook al 11 maanden ...
en dan ruzie maken met VB en niet weten wat doen want de enen willen onafhankelijkheid maar BRU wil niet mee; dus weer jaaaaaren onderhandelen of meteen weg zonder BRU.
Even ver dus als nu.
azert is offline  
Oud 17 mei 2011, 20:58   #139
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;5462790]
Citaat:

Alemaal betoog naast de kwestie. BDW heeft het cordon mediatique niet doorbroken voor het VB. Die komen met hun stellingen die een antwoord geven op het Plan B van de PS veel te weinig in beeld in de media. Hoe zit het met de samenwerking voor hun grote doel van zelfbeschikking voor Vlaanderen ?

Oud 17 mei 2011, 21:26   #140
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Mag ik er U aan herinneren dat BHV unaniem gestemd is door alle Vlaamse partijen?
!
Niet door Groen, de slippen dragers van Ecolo.
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be