![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ter info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem vrede,
![]() |
![]() |
#122 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
een interessante suggestie op de website van onze vrienden van skepp: http://forum.skepp.be/viewtopic.php?...asc&highlight= ik zou het zalig vinden als discussies op dit forum op die manier worden gevoerd. vrede, redwasp
![]() |
#123 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Discriminatie zou een mensenrecht behoren te zijn.
Het is een gevolg van een heel gezond principe: baas in eigen huis. Enkel een overheid dient iedereen gelijk te behandelen. Individuen horen die plicht niet te hebben. Citaat:
Ik geef openlijk toe dat ik me hoogst ongemakkelijk voel in gezelschap van religieuzen. Islam is een religie. Conclusie: ook bij islamieten heb ik schrik. Je weet immers nooit wanneer ze uiteenknallen, maar dat ze het doen is een feit. Citaat:
Citaat:
Ook oefenen ze hun vaak biozarre rituelen meestal in besloten kring, thuis of in hun clubgebouw. Bij Islamieten is hun religie meestal onverbrekelijk verankerd in hun levenswijze, zowel publiek (kleding-gebed-aanslagen) als privee. Citaat:
Citaat:
Daar kan jij hier niet over klagen. Het enige dat je moet kunnen verdragen: kritische kommentaar. Mogelijks vind je die verwerpelijk, wat je goiede recht is, maar dat vind ik evenzeer van religieuze bullshit. Citaat:
Ik vind je religieuze meningen kak, maar dat sluit jou geenszins uit om ze hier uittentreure neer te kwakken. Citaat:
De vrijheid van mening betekent dus ook dat een tegengestelde mening, die de jouwe kompleet ridiculiseert, moet kunnen geuit worden. Dat is helemaal geen de facto uitsluiting, zoals jij het hier stelt. Citaat:
Citaat:
Jij niet met je onzin. Harrie zelfs niet met zijn baarlijke nosens én zijn scheldkannonades. Stop dus maar met je schaapskleren aan te trekken of je eierschaal op je hoofd te zetten... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En je hebt niet eens in de gaten, of wil het niet in de gaten hebben, dat je je daaraan zelf ook schuldig maakt. Citaat:
Daarbij heb ik nu al ettelijke berichten van jouw hand gelezen, en telkens weer presenteer jij jezelf eerst als moslim, vervolgens als homo, en dan pas de rest, telkens in die volgorde, hetgeen gewoon betekent dat jij, bewust of onbewust, het moslimdeel, het religieuze deel van jouw identiteit het allerbelangrijkste acht. Dan moet je er dus niet van opkijken dat dat mensen gaat opvallen als je er zelf keer op keer zo de nadruk op legt. Je zou het dan ook niet vreemd moeten vinden dat mensen zich dan op dat beeld, dat je nota bene zelf oproept, baseren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op het ogenblik dat andere zaken besproken worden, dient de gelovige eenvoudigweg zijn geloof thuis te laten. Jij bedrijft, mag ik toch hopen, je hobby wiskunde toch ook niet met de koran in de hand? Doe je dat namelijk wel, dan word je inderdaad niet serieus genomen. En volkomen terecht. Dat geldt natuurlijk voor nog veel meer zaken waarover gedebatteerd wordt en kan worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfs al zijn er wereldwijd miljoenen moslims die progressief zijn, neemt dat niet weg dat zij slechts een klein deel van de 1,2 tot 1,5 miljard moslims wereldwijd uitmaken. De overgrote meerderheid is bij lange na niet progressief te noemen, niet naar westerse standaarden en ook niet naar obscurantistische middeleeuwse standaarden.
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is immers een verschil tussen gezonde en beredeneerde kritiek en het spuien van haat tov andersdenkenden. Enkele hier op dit forum bezondigen zich aan dat laatste. Weinigen kunnen een redelijke discussie voeren. Het gebruik van woorden zoals karavaanrovers en pedofeet zorgt er voor dat hun meningen al van in het begin gekleurd zijn, waardoor hun kritiek elke geloofwaardigheid mist. Zulke mensen proberen volgens mij hun racisme te maskeren met islamofobie (met weinig succes trouwens).
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets zinnigs is er nog niet uit zijn strot gekomen. Ik daarentegen verdedig me terecht tegen alle leugens en treiterijen. Een echte inhoudelijke reactie op mijn atoomtheorie heb ik nog steeds nergens mogen lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Veralgemen k�*n wel degelijk nuttig en tijdwinnend zijn. Citaat: