Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 mei 2011, 19:10   #121
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Denken dat Vlaanderen merendeel van de staatsschuld op zich zal gaan nemen is uiteraard nog véél grappiger...

U wil wat, u betaald uw deel van de rekening...
Mocht BDW ooit met Klein-VL beginnen; dan zal hij mogen dokken.
Het zou al te simpel zijn: zelf het huis verlaten en de schuld niet meer afbetalen
azert is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:11   #122
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar goed, we zullen zien wanneer de Brusselaars de uitgestoken bedelnap vervangen door de uitgestoken middelvinger.
Prima, voor mijn part roepen jullie morgen de Vlaamse onafhankelijkheid uit, ik ben benieuwd of alles zal verlopen zoals jullie wensen.
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:12   #123
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ook in uw versie, waar de Brusselaars uiteraard schuldenvrij blijven omdat ze naast hun schoenen lopen en Frans spreken.
En waar zeg ik dat Brussel schuldenvrij zal zijn als het onafhankelijk wordt? Welk bericht, het nummer? Of is dit even grote fictie als al de rest van uw schrijfsels?
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:12   #124
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Delete_System_32 Bekijk bericht
Wat een draak van een zin. Ik kan er werkelijk niet uit opmaken wat je bedoelt. Wat bedoel je er precies mee? De ligging van wat bepaalt de nieuw aan te nemen identiteit? De ligging van de nieuwe grenzen?
Al van het territoriaal principe gehoord mijn beste...

Welke nieuwe grenzen mijn beste,die oude taalgrens voldoet nog altijd prima om een staatsgrens te worden.....
Svennies is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:12   #125
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denken dat Vlaanderen merendeel van de staatsschuld op zich zal gaan nemen is uiteraard nog véél grappiger...
IMF... Ooit van gehoord? Ratingbureaus, ooit van gehoord?

Laatst gewijzigd door Vito : 26 mei 2011 om 19:13.
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:13   #126
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Mocht BDW ooit met Klein-VL beginnen; dan zal hij mogen dokken.
Het zou al te simpel zijn: zelf het huis verlaten en de schuld niet meer afbetalen
U krijgt uw deel van de schuld,hoe méér u wil,hoe groter uw aandeel zal zijn...
Svennies is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:15   #127
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een reden te meer dat Wallo-Brux wil klaar zijn voor het geval BDW beslist om de onafhankelijkheid van Klein-Vlaanderen uit te roepen. BRU zal in elk geval niet volgen.
Bovendien zijn ze niet van plan om mee te stappen in het verhaal van BDW om BE steen voor steen af te breken.

BDW denkt: simpel; ik wil de mensen niet bang maken; laten we stoemelings BE op een rustige manier afbreken en aan de Franstaligen vragen om daaraan mee te werken.
Helaas voor BDW zijn de Franstaligen niet zo naïef.
Het is 20.22h, alles gaat goed, de Belgo-construct zingt zijn anti-Vlaamse liedje.
Oud 26 mei 2011, 19:15   #128
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan wil ik wel eens de theoretische onderbouw van het nationalisme te weten komen, en met name de kern van nationalisme: hoe kan een grondgebied een cultuur 'bezitten', en zo de cultuur determineren van de mensen die erop wonen? Referenties?
Ge gaat voorbij aan het punt waardat het mij om ging.
Ik ben nationalist en vind niet dat een grondgebied een cultuur bepaalt of 'bezit'. Noch beweer ik onzin zoals dat Brussel de facto 'onderdeel' is van het 'Vlaamse Volk' want de hedendaagse brusseleir is natuurlijk gene Vlaming tenzij mss 10%.
Ergo, ge moet Xenophon zijn woorden alleen hemzelf aanrekenen, en niet 'alle' 'nationalisten'. Verder had ik met die opmerking niks op't oog.

Citaat:
En gelieve mij geen clown te noemen. Beleefd blijven siert een mens, ook op internet.
Ok
Fj9lnir is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:16   #129
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is 20.22h, alles gaat goed, de Belgo-construct zingt zijn anti-Vlaamse liedje.
Uw plaat blijft anders ook serieus hangen.
Another Jack is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:17   #130
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Misschien een domme vraag maar waar staat "Vlaanderen" in de Belgische grondwet laat staan dat Brussel de hoofdstad er van is?
solidarnosc is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:21   #131
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
IMF... Ooit van gehoord? Ratingbureaus, ooit van gehoord?
Ah,de argumenten zijn dus op,zoals in iedere scheiding gebruikelijk is zal ieder zijn deel van de schuld op zich moeten nemen...

U gaat toch niet denken dat diegenen die voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor die immense staatsschuld door hun jarenlang wanbeleid op zowel gewestelijk als federaal beleid niet voor hun aandeel zullen moeten opdraaien...

Wat een hautaine hovaardigheid mijn beste..

Betalen zult u ...
Svennies is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:23   #132
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah,de argumenten zijn dus op,zoals in iedere scheiding gebruikelijk is zal ieder zijn deel van de schuld op zich moeten nemen...

U gaat toch niet denken dat diegenen die voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor die immense staatsschuld door hun jarenlang wanbeleid op zowel gewestelijk als federaal beleid niet voor hun aandeel zullen moeten opdraaien...

Wat een hautaine hovaardigheid mijn beste..

Betalen zult u ...
en hoe ga je objectief bepalen wie verantwoordelijk is voor de schuld; weer weg voor 200 jaar discussie.
azert is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:25   #133
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Ge gaat voorbij aan het punt waardat het mij om ging.
Ik ben nationalist en vind niet dat een grondgebied een cultuur bepaalt of 'bezit'. Noch beweer ik onzin zoals dat Brussel de facto 'onderdeel' is van het 'Vlaamse Volk' want de hedendaagse brusseleir is natuurlijk gene Vlaming tenzij mss 10%.
Ergo, ge moet Xenophon zijn woorden alleen hemzelf aanrekenen, en niet 'alle' 'nationalisten'. Verder had ik met die opmerking niks op't oog.

Ok
Ik ging er vanuit dat het een algemeen aanvaard principe was dat Xenophon alleen voor zichzelf spreekt.

Citaat:
Noch beweer ik onzin zoals dat Brussel de facto 'onderdeel' is van het 'Vlaamse Volk' want de hedendaagse brusseleir is natuurlijk gene Vlaming tenzij mss 10%.
Je denkt dat als er genoeg Engelsmannan in Spanje wonen, Spanje dan Engels grondgebied wordt? Is het zo dat het werkt? Want die indruk krijg ik van u hier.
Oud 26 mei 2011, 19:27   #134
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ging er vanuit dat het een algemeen aanvaard principe was dat Xenophon alleen voor zichzelf spreekt.

Je denkt dat als er genoeg Engelsmannan in Spanje wonen, Spanje dan Engels grondgebied wordt? Is het zo dat het werkt? Want die indruk krijg ik van u hier.
Helemaal niet maar anderzijds is het omdat in een bepaalde streek een meerderheid Albanezen wonen dat die streekt opeens het recht heeft om zich af te scheiden? Ja volgens N-VA.
solidarnosc is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:28   #135
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en hoe ga je objectief bepalen wie verantwoordelijk is voor de schuld; weer weg voor 200 jaar discussie.
Er zijn vele mogelijkheden.

Valt Belgie uiteen in twee delen, dan ook zo met de schuld.

Valt Belgie uiteen in drie delen, dan ook zo met de schuld.

Blijft Belgie bestaan zonder Vlaanderen, nog beter, proficiat met de Belgische schuld.
Oud 26 mei 2011, 19:30   #136
Delete_System_32
Vreemdeling

Delete_System_32's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al van het territoriaal principe gehoord mijn beste...
Is dat niet het principe uit het internationaal publiekrecht dat soevereine staten het recht geeft misdaden die op hun grondgebied zijn uitgevoerd gerechterlijk te vervolgen?

Citaat:
Welke nieuwe grenzen mijn beste,die oude taalgrens voldoet nog altijd prima om een staatsgrens te worden.....
Dat is een nationalistische visie waar ik het in de verste verten niet eens mee ben. Maar vanuit uw ideologische visie begrijp ik wel waarom u daarvoor pleit.
Delete_System_32 is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:35   #137
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Helemaal niet maar anderzijds is het omdat in een bepaalde streek een meerderheid Albanezen wonen dat die streekt opeens het recht heeft om zich af te scheiden? Ja volgens N-VA.
Je bent nogal vaag met je omschrijving dus ik ga er maar niet dieper op in.
Oud 26 mei 2011, 19:37   #138
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij ook maar niet voor iedereen schijnt het.

Citaat:
Je denkt dat als er genoeg Engelsmannan in Spanje wonen, Spanje dan Engels grondgebied wordt?
Nee. Maar die Engelsmannen zijn daarom nog geen Spanjolen omdat ze in Spanje wonen. Vlamingen die in 'de Walen' gaan wonen kunnen ook Vlaming blijven (ook al worden hun kinderen bijv. Waal)
Voor mijn part mogen die Franstaligen als België splitst (of als in BE subnationaliteiten worden ingevoerd), kiezen voor de Waalse Nationaliteit en als Waal/immigrant in Vlaanderen blijven wonen, waar ze (zoals ook nu zou moeten) de taal van het gastland spreken. Het is niet omdat ne Waal in Vlaanderen woont dat hij daarom ineens deel uitmaakt van het Vlaams Volk.

Maar dit geeft nog altijd geen recht op het claimen van Vlaams grondgebied; maar juist daarom ook heeft Vlaanderen geen waterdichte claim op Brussels grondgebied en moet Brussel dus 'verleid' worden wilt men dat het bij VL komt.
Fj9lnir is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:37   #139
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent nogal vaag met je omschrijving dus ik ga er maar niet dieper op in.
Kosovo. Daar woonde vroeger een grote meerderheid Serviërs.
solidarnosc is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:38   #140
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dus blabla mijn beste...

De objectiviteit voor het bepalen én verdelen van de staatsschuld wordt per inwoner van elk gewest berekend...

Vlaanderen ruwweg geschat 6.000.000 inwoners = plusminus 63%

Wallonië ruwweg geschat 3.600.000 inwoners = plusminus 37%

Broekzele ruwweg geschat 1.100.000 inwoners = plusminus10%

Wil wallobrux in hetzelfde bedje liggen ,zullen ze dus 37+10 = 47% van de staatsschuld op hun conto krijgen...

Bezie het maar als een soort van successierecht dat u meekrijgt na het overlijden van de staat...
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be