Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2011, 10:44   #121
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Beknopt : wie stelt dat een andere taal – welke deze ook weze -, en per evidente uitbreiding de cultuur waarvan deze inherent deel uitmaakt en het volk dat met deze cultuur is verbonden “onbeduidend” cq. niets betekenend is, getuigt van een extremistisch gedachtegoed dat volstrekt onverenigbaar is met een democratische ingesteldheid.
Goh, strawmen, pars pro toto, ad hominems, intentieprocessen, ik weet niet waar ik moet beginnen met dergelijke drogargumenten.

Citaat:
De erkenning dat alle mensen en alle volkeren evenwaardig zijn is immers een fundament van het democratisch denken.
Vertel me eens Gwylian, wat vind jij van kinderverkrachters, vrouwenmishandelaars en massamoordenaars? Als je hun normen en waarden niet evenwaardig vind aan die van de rest van de gemeenschap, dan ben je geen democraat?

Met andere woorden, je mag van andere mensen vinden wat je wil. Dat mag terecht zijn, of zelfs geheel onterecht. Dat maakt jou nog niet ondemocratisch.

Van zodra je andermans' rechten wil gaan inperken op basis van wat jij van hun mening vindt, dan ben je ondemocratisch.

Daar heeft Van Aelst bij mijn weten nog geen blijk van gegeven, noch de N-Va, noch het VB. De andere politieke partijen, met bijzondere stip de franstalige partijen, regelmatig.
Nyquist is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:45   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat mij het zo stellen : in een beschaafd land mag een democrate nog vaststellen dat een extremist een extremist is. Als u van mening bent dat dit op een Vlaams forum niet meer mag, gelieve dit duidelijk te kennen te geven zodat we weten waar we aan toe zijn.
Bedoel je dit in twee richtingen? Heel concreet:
mag Delmotte zich democraat vinden en vinden van Van Aelst dat hij extremist is;
maar mag tegelijk Van Aelst vinden dat hij democraat is, maar vinden van Delmotte dat die dan weer extremist is ?

Of werkt het alleen in de richting superieur naar inferieur, van Hogere cultuur naar lagere boersheid, van Frans naar Vlaams ?

En vanaf welk ogenblik in meningsverschil, nemen we best een time-out, vb. een staatkundige scheiding, om beiden wat te bekoelen, en daarna partners te worden in de EU ? Moeten er eerst doden vallen ? Of volstaat een democratisch geuite mening van een (liever vroeger dan later tot stand te komen) meerderheid ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:46   #123
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

één ding is zeker, dit komt nooit meer goed
Shadowke is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:47   #124
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat mij het zo stellen : in een beschaafd land mag een democrate nog vaststellen dat een extremist een extremist is. Als u van mening bent dat dit op een Vlaams forum niet meer mag, gelieve dit duidelijk te kennen te geven zodat we weten waar we aan toe zijn.
Beweer ik dat U niet mag vaststellen dat een extremist een extremist is?
freelancer is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:54   #125
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
één ding is zeker, dit komt nooit meer goed
het is niet omdat Van Aelst vader wordt van een zoon dat hij nog de jeugd vertegenwoordigt; hij is een vertegenwoordiger van een gefrustreerde generatie die bijna afgedaan heeft en nu nog eens lawaai wil maken voor het met hen bergaf gaat.
azert is offline  
Oud 30 mei 2011, 11:03   #126
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
het is niet omdat Van Aelst vader wordt van een zoon dat hij nog de jeugd vertegenwoordigt; hij is een vertegenwoordiger van een gefrustreerde generatie die bijna afgedaan heeft en nu nog eens lawaai wil maken voor het met hen bergaf gaat.
ik denk dat jij de laatste 20 jaar op Mars of Venus hebt gewoond.
kan je voor mij misschien eens een reis naar Mars regelen?
Shadowke is offline  
Oud 30 mei 2011, 11:07   #127
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie zegt hier gefrustreerd?

Mister frustratie himself!

Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 11:47   #128
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu krijg ik nét hetzelfde gevoel over u bij het lezen van al uw posts...

Heel merkwaardig nietwaar...
Svennies is offline  
Oud 30 mei 2011, 12:12   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of het nu een zoon of een dochter is, die deze "seksueel actieve senior" (vroeger: vies oud mannetje) verwekt heeft;
één ding is zeker: er is meer kans dat den oude beter zijn Frans kende dan dat die kleine dat ooit zou kunnen.

Wat dan weer maakt dat er inderdaad van langsom nog minder kans is dan de huidige quasi nulkans, dat het ooit goed komt in dit twéé-ééntalige (on)land.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 mei 2011, 12:32   #130
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...één ding is zeker: er is meer kans dat den oude beter zijn Frans kende dan dat die kleine dat ooit zou kunnen.

Nog een ander ding is zeker: Die kleine zal , waar hij ook woont in Vlaanderen, verplicht lessen Frans moeten volgen.

Het eigen volk is nl nog niet eens in staat dit af te schaffen. En zal dat ook in de toekomst niet zijn.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 30 mei 2011, 12:35   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nog een ander ding is zeker: Die kleine zal , waar hij ook woont in Vlaanderen, verplicht lessen Frans moeten volgen.

Het eigen volk is nl nog niet eens in staat dit af te schaffen. En zal dat ook in de toekomst niet zijn.
Het eigen volk is wel degelijk in staat om dit af te schaffen; maar als extreme flamingant, wens ik voor mijn kleinkinderen (voor de rest is het te laat) het Frans verplicht als tweede taal op school te houden.

Nu, we gaan die andere draad hier niet herhalen, dus terug naar ons recentste troetelkind: de Vic Van Aelst.

De schoofzak is offline  
Oud 30 mei 2011, 13:24   #132
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Van Aelst heeft zijn verlies in het proces Clottemans blijkbaar nog altijd niet verteerd. Hij had nochtans beter daar wat meer agressie getoond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 30 mei 2011, 13:41   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Van Aelst heeft zijn verlies in het proces Clottemans blijkbaar nog altijd niet verteerd. Hij had nochtans beter daar wat meer agressie getoond.
Hier zeg, spuit 11 geeft ook water ...

De schoofzak is offline  
Oud 30 mei 2011, 14:00   #134
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier zeg, spuit 11 geeft ook water ...
jouw belabberde reactie, verstevigt enkel mijn overtuiging. Of is het logisch om tot je 64ste te wachten om plots als een koleriek ventje wild om je heen te schoppen tegen alles wat niet Vlaams is ?? Van Aelst was ooit nog met een Française gehuwd. Benieuwd welke taal hij tegen haar zal gesproken hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 mei 2011 om 14:01.
Zipper is offline  
Oud 30 mei 2011, 14:03   #135
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik denk dat jij de laatste 20 jaar op Mars of Venus hebt gewoond.
kan je voor mij misschien eens een reis naar Mars regelen?
het is juist leuk om hier te zijn en vast te stellen dat de jeugd nog enkel manifestaties pro-BE opzet.

in mei 68 riep men bijv. Walen buiten

en nu nodigt men in Leuven de UCL-studenten uit om in het kader van de solidariteit allerlei manifestaties op te zetten; zoals een leuk kussengevecht van niet zo lang geleden of samen frieten te eten.
azert is offline  
Oud 30 mei 2011, 14:07   #136
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

kussengevecht gaat BE redden!
Fj9lnir is offline  
Oud 30 mei 2011, 14:07   #137
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

mei 68 waren fascisten!
Fj9lnir is offline  
Oud 30 mei 2011, 14:13   #138
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Vic is een no nonsens realist.
Hij zegt dat hij denkt en wat een groot gedeelte van Vlaanderen denkt.
In dat opzicht is Vic een VB'er en geen NVA'er.
Als hij zegt dat men met het frans in geen enkel geïndustrialiseerd land nog aan de bak kan dan is hij Frankrijk, Wallonië en een gedeelte van Canada vergeten.
Hij heeft dus slechts voor 99% gelijk.

Uiteraard worden nu alle pijlen op hem gericht.
En kijk eens aan...holapola...wat een toeval...er wordt vanuit Belgofone richting met identiek dezelfde pijlen geschoten als voorheen:
- hij is een extremist
- hij is geen democraat

Waar hebben we dat nog gehoord...

O ja...ook bij het o zo democratische en helemaal niet extremistische veroordelen van een politieke partij die slechts voor 99% gelijk had...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 30 mei 2011 om 14:14.
Fieseler is offline  
Oud 30 mei 2011, 14:33   #139
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
jouw belabberde reactie, verstevigt enkel mijn overtuiging. Of is het logisch om tot je 64ste te wachten om plots als een koleriek ventje wild om je heen te schoppen tegen alles wat niet Vlaams is ?? Van Aelst was ooit nog met een Française gehuwd. Benieuwd welke taal hij tegen haar zal gesproken hebben.
Waarom willen jullie je altijd bemoeien met die mensen hun prive-situatie?

Kennen jullie geen enkele schaamte meer?
Oud 30 mei 2011, 14:46   #140
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Vic is een no nonsens realist.
Hij zegt dat hij denkt en wat een groot gedeelte van Vlaanderen denkt.
In dat opzicht is Vic een VB'er en geen NVA'er.
Als hij zegt dat men met het frans in geen enkel geïndustrialiseerd land nog aan de bak kan dan is hij Frankrijk, Wallonië en een gedeelte van Canada vergeten.
Hij heeft dus slechts voor 99% gelijk.

Uiteraard worden nu alle pijlen op hem gericht.
En kijk eens aan...holapola...wat een toeval...er wordt vanuit Belgofone richting met identiek dezelfde pijlen geschoten als voorheen:
- hij is een extremist
- hij is geen democraat

Waar hebben we dat nog gehoord...

O ja...ook bij het o zo democratische en helemaal niet extremistische veroordelen van een politieke partij die slechts voor 99% gelijk had...
no nonsens realist..

Om een realist te zijn moet ge eerst en vooral situaties realistisch kunnen voorstellen. Vics discours is gebaseerd op een hele reeks veralgemeningen. Daarvan kunt ge moeilijk beweren dat ze oog hebben voor de complexiteit van de werkelijkheid.

Vic is gewoon een man van straffe uitspraken die geen gevoel voor nuances heeft.
captain jack is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be