Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2011, 00:43   #121
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Ik wil die ook niet afschaffen. Maar ze aanvaarden als gezag van een illegitiem regime in het huidie klimaat, is toegeven aan de onderdrukking. En dat gaat bruggen en lange wappers te ver.
Lees eens wat je zelf uit je botten slaat, je wil politie niet afschaffen maar hun gezag accepteren is toegeven aan onderdrukking.
Leg dus maar even uit, hoezo onderdrukking, en van wie?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 05:23   #122
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Geld dat dan ook voor extremistische fundamentalisten als Dewinter?
de winter is ee democratisch verkozen politieker ,dat jij de man niet moet veranderd daar niks aan
louis49 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 12:45   #123
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

http://www.gva.be/antwerpen/marokkaa...tsebaan-2.aspx

Marokkaanse buurtvaders weldra ook actief op Turnhoutsebaan

...
Volgens mij beginnen ze onder het motto "we lossen de problemen wel op als ze zich stellen ...

Enerzijds:
“Oudere mannen dwingen respect af en als zij de jongeren in een buurt kennen, kunnen ze de gemoederen bedaren op het moment dat die verhit raken”, zegt Tom Meeuws, directeur van Samen Leven. “Zij voelen in een veel priller stadium aan wat er leeft dan de politie.”

“We nemen eerst rustig de tijd om te bekijken hoe we het gaan organiseren en welke methode het beste werkt. ”
Iets daarna:
“Marokkaanse jongeren en ouderen hebben niet sowieso een vertrouwensrelatie. Ze moeten elkaars leefwereld leren begrijpen. We moeten zorgen dat er plaatsen zijn waar ze in gesprek kunnen gaan”, zegt Heidi Zwaenepoel van Samenlevingsopbouw.

Kan het zijn dat we dan binnenkort de clash tussen "jongeren" en "ouderen" krijgen of zo?
Men gaat dus hier en daar een oudere Marokkaan op straat sturen als ze ergens de boel gaan kapotmeppen , de vraag is wel of deze "jongeren" nog wel het respect voor ouderen hebben dat ze hier aanprijzen(en ineens kelderen)... Lopen deze ouderen eigenlijk niet het gevaar om slachtoffer te worden? Ik wil ze in alle geval niet verzekeren met zo'n bonus malus...

Wat dan eigenlijk nog het meeste tegensteekt is dat het initiatief "vanuit de Marokkaanse gemeenschap" komt... Is het niet zo dat als ze 40-50 jaar geleden hier aankwamen en hun Marokkaan zijn achter zich hadden gelaten, zij nu geen Marokkanen maar Vlamingen waren? Ze hadden beter in plaats van een Abdel of Farida een Jan of Marie opgegeven bij de burgerlijke stand. Dan had men mss nu geen jongeren gehad die zich "nergens thuis voelen"...
Die "jongeren" hadden nooit tussen 2 culturen moeten zitten zoals velen beweren, maar ja , dat is dan weer de schuld van de multicultuurliefhebbers...

Anderzijds...
De projecten van Samen op straat die nu lopen in Antwerpen-Noord en Borgerhout zijn dan ook gefocust op activiteiten voor jongeren en de vaders. Dat kan gaan van een fietstocht tot een dagje Bobbejaanland of een weekendje Ardennen.
Wat met de jongeren die niets kapot kloppen, die geen overvallen plegen, die niet neerkijken op anderen , waarom krijgen die geen beloning? Waarom wel kadootjes geven aan hen die't niet verdienen???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 15:40   #124
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad manta. Erg dat het zover moet komen.
Oud 22 juni 2011, 15:51   #125
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De "aanspreekbare" wijkagent in wijken hoofdzakelijk bewoond door moslims zouden zelf moslim moeten zijn, dan is er geen sprake van "bemiddeling", dan worden hooligans gewoon opgepakt.

Overigens volgens de middageditie van "DS" was voetbalhooliganisme het afgelopen jaar een van de grootste problemen - volgens dit forum is het alleen maar een probleem als er "moslims" bij betrokken zijn. Een beetje eenzijdig ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 15:58   #126
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

En de volgende stap is dan islamitische rechters instellen roger? Gelijk de Sharia erna?
Oud 22 juni 2011, 16:25   #127
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De "aanspreekbare" wijkagent in wijken hoofdzakelijk bewoond door moslims zouden zelf moslim moeten zijn, dan is er geen sprake van "bemiddeling", dan worden hooligans gewoon opgepakt.
Niet akkoord!
Of de politieagent nu een vrouw, blanke of zwarte is, ze moeten luisteren en daarmee basta!
Wij hebben toch ook niet te kiezen wie ons een proces aan ons broek smeert.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 16:26   #128
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord!
Ik wil ook nog enkel blanke vlaamse agenten in mijn stad!

En een andersgekleurde agent die me durft aan te spreken daar gooi ik wat stenen naar.
Doe ik het goed zo Roger?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 juni 2011 om 16:27.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 16:55   #129
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Overigens volgens de middageditie van "DS" was voetbalhooliganisme het afgelopen jaar een van de grootste problemen - volgens dit forum is het alleen maar een probleem als er "moslims" bij betrokken zijn. Een beetje eenzijdig ?
Een gekleurde agent is voor probleem"jongeren" zowat de grootste verrader die je maar kan bedenken , lijkt me niet echt een ideale bemiddelaar ...
Oud 22 juni 2011, 17:01   #130
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een gekleurde agent is voor probleem"jongeren" zowat de grootste verrader die je maar kan bedenken , lijkt me niet echt een ideale bemiddelaar ...
Roger bedoelt misschien een agent van imam Nordine in een soepjurk met baard en stok? Ge moet die kinderen toch een beetje een "thuisgevoel" meegeven hé, ook al zijn het hier geborenen.
Oud 22 juni 2011, 17:05   #131
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de oplossing idd ligt in terug gaan naar good old echt sociaal werk, buurtvaders zijn een begin.

'Eropaf!' Jos Van Der Lans, read it.
Oud 22 juni 2011, 17:06   #132
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Ik denk dat de oplossing idd ligt in terug gaan naar good old echt sociaal werk, buurtvaders zijn een begin.

dit hebben ze al geprobeerd hoor. Hopen soepsiedies... en hopen liters koffie en thee want ze zaten in het koffiehuis.
In Maastricht was het nog beter: daar organizeerden de "straatcoaches" zèlf de straatroverij.
Oud 22 juni 2011, 17:13   #133
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht

De halft van Borgerhout hebben ze vol speelpleintjes gezet , de buurtmedewerkers zijn elke keer opnieuw vervangen , de praat-, speel- en sportgroepen hebben hun doel gemist en zelfs het tegendeel bereikt ... De sociaal geholpen jongeren zijn groot geworden en zijn sociale criminelen geworden ...

Nope dus, werkt niet...
Oud 22 juni 2011, 19:00   #134
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
http://www.gva.be/antwerpen/marokkaa...tsebaan-2.aspx

Marokkaanse buurtvaders weldra ook actief op Turnhoutsebaan

...
Volgens mij beginnen ze onder het motto "we lossen de problemen wel op als ze zich stellen ...

Enerzijds:
“Oudere mannen dwingen respect af en als zij de jongeren in een buurt kennen, kunnen ze de gemoederen bedaren op het moment dat die verhit raken”, zegt Tom Meeuws, directeur van Samen Leven. “Zij voelen in een veel priller stadium aan wat er leeft dan de politie.”

“We nemen eerst rustig de tijd om te bekijken hoe we het gaan organiseren en welke methode het beste werkt. ”
Iets daarna:
“Marokkaanse jongeren en ouderen hebben niet sowieso een vertrouwensrelatie. Ze moeten elkaars leefwereld leren begrijpen. We moeten zorgen dat er plaatsen zijn waar ze in gesprek kunnen gaan”, zegt Heidi Zwaenepoel van Samenlevingsopbouw.

Kan het zijn dat we dan binnenkort de clash tussen "jongeren" en "ouderen" krijgen of zo?
Men gaat dus hier en daar een oudere Marokkaan op straat sturen als ze ergens de boel gaan kapotmeppen , de vraag is wel of deze "jongeren" nog wel het respect voor ouderen hebben dat ze hier aanprijzen(en ineens kelderen)... Lopen deze ouderen eigenlijk niet het gevaar om slachtoffer te worden? Ik wil ze in alle geval niet verzekeren met zo'n bonus malus...

Wat dan eigenlijk nog het meeste tegensteekt is dat het initiatief "vanuit de Marokkaanse gemeenschap" komt... Is het niet zo dat als ze 40-50 jaar geleden hier aankwamen en hun Marokkaan zijn achter zich hadden gelaten, zij nu geen Marokkanen maar Vlamingen waren? Ze hadden beter in plaats van een Abdel of Farida een Jan of Marie opgegeven bij de burgerlijke stand. Dan had men mss nu geen jongeren gehad die zich "nergens thuis voelen"...
Die "jongeren" hadden nooit tussen 2 culturen moeten zitten zoals velen beweren, maar ja , dat is dan weer de schuld van de multicultuurliefhebbers...

Anderzijds...
De projecten van Samen op straat die nu lopen in Antwerpen-Noord en Borgerhout zijn dan ook gefocust op activiteiten voor jongeren en de vaders. Dat kan gaan van een fietstocht tot een dagje Bobbejaanland of een weekendje Ardennen.
Wat met de jongeren die niets kapot kloppen, die geen overvallen plegen, die niet neerkijken op anderen , waarom krijgen die geen beloning? Waarom wel kadootjes geven aan hen die't niet verdienen???
Dit is echt heel zielig en van iemand zoals Tom Meeuws had ik meer verstand verwacht!
Want buurtvaders, dat werkt totaal niet!
- Omdat er veel te veel onderlinge verdeeldheid is onder Marokkaanse Antwerpenaren, het wantrouwen naar mekaar is huizenhoog, waardoor vaders helemaal niet geaccepteerd worden door jongeren en vaak ook terecht koud watervrees hebben, jezelf bemoeien met andersmans familie kan ervoor zorgen dat je met de nek wordt aangekeken en zelf last krijgt want wie ben jij om commentaar te hebben op een lid van een andere famillie? Dat tast de eer aan en dan is het oorlog!

-Omdat je hoe dan ook een verkeerd signaal geeft, niet enkel leden van de eigen groep maar evengoed uit andere groepen dienen gehoorzaamd te worden, zo versterk je enkel de tendens dat Marokkaanse Antwerpenaren naar wie tot hun groep behoort en niemand anders moeten luisteren.

- Omdat het meestal gezagdragers zijn die dit soort ideeen aftasten en daar wordt wel ja op gezegd, maar dat betekent toch " nee".
Verschil in communicatie, tegen wie je gezag toekent zeg je wel " ja" maar je doet ondertussen " nee" en dus komt dit nooit van de grond!

- Omdat er al een batterij welzijnwerkers rondlopen, jongerencoachen, straathoekwerkers, buurtregisseurs, pleinwerkers, die vaders doen gewoon meer van hetzelfde en dat werkt dus niet, want zij beseffen dat ook en worden niet betaald.

- Omdat dit ook al in Antwerpen in het verleden werd geprobeerd en in Mechelen en dat om bovenstaande reden een dood geboren kind was,dus geen goed idee en verspilleng van tijd en geld, de boycot kwam steeds van de Marokkaanse gemeenschappen zelf!

-

-
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 19:08   #135
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is echt heel zielig en van iemand zoals Tom Meeuws had ik meer verstand verwacht!
Want buurtvaders, dat werkt totaal niet!
- Omdat er veel te veel onderlinge verdeeldheid is onder Marokkaanse Antwerpenaren, het wantrouwen naar mekaar is huizenhoog, waardoor vaders helemaal niet geaccepteerd worden door jongeren en vaak ook terecht koud watervrees hebben, jezelf bemoeien met andersmans familie kan ervoor zorgen dat je met de nek wordt aangekeken en zelf last krijgt want wie ben jij om commentaar te hebben op een lid van een andere famillie? Dat tast de eer aan en dan is het oorlog!

-Omdat je hoe dan ook een verkeerd signaal geeft, niet enkel leden van de eigen groep maar evengoed uit andere groepen dienen gehoorzaamd te worden, zo versterk je enkel de tendens dat Marokkaanse Antwerpenaren naar wie tot hun groep behoort en niemand anders moeten luisteren.

- Omdat het meestal gezagdragers zijn die dit soort ideeen aftasten en daar wordt wel ja op gezegd, maar dat betekent toch " nee".
Verschil in communicatie, tegen wie je gezag toekent zeg je wel " ja" maar je doet ondertussen " nee" en dus komt dit nooit van de grond!

- Omdat er al een batterij welzijnwerkers rondlopen, jongerencoachen, straathoekwerkers, buurtregisseurs, pleinwerkers, die vaders doen gewoon meer van hetzelfde en dat werkt dus niet, want zij beseffen dat ook en worden niet betaald.

- Omdat dit ook al in Antwerpen in het verleden werd geprobeerd en in Mechelen en dat om bovenstaande reden een dood geboren kind was,dus geen goed idee en verspilleng van tijd en geld, de boycot kwam steeds van de Marokkaanse gemeenschappen zelf!

-

-
Allemaal water naar de zee dragen, dat tuig van de richel is baas op straat.

Bron: GvA.
Café Conforta sluit deuren na jaren straatterreur.

"De stenen vliegen binnen terwijl de klanten hun pint drinken. Die blijven tegenwoordig natuurlijk weg. Overdag komt er af en toe nog iemand langs, maar voor zes mensen kan je geen café openhouden." Ook de politie zit met de handen in het haar over de wijk. “Die gasten voelen zich oppermachtig. Als we opgeroepen worden voor een interventie, dan staat de hele groep rond ons. We worden uitgelachen, uitgescholden", zegt een anonieme politieman.

http://www.gva.be/antwerpen/deurne/c...atterreur.aspx
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 19:14   #136
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Oh ja nog iets. Bertje Anciaux met zijn speciaal voor de Vlaming opgericht islamcentrum (o mde zogenaamde islamofobie te bestrijden ... onbekend maakt onbemind nietwaar... iets dat men kent zou dan bemint moeten maken .... met enkele leugentjes om 'best' wil zal dat moeten lukken volgens Bertje en co)die kan u precies vertellen wat de echte islam is. Of de universiteit van Gent. De Eurosislam. Dat is de echte islam. Slaap zacht.
Vreemd, deze moslima heeft nooit iemand neergeknald en komt heel goed overeen met Vlamingen. Ik vraag me echt af vanwaar die obsessie vandaan komt. Jij bent ex-moslim?

Hoe jij hier moslims beschrijft en van de Islam een monsterlijke religie maakt getuigt van kwade wil, laat dat duidelijk zijn. Maar het komt wel goed met jou hoor.
Oud 22 juni 2011, 19:15   #137
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U vindt het positief dat moslims het gezag van de politie niet aanvaarden, enkel dat van puur islamitische burgermilities?
Dat is ook helemaal niet de bedoeling. Lezen is ook niet uw sterkste kan hoor.
Die moslims willen alleen maar helpen omdat ze duidelijk zien dat het zo niet verder kan met de jongeren. Ik vraag me dus af wat uw probleem is?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 22 juni 2011 om 19:16.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 19:16   #138
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Vreemd, deze moslima heeft nooit iemand neergeknald en komt heel goed overeen met Vlamingen. Ik vraag me echt af vanwaar die obsessie vandaan komt. Jij bent ex-moslim?

Hoe jij hier moslims beschrijft en van de Islam een monsterlijke religie maakt getuigt van kwade wil, laat dat duidelijk zijn. Maar het komt wel goed met jou hoor.
wat heeft uw antwoord te maken met de quote van Smiley over het belastingsgeld dat wordt gespendeerd aan het promoten van islam op het C.I.E.?
Oud 22 juni 2011, 19:16   #139
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Allemaal water naar de zee dragen, dat tuig van de richel is baas op straat.

Bron: GvA.
Café Conforta sluit deuren na jaren straatterreur.

"De stenen vliegen binnen terwijl de klanten hun pint drinken. Die blijven tegenwoordig natuurlijk weg. Overdag komt er af en toe nog iemand langs, maar voor zes mensen kan je geen café openhouden." Ook de politie zit met de handen in het haar over de wijk. “Die gasten voelen zich oppermachtig. Als we opgeroepen worden voor een interventie, dan staat de hele groep rond ons. We worden uitgelachen, uitgescholden", zegt een anonieme politieman.

http://www.gva.be/antwerpen/deurne/c...atterreur.aspx

Citaat:
Burgemeester Patrick Janssens (sp.a) laat zich naar eigen zeggen niet intimideren
Ah nee, dien halve zool is niet degene die er in de miserie moet leven...
Hoe durft die zijne mond eigenlijk nog opendoen over zo'n zaken? Jarenlang laten begaan en nu doen alsof hij 't warm water gaat uitvinden...

't Is zoals ik al zo lang zeg... Ze laten de mensen maar rechts in 't oog hoeden want daar zou't gevaar zitten ... Maar terwijl ze daarnaar kijken is langs links alles weg ...
Janssens... steekt uw A waar de zon niet schijnt.
Oud 22 juni 2011, 19:17   #140
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wat heeft uw antwoord te maken met de quote van Smiley over het belastingsgeld dat wordt gespendeerd aan het promoten van islam op het C.I.E.?
Alles.

Dat was een algemene reactie op al die andere leugens en verzinsels die hij hier neerpoot. Telkens weer opnieuw.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be