Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2012, 16:47   #121
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ge moogt uw eigen beperkingen niet projecteren op anderen.
Mijn grootmoeder en grootvader bv zijn er *wel* in geslaagd 10 kinderen met succes op de wereld te zetten en tot een meer dan gemiddelde positie binnen de maatschappij te brengen.
Dat is dan fijn, maar gezinnen die geen gouden jaren zestig voor de boeg hebben, weinig tot bescheiden inkomen hebben, onvoldoende huisvesting en zelf ongeschoold zijn en werkloos, lopen met tien kinderen een behoorlijk risico. Daar gaat het verhaal over uwgrootouders geen tegenwicht bieden voor de conclusie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 00:35   #122
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus het is omdat ze een andere mening hebben dan u dat ge hen het recht tot voortplanten wilt ontzeggen?
Mensen mogen zoveel kinderen maken als ze willen, maar wél liefst in hun eigen land, vooral als het gaat over religieuze zotten, of volledig onaangepasten, die zich hier op geen enkele wijze nuttig kunnen maken...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 07:06   #123
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mensen mogen zoveel kinderen maken als ze willen, maar wél liefst in hun eigen land, vooral als het gaat over religieuze zotten, of volledig onaangepasten, die zich hier op geen enkele wijze nuttig kunnen maken...
Zo lang ze de wet respecteren mogen ze dat ook hier.
Oud 19 maart 2012, 07:58   #124
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Zo lang ze de wet respecteren mogen ze dat ook hier.
1 van de problemen met dit idee is dat we duidelijk zien dat de Belgische wetgeving zoveel achterpoortjes alswel ontwijkmethodes heeft dat blatante misbruiken geen Artisjokaanse vergoeilijkingen nodig hebben om toch "wettelijk" voorgesteld te kunnen worden.

Het is dan ook Ebertharts diskoers...
Oud 19 maart 2012, 17:59   #125
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1 van de problemen met dit idee is dat we duidelijk zien dat de Belgische wetgeving zoveel achterpoortjes alswel ontwijkmethodes heeft dat blatante misbruiken geen *snip* vergoeilijkingen nodig hebben om toch "wettelijk" voorgesteld te kunnen worden.
Kijk, daar geeft ge meteen een oplossing voor de problemen.
Stop de gaten en doe de achterpoortjes op slot.
Mijn stem hebt ge.
Oud 19 maart 2012, 18:15   #126
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Kijk, daar geeft ge meteen een oplossing voor de problemen.
Stop de gaten en doe de achterpoortjes op slot.
Mijn stem hebt ge.
Redelijk simplistisch gebracht, doe een Napoleon.
Veeg alle wetten van tafel, en breng een nieuw, waterdicht systeem op tafel. En zie hoe het verkloot wordt door democratische politici.
Oud 19 maart 2012, 19:00   #127
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Kinderbijslag zou ik afbouwen voor allochtonen. Met de uitgespaarde geldsommen zou ik de kinderbijslag voor autochtonen OPbouwen.
Teneinde de demografische balans te doen omslaan in de andere richting.
Normaal, nee ?
Ik zou zeker iets doen met de kinderbijslag, maar dan voor iedereen. Ik zou die afschaffen vanaf het derde kind. Op die manier blijft de kinderwens vrij gerespecteerd voor iedereen. Op die manier voorkomt men ook dat kinderen die geboren worden onvoldoende ruimte krijgen om zich te ontplooien thuis (huisvesting).

En wereldwijd: één kind om de drie jaar. Zodat er in elk kind kan geïnvesteerd worden. Zodat het waarde-oordeel over een kind wereldwijd stijgt. In vele culturen gaat men uit van quantiteit en niet van kwaliteit. En 'collateral damage' wordt nogal gemakkelijk ingecalculeerd: in barre tijden (droogte, hongersnood) wordt er onder het aantal kinderen per familie een selectie gemaakt door de moeder en de vader. Meestal krijgt het jongste kind dan geen eten meer. Dat is de harde realiteit. Mij gaat het om het onnodig lijden van geboren leven. Ik ga voor kwaliteit en niet voor quantiteit.

Hier in België, zie ik een verband tussen het aantal kinderen en kindergeld en sociale huisvesting. Niet bij allemaal, maar bij een belangrijk deel wel. En dat gaat ten koste van de kinderen. Mij gaat het om de kinderen die er zijn.

Mijn uitgangspunt is dat er veel te veel mensen op deze planeet zijn. Tveel spanningen tussen mensen onderling zijn toe te schrijven aan 'te veel'.

In een volière kan ik tien verschillende soorten vogels houden vanuit drie werelddelen. OP één voorwaarde: voldoende ruimte, heel veel drinkplaatsen en heel veel voederplaatsen en heel veel nestruimte en heel veel nestmateriaal.
De jonge vogels blijven nooit. Die verhuizen. Anders gebeurt er vroeg of laat een slachting.

De planeet is een soort volière. Als er maar één grote voeder- en drinkplaats is, gaan alle vogels ernaartoe. En dan lopen de spanningen heel erg op.

Zo simpel is dat. De volière is een beperkte ruimte. De planeet ook.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 19 maart 2012 om 19:01.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 19:24   #128
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Is onbeperkte voortplanting een basisrecht?
Ja, in de praktijk wereldwijd wel. Volgens mij zegt de VN er niets over. Die spreekt alleen maar over de rechten van... en daar stopt het.

Gezinsplanning is er ook wel maar dat is dus op pure vrijwillige basis. Het zijn dus de mensen die min of meer geschoold zijn, die studies aanvatten enz wereldwijd, die aan gezinsplanning doen.

Moeilijke situatie.
Oud 19 maart 2012, 19:29   #129
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Beperking enkel omwille van de hoeveelheid vind ik vrij nutteloos. Ik zou dan ineens het slecht DNA eruit filteren. Enkel mensen met goede genen laten voortplanten.
Dan zit jij op het gebied van 'eugenetics' en we weten allemaal waar daar historisch de kers op de taart ervan was. Een oneetbare taart trouwens, voor alle duidelijkheid.
Oud 19 maart 2012, 19:35   #130
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wel, dat kunnen we veranderen.
Hoe dan? Welke normen ga je hanteren?
Oud 19 maart 2012, 19:55   #131
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Redelijk simplistisch gebracht, doe een Napoleon.
Veeg alle wetten van tafel, en breng een nieuw, waterdicht systeem op tafel. En zie hoe het verkloot wordt door democratische politici.
True.
Oud 19 maart 2012, 19:59   #132
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Een gezin stichten is inderdaad een basisrecht van de mens.
Onbeperkte voortplanting is dom, onverantwoord en bedreigend voor onze planeet. Wij zijn niet alleen op de aarde en hebben dus niet het recht onze planeet voor de mensen alleen op te eisen! Nog afgezien van het feit dat bij de overbevolking waar we nu al zijn het grootste deel van onze eigen soort in onderdrukking (politiek, economisch ... enfin, op alle vlakken) leeft.
Volledig met je eens.

Het probleem is dat als massa's mensen bepaalde kennis van zich afstoten omdat ze alleen 'het woord van een god volgen', je niet veel kan doen, hé? Want die monotheïstische godsdiensten moedigen het veel hebben van kinderen net wel aan.
Ultra orthodoxe Joden, Mennonieten, Mormonen, Quakers, ultra katholieken, moslims, ...: het kan niet op.

Als Europa geschiedkundig op het spoor zit van 'less is more', dan vind ik dat we het recht hebben om daar een dubbel punt achter te zetten en maatregelen te nemen om te gaan voor kwaliteit.

Ik zou ook al gaan voor een complete immigratiestop wegens saturatie. Volgens mij is dat een legitiem iets, gezien de omstandigheden.
Oud 19 maart 2012, 20:36   #133
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Volledig met je eens.

Het probleem is dat als massa's mensen bepaalde kennis van zich afstoten omdat ze alleen 'het woord van een god volgen', je niet veel kan doen, hé? Want die monotheïstische godsdiensten moedigen het veel hebben van kinderen net wel aan.
Ultra orthodoxe Joden, Mennonieten, Mormonen, Quakers, ultra katholieken, moslims, ...: het kan niet op.

Als Europa geschiedkundig op het spoor zit van 'less is more', dan vind ik dat we het recht hebben om daar een dubbel punt achter te zetten en maatregelen te nemen om te gaan voor kwaliteit.

Ik zou ook al gaan voor een complete immigratiestop wegens saturatie. Volgens mij is dat een legitiem iets, gezien de omstandigheden.
Inderdaad, volledige immigratiestop liefst vandaag nog.
Ons landje zit boordevol en er zijn nog altijd mensen die dat niet willen inzien. Onbegrijpelijk!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be