![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan fijn, maar gezinnen die geen gouden jaren zestig voor de boeg hebben, weinig tot bescheiden inkomen hebben, onvoldoende huisvesting en zelf ongeschoold zijn en werkloos, lopen met tien kinderen een behoorlijk risico. Daar gaat het verhaal over uwgrootouders geen tegenwicht bieden voor de conclusie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Mensen mogen zoveel kinderen maken als ze willen, maar wél liefst in hun eigen land, vooral als het gaat over religieuze zotten, of volledig onaangepasten, die zich hier op geen enkele wijze nuttig kunnen maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo lang ze de wet respecteren mogen ze dat ook hier.
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 van de problemen met dit idee is dat we duidelijk zien dat de Belgische wetgeving zoveel achterpoortjes alswel ontwijkmethodes heeft dat blatante misbruiken geen Artisjokaanse vergoeilijkingen nodig hebben om toch "wettelijk" voorgesteld te kunnen worden.
Het is dan ook Ebertharts diskoers...
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Stop de gaten en doe de achterpoortjes op slot. Mijn stem hebt ge.
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veeg alle wetten van tafel, en breng een nieuw, waterdicht systeem op tafel. En zie hoe het verkloot wordt door democratische politici.
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wereldwijd: één kind om de drie jaar. Zodat er in elk kind kan geïnvesteerd worden. Zodat het waarde-oordeel over een kind wereldwijd stijgt. In vele culturen gaat men uit van quantiteit en niet van kwaliteit. En 'collateral damage' wordt nogal gemakkelijk ingecalculeerd: in barre tijden (droogte, hongersnood) wordt er onder het aantal kinderen per familie een selectie gemaakt door de moeder en de vader. Meestal krijgt het jongste kind dan geen eten meer. Dat is de harde realiteit. Mij gaat het om het onnodig lijden van geboren leven. Ik ga voor kwaliteit en niet voor quantiteit. Hier in België, zie ik een verband tussen het aantal kinderen en kindergeld en sociale huisvesting. Niet bij allemaal, maar bij een belangrijk deel wel. En dat gaat ten koste van de kinderen. Mij gaat het om de kinderen die er zijn. Mijn uitgangspunt is dat er veel te veel mensen op deze planeet zijn. Tveel spanningen tussen mensen onderling zijn toe te schrijven aan 'te veel'. In een volière kan ik tien verschillende soorten vogels houden vanuit drie werelddelen. OP één voorwaarde: voldoende ruimte, heel veel drinkplaatsen en heel veel voederplaatsen en heel veel nestruimte en heel veel nestmateriaal. De jonge vogels blijven nooit. Die verhuizen. Anders gebeurt er vroeg of laat een slachting. De planeet is een soort volière. Als er maar één grote voeder- en drinkplaats is, gaan alle vogels ernaartoe. En dan lopen de spanningen heel erg op. Zo simpel is dat. De volière is een beperkte ruimte. De planeet ook. Laatst gewijzigd door parsprototem : 19 maart 2012 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Ja, in de praktijk wereldwijd wel. Volgens mij zegt de VN er niets over. Die spreekt alleen maar over de rechten van... en daar stopt het.
Gezinsplanning is er ook wel maar dat is dus op pure vrijwillige basis. Het zijn dus de mensen die min of meer geschoold zijn, die studies aanvatten enz wereldwijd, die aan gezinsplanning doen. Moeilijke situatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Dan zit jij op het gebied van 'eugenetics' en we weten allemaal waar daar historisch de kers op de taart ervan was. Een oneetbare taart trouwens, voor alle duidelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() True.
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat als massa's mensen bepaalde kennis van zich afstoten omdat ze alleen 'het woord van een god volgen', je niet veel kan doen, hé? Want die monotheïstische godsdiensten moedigen het veel hebben van kinderen net wel aan. Ultra orthodoxe Joden, Mennonieten, Mormonen, Quakers, ultra katholieken, moslims, ...: het kan niet op. Als Europa geschiedkundig op het spoor zit van 'less is more', dan vind ik dat we het recht hebben om daar een dubbel punt achter te zetten en maatregelen te nemen om te gaan voor kwaliteit. Ik zou ook al gaan voor een complete immigratiestop wegens saturatie. Volgens mij is dat een legitiem iets, gezien de omstandigheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons landje zit boordevol en er zijn nog altijd mensen die dat niet willen inzien. Onbegrijpelijk!
![]() |