Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 17:11   #121
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dertig jaar geleden was Antwerpen dé stad om in te wonen. Hoelang bent U al verhuisd? reden? niet meer zo leuk in 't stad?

een hoofddoek staat helemaal niet voor "vrije waarden". Een hoofddoek is EXACT hetzelfde als een zwart SS uniform (wat kan je nu tegen een zwart lapje stof hebben?): beiden zeggen: kijk IK ben vroom (uebermensch) en IK wil niet worden lastiggevallen. Neem dus die ongehoofddoekte hoer maar (ik dus) om lastig te vallen, maar van mij moet je afblijven.
Dat noem ik helemaal geen "vrije waarden", het is de pure navolging van het vers dat zegt dat ze herkenbaar moeten zijn als partijlid (oops... ) zodat ZIJ niet (door hun eigen mannetjesputters natuurlijk) worden lastiggevallen. En nee, ze doen niks. Iemand die met een zwart SS uniform en een paar laarzen door de jodenbuurt loopt doet ook niks.
Ik denk niet dat een hoofddoek zegt: ik ben uber valt mij niet lastig.
Ik denk dat een hoofddoek zegt: Ik ben moslima. En vergeten hoe hard die meisjes in opstand kwamen toen ze geen hoofddoek meer mochten dragen? Ik denk dat het bij velen wel degelijk een vrije keuze is.
Maar dat weigeren velen te zien. Waarom zaagt ge niet even hard op joodse vrouwen die hunne kop kaal moeten scheren? Of is dat leuk voor ze denk je? Ik denk dat dat minder aangenaam is als vrouw dan een hoofddoek te dragen.
Hoe jullie zo kunnen praten getuigt van veel frustratie, wat baat die frustratie? Muggen worden olifanten zo.

Een jood loopt toch ook met zijn hoed?
Een katholieke draagt toch ook zijn kruisje?

Dat boerkaverbod, ik ga "volledig" akkoord,

Maar komaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnn vind je nu zelf niet dat je dikwijls overdrijft? Zelfs ons Marie was nog aan het zagen omdat er ne pisbak meer voor een man staat? WTF!?!

Ik ben verhuisd wegens het wanbestuur. Ik stel moslims niet verantwoordelijk voor de misdaad in Antwerpen. Ik stel de incompetente procureurs verantwoordelijk die gangsters na arrestatie meteen terug de straat op stuurt. Ik stel de regering verantwoordelijk gangsters zo een onoverwinnelijk gevoel te geven. Het is de regering die niet besturen kan, niet de mensen die in dit land wonen.
Het is dankzij mensen als U en onze regering dat ik weldra naar Holland verhuis
Oud 26 juli 2011, 17:12   #122
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik vind dat ze het recht hebben om zich zo te kleden.
Ik vind niet dat ze het recht hebben om zo op straat te lopen of op openbare plaatsen te komen.
ha ja! volledig akkoord.

Ik loop zo ook rond in mijn slaapkamer hoor.

wie weet mag ik zo niet op moslim! zijn halalstrand!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 17:28   #123
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klein betweterke precies.

een burka is de Afghaanse dracht waarbij het gelaat door een gaasje wordt bedekt, gewoonlijk blauw van kleur:

een niqab is de Arabische vorm van klederdracht waarbij de vrouwen door een spleet moeten kijken:

Deze en andere gezichtbedekkende kledij is al jaren verboden in de meeste Belgische gemeenten, behalve tijdens de karnavalsdagen.
Voordien was het dus een gemeentewet, nu is het een nationale wet.
eerlijk is eerlijk enkel nog maar in het zwart tegengekomen...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 17:31   #124
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
tuurlijk wel 25 jaar geleden kwam ik GEEN enkele hoofddoek tegen op school ondanks dat er toen ook al wat marokaanse meisjes waren
Oud 26 juli 2011, 17:31   #125
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ha ja! volledig akkoord.

Ik loop zo ook rond in mijn slaapkamer hoor.

wie weet mag ik zo niet op moslim! zijn halalstrand!
bah in't rood nog wel!
Oud 26 juli 2011, 17:59   #126
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat een hoofddoek zegt: Ik ben moslima. En vergeten hoe hard die meisjes in opstand kwamen toen ze geen hoofddoek meer mochten dragen? Ik denk dat het bij velen wel degelijk een vrije keuze is.
Maar dat weigeren velen te zien. Waarom zaagt ge niet even hard op joodse vrouwen die hunne kop kaal moeten scheren? Of is dat leuk voor ze denk je? Ik denk dat dat minder aangenaam is als vrouw dan een hoofddoek te dragen.
Hoe jullie zo kunnen praten getuigt van veel frustratie, wat baat die frustratie? Muggen worden olifanten zo.
ho maar ik ben ervan overtuigd dat de hoofddoekdraagsters (de meesten alvast) die dracht uit vrije beweging dragen, net zoals de neonazi's die (verboden??? hoezo verboden?) uniformen uit eigen beweging dragen;

En indien het niet uit eigen beweging is, maar uit angst te worden lastiggevallen door hun eigen mannelijke achterban (wat inderdaad dikwijls zo is) dan is het aan hén om dat op te lossen, niet aan mij. Ik spreek voor mezelf en ik wens niet als minderwaardige "hoer" te worden beschouwd omdat er twee hoofddoeken voor me zitten in de bus die van zichzelf denken dat ze dé max zijn omdat ze hun maagdenvlies nog hebben.

Citaat:
Een jood loopt toch ook met zijn hoed?
Een katholieke draagt toch ook zijn kruisje?
een jood draagt een hoed uit onderdanigheid tegenover Jahweh: jahweh staat boven hem. Dat heeft niks met "niet lastigvallen" te maken, noch het kruisje dat de katholiek draagt als versiering (want meer is het gewoonlijk niet, enkel de pastoor draagt het duidelijk als teken van zijn ambt).

Moslima's dragen die vlag van islam om als moslima herkenbaar te zijn zoals het staat voorgeschreven in de koran. (was trouwens leuk verhaaltje: één van de vrouwen van de harem van Mohammed was 's avonds buiten de tent geglipt om een nachtelijk plasje te gaan doen, en werd (hoe verrassend) aangerand of lastiggevallen door zijn wachthoudende kapo. Toen ze daarop bij Mohammed ging reclameren kreeg die stante pede een vers doorgeseind waarin dus stond dat de vrouwen van Mohammed "iets" van hun overkleding over zich moesten laten hangen zodat ze herkenbaar waren (als vrouw van Mohammed) én bijgevolg niet meer zouden worden lastiggevallen door zijn eigen kapo's....

En IK moet dat leuk vinden? Want ik wordt dus herkenbaar als niet-lid van de club, en bijgevolg wèl lastig-valbaar.

Sorry, maar ze hebben het wèl zelf allemaal netjes opgeschreven hoor. Niks zo leuk en interessant als koran en ahadithverhalen lezen.

Citaat:
Ik ben verhuisd wegens het wanbestuur. Ik stel moslims niet verantwoordelijk voor de misdaad in Antwerpen. Ik stel de incompetente procureurs verantwoordelijk die gangsters na arrestatie meteen terug de straat op stuurt. Ik stel de regering verantwoordelijk gangsters zo een onoverwinnelijk gevoel te geven. Het is de regering die niet besturen kan, niet de mensen die in dit land wonen.
Het is dankzij mensen als U en onze regering dat ik weldra naar Holland verhuis
Het wanbestuur van de SOSSEN? Hoe is het mogelijk?
Dankzij MIJ ga je naar Nederland wonen? dat is leuk. Ga je voor Wilders stemmen zeker?
U bent toch op de hoogte van het feit dat bijna 50% van de gevangenispopulatie praktizerend moslim is? (bij die andere 50% zitten dus nog andere allochtonen die géén moslim zijn).
Ik geef U volledig gelijk dat het beleid langs alle kanten faalt. Daarom is het nodig dat wij zelf mee gaan helpen om de juiste richting aan te geven. Het vredelievende kruisteken is daar een eerste stap voor: jij toont me uw religie, hewel ik toon de mijne en bid bovendien voor uw zieleheil. Ze kijken wel raar hoor, sommigen kijken héél erg boos en anderen doen precies of ik ben een beetje gek. Waarom zouden ze d�*t nu denken? Ik doe toch net zoals zijzelf?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 26 juli 2011 om 18:02.
Oud 26 juli 2011, 18:07   #127
Alienation
Minister

Standaard

In NL zou ik voor de PVDA stemmen. Dat is daar helemaal anders als hier.
Verder, ik vind u heel gefrustreerd overkomen. Dat maakt het gezellig discussie voeren moeilijk.

Wat U doet is provocatie zoeken ipv dialoog
Oud 26 juli 2011, 18:20   #128
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
In NL zou ik voor de PVDA stemmen. Dat is daar helemaal anders als hier.
Verder, ik vind u heel gefrustreerd overkomen. Dat maakt het gezellig discussie voeren moeilijk.

Wat U doet is provocatie zoeken ipv dialoog
waarom provoceer ik U? Ge gaat lopen uit een stad die ge o zo leuk vindt omdat het SPA bestuur u niet aanstaat? omdat het gerecht zijn werk niet doet? en ge gaat naar Nederland dan voor de nederlandse sossen stemmen (Job Cohen is wel pro Israel als jood, even rekening mee houden hoor).

en waarom zou ik gefrustreerd zijn? ben ik gefrustreerd omdat ik al kruisteken makend over straat moet lopen omdat ik hoe langer hoe meer inpakdames tegenkom? maar nee... zo kom ik misschien zelf ook nog in de hemel, mijn christelijke overtuiging was voordien onbestaand ... alle beetjes helpen nietwaar. Denk je dat die inpakdames gefrustreerd zijn? Misschien droegen ze wel helemaal geen hoofddoek in hun thuisland Turkije of Marokko? In Turkije heb ik alvast geen hoofddoeken gezien, behalve in het vliegtuig dat er naartoevloog.

Ga jij nu ook kruistekens maken? of wil je enkel dag en nacht wisselen tijdens de ramadan? Ga je anders mee veertig dagen vasten in het voorjaar? lijkt me een pak gezonder, zo'n langdurige sobere levensstijl. Maar niet exotisch genoeg zeker? Ook niet als ik een sjalleke opzet?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 26 juli 2011 om 18:22.
Oud 26 juli 2011, 18:22   #129
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
waarom provoceer ik U? Ge gaat lopen uit een stad die ge o zo leuk vindt omdat het SPA bestuur u niet aanstaat? omdat het gerecht zijn werk niet doet? en ge gaat naar Nederland dan voor de nederlandse sossen stemmen (Job Cohen is wel pro Israel als jood, even rekening mee houden hoor).

en waarom zou ik gefrustreerd zijn? ben ik gefrustreerd omdat ik al kruisteken makend over straat moet lopen omdat ik hoe langer hoe meer inpakdames tegenkom? maar nee... zo kom ik misschien zelf ook nog in de hemel, mijn christelijke overtuiging was voordien onbestaand ... alle beetjes helpen nietwaar.

Ga jij nu ook kruistekens maken? of wil je enkel dag en nacht wisselen tijdens de ramadan? Ga je anders mee veertig dagen vasten in het voorjaar? lijkt me een pak gezonder, zo'n langdurige sobere levensstijl. Maar niet exotisch genoeg zeker? Ook niet als ik een sjalleke opzet?
Ja sorry dat de zoveelste achter mijne hoek doodgestoken wordt, wat verder met riot guns geschoten worden en dat ik mijn dochter zulk milieu wil sparen he.
Als dat lopen is, so be it.
Ik kom trouwens terug als NL niet gaat.

U provoceert wel,.... Het Christelijk geloof heeft meer doden op haar naam dan de islam ooit tellen kan. Toch toont U graag uw hypocriet kruisje omdat een ander het ook doet... maar geen provocatie hoor.
Ik ga ff uit het topic Of de verademing zal hier om zeep gaan.
Oud 26 juli 2011, 19:02   #130
Alienation
Minister

Standaard

Ik krijg hoe langer hoe meer respect voor de islam. Ik ga straks nog meedoen met de ramadam, is me dat gelukt, misschien bekeren? Ik weet niet...
Maar er is maar één God, en onder deze God vallen wij allemaal.
Kunt gij bij het laatste oordeel in de ogen kijken van deze God? Ik hopelijk wel.
En ik hoop toch op mijn sterfbed te kunnen zeggen: Ja kijkt ik heb fouten gemaakt, maar die fouten hebben mij naar rechtschapenheid geleid.
Ik leef onder God, ik ben gelovig. Ik geloof in God. Ik geloof niet de Jezus de zoon van God is, wel dat hij een treffende boodschap had.
Ik denk dat Islam nog niet zo slecht uitkomt in mijn geval, eens ik de klik kan maken. Want ik ben opgevoed met zwarte zondag.
Die overtuigingen huizen nog ergens diep in mij... ik wil er vanaf.

Laatst gewijzigd door Alienation : 26 juli 2011 om 19:04.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 19:06   #131
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U provoceert wel,.... Het Christelijk geloof heeft meer doden op haar naam dan de islam ooit tellen kan. Toch toont U graag uw hypocriet kruisje omdat een ander het ook doet... maar geen provocatie hoor.
Ik ga ff uit het topic Of de verademing zal hier om zeep gaan.

Dat kan men van beide kanten noch bewijzen noch bevestigen.
Feit is dat iedere dode in de naam van geloof, eender welk geloof, er een teveel is.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 19:07   #132
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht

Dat kan men van beide kanten noch bewijzen noch bevestigen.
Feit is dat iedere dode in de naam van geloof, eender welk geloof, er een teveel is.
Die moslima draagt geen hoofddoek om Cyanara een hoer te noemen he.
Hoewel zij dat eruit opneemt dus zwaait ze maar wat terug met een kruis.
Dat is provoceren, wat die moslima doet is niet provoceren maar haar roots uiten;
Het is dan dus Cyanara dat geloof misbruikt. Niet die moslima die voor haar op de tram zit. (naar haar eigen zeggen)

Iedere dode is er inderdaad één teveel. Welk kamp voert het meeste oorlog?

Laatst gewijzigd door Alienation : 26 juli 2011 om 19:08.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 19:13   #133
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Interessante vraag. Ik open er straks een draad over. De islambashers zullen met hun mond vol tanden staan, dat staat vast.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 19:14   #134
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Interessante vraag. Ik open er straks een draad over. De islambashers zullen met hun mond vol tanden staan, dat staat vast.
Ja ok Suqar, maar de islamitische leiders zijn ook niet altijd moeders liefste he.
Enfin, weet ge... het komt zowat van twee kanten.
Persoonlijk denk ik niet dat wat onze regeringen doen er toe doet.... Wat er uiteindelijk toe doet is dat wij (de mensen/insen) ons terug verenigen.
Oud 26 juli 2011, 19:16   #135
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ja ok Suqar, maar de islamitische leiders zijn ook niet altijd moeders liefste he.
Heb ik dat gezegd?
Oud 26 juli 2011, 19:17   #136
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die moslima draagt geen hoofddoek om Cyanara een hoer te noemen he.
Hoewel zij dat eruit opneemt dus zwaait ze maar wat terug met een kruis.
Dat is provoceren, wat die moslima doet is niet provoceren maar haar roots uiten;
Het is dan dus Cyanara dat geloof misbruikt. Niet die moslima die voor haar op de tram zit. (naar haar eigen zeggen)

Cynara heeft anders wel gelijk wat betreft de reden waarom 'n hoofddoek gedragen wordt, waarschijnlijk begrijp jij haar cynisme niet, maar dat maakt 't niet minder waar.

Als jij je tot islam wil bekeren, zal je je toch beter op de hoogte moeten stellen van w�*t islam precies ìs.

Ohja; ik las dat je met de ramadan wil meedoen, wéét je ook waar dat gebruik vandaan komt, wat daar de aanleiding voor was en 't daaropvolgend suikerfeest?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 19:18   #137
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, weet ge... het komt zowat van twee kanten.
Persoonlijk denk ik niet dat wat onze regeringen doen er toe doet.... Wat er uiteindelijk toe doet is dat wij (de mensen/insen) ons terug verenigen.
De regering doet er wel toe ... he Suqar

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 19:18   #138
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Heb ik dat gezegd?
oei oei zo kort :s neeje ge hebt dat ni gezegd, ik zeg da maar al op voorhand
Oud 26 juli 2011, 19:20   #139
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Cynara heeft anders wel gelijk wat betreft de reden waarom 'n hoofddoek gedragen wordt, waarschijnlijk begrijp jij haar cynisme niet, maar dat maakt 't niet minder waar.

Als jij je tot islam wil bekeren, zal je je toch beter op de hoogte moeten stellen van w�*t islam precies ìs.

Ohja; ik las dat je met de ramadan wil meedoen, wéét je ook waar dat gebruik vandaan komt, wat daar de aanleiding voor was en 't daaropvolgend suikerfeest?
Och zever niet... Als ge ze gelijk geeft zijde even bekrompen.
Niet elke moslima draagt dat om zich superieur te voelen en niet gelovigen een hoer te noemen. Wie dat als gelijk opneemt is gewoon bekrompen.

Neen, ik weet te weinig van de islam... Zo weinig dat ik er misschien beter nog geen oordeel over vel. We should all do the same.
En neen, ge moet mij niet inlichten. Ik heb moslim vrienden genoeg.
Oud 26 juli 2011, 19:21   #140
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
oei oei zo kort :s neeje ge hebt dat ni gezegd, ik zeg da maar al op voorhand
Ik zal de laatste zijn om in de bres te springen voor hypocriete Arabische leiders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be