![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben bereid een cursus Waals te volgen. http://waalse-taal-en-nederlands.skynetblogs.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als rasechte allochtoon ben ik sterk voor een subforum Nederland. Heel vaak zie ik specifiek Belgische problematieken binnen het Europakader besproken worden derhalve zou het zeker niet verkeerd zijn om een dergelijke categorie op te zetten.
Ja dus.
![]() |
#126 |
|
![]() @ Derk II
Weet je wat nu zo leuk is? Dat de grondlegger van het Franse woordenboek bij uitstek (Hachette de la langue Francaise) een Belg is .......
![]() |
#127 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Deshalb sollen sie auch sehr pünktlich reagieren und gründlich ihre Reaktionen kontrollieren bevor sie auf 'versenden" drücken. ![]() Ich stimme die Idee der Topicstarter übrigens völlig zu! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2011 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 |
Partijlid
|
![]() Jazeker(ter ere van de overledene), het zou de discussies overzichtelijker maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() waar blijft het?
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zou daar waarschijnlijk niet veel "Lux" in komen, maar toch... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- Vlaanderen - België - Benelux en Nederlandse taalunie (wat grotendeels zou neerkomen op "Nederland") - EU en daarmee te vergelijken gehelen zoals de landen van het Schengen-verdrag - Internationaal. Dit zou voor mijn part ook betrekking mogen hebben op gebeurtenissen in EU-landen die niets met de EU of een ander internationaal verdrag te maken hebben. De twee laatstgenoemde onderverdelingen zouden ook kunnen worden vervangen door: - EU . - Buitenland en andere internationale organisaties. Een reden om Nederland apart te behandelen is de taalgemeenschap en de mogelijkheid van Nederlanders om deel te nemen aan dit forum in onze taal. Dat geldt echter ook voor Suriname, al verwacht ik hier geen niet-geïmmigreerde Surinamers of Antillianen. Een reden om de Benelux niet apart te behandelen zou kunnen zijn dat we geen Benelux-verkiezingen houden, en dat de Benelux eigenlijk nooit een thema in de politiek is. Dat zou ook een reden kunnen vormen om alle internationale verdragsorganisaties waarin wij geen rechtstreeks stemrecht hebben onder "internationaal" te behandelen. Er bestaan Europese verkiezingen en Vlaamse verkiezingen. Dit lijken mij argumenten te zijn om de EU en Vlaanderen een apart subforum naast "binnenland" of "België" te geven. Eigenlijk hebben we drie "binnenlanden" met een parlement waarvoor we kunnen kiezen. Dat alleen het Belgische federale niveau, en dan nog veeleer de regering dan het parlement, aandacht krijgt, is jammer, maar dit forum zou ons eraan kunnen herinneren dat er te veel is wat te weinig aandacht krijgt, vooral de EU die driekwart van onze wetgeving maakt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk zouden driekwart van de berichten op dit forum over EU-thema's moeten gaan. Dat dit niet zo kan zijn, omdat ook de media de EU stiefmoederlijk behandelen, bewijst alleen maar hoe weinig transparant en hoe weinig democratisch de instellingen zijn die ons leven voor driekwart reguleren. De EU is belangrijker dan België, ook voor iedere individuele Vlaamse burger en kiezer.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom ook niet Zuidafrikanen ? Die hebben een zéér mooie taal die wij relatief gemakkelijk begrijpen. Een unieke kans ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Gouverneur
|
![]() Mee eens.
Een subforum als lokmiddel om potentieel meer Nederlanders aan te trekken is op zich een goed idee maar aan de andere kant hou ik niet van een concentratie camp waar alle Nederland-gerelateerde onderwerpen bij elkaar worden gebracht . |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat staan een concentratie van camp. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juli 2011 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |