![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Ik koop de maximum grootte in Aldi (5.99 per kilo) in luchtdichte verpakking. Door die luchtdichte verpakking kunnen ze hun vocht niet lossen. Iets wat je zeker hebt als je ze los koopt (ik ging ze vroeger idd. halen in Nederland).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu nog een recept voor mosselen provencale zoeken , rode paprika en champignons tot daar aan toe , maar sommigen blijken er zelfs spekreepjes tussen te gooien , voor mij een brug te ver ![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 29 juli 2011 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() normaal vacuumverpakte van bij Delhaize (veel verloop, dus heel vers)
vorige week toevalligerwijze eens van bij t viskraam ... veel te duur, maar wel opmerkelijk lekkerder ook ... t verschil waard. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Deze middag weer mosselen om te experimenteren hé , provencale .
Boter , ui , rode paprika , champignontjes en 2 teentjes knoflook . t'Was goed , maar en provencale eet ik toch liever kip en steak . Wat er niet bijkomt zijn dus die spekreepjes en godbetert tomatenpuree zoals je in sommige recepten vind . Plan was om gisteren mosselen te gaan eten in het betere restaurant ( om af te kijken ![]() ![]() Het betere restaurant mijn kloten .
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dacht je dat er mensen met schepnetjes op wilde mosselenjacht gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Jumbo's van Aldi gekocht.
Dik in orde! Mosselen: het enige gerecht waar lekkere pils bij past! |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die hangers dienen enkel om het mosselseizoen te vervroegen , hangen in de zee in netten dichter bij de zon dus vroeger klaar maar kosten dus meer dan bodemmosselen , maar niet te vreten .
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Men neemt een scheermes,
men schuimt de baard van de mossel Men scheert de baard van de mossel af En dan kan je likken of dippen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat. Mosselen moet ge kuisen.
![]() |
#131 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die liggen op de zeebodem op netten , na 2 tot 3 jaar worden ze bovengehaald .
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() Mosselen in escabeche is ook best lekker.
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Ik dacht ooit gehoord te hebben dat mosselen enkel in de maanden met een R gegeten werden maar tegenwoordig is het precies andersom ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Recepten ken ik niet maar wel lekkere mosselen gisteren middag in Koksijde gegeten!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister
|
![]() khem ze nu is expres met extra veel selder gemaakt en geen knor kruiden... kvond ze toch niet zo goed als laatste keer zenne... da zakske moet misschien niet persé van knor zijn... Maar met zo'n zakske mosselkruiden erbij smaakt dat toch beter vind ik zenne.
Ik had bij da zakske mosselgroenten nog ne selder extra gesneden, en kwou toch dak nog meer kruiding gebruikt had ook zenne. Pffffffffffffff zo goekoop zen de mosselen niet zenne ![]() Laatst gewijzigd door Alienation : 30 juli 2011 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() ge peist toch ni dak weed gon verspillen in eten?
![]() Neeje echt wel niet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gedroogde groentenrommel hebt ge echt nie nodig ze. Smijt die zakskes weg en kruid uw eten eens als een echte man. Peper. Peper. Peper. ![]() Peper. |
|
![]() |
![]() |