Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 23:00   #121
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat klopt ook. En dat houdt in dat Bart de Wever dus in 2014 niet meer herverkiesbaar zal zijn als voorzitter. Al bestaat de kans natuurlijk dat hij er al in 2012 de brui aan geeft indien hij burgemeester wordt, om op die manier zijn opvolger de kans te geven zich in te werken tegen de verkiezingen in 2014.

Dat klopt, Bart de Wever is de eerste keer in 2004 door het congres van de N-VA aangeduid om Geert Bourgeois op te volgen toen die minister werd. Toen waren de huidige statuten nog niet geldig. Pas nadien is vastgelegd dat er algemene verkiezingen zouden zijn voor het voorzitterschap, en die heeft Bart de Wever tweemaal met glans gewonnen.

Alleen maar een beetje ziekelijk flamandofoob

Tijd dat de Vlaamse Leeuw wakker wordt en brult.
In afwachting van het verscheuren van België natuurlijk.
Bedankt voor de verduidelijking.

Moest die vijandigheid daar nu echt bij?
Vito is offline  
Oud 12 augustus 2011, 23:03   #122
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Mijnheer weet niets van de recente politieke geschiedenis af maar gaat hier anderen de les spellen?
Is dit echt nodig.

FEIT: statuten spreken over maximaal 6 jaar voorzitterschap.
FEIT: van 2004 tot 2011 is 7 jaar
FEIT: als BDW geen ontslag neemt, is hij voorzitter tot 2014. Dat is 10 jaar.

Als Salvadorii of hoe noemt hij mij dan agressief benadert mag ik toch terugprikken, nee?

Heren N-VA-sympathisanten, van jullie paard. Laat die adrenaline toch dalen.
Vito is offline  
Oud 13 augustus 2011, 09:09   #123
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Is dit echt nodig.

FEIT: statuten spreken over maximaal 6 jaar voorzitterschap.
FEIT: van 2004 tot 2011 is 7 jaar
FEIT: als BDW geen ontslag neemt, is hij voorzitter tot 2014. Dat is 10 jaar.

Als Salvadorii of hoe noemt hij mij dan agressief benadert mag ik toch terugprikken, nee?

Heren N-VA-sympathisanten, van jullie paard. Laat die adrenaline toch dalen.
Ik ben een sympathisant, maar heb principieel geen partijkaart. (ik koop van geen enkele partij een lidkaart, omdat ik een partij als een middel zie om het doel te bereiken, niet als het doel op zich i.t.t. de klassieke partijen)

Ik vind het sowieso belachelijk dat een voorzitter slechts 1 keer kan herverkozen zijn. Als iemand met zo'n score (97% of zo) wordt herverkozen, is het duidelijk dat de partij achter hem staat.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 13 augustus 2011, 09:40   #124
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik ben een sympathisant, maar heb principieel geen partijkaart. (ik koop van geen enkele partij een lidkaart, omdat ik een partij als een middel zie om het doel te bereiken, niet als het doel op zich i.t.t. de klassieke partijen)

Ik vind het sowieso belachelijk dat een voorzitter slechts 1 keer kan herverkozen zijn. Als iemand met zo'n score (97% of zo) wordt herverkozen, is het duidelijk dat de partij achter hem staat.
Dus u gaat de statuten dan maar aan uw laars lappen ?
Henri1 is offline  
Oud 13 augustus 2011, 09:43   #125
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
hangt er kak onder?
Oud 13 augustus 2011, 09:45   #126
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind de keuze voor 2 termijnen een foute keuze. Ik had dat niet in de statuten geplaatst, maar ik ben dan ook geen N-VA-lid. Ik heb mij daar niet mee te moeien. Net zoals u.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 13 augustus 2011, 09:45   #127
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Juist, HRobin, ik denk dat je zowel door Vito als fonne verkeerd begrepen bent.
De Wever is aan zijn tweede volledige voorzitterstijd begonnen in 2011. Dus er is niets strijdig met de partijstatuten (hetgeen jij wou duidelijk maken, is het niet?).
Hehe, toch iemand die verder leest dan zijn neus lang is

Bedankt
HRobin is offline  
Oud 13 augustus 2011, 09:48   #128
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt hij toch niet?

Hij zegt gewoon dat voor hem de statuten best aangepast mogen worden zodat een voorzitter zolang hij de steun van zijn partij heeft, voorzitter mag blijven.

Ik vind het plezant dat er zo af en toe bewust verkeerde interpretaties worden geplaatst, u ook?
HRobin is offline  
Oud 17 augustus 2011, 03:34   #129
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Op zondag 18 september is er, naar goede gewoonte, een betoging in Linkebeek om het Vlaamse karakter van de Rand in de verf te zetten. Wees daar of wees vierkant zou ik zeggen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 17 augustus 2011, 17:34   #130
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het bekende naieve gehuil over trotse Franstaligen

Beste Ernst en beste Willy:

De enige echte cultuurontkenners zijn de Vlamen in Belgie zelf:

Vlaamse radio > 90 % Engelstalig
Vlaamse tv> 85% Engelstalig

Verwacht géén respect van anderen als je géén respect hebt voor je eigen taal.
Ik kan de vergelijking ook omdraaien. Verwacht geen respect van de vlamingen meer indien je geen respect hebt voor hun taal.
alfa16vjtd is offline  
Oud 17 augustus 2011, 17:39   #131
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het Franse "race" was bijvoorbeeld lange tijd synoniem voor volk, bevolkingsgroep (la race allemande inter alia).
Het frans is een ingevoerde taal van een bezetter die het nog hoger in zijn bol had dan de franstaligen hier. Men weet dus van wie men het heeft geleerd.
alfa16vjtd is offline  
Oud 17 augustus 2011, 17:45   #132
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Als gij niet beseft dat er op 7 jaar tijd (tiijdens dewelke er nauwelijks geregeerd werd) ongelooflijk veel veranderd is, en allemaal richting Vlaams nationalisme, dan is dat uw probleem, en niet de mijne

Verder: als het in 2014 is, is het in 2019 - wij hebben tijd aan onze zijde - jullie moeten Belgie elke dag bijeen zien te houden, wij moeten het maar een keer splitsen
Die tijd hebben we niet aan onze zijde. We hebben een babyboom die eraan komt die niet op NVA zal stemmen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 17 augustus 2011, 17:48   #133
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Die tijd hebben we niet aan onze zijde. We hebben een babyboom die eraan komt die niet op NVA zal stemmen.
Dat de N-VA er dan iets aan doet opdat die babyboomers wél op hen zullen stemmen.
SDG is offline  
Oud 17 augustus 2011, 17:48   #134
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met andere collaboratie van een regime dat totalitair is en een vervolging en liquidatie organiseerde van:

- homoseksuelen
- politiek andersdenkenden
- minderheidsgroepen (zigeuners)
- gehandicapten
- vrijmetselaars
- Polen, Sovjets, Slaven in het algemeen

alsook verantwoordelijk is voor de dood van alleen al 35 miljoen Russen, om nog maar te zwijgen van de miljoenen andere Europeanen...

vindt u best ok?

Het verklikken van eigen landgenoten, het actief opsporen van eigen landgenoten om die te laten fusilleren, of naar kampen te sturen, het gaan vechten tegen de geallieerden met Vlaamse Legioenen, het oprichten van Vlaamse SS-divisies,

... de schending van een land dat neutraal was en daarbij duizenden en duizenden doden makend, ongeacht hun leeftijd of afkomst, dat vindt u ok, dat vindt u "vergelijkbaar met België"?

Hopelijk wordt u snel voorzitter van de N-VA
Zalig om je weer als negationist door de mand te zien vallen en WEERAL te ontkennen dat er procentueel evenveel Franstaligen meededen (bronnen spreken zelfs van meer maar kom laat het ons op dezelfde verhoudingen houden)

Hoeveel doden heeft het Belgische regime op zijn naam? En dit voor zo een klein landje.
alfa16vjtd is offline  
Oud 17 augustus 2011, 17:51   #135
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Franse "race" was bijvoorbeeld lange tijd synoniem voor volk, bevolkingsgroep (la race allemande inter alia).
U hebt het daarbij ongetwijfeld over de theorieën over de degeneratie van het Duitse ras (in vergelijking met het Franse natuurlijk).

La Psychologie de la race allemande, Dr Bérillon, 1917.

Bijzonder verheffende literatuur hoor.
fonne is offline  
Oud 17 augustus 2011, 17:56   #136
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Tot hiertoe was dergelijke kromme logika altijd de exclusieve speeltuin van het VB. Als NVA ook die toer op wil gaan, hoop ik dat ze daar openlijk over zullen communiceren zodat de kiezer zich goed bewust is van wie wel en wie niet het bruine gedachtengoed aanhangt.
Ken je de uitspraak Waar het hart vol van is vloeit de mond van over? En kijk dan even naar de Waalse pers.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 17 augustus 2011 om 17:56.
alfa16vjtd is offline  
Oud 17 augustus 2011, 17:57   #137
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dat doet De Wever zichzelf aan.

Toen hij door zijn politieke 'vrienden' van de MR in Brussel en omgeving maandenlang werd neergezet als holocaustontkenner (en dus als gevaarlijke racist) , nam hij niet de moeite om naar Brussel of De Rand te komen om dit te ontzenuwen.
En dat is ook het hele beeld van de NVA: Een partij die zich bezighoudt met de overgebleven 4,9 miljoen witte Vlamingen en hun belangen.

De snel groeiende migrantengemeenschap in Brussel en Vlaanderen is voor de Franstaligen en de SP.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 augustus 2011 om 17:58.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 17 augustus 2011, 17:58   #138
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

[quote=peter1962;5623104][quote]
Citaat:

Indrukwekkende analyse, en respekt voor je kennis van de feiten.

Voor het punt van de opeising van arbeiders : uiteraard was dit openlijk gekende materie. Er ging een hele administratie achter schuil. Hierbij een link die dit goed weergeeft http://www.ethesis.net/vrouwen_woII/...oII_hfst_2.htm
Hij is dan ook gefascineerd door de Vlaamse collaboratie de rest kan hem niet schelen. Heb je hem ooit iets over de andere kant horen zeggen? Neen want dat past niet in zijn wereldbeeld
alfa16vjtd is offline  
Oud 17 augustus 2011, 17:59   #139
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat doet De Wever zichzelf aan.

Toen hij door zijn politieke 'vrienden' van de MR in Brussel en omgeving maandenlang werd neergezet als holocaustontkenner (en dus als gevaarlijke racist) , nam hij niet de moeite om naar Brussel of De Rand te komen om dit te ontzenuwen.
En dat is ook het hele beeld van de NVA: Een partij die zich bezighoudt met de overgebleven 4,9 miljoen witte Vlamingen en hun belangen.

De snel groeiende migrantengemeenschap in Brussel en Vlaanderen is voor de Franstaligen en de SP.
Waarom zou je moeten een openlijke oorlog beginnen uitvechten als de rest zichzelf belachelijk maakt met dit soort uitspraken? Het levert hem enkel stemmen op.
alfa16vjtd is offline  
Oud 17 augustus 2011, 18:17   #140
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dat de N-VA er dan iets aan doet opdat die babyboomers wél op hen zullen stemmen.
Aan wie denk je dat ze te danken hebben dat NVA bijna geen allochtone stemmen krijgt? Vlaams nationalisten zijn fascisten, racisten,..... als je van jongs af constant dat type uitspraken ingeprint krijgt,....

Zo heb ik ooit meegemaakt tijdens een vakantiejob dat er iemand weigerde met me om te gaan omdat ik een Vlaming was.

Zo zie je op welke manier men het Belgische regime in stand houd. De snel belg wet gecombineerd met het uitschelden van Vlamingen voor fascisten om zo toch maar de nieuwe Belgen niet tegen het regime te laten stemmen. Als België dus niet snel gesplitst is zal dit uiteindelijk ook het land redden.
alfa16vjtd is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be