![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 25 augustus 2011 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw reactie duidt enkel op minachting voor zaken waar u niks van afweet.
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De frustratie is precies erg groot bij u. Je klinkt als een raaskallende gek.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bron : http://www.senate.be/www/?MIval=/Reg...&POS=1&LANG=nl Een zeer kafkaiaans stukje literatuur overigens... En wat mentaal gehandicapten betreft, ben ik maar al te zeer bekend met de materie. Ik heb een mentaal gehandicapte schoonbroer die ondanks het feit dat hij zelfs uit een beschutte werkplaats ontslagen is wegens ongeschikt toch amper een uitkering krijgt, al meer dan 15 jaar op een lijst staat voor beschermd wonen en dus gedwongen wordt om te blijven wonen bij zijn 74-jarige moeder. Dat zijn inderdaad schrijnende toestanden. Maar daardoor moet je niet je ogen sluiten voor eventueel misbruik. In het geval van Dutroux werd deze invalide verklaard wegens een psychische aandoening als gevolg van zijn gevangenisstraf. Het is juist in het belang van de mentaal gehandicapten dat dit soort misbruiken het systeem niet langer belasten wordt zodat er meer budgetten en resources vrijkomen om hun een waardig leven te kunnen bieden.
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het is belachelijk dat 7 verschillende diensten (riziv, rva, fod sociale zekerheid,...) oordelen over dezelfde handicap en alnaargelang hun belang verschillende percentages afgeven. opkuisen wachtlijsten. opkuisen verschillen tussen niveau's waar massa's tijd en geld verloren gaat. alleen al de intakegesprekkenindustrie is miljoenen waard. 1x zou moeten volstaan het kan niet dat gehandicapten hun uitkeringen verliezen bij een job zodat werken zinloos is voor die mensen (inkomenminima) omdat ze met wat pech zelfs minder overhouden. een gehandicapte mag leven hé. die mag in een fatsoenlijk huisje zitten en af en toe gaan eten of zelfs een uitstap maken. Laatst gewijzigd door 1207 : 25 augustus 2011 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() uit een andere draad gisteravond
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Tussen haakjes er zijn zelfs meer gehandicapten in Wallonië dan in Vlaanderen. Dus de normen zijn wat dat betreft in beide landsdelen niet gelijk. Uw sociale zekerheid werkt vandaag al op 2 snelheden. Wel gemakkelijk als je dat kan doen met geld van iemand anders niet ? Gelukkig dat ge het nog rap poste, want vlaanderen is blijkbaar zijn achterstand in dubbele vitesse aan het inhalen, met een absoluut rekord in limburg, en de uitgaven in westvlaanderen bereiken het waalse niveau. gezien limburg en wallonie, zou het me niet verbazen, dat het iets te maken heeft met het mijnveleden van beiden. Tot daar weer een kunstmatig opgeklopte communautaire tegenstelling. Zielig, als je al gehandicaprten moet meesleuren om uw communautair gelijk te halen. Een pluim voor de nva dame in kwestie mijn info komt van dezelfde bron, waarom houdt nva dit achter in haar bericht? Laatst gewijzigd door spherelike : 25 augustus 2011 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om hier ernstig over te kunnen discusieren, moeten wel meer gegevens bekend zijn. Maar heb in den Limburg toch ook over niets anders dan stoflongen hore praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan minacht ik blijkbaar mijn eigen werk. Jullie kunnen allemaal vrei goed tussen de lijnen lezen denk ik. Zoek u argumenten dus nu ens rustg in de tekst zelf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() u gaat het niet geloven, de webstek van de dame zelf. Maar NVA vondt het blijkbaar nodig om het wat in te korten, door vooral de inhaalbeweging en de uitschieters in limburg qua stijging en west vlaanderen qua prijs weg te laten.
Ik heb nog niet geverifieerd of de webstek ook de correcte weergave is van de antwoorden op de parlementaire vraag. Ik vond het zo al frappant genoeg Laatst gewijzigd door spherelike : 25 augustus 2011 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En misbruik, niet door de invalide. Misbruik is trouwens enkel mogelijk als de artsen misbruik plegen. Ik heb het zelf meegemaakt dat een arts van het riziv mij een attest afleverde dat ik niet met gevaarlijke machines of ophoogtes mag werken, terwijl diezelfde arts mij enkele jaren later bekwaam verklaarde om als magazijnier en heftrtuckbestuurder te werken, maar werken als bediende uitsloot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Absoluut. Vandaar ook dat de uitspraken van NVA voorbarig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de stelling van De Gucht was wel dat Belgie teveel gehandicapten heeft, ongeacht of ze zich nu in Vlaanderen, of Wallonie bevinden. Trouwens maak elk gewest verantwoordelijk voor de lasten en de baten, dan zijn alle communautaire discussies, van dit niveau, ineens opgelost. Laatst gewijzigd door Bob : 25 augustus 2011 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal het de zus van Dewever eens vragen als ik haar zie. Misschien kan ze me helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |