Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2011, 09:26   #121
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Ze doen wat ze willen maar het schandalige is in mijn ogen nog steeds dat dit om geloofsovertuigingen gaat waar we met zen allen gezamenlijk voor betalen. Zouden ze niets beters met dat geld kunnen doen dan het weggeven aan deze religies?
Niet iedereen is geïnteresseerd in films of in feuilletons of in sport of in TV-spelletjes of in kookprogramma's of in praatprogramma's of in ...
Nochtans zijn de meeste van deze programma's x keer duurder dan een mis op TV, de pastoor moet daar namelijk niet voor betaald worden en er zijn geen prijzen te winnen.
Het is wel erg kortzichtig om te stellen dat wat u niet interesseert, geen geld mag kosten.
Oud 9 september 2011, 09:28   #122
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je lijkt wel jaloers omdat er geen kat naar uw braambos kijkt. De oplossing voor u is dus om Turken en Marokkanen er te naar laten kijken. Geestig!!
U hebt er duidelijk geen idee van hoeveel mensen hier in het land zijn die wel graag naar Braambos en naar kerkdiensten kijken. Vele van die mensen zijn wat ouder en dikwijls slecht te been zodat de mis op TV voor hen erg belangrijk is. Maar ja, mensen die wat ouder zijn tellen voor u waarschijnlijk niet mee ...
Oud 9 september 2011, 09:35   #123
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Niet iedereen is geïnteresseerd in films of in feuilletons of in sport of in TV-spelletjes of in kookprogramma's of in praatprogramma's of in ...
Nochtans zijn de meeste van deze programma's x keer duurder dan een mis op TV, de pastoor moet daar namelijk niet voor betaald worden en er zijn geen prijzen te winnen.
Het is wel erg kortzichtig om te stellen dat wat u niet interesseert, geen geld mag kosten.
Blijkbaar wel, kijk eens naar de kijkcijfers.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 09:36   #124
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt er duidelijk geen idee van hoeveel mensen hier in het land zijn die wel graag naar Braambos en naar kerkdiensten kijken. Vele van die mensen zijn wat ouder en dikwijls slecht te been zodat de mis op TV voor hen erg belangrijk is. Maar ja, mensen die wat ouder zijn tellen voor u waarschijnlijk niet mee ...

Daar gaat het niet om, het gaat hem er om waarom wij daar voor moeten betalen. De kerk zwemt in het geld.
Oud 9 september 2011, 14:46   #125
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ze doen wat ze willen maar het schandalige is in mijn ogen nog steeds dat dit om geloofsovertuigingen gaat waar we met zen allen gezamenlijk voor betalen. Zouden ze niets beters met dat geld kunnen doen dan het weggeven aan deze religies?
Iedereen behoort wel tot een bepaalde groepering, zo zijn er ook atheïsten, agnosten en vrijzinnig humanisten.
Hierover kan men dus ook reportages maken.
Zodoende dus met belastinggeld voor de mensen die niets met die andere religies te maken hebben.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 15:13   #126
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om, het gaat hem er om waarom wij daar voor moeten betalen. De kerk zwemt in het geld.

Waarom moet ik mee betalen voor die idiote kookprogramma's terwijl ik een hekel heb aan koken en die gewichtigheid over de juiste manier van een aardappel serveren ronduit belachelijk vind?
Waarom moet ik mee betalen voor sportprogramma's waarvan verwende voetballers e.d. schatrijk worden, terwijl sport me geen bal interesseert? Bij mijn weten verdienen die sportlui heel wat meer geld dan de enkele priesters die we nog over hebben en dat grotendeels dank zij de media!
Oud 9 september 2011, 15:15   #127
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wel, kijk eens naar de kijkcijfers.
Ik weet niet hoe het juist met de kijkcijfers zit maar ik vul al meer dan een jaar "Mijn Mediarapport" in als u daar al ooit van gehoord hebt en daar staat Braambos niet bij vermeld, dus vermoed ik dat ze dat zelfs niet berekenen.
Oud 9 september 2011, 15:37   #128
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Je kan moeilijk gaan ontkennen dat dit programma's zijn die enkel door moslims gaan bekeken worden
Dat zal van de inhoud van de programma's afhangen voor een groot deel. Ik durf zelfs te wedden dat er nog draden over die programma's gaan geopend worden door niet moslims die die programma's natuurlijk wel bekeken, ook al was het misschien slechts met de bedoeling achteraf de moslims in een slecht daglicht te hopen stellen.

Ik zou er ook niet zo maar van uitgaan dat dit initiatief niet integratiebevorderend kan werken. Toen ik in België woonde keek ik wel naar die uitzendingen door derden, dikwijls serene en informatieve televisie in contrast met de platvloerse bombastische commerce elders.

Citaat:
Er zijn nu zes levensbeschouwelijke verenigingen die uitzendingen door derden mogen verzorgen op de VRT. Het gaat om een katholieke, een vrijzinnige, een orthodoxe, een protestantse, een joodse en nu dus ook een islamitische omroepvereniging.
Moet er dan een uitzondering voor moslims gemaakt worden? Ze zijn met meer vertegenwoordigers in België dan verschillende van de andere religieuze groepen hier vermeld.

Men kan natuurlijk voorstander zijn van het afschaffen van alle uitzendingen door derden, of voorstander van het afschaffen van overheidszenders in het algemeen. Maar dat is een andere discussie.

Van mijn part mag het idee van uitzendingen door derden verder uitgebreid worden ten koste van de reguliere 'pulp' waaraan de overheidszenders belastingen besteden. Zo zien we niet alles door de ogen van de VRT redactie. Belangrijk is ook dat dit idee gaat in de richting van een participatieve democratie.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 september 2011 om 15:52.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 16:41   #129
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Iedereen behoort wel tot een bepaalde groepering, zo zijn er ook atheïsten, agnosten en vrijzinnig humanisten.
Hierover kan men dus ook reportages maken.
Zodoende dus met belastinggeld voor de mensen die niets met die andere religies te maken hebben.

Als men dus voor elke religieuze of niet religieuze groep geld moet gaan betalen om hun geloof de wereld in te sturen via TV, met wat zijn we dan bezig?
Oud 9 september 2011, 16:42   #130
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het juist met de kijkcijfers zit maar ik vul al meer dan een jaar "Mijn Mediarapport" in als u daar al ooit van gehoord hebt en daar staat Braambos niet bij vermeld, dus vermoed ik dat ze dat zelfs niet berekenen.
Men berekend gewoon de meest bekeken programma's, braambos ziet dus niemand naar.
Oud 9 september 2011, 17:27   #131
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
De kerk zwemt in het geld.

Het Vaticaan heeft een aardige som, maar echt denderend is dat waarschijnlijk ook niet. Voor de rest komen parochies amper toe...

Het meeste geld zit in kunst van onschatbare waarde, wat niet zomaar verkocht kan en mag worden.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 9 september 2011 om 17:29.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 17:31   #132
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht

Wat is er zo geestig? Weet jij hoeveel geld die hebben? Naar waarde zouden die wereldwijd om en bij de 3 biljoen euro hebben. Arm zijn ze dus niet.

Laatst gewijzigd door karo : 9 september 2011 om 17:32.
Oud 9 september 2011, 17:32   #133
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er zo geestig? Weet jij hoeveel geld die hebben?
Pakken minder dan al die samenzweringsfantastjes denken. De meeste parochiekerken kunnen niet eens hoognodige restauraties betalen.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 9 september 2011 om 17:32.
Oud 9 september 2011, 17:33   #134
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar waarde zouden die wereldwijd om en bij de 3 biljoen euro hebben. Arm zijn ze dus niet.
Heb je ook enige bron daarvan? En laat, zoals hierboven vermeld, vastgoed en kunst weg.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 9 september 2011 om 17:33.
Oud 9 september 2011, 17:36   #135
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je ook enige bron daarvan? En laat, zoals hierboven vermeld, vastgoed en kunst weg.
Alles bij elkaar he, hun bankrekeningen geven ze denk ik niet vrij.
Oud 9 september 2011, 17:36   #136
karo
Banneling

Standaard

Je mag altijd het tegendeel bewijzen.
Oud 9 september 2011, 17:36   #137
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles bij elkaar he, hun bankrekeningen geven ze denk ik niet vrij.
Definieer "ze". De Kerk is een instituut dat erg gedecentraliseerd is.
Oud 9 september 2011, 17:37   #138
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag altijd het tegendeel bewijzen.
Jij spreekt over een hoop geld en noemt een cijfer zonder bron, ligt de bewijslast dan niet bij jou?
Oud 9 september 2011, 17:38   #139
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij spreekt over een hoop geld en noemt een cijfer zonder bron, ligt de bewijslast dan niet bij jou?
Wacht even, ik zal het opzoeken.
Oud 9 september 2011, 17:39   #140
Albrecht
Banneling

Standaard

Misschien ook interessant.

"Niet te zeggen, want dé portemonnee van dé Kerk bestaat niet."

"Bij mijn onderzoek was ik verrast door het kunst- en vliegwerk dat bisdommen moeten doen om de eindjes aan mekaar te knopen. Over verborgen schatten beschikt de Kerk zeker niet. "

Laatst gewijzigd door Albrecht : 9 september 2011 om 17:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be