![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() Als ik de beschrijvingen hoor van dat Arctische hellegat waar groentje woont, fladderen de jan-van-genten daar vrijelijk rond in de vreselijke vrieskou van haar ijsgrot. Verluchting lijkt me dus niet echt een probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vannacht toch mijn kousen aanhouden. 't Was koud aan de voetjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zie dat je niet in slaap valt terwijl t op staat, ge weet nooit. investeer voor 's nachts in een goei donske en deken... ge moet eigenlijk wel in uw bed kunnen liggen zonder verwarming, zelf met de raam open in de winter... veel gezonder ook. (doen wij zelf al een jaar of 12, sinds een huisarts ons eens leerde dat t van de verwarming in de slaapkamer was dat ons zoontje veel ziek was ... en dat bleek te kloppen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
idd ni mogelijk toch ni gewoon mss beter eens langs de dr gaan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Vreemdeling
|
![]() Iek weet de oplossieng: schaf u thermische onderkledieng aan. Dadies eel duun, ma warmer as dieke wienterklere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Wij hebben niet eens verwarming op de kamer en de venster staat altijd open. Helaas wel een deken: mijn vriendin is ook een koukleum (niet zo dramatisch als Groentje, denk ik, maar toch) en ik ben echt een kachel. In het tussenseizoen (met andere woorden driekwart van het jaar in België) geeft dat altijd een boel geklooi met lakens en dekbedden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier ook geen deken, heb het donsdeken uit m'n overtrek gehaald wegens te warm, en 's nachts staat het raam open. In de winter met open raam slapen is idd het beste, maar dat gaat niet altijd (ventilatie is goed, tocht is fout). Waar ik nu woon heb ik altijd tocht als ik m'n raam open laat
![]()
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Noch ik, nog mijne man kunnen slapen met verwarming. Je staat dan op met hoofdpijn vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
Er zijn medische redenen waardoor het kan dat mijn temperatuurgevoel anders is als dat van "de gemiddelde mens" en er zijn redenen om aan te nemen dat er iets mis is met mijn thermostaat. Nu is het probleem niet zo ernstig dat ik daarmee naar een dokter zal lopen en dan nog: wat kan hij eraan veranderen? In 70 000 tests en dure onderzoeken waaruit allerlei zorgwekkende dingen ofwel niks blijkt heb ik al zeker geen zin. Grappige anekdote: bij een verplichte medische controle heb ik de arts ooit grondig van zijn stuk gebracht omdat de routineus gemeten parameters niet klopten (oa temperatuur). Die wou al met me naar de spoed. ![]() Citaat:
![]() Maar als ik geen kachel ben, ben ik een ijsklomp. Mijn temperatuur is gewoon zeer moeilijk te reguleren / handhaven op een normaal niveau, vermoed ik. Dit gezegd zijnde, ik heb hier geen thermometer maar het was hier gisteren effectief ruim beneden de gewone temperatuur om stil te zitten. Naast het feit dat ik zelf continu kiekenvel had en ongemakkelijk werd tot zelfs die vreemde pijn had van de koude merkte ik ook aan alles dat hier ligt dat het zeer koud aanvoelde (eten, kleding, dingen die in kasten staan, ...). Dit heeft veel te maken met het gebouw en de oriëntatie denk ik.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2011 om 16:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zuid-Afrika of Zuid-Amerika neem ik aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het niet, een raam geklonken wil zeggen raam in kantelstand, dus niet wagenwijd open.
En alleen een laken, tja, da's duidelijk, Trixie en partner hebben niet gemakkelijk kou.
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Batterijen van computers geven ook behoorlijk wat warmte af = nooit koude voeten overdag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]() Om in "mijn ouderlijk" huis te leven, moet je de boel zo afgesloten mogelijk houden, om de lucht zo lang mogelijk fris te houden. (Niet mogelijk want leve de moderne huizen waarin verluchting is voorzien.)
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris