Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 10:52   #121
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik heb mijn warmste winterkleren aan, lagen over mekaar van boven tot beneden, incluis (nep) uggs.

Een extra laag kleding en ik kan niet meer ademen denk ik. :-/ (Dat lost het probleem natuurlijk ook op.)

Dat is warmer dan hier denk ik. Volgens mijn natuurlijke thermostaat is/was het hier zo'n 10°C...
Komaan , seg, dat is toch nie mogelijk?
Oud 31 augustus 2011, 11:13   #122
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Opletten met verluchting hé. Waarschijnlijk kan dit hier geen kwaad daar de koude langs de ramen binnenkomt.
Als ik de beschrijvingen hoor van dat Arctische hellegat waar groentje woont, fladderen de jan-van-genten daar vrijelijk rond in de vreselijke vrieskou van haar ijsgrot. Verluchting lijkt me dus niet echt een probleem.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 13:11   #123
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Vannacht toch mijn kousen aanhouden. 't Was koud aan de voetjes.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 13:40   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt Nyn. Die had ik niet gevonden.

Ik ben net terug van de kringloopwinkel 't Spit. Heb daar zo'n elektrisch radiatortje op de kop kunnen tikken voor 8 euro, uiteraard gebruiks- en vooral stofsporen, het werkt niet zo volledig en het maakt lawaai. (Ik had dus misschien inderdaad beter ineens een deftig gekocht gezien ik het waarschijnlijk nog vaak zal nodig hebben. )
Die dingen zijn overigens tegenwoordig blijkbaar niet meer de loodzware joekels van radiators die ze vroeger waren. Gewoon een plastieken behuizing met een gloeidraad in en een ventilatortje. Ik denk geen vijf kilo en ik kon het achterop de fiets vervoeren.

Maar de temperatuur alvast lokaal veel draaglijker geworden. Voor acht euro verder kunnen!
doe toch maar voorzichtig.
zie dat je niet in slaap valt terwijl t op staat, ge weet nooit.

investeer voor 's nachts in een goei donske en deken... ge moet eigenlijk wel in uw bed kunnen liggen zonder verwarming, zelf met de raam open in de winter... veel gezonder ook. (doen wij zelf al een jaar of 12, sinds een huisarts ons eens leerde dat t van de verwarming in de slaapkamer was dat ons zoontje veel ziek was ... en dat bleek te kloppen)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 13:42   #125
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn warmste winterkleren aan, lagen over mekaar van boven tot beneden, incluis (nep) uggs.

Een extra laag kleding en ik kan niet meer ademen denk ik. :-/ (Dat lost het probleem natuurlijk ook op.)

Dat is warmer dan hier denk ik. Volgens mijn natuurlijke thermostaat is/was het hier zo'n 10°C...
bij 10°C

idd ni mogelijk
toch ni gewoon

mss beter eens langs de dr gaan ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 14:23   #126
Ruukwiends
Vreemdeling

Standaard

Iek weet de oplossieng: schaf u thermische onderkledieng aan. Dadies eel duun, ma warmer as dieke wienterklere.
Ruukwiends is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 14:41   #127
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruukwiends Bekijk bericht
Iek weet de oplossieng: schaf u thermische onderkledieng aan. Dadies eel duun, ma warmer as dieke wienterklere.
Elio???
Di Rupo??
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 14:45   #128
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Komaan , seg, dat is toch nie mogelijk?
Vind ik eerlijk gezegd ook. Wij slapen gewoon met raam geklonken met alleen een laken. Geen deken voor okt-november meestal.

@ Groentje-18: mss overwegen om je eens te laten onderzoeken bij de dokter?
Oud 31 augustus 2011, 15:25   #129
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Vind ik eerlijk gezegd ook. Wij slapen gewoon met raam geklonken met alleen een laken. Geen deken voor okt-november meestal.

Wij hebben niet eens verwarming op de kamer en de venster staat altijd open. Helaas wel een deken: mijn vriendin is ook een koukleum (niet zo dramatisch als Groentje, denk ik, maar toch) en ik ben echt een kachel. In het tussenseizoen (met andere woorden driekwart van het jaar in België) geeft dat altijd een boel geklooi met lakens en dekbedden.
Oud 31 augustus 2011, 15:32   #130
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Hier ook geen deken, heb het donsdeken uit m'n overtrek gehaald wegens te warm, en 's nachts staat het raam open. In de winter met open raam slapen is idd het beste, maar dat gaat niet altijd (ventilatie is goed, tocht is fout). Waar ik nu woon heb ik altijd tocht als ik m'n raam open laat . Klapvensters zijn toch veel beter om tocht te vermijden.
Oud 31 augustus 2011, 15:34   #131
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wij hebben niet eens verwarming op de kamer en de venster staat altijd open. Helaas wel een deken: mijn vriendin is ook een koukleum (niet zo dramatisch als Groentje, denk ik, maar toch) en ik ben echt een kachel. In het tussenseizoen (met andere woorden driekwart van het jaar in België) geeft dat altijd een boel geklooi met lakens en dekbedden.
Wij hebben wel verwarming op de kamer, maar zetten die daar nooit aan. Enkel indien het echt hard vriest, 1 uurtje voor het slapengaan. Wat betreft donsdeken: we hebben er 3! maar gebruiken die al jaren niet. In de winter gewoon een simpele deken. En raam= ALTIJD geklonken (kiepstand).
Noch ik, nog mijne man kunnen slapen met verwarming. Je staat dan op met hoofdpijn vind ik.
Oud 31 augustus 2011, 16:11   #132
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Er zijn medische redenen waardoor het kan dat mijn temperatuurgevoel anders is als dat van "de gemiddelde mens" en er zijn redenen om aan te nemen dat er iets mis is met mijn thermostaat. Nu is het probleem niet zo ernstig dat ik daarmee naar een dokter zal lopen en dan nog: wat kan hij eraan veranderen? In 70 000 tests en dure onderzoeken waaruit allerlei zorgwekkende dingen ofwel niks blijkt heb ik al zeker geen zin.

Grappige anekdote: bij een verplichte medische controle heb ik de arts ooit grondig van zijn stuk gebracht omdat de routineus gemeten parameters niet klopten (oa temperatuur). Die wou al met me naar de spoed.

Citaat:
Normaal ben ik een kachel, 's nachts. Daardoor breng ik mijn vriend vaak in een tweestrijd: mij knuffelen en stikken/oververhitten/verbanden of mij enkel op veilige afstand waarnemen.
Maar als ik geen kachel ben, ben ik een ijsklomp.
Mijn temperatuur is gewoon zeer moeilijk te reguleren / handhaven op een normaal niveau, vermoed ik.

Dit gezegd zijnde, ik heb hier geen thermometer maar het was hier gisteren effectief ruim beneden de gewone temperatuur om stil te zitten. Naast het feit dat ik zelf continu kiekenvel had en ongemakkelijk werd tot zelfs die vreemde pijn had van de koude merkte ik ook aan alles dat hier ligt dat het zeer koud aanvoelde (eten, kleding, dingen die in kasten staan, ...).
Dit heeft veel te maken met het gebouw en de oriëntatie denk ik.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2011 om 16:15.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 16:16   #133
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Zuid-Afrika of Zuid-Amerika neem ik aan?
Oud 31 augustus 2011, 16:23   #134
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Ik denk het niet, een raam geklonken wil zeggen raam in kantelstand, dus niet wagenwijd open.

En alleen een laken, tja, da's duidelijk, Trixie en partner hebben niet gemakkelijk kou.
Oud 31 augustus 2011, 16:28   #135
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Neen hoor; Puur Belgisch!
Trouwens, ook mijn kleinzoontje van 6 slaapt altijd met raam open en alleen lakentje. Durf ik een deken opleggen zegt hij: "Zeg oma, ik heb veel te warm".
Oud 31 augustus 2011, 16:35   #136
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk het niet, een raam geklonken wil zeggen raam in kantelstand, dus niet wagenwijd open.

En alleen een laken, tja, da's duidelijk, Trixie en partner hebben niet gemakkelijk kou.
Idd: raam geklonken = in kantelstand. Hier bij ons blijven de volgende ramen ALTIJD in kantelstand: WC, badkamer, alle slaapkamers en living. Winter en zomer. Ik kan niet leven in een huis zonder frisse lucht. En als het eens echt vriest, doe ik living-raam dicht.
Oud 31 augustus 2011, 16:44   #137
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Batterijen van computers geven ook behoorlijk wat warmte af = nooit koude voeten overdag
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 16:45   #138
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Idd: raam geklonken = in kantelstand. Hier bij ons blijven de volgende ramen ALTIJD in kantelstand: WC, badkamer, alle slaapkamers en living. Winter en zomer. Ik kan niet leven in een huis zonder frisse lucht. En als het eens echt vriest, doe ik living-raam dicht.
Jij woont duidelijk niet in een buurt waar (alles op)gestookt wordt.

Om in "mijn ouderlijk" huis te leven, moet je de boel zo afgesloten mogelijk houden, om de lucht zo lang mogelijk fris te houden. (Niet mogelijk want leve de moderne huizen waarin verluchting is voorzien.)
Oud 31 augustus 2011, 16:56   #139
Steve_M

Standaard

Citaat:
Neen hoor; Puur Belgisch!
Trouwens, ook mijn kleinzoontje van 6 slaapt altijd met raam open en alleen lakentje. Durf ik een deken opleggen zegt hij: "Zeg oma, ik heb veel te warm".
Hete dozen daar ten huize Trixie.
Oud 31 augustus 2011, 17:05   #140
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hete dozen daar ten huize Trixie.
Tja, en dan noemen ze mij "de bomma"!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be