![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() L? Wat is daarmee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Normaal gezien leert men dat enkel de eerste letter van een naam een hoofdletter krijgt. Of noem je jezelf ook KAro?
Citaat:
![]() Kijk eerst eens naar je eigen berichten. Zeg me eens, wat verzwijg ik en wat ontken ik? Ik heb boven dat bericht net duidelijk gemaakt dat ik geen wandaden ontken. Dit debat is nutteloos om andere redenen: jij hebt blijkbaar weinig kennis van zaken op dit gebied, en je betoog steunt gedeeltelijk op misvattingen. Verder veralgemeen je alle geloven en instituten tot één 'het geloof', die je dan als stroman gebruikt en belaadt met alle zonden van Israël, of in dit geval alles wat het katholicisme toegeschreven wordt. Verder schrijf je mij dingen toe die ik nooit heb gezegd, en maak je veronderstellingen over mij die je blijft vasthouden als ik ze ontkracht (zoals in het bericht waar ik op nu antwoord). Laatst gewijzigd door Albrecht : 21 september 2011 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is er uit. ![]() Nu terug over het onderwerp. Feiten - De hedendaagse samenleving is volledig gebaseerd op de exploitatie van enorme massa's van de arbeidersklasse, door een uiterst kleine minderheid van de bevolking, de klasse van de grootbezitters en de kapitalisten. - De werknemers kunnen min of meer zorgen via het stemrecht om te kunnen vechten voor hun economische emancipatie, maar deze vrijheid zal hen niet bevrijden van armoede, werkloosheid, en onderdrukking, het geeft hen enkel valse hoop. Religie neemt de rol van deze hoop over, het geeft hen het geloof dat er een betere wereld mogelijk zou zijn. Daarnaast steunt het 'instituut' de hierboven vermelde macht. - Religie is dus een van de vorm van geestelijke onderdrukking die zwaar weegt op de massa, het belast hun eeuwige werk voor anderen en beloont het uitbuiten door het kapitalisme. Diegenen die leven uit de arbeid van anderen verteld men de naastenliefde te beoefenen, waardoor ze een zeer goedkope manier van rechtvaardiging van hun hele bestaan als uitbuiters krijgen! Religie is een soort geestelijke verslaving een placebo voor een betere wereld die er niet is maar wel kan zijn. De godsdiensten zullen daar wel niet voor kunnen zorgen, dat zal de mens zelf moeten doen. Laatst gewijzigd door karo : 21 september 2011 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Voila, ik heb weeral eens jouw feiten ontkracht. Mjah, nu ga je klagen dat ik met je spot en dan begint dit weer opnieuw. Daar heb ik geen zin in. Laatst gewijzigd door Albrecht : 21 september 2011 om 15:49. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu zie ik wat je doet, je knipt gewoon in de mensen hun teksten en blabbert er doorheen. ![]() Feit 1, 2 en 3 staan er dus nog steeds. 1 van die 3 heb je zelfs volledig weggeknipt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En waarom, alsjeblieft? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, ik heb geen zin om op alle tekst die je typt iets te antwoorden. Daartoe ben ik ook niet verplicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Misschien nog een probleem in dit gedoe is dat ik heel veel ervaring heb met religie. Ik discussieer en lees daar non-stop over. Om het heel bot te zeggen kom jij af met dingen die anderen en ik al talloze keren hebben ontkracht, en dat is heel vervelend. Nog vervelender is dat i.p.v. mijn weerlegging te accepteren of te betwisten, je gewoon alles negeert en enkele berichten daarna weer dezelfde foutieve feiten aanhaalt. Jij bent kwaad dat ik je 'verwijt', terwijl ik gewoon jouw stellingen bekritiseer, de basis van een discussie. Een discussie is zo dus gewoon niet mogelijk.
Laatst gewijzigd door Albrecht : 21 september 2011 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar ben je ook niet tot in staat, je maakt er liever eenvoudige 'eigen versie's van'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door steeds te knippen in wat ik schrijf, te negeren wat ik schrijf, er eigen versie's van te maken is dit debat niet mogelijk. Ik wens je nog veel geluk in uw verder forum gebeuren. Mogelijk tot later, wie weet. GG Karo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn "verwijten" gaan over de argumenten. Daarbij is jouw geklaag over 'jij antwoord niet op alles' een stroman, omdat je daarmee de aandacht afleidt van wat ik wel geantwoord heb. Kijk, je gaat van de ene drogreden naar de andere. En zolang als je elke keer dat ik daar op wijs gaat klagen dat ik met je spot, dan is enige verdere discussie zinloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Komaan, alsjeblieft. Als ik op iets van je antwoord, dan klaag je dat ik je verwijt. Je doet het er precies om... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() H
O P E L O O S ------------ Nevermind Next Plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Banneling
|
![]() Kijk, om te tonen dat ik van goede wil ben, zal ik eens volledig reageren op die 'feiten' van jou. Alsjeblieft, lees nu eens één keer degelijk, want al hetgeen je mij van verwijt (knippen, negeren, ...) heb je zelf ook gedaan.
Citaat:
Citaat:
Het tweede deel: religie kan inderdaad als opium fungeren. Dat ontken ik niet. Dat is ook weinig relevant. Het derde deel: zoals ik meerdere malen zei, de instituten steunen niet altijd de regimes. De Spaanse Republiek werd niet gesteund door de Kerk, de regimes van vóór de Arabische revolutie worden ook niet allemaal gesteund door de imams. Citaat:
Religie een verslaving noemen is ook weinig gefundeerd. Een placebo en verslaving staat ook niet gelijk. Laatst gewijzigd door Albrecht : 21 september 2011 om 16:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- ik heb u nergens geknipt Albrecht. - Dat religie fundeert als Opium in wel net relevant, religie is een obstakel voor de massa en geen oplossing voor hun problemen. Ze zitten gevangen in een leugen onder de vorm van een geloof dat hen enkel valse hoop geeft. Het opvallende is dat deze religie's hun leren om onderdanig te zijn? Onderdanig zijn aan hun patroon, onderdanig zijn aan hun sekteleider en voor de vrouwen ook nog eens onderdanig aan zijn aan hun man? - Het is algemeen geweten dat de kerk in Spanje het Franco regime steunde, het is zelfs geweten dat de kerk in Spanje van toen af 1000den kinderen van armere mensen heeft laten verdwijnen (verkocht aan de rijken). - Daarnaast heb ik van begin af aan geschreven dat ik het geloof als instituut aanviel, niet de individuen en dus zeker niet de kritische mensen. Je kan dus eigenlijk stellen dat ik de macht die zij hebben aanval, je moet dit alles niet persoonlijk maken, en zeker niet persoonlijk gaan opvatten Albrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||||
Banneling
|
![]() Meestal negeerde je gewoon volledig. Want ik meen ten zeerste dat ik bepaalde dingen als minstens driemaal heb gezegd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De kern van mijn tegenbetoog is, om heel duidelijk te zijn: religies verschillen zo veel van mekaar dat veralgemenen verkeerd is, en er één instituut van maken dat nog meer is. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |