Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 september 2011, 17:10   #121
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Tiens, dat wisten we nog niet... dat het de Franstaligen zijn die moeilijk doen.
Ze doen niet "moeilijk", ze zijn niet bereid hun dominante positie in België (vertaald in wetten en structuren) op te geven. En de Vlamingen zijn dat kotsbeu.

Los dat op, als je België wilt redden!
Oud 22 september 2011, 17:18   #122
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In mijn directe omgeving werk ik samen met Walen, dat valt best mee.
Als ik met Nederlanders zou moeten werken, forget it. Ik zou me doodergeren.
Wat zou dit geven in de politiek... ik mag er nog niet aan denken.
Ik heb al met beiden gewerkt en geen problemen mee gehad.
Ik heb vooral problemen met de Waalse politici.
stuyckp is offline  
Oud 22 september 2011, 17:19   #123
freelancer
Banneling

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110922_032
Sinds het akkoord rond BHV, dat de MR de afscheiding van het FDF kostte, stellen de Franstalige liberalen zich hard op. 'Wij willen liberale elementen in de financieringswet, dat is duidelijk. Hogere belastingen of een verarming van Wallonië of het federale niveau zijn uit den boze', is te horen.

Prettige onderhandelingen...

België zal vermoedelijk maar kunnen bestaan als... 'onze' onderhandelaars 'zich smijten' en Vlaanderen de rekening betaalt...
freelancer is offline  
Oud 22 september 2011, 17:40   #124
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wat ik allemaal moet horen, lezen én zien... dat grenst toch echt aan het ongelooflijke...
Ik herken mij gedeeltelijk in jouw betoog. Ik ben op zo'n 15 jaar tijd geëvolueerd van een vardelandslievende Belg naar een Vlaamse separatist vanuit de overtuiging dat dit land onmogelijk kan hervormd worden.

Het heeft niet alleen te maken met de verschillen tussen Vlamingen en Walen : dit land wordt al decennia's in de greep gehouden door een particratische oligarchie die alles onder elkaar regelen en de bevolking sussen met uitkeringen en dienstbetoon.
Kaal is offline  
Oud 22 september 2011, 18:06   #125
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een reboot van België zie ik wel zitten. En ik heb wel een emotionele band met dit land.

Maar goed, dan komen we weer aan hetzelfde gezeur in dit draadje: "maar de franstaligen gaan dit nooit willen."
Helaas is dat gezeur de realiteit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 18:09   #126
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Gehoord op radio1... Caroline Gennez... ► onze toekomstige minister
"Alles komt in orde... Alles ligt op tafel..."... U kent wel die zever die ze reeds na dag 3 verkondigde....

En dat zou minister worden van dit land?! In dit land dat voor zo'n uitdagingen staat?!

Hoe durft men!
De perfecte minister voor dit land toch? Ik verwijs altijd naar België met "Absurdistan".
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 18:10   #127
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Moesten de Amerikanen onze oplossingen zien ze vallen achterover
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 18:11   #128
Amon_Re

Standaard

Citaat:
In mijn directe omgeving werk ik samen met Walen, dat valt best mee.
Als ik met Nederlanders zou moeten werken, forget it. Ik zou me doodergeren.
Wat zou dit geven in de politiek... ik mag er nog niet aan denken.
Ik werk samen met Walen, Nederlanders, Fransen, Engelsen, Duitsers en nog een paar andere, geen enkel probleem hier.
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 18:20   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik voorstander van een grondige staatshervorming. Maar ik hou aan België en ik hou van België. En niets staat me in de weg om mij Vlaming te voelen. U moet zich eens gaat ontdoen van uw oogkleppen. Het verduistert steevast uw denken.
Het gaat dan ook niet over "Belgie" als land, ttz, zijn inwoners, zijn steden, zijn geschiedenis, de verwezenlijkingen van mensen of groepen van mensen die op Belgisch territorium woonden, de nijverheid van mensen die daar wonen, de economische rijkdom van mensen die daar wonen en dergelijke.

Het gaat om de *organisatie van het bestuur van de staatsmachinerie*. Ik zie niet goed hoe je kan zeggen "ik hou van de Belgische Senaat", of "ik hou van de pariteit van de Belgische regering" of "ik hou van de bevoegdheidsverdeling van de Belgische ministeries" he.

Het is de BESTUURLIJKE MACHINE die vastgelopen is, en het is die die afgebroken moet worden, tot de laatste vijs, en helemaal terug opgebouwd. Dat heeft niks te zien met de steden, de landelijke streken, de waterlopen, de mensen, de bedrijven.... die maken of het er goed is om te leven of niet.

Het is dat rammelend stuk staatsmachien dat op geen ballen trekt en waar ik tegen fulmineer. Een rammelend stuk staatsmachien dat vanalle onnozele regeltjes uitvaardigt, dat geld met tonnen kost aan HET LAND belgie (de steden, de bedrijven, de mensen, ....) en waar niet veel goeds van te verwachten is. Dat rammelend stuk staatsmachien dat mensen tegen elkaar opzet omdat het een arena is waar de vertegenwoordigers van twee volkeren het met elkaar moeten uitvechten.
Oud 22 september 2011, 18:36   #130
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het gaat dan ook niet over "Belgie" als land, ttz, zijn inwoners, zijn steden, zijn geschiedenis, de verwezenlijkingen van mensen of groepen van mensen die op Belgisch territorium woonden, de nijverheid van mensen die daar wonen, de economische rijkdom van mensen die daar wonen en dergelijke.

Het gaat om de *organisatie van het bestuur van de staatsmachinerie*. Ik zie niet goed hoe je kan zeggen "ik hou van de Belgische Senaat", of "ik hou van de pariteit van de Belgische regering" of "ik hou van de bevoegdheidsverdeling van de Belgische ministeries" he.

Het is de BESTUURLIJKE MACHINE die vastgelopen is, en het is die die afgebroken moet worden, tot de laatste vijs, en helemaal terug opgebouwd. Dat heeft niks te zien met de steden, de landelijke streken, de waterlopen, de mensen, de bedrijven.... die maken of het er goed is om te leven of niet.

Het is dat rammelend stuk staatsmachien dat op geen ballen trekt en waar ik tegen fulmineer. Een rammelend stuk staatsmachien dat vanalle onnozele regeltjes uitvaardigt, dat geld met tonnen kost aan HET LAND belgie (de steden, de bedrijven, de mensen, ....) en waar niet veel goeds van te verwachten is. Dat rammelend stuk staatsmachien dat mensen tegen elkaar opzet omdat het een arena is waar de vertegenwoordigers van twee volkeren het met elkaar moeten uitvechten.
Op bepaalde punten hebt u zeker gelijk. Daarom ben ik ook voorstander van een goede staatshervorming. Dat verhindert me echter niet België te beschouwen en te ervaren als een aangenaam land. Een met dit laatste schijnt u wel wat moeilijkheden te hebben. Ik niet.
Het Oosten is offline  
Oud 22 september 2011, 18:40   #131
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op bepaalde punten hebt u zeker gelijk. Daarom ben ik ook voorstander van een goede staatshervorming. Dat verhindert me echter niet België te beschouwen en te ervaren als een aangenaam land. Een met dit laatste schijnt u wel wat moeilijkheden te hebben. Ik niet.
Op welke manier is Belgie dan een aangenaam land?

Op welke manier ervaar je Belgie dan als een aangenaam land?
Oud 22 september 2011, 18:43   #132
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Stoppen? Nu?!?
Verder doen en afwerken ja... er komen moeilijke tijden aan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 22 september 2011, 18:44   #133
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 22 september 2011, 18:45   #134
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik herken mij gedeeltelijk in jouw betoog. Ik ben op zo'n 15 jaar tijd geëvolueerd van een vardelandslievende Belg naar een Vlaamse separatist vanuit de overtuiging dat dit land onmogelijk kan hervormd worden.
Zoals ik in dezelfde periode de evolutie maakte van een brave klassieke Vlaamsnationalist naar een reünionist, vanuit de overtuiging dat Vlaanderen er alleen niets van terecht zal brengen.
Oud 22 september 2011, 18:50   #135
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat is een mogelijkheid waar ik niet tegen ben. Het probleem zijn de personen die destijds begonnen zijn met al die splitsingen etc (voor alle duidelijkheid: de Franstaligen)
Een terugkeer naar een unitaire staat is theoretisch mogelijk maar is praktisch niet te realiseren. Alle politieke partijen hebben in de gewesten en gemeenschappen duizenden mensen geparkeerd. Geen enkele partij zal akkoord zijn deze postjes in te trekken.
speurneus is offline  
Oud 22 september 2011, 19:09   #136
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O, maar er zijn aangename kanten aan Belgie, dat zal ik zeker niet ontkennen. Het is mijn geboorteland ook he. Maar ik kan zo goed als NIKS van die aangename kanten associeren met de Belgische staat. Je kan er lekker eten, de mensen zijn er over 't algemeen redelijk aangenaam, niet pretentieus en chichi, hulpvaardig... de centra van verschillende steden zijn vaak historisch mooi, er zijn gezellige terrasjes. Ik ben/was ook graag aan de Noordzee. Er zijn vele leuke dingen in Belgie. Maar ik kan geen een van die leuke dingen met de staatsorganisatie van "Belgie" associeren. Moest de Belgische federale staat een zo goed als lege doos zijn, en de deelregeringen zouden ongeveer alle bevoegdheden hebben, dan denk ik dat je nog altijd even goed zal kunnen eten, de mensen nog altijd even behulpzaam zijn, men nog altijd even onpretentieus is, de historische centra daar nog altijd zijn, er nog altijd gezellige terrasjes zijn....
Oud 22 september 2011, 19:24   #137
JanJanssens
Partijlid

Standaard Moppen ...

Citaat:
Er worden ook nogal wat moppen getapt waarin de naam Jan Janssens in voorkomt.
Vaak saaie moppen.
Hoe ouder en hoe saaier de mop, des te meer waarheid er in zit.
JanJanssens is offline  
Oud 22 september 2011, 19:38   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dit mogelijk. BHV splitsen leek ook onmogelijk. Maar u ziet nu wel.
Welja we zien het nu. Een "oplossing" die tien keer erger is dan het probleem dat moest opgelost worden. De manier waarop Belgie "vooruit" gaat: van de regen in de drop.
Oud 22 september 2011, 19:42   #139
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Waarom stoppen??

De vlaming is toch zo dom dat ze hun verraad en collaboratie al na een jaar vergeten zijn en dus toch fijntjes op dezelfde partij zullen stemmen. Zo kunnen de traditionele partijen aan de macht blijven staan en zal Vlaanderen voor altijd de dupe zijn van deze klucht.
matthias999 is offline  
Oud 22 september 2011, 19:45   #140
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op welke manier is Belgie dan een aangenaam land?
Er zijn toch wel leuke steden en plaatsen in dit land aan beide kanten van de taalgrens. Leuke mensen ook. Dat is niet zozeer een verdienste van België op zichzelf, maar zeggen dat België een onaangenaam land is klopt niet altijd. Het hangt af van de context waarover je spreekt.
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be