![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me nog vrij levendig een discussie over het uitdelen van bepaalde folderkes aan de schoolpoort... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() De roes is schijnbaar uitgewerkt...
Allee... als men van werken mag spreken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben tegen een totaal verbod op drugs. Laat mensen thuis doen waar ze zin in hebben. Cannabis is trouwens helemaal niet zo schadelijk en al helemaal niet lichamelijk verslavend, ook kun je er geen overdosis van oplopen.
Alcohol daarentegen is des duivels, hoewel ik af en toe toch ook wel drink om los te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote]Ik zou pleiten voor het verbod op gebruik van eender welke drug in het verkeer. Punt uit.[quote] HOERA! Citaat:
MAAR degenen die een loopje met die regels nemen, mogen voor mijn part stevig aangepakt worden. Het gaat om een vrijheid die de burger verleend wordt, maar men moet GOED beseffen dat vrijheid grenzen kent. Citaat:
Ik zou trouwens ferm opletten met artikels te citeren uit populaire media. Die geven een vertekend beeld van de geldende wetenschappelijke opinies hierover. U zegt grofweg "druggebruikers vormen een risico". U gaat voorbij aan het feit dat er zeer, zeer veel drugs zijn (legaal en illegaal, in theorie oneindig veel drugs want er komen elke dag nieuwe chemische verbindingen bij), veel soorten manieren om ermee om te gaan, en dat de probleemgroep van druggebruikers een minderheid vormt. Verder vind ik dat het leven zelf een risico is. Dan is de vraag in hoeverre de overheid moet ingrijpen om dat risico te controleren. Moet je paardrijden verbieden? Racen? Topsport? Alle autogebruik voor recreatieve doeleinden? Ik denk het niet. De manier om hier mee om te gaan is:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Drugsverslaving is een medische conditie. Aanleg voor drugsverslaving is OOK een medische conditie. Verder gaan mensen om tal van redenen te ver met middelengebruik. Denk maar aan post-traumatische stress, depressie, overdreven werkdruk, problemen in de huiselijke kring, ... Het is imho TOTAAL onaanvaardbaar om drugsverslaafden zelf te laten opdraaien voor hun probleem. Als dat er zou doorkomen dan moet je maar meteen hetzelfde doen met gevaarlijke beroepen en sporten. Immers, je kan altijd voor een veiliger beroep kiezen. Mijn zussen doen aan paardrijden. Als ze van een paard valt, moet ze dan alles zelf betalen omdat het een "gevaarlijke" sport is?! Als ik zou muurklimmen en ik val naar beneden: betaal alles maar zelf? Weet u hoeveel -bij wijze van voorbeeld- een MRI scan individueel zou kosten moest de staat niet tussenkomen? Wat ik wel vind, is dat een deel van het risico kan gedragen worden door taksen en bijkomende verzekeringen. Dat doet men ook met autorijden zelf, gevaarlijke sporten en beroepen e.d.... Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 oktober 2011 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() ... geeft ze toe aan populisme, gaat ze voorbij aan wetenschappelijke resultaten, geeft ze 600 biljoen(!) dollar wereldwijd kado aan de maffia, betalen elke dag totaal ongevaarlijke mensen de prijs omdat ze eens gepakt zijn met een beetje illegaal spul, blijven mensen denken dat alles wat legaal is dan maar OK is, durven overal ter wereld junkies niet de hulpdiensten te bellen uit angst voor represailles (ok iets minder het geval in België, maar toch), blijven louche dealers de illegale markt voortstuwen in de richting van alsmaar meer obscure legale en ongeteste drugs, blijven de drugs onzuiver, blijft het gebruik ongecontroleerd, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Geef elke verslaafde junk 1 x een royale overdosis en het probleem raakt spoedig opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over hoeveel kilo heb je het dan als we over wietrokers spreken?
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, je doet net alsof elke persoon vroeg of laat in een bejaardentehuis terecht komt voor op zijn minst 8 jaar. Dat is simpelweg niet waar. Er zijn velen die nog heel goed in staat zijn om voor zichzelf te zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() welke? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En als ze al niet hulpbehoevend zijn zoals je zelf aangeeft, gaat het sowieso heel vaak gepaard met een standaard pillendoos : cholesterolremmers, bloeddrukverlagers, betablokkers, seresta's enzovoort. De farmaceutische industrie weet dat maar al te goed, net zoals ze maar al te goed weten dat rokers sneller de pijp uitgaan en daardoor veel minder opbrengen. Dat verklaart ook meteen waarom er de laatste jaren zo'n hevige campagne tegen het roken wordt gevoerd (en tegen fastfood) : niet omdat ze inzitten met rokers of omdat ze teveel geld zouden kosten aan de samenleving, maar omdat ze er geld aan mislopen. Euthanasie is ook het slachten van de kip met de gouden eieren, maar dat kost tenminste nog wat geld. |
|
![]() |
![]() |