Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2011, 09:33   #121
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Ja en dan is dit kind een Nederlander van het Kaukasische ras zonder noodzakelijk een moslim te zijn. Nu duidelijk?
tegen wie ben jij in feite aan het discussieren?
Me dunkt is het net d�*t wat we hier al die tijd aan het duidelijk maken zijn, maar begreep jij het niet.

Misschien ook een aan Suqar uitleggen? want die heeft het nog steeds niet door denk ik.

Nu anderzijds: als het kind een Marokkaanse papa heeft en een vlaamse mama, dan schijnen die ineens toch wel allemaal moslim te zijn. OEKANDANA?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 oktober 2011 om 09:34.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 09:35   #122
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
tegen wie ben jij in feite aan het discussieren?
Me dunkt is het net d�*t wat we hier al die tijd aan het duidelijk maken zijn, maar begreep jij het niet.

Misschien ook een aan Suqar uitleggen? want die heeft het nog steeds niet door denk ik.
Gij moet mij helemaal niets uitleggen. Wat een gezever hier zeg.

En nu terug ontopic: Is Nasrdin niet geweldig, meneer.
Oud 5 oktober 2011, 09:56   #123
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gij moet mij helemaal niets uitleggen. Wat een gezever hier zeg.

En nu terug ontopic: Is Nasrdin niet geweldig, meneer.
Neen, Nasdrin is helemaal niet geweldig. Zelfs Joost Niemöller vindt dat:

Citaat:
Politiek correct Nederland is helemaal Dchar maf

Geplaatst door Joost Niemoller op 3 oktober, 2011

De Nederlandse moslimacteur Nasrdin Dchar kreeg een fokkin Gouden Kalf.

Het was niet zomaar een applaus voor de acteur Nasrdin Dchar toen hij dit weekend een Gouden Kalf kreeg. De VPRO zaal werd afgebroken, en al helemaal toen Dchar zijn blijdschap in een speech onderstreepte met het feit dat hij als moslim de prijs had gewonnen. Zijn gesluierde moeder kwam uitvoerig in beeld, huilend, iedereen huilend vanwege al die opgekropte woede en angst over Wilders en ook Verhagen, die door Dchar dan ook met naam en toenaam genoemd werden.

Want waar het om gaat was dat Dchar het had over 'het overwinnen van angsten' Die had niet alleen hij, maar ook 'Nederland'. 'We worden geinjecteerd met angst!' riep hij, waarop een staande ovatie volgde.

'Nou mijnheer Verhagen en met u Geert Wilders en alle mensen die achter u staan, ik ben een Nederlander, ik ben heel trots met mijn Marokkaanse bloed, ik ben een moslim en ik heb een fokkin gouden kalf in mijn hand!'

Hier hield de subsidiezaal het niet meer droog. Wat een moment van totale triomf op kosten van de fokkin Nederlandse belastingbetalers. Een kort moment maar, uiteraard, want aan de onderdrukking van de islamitische medemens in Nederland is hiermee nog geen einde gekomen.

De zegetocht van Nasrdin Dchar is nog maar net begonnen. Het zou me niets verbazen als hij de rol van troetelmarokkaan gaat overnemen van Ali B. Vanavond is Nasrdin Dchar alvast uitgenodigd bij Pauw&Witteman, en niet geheel van aanstellerij ontbloot (maar daar is hij acteur voor) Twitterde hij alvast:

Kan iemand mij misschien sponseren met een weekje vakantie naar t buitenland vanaf morgen?

Want ja, die angst hè, vanwege Wilders en Verhagen en zijn aanhang, waardoor je als succesmarokkaan geen leven meer hebt in dit land vol racisten, met als uitzondering een enkele VPRO zaal.

Wel, vanuit de diepste krochten van racistisch Nederland; Van harte, Nasrdin, met je fokkin gouden kalf!

Maar om je nu gelijk als held uit te gaan roepen, zoals de Volkskrant deed? Een held omdat hij in het openbaar zei dat hij een moslim was en omdat dit in het Nederland van Wilders heel gevaarlijk zou zijn? Get real mijnheer de actreutel, leer eens dat er naast de acteurswereld nog een hele echte wereld bestaat, en stop de theatrale waan waarin sowieso politiek correct Nederland dezer dagen lijkt te verkeren, als helden van het naoorlogs verzet.

Om wat voorbeeldjes te geven van de Dchar gekte op Twitter:

Journaliste van De Pers Marcia Nieuwenhuis:

Wow, onder de indruk van dankwoord Nasrdin #Dchar na winst Gouden Kalf. Must see! #NFF #angst #Verhagen #Wilders http://nos.nl/video/277569-dankwoord...din-dchar.html

Ex-acteur en D66 Kamerlid Boris van der Ham:

Mooie speech van Nasrdin Dchar bij winnen van Gouden Kalf

CDA Kamerlid Kathleen Ferrier:

WAW! Wat een geweldige speech van Nasrdin Dchar bij terechte Gouden Kalf beste acteur. Voor dromen en tegen angst!

Volkskrant collumnist Bert Wagendorp:

Mooi, Nasrdin Dchar.

Journalist Joris Luyendijk:

Wat is deze man een held! Dankwoord van Nasrdin

Ex-diplomate Petra Stienen:

The other Netherlands: answer to @geertwilderspvv @maximeverhagen Speech Nasrdin Dchar wins Gouden Kalf

NRC journalist Hans Beerenkamp:

wat een contrast tussen blijdschap van Nasrdin Dchar en nuffige weigering Kalf door Peter Paul Muller. En goeie speech!

Iedereen die deugt mag zich aansluiten. Leve het Nieuwe Nederlandse verzet tegen de anti-moslimonderdrukkers in Den Haag! Leve de hoofddoeken! Leve de gewaagde subsidiekalven! Leve het gescheiden zwemmen! Leve Allah!

Doeesfffokkinnormaalman!

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...maal-dchar-maf
Oud 5 oktober 2011, 11:46   #124
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Wat een gedoe toch weer.

De man heeft een prijs gewonnen, is trots, houdt een mooie speech en wordt door Nederlanders van Marokkaanse afkomst als voorbeeld gezien.

Wat is daar toch mis mee?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 12:04   #125
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat een gedoe toch weer.

De man heeft een prijs gewonnen, is trots, houdt een mooie speech en wordt door Nederlanders van Marokkaanse afkomst als voorbeeld gezien.

Op zichzelf niks. Alleen wordt het nu met trommelgeroffel onthaald als zijnde HET VOORBEELD van voorbeeldige integratie.
Oud 5 oktober 2011, 12:06   #126
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een gedoe toch weer.

mijn oma was joods, en mijn betovergrootvader hindoe, zelf ben ik atheist maar ze hebben me enkel gekozen als Playmate omdat ik zo mooi kan zingen hoor.
Oud 5 oktober 2011, 14:35   #127
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
mijn oma was joods, en mijn betovergrootvader hindoe, zelf ben ik atheist maar ze hebben me enkel gekozen als Playmate omdat ik zo mooi kan zingen hoor.
Nietjes in uw navel is niet kosher en dus haram en tabu.
Oud 5 oktober 2011, 14:39   #128
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nietjes in uw navel is niet kosher en dus haram en tabu.
nou, nieuwe poging dan maar:

Juich! Nederlanders juich!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HVDM op FFI
Ja, die hele aanstellerige schertskomedie kun je vergelijken met Duitsers die in Nederland wonen en nog steeds hoog opgeven over Hitler. Die was toch zo slecht nog niet. Nou ja, Mohammed, de perverse zandbak profeet zal ook wel wat goede dingen gedaan hebben. En als er dan een Duitse acteur in ons land een lintje krijgt voor aanstellerig gedrag – want dat is toneelspelen – en met volhardende positieve ideeën over Hitler zijn oscar voor zijn geslaagde aanstellerij in ontvangst neemt, op het toneel een dansje maakt in goed verstaanbaar Nederlands, de vulgaire Amerikaanse 'fuck' term gebruikt om vervolgens zijn Duitse ouders in de zaal die al jaaaaaren lang in Nederland wonen in het Duits toe te spreken en zegt “Ich bin aus Deutschen Blut hergestellt und ich bin ein nazi,” zal dan ook het Nederlandse publiek in hysterie en tranen losbarsten? Ik denk dat dit al met schande het grootste Nederlandse toneelstukje is van de 21e eeuw.
Oud 5 oktober 2011, 14:49   #129
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jaloezie, allemaal fokkingjaloezie zeg ik U!

Dat man heeft die gouden kalf gewonnen door dat schitterende prestatie in dat film, er wordt zelfs gezongen over; 'de leven', gelukkig heeft dat jongen alles te danken aan zijn moslim'zijn', hij heeft 't toch maar gepresteerd zònder de hulp en de kansen van de vuige, voze westen waar enkel maar haat heerst tegenover dit mensen dat steeds in angst zitten voor die racisme, dat pet af hoor, bovendien heeft dat jongen toch maar lekker haram die meisje gezoend op die podium!

Stel je voor...als zijn ouders of grootouders naar die racistische land geëmigreerd waren...dan had dat jongen nooit dit kansen gehad!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 14:50   #130
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Ja, haal de nazi's er even bij...

Nou vooruit dan maar:
http://www.youtube.com/watch?v=IvSIxaPKzu4
Oud 5 oktober 2011, 14:57   #131
Hertog van Gelre

Standaard

Jullie kunnen ook lekker overdrijven hoor.
Oud 5 oktober 2011, 15:08   #132
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Overdrijven is het juiste woord..het begon al met de titel..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 15:09   #133
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Deze kalf staat ook voor 't overwinnen van angsten, want die heb ik nogal, en afgezien van dat ik die heb, heeft helaas ook Nederland die...euhm...we worden tegenwoordig geïnjecteerd met angst (applaus applaus), ennuh...nee lame effe man please...nou meneer Verhagen en met U ook Geert Wilders en met U alle mensen die achter U staan..."

Hoezo overdrijven?

't Bewijs van 't tegendeel heeft ie in z'n fokkin' handen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 15:17   #134
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dát was uiteindelijk de essentie voor Nederland van het Nasr moment.

Een intense uitbarsting van nationalisme, van verbondenheid en trots.

Zo'n pregnant live televisie-moment mochten we eerder beleven op het Museumplein in 2006.

http://www.youtube.com/watch?v=yayMuZxlttc
Lange Frans & Baas B - Het land van (3.704.000 hits)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 oktober 2011 om 15:17.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 16:00   #135
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Hoe je het verder ook wendt of keert, feit blijft dat hij zijn fokking gouden kalf grotendeels te danken heeft aan het gegeven dat hij fokking Marokkaan en fokking moslim is, om het maar eens in zijn eigen fokking jargon te zeggen.

Dát is de hoofdreden waarom de (multi-)culturele elite, die zoals iedereen intussen wel zal weten bloedrood is, die prijs aan een middelmatige, twaalf in een dozijn acteur heeft toegekend. Om eindelijk eens een -zeer gemanipuleerd, maar kom- positief geluid uit Marokkaans/islamitische hoek te laten horen, net als destijds bij de aanstelling van die zogenaamde dichter des vaderlands, die Palestijn Nasr nogwat, het geval was.

Dat is, hoe erg ook, dan nog tot daar aan toe, maar dat dezelfde vent het vervolgens in zijn bedanktoespraakje nodig acht om te zeggen dat hij dat allemaal heeft bereikt dankzij zijn Marokkaan- en moslim-zijn, klopt wel, zoals ik hierboven betoogde, maar beslist niet op de manier waarop hij denkt.
Dat dan nog eens onderstrepen in een ongetwijfeld door een linkse spindokter gesouffleerd toespraakje, daarbij ook nog eens volkomen misplaatste politieke statements makend, is wat zeer veel mensen terecht in het verkeerde keelsgat is geschoten.
Oud 5 oktober 2011, 18:50   #136
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Hoe je het verder ook wendt of keert, feit blijft dat hij zijn fokking gouden kalf grotendeels te danken heeft aan het gegeven dat hij fokking Marokkaan en fokking moslim is, om het maar eens in zijn eigen fokking jargon te zeggen.
Neh.
Feit is dat Nederlandse acteerprestaties over het algemeen niet zoveel voorstellen. Wat mij betreft is het toch een soort 'we beprijzen degene waarvan iedereen zegt dat het de beste is' o.i.d.
Ik heb niet de indruk dat hij deze kalf louter en alleen heeft gekregen omdat hij 'fokking Marokkaan en moslim' is. Integendeel.

Nogmaals, de man is blij en trots en houdt een passievolle speech waarin hij zijn ouders bedankt en zijn geloof/afkomst benadrukt. Zijn goed recht en het wordt hen, door mij, van harte gegund. Kijk naar de eerste de beste Oscar-uitreiking en je hoort de eerste de beste prijswinnaar spreken over 'The love for God' en 'I wanna thank my parents...'. Niet anders dan anders.

Het enige verschil is dat deze speech in ieder geval echt en authentiek overkomt.

Citaat:
Om eindelijk eens een -zeer gemanipuleerd, maar kom- positief geluid uit Marokkaans/islamitische hoek te laten horen, net als destijds bij de aanstelling van die zogenaamde dichter des vaderlands, die Palestijn Nasr nogwat, het geval was
Ook hier neen. Ramsey Nasr is gewoon een zeer goed dichter. Zijn aanstelling als ''dichter des..' is terecht. Tegelijkertijd vind ik 'm een opportunistische eikel maar dat staat los van zijn capaciteiten.
Oud 5 oktober 2011, 19:34   #137
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neh.
Feit is dat Nederlandse acteerprestaties over het algemeen niet zoveel voorstellen. Wat mij betreft is het toch een soort 'we beprijzen degene waarvan iedereen zegt dat het de beste is' o.i.d.
Ik heb niet de indruk dat hij deze kalf louter en alleen heeft gekregen omdat hij 'fokking Marokkaan en moslim' is. Integendeel.
Over degene die in de media het meest gepusht en gehypt wordt, om maar eens twee oud-Nederlandse woorden te gebruiken, wordt door de (multi-)culturele elite de loftrompet opgestoken, ja.
Het is geen direct slechte acteur, maar gewoon een acteur waarvan er twaalf in een dozijn gaan. Hij steekt er qua acteerprestaties nergens met kop en schouders bovenuit. Gewoon een middelmatige, niet goede, niet slechte, broodtoneelspeler die objectief gezien op de bühne in Drachten, Heerlen en Middelburg hoort te staan met een bijrolletje in een zielloze vertolking van Macbeth, eventueel aangevuld met wat gerommel in de marge van het schnabbelcircuit, maar zeker niet iemand die met zoveel bombarie een gouden kalf verdient.

Citaat:
Nogmaals, de man is blij en trots en houdt een passievolle speech waarin hij zijn ouders bedankt en zijn geloof/afkomst benadrukt. Zijn goed recht en het wordt hen, door mij, van harte gegund. Kijk naar de eerste de beste Oscar-uitreiking en je hoort de eerste de beste prijswinnaar spreken over 'The love for God' en 'I wanna thank my parents...'. Niet anders dan anders.

Het enige verschil is dat deze speech in ieder geval echt en authentiek overkomt.
Ik zou ook blij zijn als ik voor mijn middelmatige prestaties zoveel gratis reclame kreeg, omdat ik dan weet dat mijn kostje de komende jaren gekocht is. Maar diep van binnen zou ik me enerzijds kapotschamen om onverdiend zo'n prijs te krijgen, hoewel ik anderzijds dan wel weer stiekem zou gniffelen met de geëtaleerde domheid van de zogenaamde kenners en de politieke prijs, want dat is en blijft het. Een prijs die om politieke redenen gegeven is.

De uitreikingen van de Oscars vindt ik overigens net zo gemaakt, en ook daar is het doorgaans een onderonsje met politieke nominaties en toekenningen van de prijzen.

Citaat:
Ook hier neen. Ramsey Nasr is gewoon een zeer goed dichter. Zijn aanstelling als ''dichter des..' is terecht. Tegelijkertijd vind ik 'm een opportunistische eikel maar dat staat los van zijn capaciteiten.
Hij beheerst het schriftelijk Nederlands op een goed niveau, en daarmee is wat mij betreft alles gezegd. Ook hij misbruikt zijn titel "Dichter des Vaderlands" voor politieke doeleinden, net als Nasrdin Dchar in zijn bedanktoespraakje deed.
Oud 5 oktober 2011, 20:54   #138
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Bravo voor deze kalf.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 00:09   #139
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, jammer hoor! Waarom misgun je die man zijn zege?

Je wilt toch geslaagde geintegreerde allochtonen? Of vergis ik me?

Nu is er een prachtig voorbeeld van iemand die op eigen kracht iets moois heeft bereikt, daar trots op is én uitdraagt dat hij Nederlander is én moslim, en dan wordt hij nóg afgebrand.

Of denkt u nu echt dat hij die prijs heeft gekregen alleen maar omdat hij van Marokkaanse afkomst is? Dat gelooft u toch zelf niet?
Positieve discriminatie ? Daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk...Maar waarom niet ?
Wat ik die man verwijt is dat hij ontzettend arrogant is, en direct over zijn moslim-zijn moest beginnen lullen toen hij zijn Kalf ging afhalen. Verder heb ik nog nooit over hem gehoord, en interresseert hij me verder niet. Hij kan naar de hel lopen wat mij betreft, met of zonder kalf.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 00:13   #140
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet je de Nederlandse maatschappelijk achtergrond kennen. Aan Wilders is men nu wel gewend maar onlangs zei Verhagen (CDA) dat hij de angst van de bevolking voor allochtonen wel kon begrijpen. Dat zet de toon. Dat doet wat met de gevoelens van allochtonen. Op dát moment krijgt deze acteur zijn prijs en in zijn speech begint hij over Verhagen en ''angsten'' én over het feit dat hij Nederlander is én moslim.

Zonder Verhagen had hij deze speech niet gehouden.
Jaja, zonder allochtonen had je ook geen " Verhagen's " en geen " Wilders " die de toon aangeven...
Nederland was 30 jaar geleden één van de meest tolerante landen die er bestonden, besef je dat ? Kijk wat allochtonen daar teweeg gebracht hebben bij de bevolking !
Voor de massa-immigratie zouden mensen als Wilders en Verhagen nooit het minste succes geboekt hebben.

Laatst gewijzigd door den dinges : 6 oktober 2011 om 00:14.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be