![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'n Kleuterschool bestaat uit 't kinderen voorbereiden om naar de lagere school te gaan, naar 't 1ste leerjaar, waar in Vlaanderen, normaal gezien in 't Nederlands onderwezen wordt!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 6 oktober 2011 om 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en dan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Precies die houten planchetten van de gevangenis van Ruiselede op de achtergrond. ![]() Laatst gewijzigd door Mambo : 6 oktober 2011 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Raf;5730038]Moet dat dan?
Ken jij al die mensen persoonlijk misschien? Tja, daar zeg je zowat... Heeft er iemand beweerd dat dat niet mag misschien? Precies! Maar dan moet je de taal wel goed beheersen natuurlijk. Zou het niet kunnen dat net daar het schoentje een beetje wringt? Dat heb ik dan ook in de verste verte niet beweerd, beste. Probeer uw fantasie toch een klein beetje van de werkelijkheid gescheiden te houden.[/QUOTE Inderdaad, daar wringt het schoentje, ouders beheersen zelf de taal vaak niet. Dus moet je daarin investeren, door ouderklasjes bijvoorbeeld zodat ouders wanneer de kinderen op school zitten ook Nederlands kunnen leren. Maar ik wacht nog op uw uiteenzetting hoe een Nederlands onkundige mevrouw in een kleuterklas kan bijdragen aan..wat? Wanneer kinderen zich onveilig voelen omdat ze ondanks hier geboren te zijn geen enkele basiskennis Nederlands hebben is dat het probleem; dat los je niet op met iemand die Turks spreekt in de klas! Wel door ouders duidelijk te maken dat zij ervoor moeten zorgen dat kinderen wel een basis kennis Nederlands hebben, wat hun verantwoordelijkheid is als ouder.Help hen daarbij, en hou niet in stand dat de school dit wel oplost, desnoods door Turks te spreken in de kleuterklas. Of gaat u hetzelfde doen voor kleutertjes die Arabisch, Berbers spreken? Hebben kinderen die thuis Urdu of Chinees spreken, of Spaans, Russisch en Pools dan niet recht op ook hun mevrouw? Of wijs je niet beter ouders op hun verantwoordelijkheid en biedt je niet beter de kans ook via de school van hun kinderen aan hun Nederlands te werken? Wat denkt u zelf? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, de kleuterschool is bedoeld als voorbereiding op de basisschool, waar taal een ontzettend belangrijke rol speelt wanneer het op kansen aankomt, leer kinderen dus Nederlands thuis voordat ze in de kleuterschool terecht komen...vaak spreek één ouder de taal voldoende om dit te kunnen..de andere ouder zal zich dus moeten inspannen actief en snel ook Nederlands te leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgische millitairen in Duitsland hadden zo hier en daar een school voor hun kinderen in Vlaams of Frans.
Ik zou zeggen doe hier hetzelfde. Haal ze uit onze eigen kindergroep. Liever afzonderlijk dan samen helemaal niks goeds uiteindelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik al zei: het ene sluit het andere niet uit.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals de professor in het artikel in de openingspost al aanhaalde is het beter om kinderen eerst hun thuistaal goed aan te leren en zo een goede basis op te bouwen voor andere talen. Of denkt u het beter te weten dan de professor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want je versterkt de beeldvorming dat dit helemaal niet hoeft, opvoeden in het Nederlands, en dat de school die verantwoordelijkheid wel opneemt, je zegt er mee" blijft u vooral niet de taal van het thuisland aanleren, dat is gene enkel probleem". Dat is het dus wel, het beperkt serieus de kansen van kinderen die toch vaak sociaal al kwetsbaar zijn. Die illusie, van geen eigen verantwoordelijkheid dragen moet afgelopen zijn, er komen steeds meer nationaliteiten bij, de taal van hun thuisland spreken is van groot belang voor het nemen van kansen en integratie. Help mensen zoveel mogelijk om snel die taal te beheersen, maar begin niet met het in stand houden van beperkingen, daar is niemand mee gebaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, het aanleren van een andere taal is altijd moeilijk maar wel noodzakelijk wanneer je verkiest in een ander land te wonen. "Voldoende" is je kind zo goed basis Nederlands te kunnen bijbrengen dat het geen achterstand oploopt op school, vandaag nog gesproken met ouders uit Afgehanistan, mevrouw spreekt al goed Nederlands, meneer doet heel erg zijn best, wat ook zo was bij de moeder uit Wit Rusland, en de dames uit Equador die hun dochters bij hadden, spraken perfect Nederlands! Het kan dus wel, omdat deze ouders zelf begrijpen dat dit gewoon nodig is wanneer dit jou nieuw gekozen thuisland is. Hoeveel ouders sprak jij vandaag en uit welke landen kwamen zij? Het is maar om na te gaan waarover jij eigenlijk praat.. De thuistaal van kinderen die hier geboren zijn en wiens ouders besloten hebben definitief hier te wonen zou Nederlands moeten zijn, een andere " thuistala" beperkt de kansen; lijkt me verschrikkelijk logisch! ![]() Je beledigingen ( xenofobie?) geven enkel aan dat je een demagoog bent die geen tegenspraak verdraagt, mij best hoor, veel plezier met jezelf, ik ga slapen, morgen staan nog wat ouders in mijn agenda. ![]() Laatst gewijzigd door alice : 6 oktober 2011 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja.. dat horen mensen zoals Raf niet graag, maar bedankt dat u dat artikel even hier plaatst.
Laatst gewijzigd door alice : 6 oktober 2011 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Eens een Marokkaanse moslim, altijd een Marokkaanse moslim. Ook na generaties moeten Marokkanen in Nederland hun Arabisch nog kennen en hun cultuur hooghouden. Ze blijven Marokkaans onderdaan (...) Koning Hassan II zei al: 'immigratie mag niet uitlopen op integratie' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs ondanks: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111006_019
Turkse vrouw geeft geen les in Lommelse school donderdag 06 oktober 2011, 15u47 Bron: belga, eigen berichtgeving Auteur: mtm, lejVwala !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 7 oktober 2011 om 03:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel van deze kinderen zijn hier geboren, vaak zelfs hun ouders. Ik ken zelfs leerkachten van allochtone afkomst, die les Nederlands geven op school van wie de kinderen geen woord Nederland spreken op het ogenblik dat ze in de kleuterklas binnen stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Neen. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, maar ze kan ze ook geen Nederlands leren wat HET belangrijkste is voor de toekomst van deze kinderen.
![]() |
![]() |