![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ? | |||
1. De federale overheid moet borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
2. De gewesten moeten borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Ik ben alvast niet voor een staatsgarantie voor Arco al zijn we hier thuis wel met 3 aandeelhouder, als ze het toch terugbetalen dan hoor je me niet klagen, het overheids geld moet niet altijd in dezelfde richting stromen.
Maar de bank en die christelijke vakbond heeft me wel bij m'n pietje vast, 15 jaar terug wist ik nog van niets hoe die Arco juist in elkaar zat. We kochten coöperatieve aandelen van die bank, in een bankkantoor, wisten wij veel dat we investeerden in de christelijke vakbond, dat was helemaal de bedoeling niet. Dat ze geen verzekering betaalden vind ik er wel erg over, zoiets moeten wij ook niet proberen maar daar lukt dat blijkbaar wel. Hoe meer problemen en last met het Arco dossier hoe beter, dat ze maar zweten zodat iedereen weet waar de vakbond voor staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130224_036
Bart De Wever over de particuliere Arco vennoten: "Die mensen MOETEN vergoed worden". Het is niet de eerste maal dat N-VA kopstukken hun standpunt verwoorden dat de overheden borg moeten staan. Is er eigenlijk wel één verkozen parlementslid dat durft verwoorden dat de particuliere Arco vennoten hun geld kwijt zijn ? Ik vraag me af hoe de N-VA gaat reageren als de EU de borgstelling voor Arco vennoten gaat verwerpen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de zevende dag was hij verontschuldigd vanwege familiale redenen ![]() Laatst gewijzigd door Jakko : 24 februari 2013 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staan de belastingsbetaler nog dure tijden te wachten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gedupeerden van ARCO verenigen zich
Arcopar - Wij willen actie Het werd tijd dat de gedupeerden van het ACW zich verenigen en zich tegen ACW keren.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuk voor de dexiaaandeelhouders ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat die brave huisvaders en -moeders in opstand komen. Neen, de regering, de overheid en de rest van de belastingbetalers moeten niet borg staan voor Arco.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Burgemeester
|
![]() Bye Bye belastingcentjes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() en wat dan met Fortis ?
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Ik heb de Dexia-commissie gevolgd en wat die waarborg betreft werd duidelijk gesteld dat de EU nooit zal aanvaarden dat de Belgische Staat de coöperanten vergoed.
De internationale wetten die België getekend heeft prevaleren boven uitspraken vh Grondwettelijk Hof, zelfs op die vd Grondwet!! De doorverwijzing naar het Grondwettelijk Hof is een politieke beslissing vd RVS nl dit dossier over de verkiezingen in 2014 heen tillen. De kans dat de coöperanten vergoed zullen worden door de Belgische Staat is 0%. Laatst gewijzigd door demonen : 25 maart 2013 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want: het grondwettelijk hof werkt ... in de hof. Vooral deze zomer zal dat "rustig" gaan. Vandaar... Laatst gewijzigd door Boduo : 25 maart 2013 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De raad van state gaat uitzonderlijk in tegen haar eigen auditeur. Moet er meer gezegd worden?
Dit verhaal is nog niet ten einde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo moet het gebeuren:
de acw zuil moet gepluimd worden tot de bodem, met terugwerkende kracht moeten de rekeningen onderzocht worden waar ze al hun geld verborgen en opgesoupeerd hebben, en al dat geld moet uiteindelijk dienen om de cooperanten te vergoeden... http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...ning-arco.aspx Als er 1.5Miljard moet terugbetaald worden, dan moeten ze maar eens schrepen op de rekeningenbij het ACV, ACW, CM, en alle zusterbedrijven, vzw's en vrijwilligers; En vergeet vooral niet de bonussen met terugwerkende kracht te belasten zodat elke cooperant eerlijk en correct terugbetaald wordt. De rest kan dan gesolidariseerd worden
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 maart 2013 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._Arco_waarborg Als het waar is dat Di Rupo aan Beke bescherming beloofd had in ruil voor het laten vallen van N-VA dan is dit wel even genieten. (Sorry ARCO coöperanten, ik geniet niet van uw verlies maar van de ondergang van plannen van corrupte politici.)
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenminste, van diegenen die ondertussen beginnen beseffen dat er geen geld gaat komen, want er zijn er nog steeds die verder dromen.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed zelfs dat er iets héél smerig aan de gang is. Toen de gemoederen in koortsstemming waren wanneer Van Acker het mocht komen uitleggen in het federaal parlement circuleerde er een gerucht dat het ACW zijn aanhorigen (de zogezegde "spaarders") zou aanzetten om hun geld uit Belfius terug te trekken. Als een soort wraak. Welnu iemand die het weten kan en met wie ik onlangs een gesprek had vertrouwde mij toe dat de toestand bij Belfius verre van rooskleurig is. Er is een drainage bezig van het klantenbestand. Dag aan dag ...
Laatst gewijzigd door quercus : 13 juli 2013 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Noemt het een statement. Laatst gewijzigd door plakker : 13 juli 2013 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |