Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 oktober 2011, 17:45   #121
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Misschien omdat we allemaal Belgen zijn en dus ook handelen in het belang van België???
Daar zit wel wat in.
Het Oosten is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:45   #122
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Aha, de rechten wikken en wegen van de ene minderheid met die van een andere minderheid, is racisme? Sinds wanneer?
Ok vanaf nu geven we franstaligen minder rechten dan vlamingen zou hij dan ook akkoord gaan? Zijn uitspraken zijn wel prachtig. Is dicriminatie van andere bevolkingsgroepen net geen racisme? Zijn de franstaligen dan racistisch omdat ze nog meer rechten willen tegenover de vlamingen?
alfa16vjtd is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:45   #123
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken die rechten toe aan een historische minderheid. Dat is wel een belangrijke nuance he!
De Italianen in Maasmechelen hebben in feite meer aanspraak op de benaming "historische minderheid" dan die Franstaligen in de rand, maar daar heb ik het zelfs niet over, die rand.

Ik sprak over een ééntalig gebied, namelijk Vlaanderen, waar mijn de noodzaak voelt om Franstalige rechtszaken toe te staan maar niet voor andere talen. Er zijn waarschijnlijk meer Turken & Marokkanen in Vlaanderen dan Franstaligen, maar voor de Franstaligen maakt men uitzonderingen.

Dit goedspreken getuigt van een vorm van minachting voor die anderen, ergo, U bent een racist.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:45   #124
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En zelfs 70% van de NVA-ers wenst geen splitsing volgens een peiling. Jammer voor u. U houdt toch van peilingen . Of niet?
Dus: wat is de waarde van al die peilingen? Moet iemand zenuwachtig worden wanneer het resultaat van een zoveelste peiling hem of haar niet aanstaat? Of drinken we gewoon verder?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:46   #125
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zit wel wat in.
Wat dan precies?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:46   #126
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Leg ons dan eens uit waarom de N-VA Marokkaanse rechters in Borgerhout zou willen.
Toon mij dan eerst eens aan waar de N-VA zegt dit te willen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:47   #127
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Leg ons dan eens uit waarom de N-VA Marokkaanse rechters in Borgerhout zou willen.
Dat is de boel omdraaien, he.
Txiki is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:47   #128
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Benieuwd wat het resultaat gaat zijn na het akkoord over de financieringswet en franstalige rechters in vlaanderen. En dan moeten de belastingverhogingen nog komen. Het ziet er niet goed uit voor de tradio's en zeker niet voor vld.
matthias999 is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:48   #129
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De Wever zet bevolkingsgroepen tegen mekaar op : franstaligen tegen Vlamingen, Marokkanen en Turken versus franstaligen in de rand. Hij wikt en weegt de rechten van de ene minderheid met die van een andere minderheid.... Dat zijn kenmerken van een racist. En uiteraard balanceert hij op een dunne koord... n-va = salonracisten.
Di Rupo, Milquet en Onkelinckx zetten Franstaligen en Nederlandstaligen tegen elkander op als ze zeggen dat geen enkele Franstalige mag verarmen.

Stellen dat men uitzonderingen maakt voor minderheid A maar niet voor minderheden B,C,D... is trouwens geen vorm van racisme maar niets meer dan het vaststellen van een feit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:48   #130
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excusez le mot eh, maar au fond is de term wel geschikt voor de lading welke ze dekt. Ik beoordeel het racistische karakter van een partij niet op basis van een paar kleurlingen die op de lijst figureren, maar op basis van de taal van haar kopstukken en op basis van het gevestigde programma. Neem nu deze week nog de uitspraken van De Wever in verband met de detachering van franstalige magistraten in het nieuwe gerechtelijke arrondissement halle-vilvoorde. De Wever vroeg zich af of wij dan marokkaanse rechters naar Borgerhout moeten sturen? Sorry maar dergelijke uitspraken zijn demagogisch, populistisch en simpelweg racistisch! Het wordt tijd dat wij eens een dossier aanleggen over de salonracisten van het n-va.
Het vetgedrukte strookt niet met het onderstaande.
Dus toch kronkel, kronkel, kronkel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE !
Feitelijk kan men nu toch onomwonden stellen dat N-Va een partij is van racistische kiezers. N-Va en VB zijn communicerende vaten. De partijtop van N-Va is misschien niet racistisch, maar de basis is dat wel he
Oud 7 oktober 2011, 17:48   #131
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus: wat is de waarde van al die peilingen? Moet iemand zenuwachtig worden wanneer het resultaat van een zoveelste peiling hem of haar niet aanstaat? Of drinken we gewoon verder?
Zeg het mij en dan zeg ik het u.
Het Oosten is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:48   #132
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Benieuwd wat het resultaat gaat zijn na het akkoord over de financieringswet en franstalige rechters in vlaanderen. En dan moeten de belastingverhogingen nog komen. Het ziet er niet goed uit voor de tradio's en zeker niet voor vld.
2!
Shadowke is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:50   #133
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs 70% van de NVA-ers wenst geen splitsing volgens een peiling. Jammer voor u. U houdt toch van peilingen . Of niet?
Nee, ik heb gewoon mij fantastisch geamuseerd! Kolder van de bovenste plank! Ik stel voor dat ze die reportage in plaats van Benidorm Bastards naar de EMI's sturen. Ze zal stukken meer kans hebben om te winnen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:50   #134
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aha, de rechten wikken en wegen van de ene minderheid met die van een andere minderheid, is racisme? Sinds wanneer?
U kunt dat toch moeilijk bevorderlijk voor het samenleven noemen he. Dergelijke houding is destructief ...
HOUZEE ! is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:50   #135
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Misschien omdat we allemaal Belgen zijn en dus ook handelen in het belang van België???
En hoe zijn de huidige akkoorden in het belang van alle Belgen?
Amon_Re is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:51   #136
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Sinds dat de NVA het deed, blijkbaar
Amon_Re is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:51   #137
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het niet weten. Ik weet dat er ergens een uitspraak van over de nood aan Marokkaanse rechters in Borgerhout of zo. Omdat het van Vic Van Aelst kwam heb ik er niet echt aandacht aan besteed.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:52   #138
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De Italianen in Maasmechelen hebben in feite meer aanspraak op de benaming "historische minderheid" dan die Franstaligen in de rand, maar daar heb ik het zelfs niet over, die rand.

Ik sprak over een ééntalig gebied, namelijk Vlaanderen, waar mijn de noodzaak voelt om Franstalige rechtszaken toe te staan maar niet voor andere talen. Er zijn waarschijnlijk meer Turken & Marokkanen in Vlaanderen dan Franstaligen, maar voor de Franstaligen maakt men uitzonderingen.

Dit goedspreken getuigt van een vorm van minachting voor die anderen, ergo, U bent een racist.
Je hoeft het zo ver zelfs niet te zoeken. Duits is ook een officiële taal in België, maar over Duitstalige rechtspraak wordt niet gesproken.
Voor mij mag het hoor, Nederlands/Frans/Duits overal. Ik vind gewoon dat dezelfde rechten moeten gelden voor alle Belgen in heel België. Maar dat is nooit zo geweest en zal nooit zo zijn, juist door de houding van de Franstaligen. De Franstaligen zeggen dat ook onbeschaamd. Maar zij worden nooit uitgescholden voor racist of fascist. Dat is de paradox van België.
Zucht is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:52   #139
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En hoe zijn de huidige akkoorden in het belang van alle Belgen?
Dat schrijft hij niet hé. België uber alles dat is wat hij schrijft Zijn inwoners kunnen hem gestolen worden zolang de naam België maar blijft bestaan.
alfa16vjtd is offline  
Oud 7 oktober 2011, 17:52   #140
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Viveke is daar de primus in: in de zaken omdraaien! Blauw bloed, hé!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be