![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant, met onze populatie is er niet alleen meer kans op wetenschapelijke ontdekkingen, maar op sneeuwbaleffect van vooruitgang. Voor de rest is dat hier veel te serieus aan het worden voor k&k. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik negeer dat helemaal niet, maar ik heb er gewoon een andere mening over. Helemaal niet, deze conclusie is de verkeerde welke jij maakt. Ik bedoel daarmee dat de geschiedenis aantoont dat de indianen en de zwarten totaal geen rechten kregen van de blanken...niet omdat ze geen mensen waren, of niet konden praten...of geen contractje konden tekenen...nee, gewoon omdat blanken het konden en geen hol inzaten met indianen en zwarte mensen. Nu de mensheid nog zo ver krijgen dat ze ook de dieren met respect behandelen waar ze recht op hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Communicatie is communicatie...sonar is complexer dan ons spraakvermogen...maar toch vind jij het wederom, minderwaardig...of niet misschien? De link met dierenrechten...de link is dat ik wil weten welke criteria jij handhaaft om te bepalen waarom jij vind te mogen bepalen dat dieren geen rechten hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dieren hebben wel rechten. Alleen vind jij dat dieren geen rechten verdienen. Ik vind van wel en ik ben ook een mens.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zie intussen waar je naartoe wil met je communicatie. Wel, veel geluk met het wachten op een telepathieapparaat. Helaas is het hebben van een zekere hoeveelheid hersens niet voldoende om van opeens een op ons niveau bewust wezen te kunnen spreken. Ik denk bvb dat een hamster je niks zou vertellen dan 'NOOT' en 'GEVAAR'. Het gaat trouwens over rechten die reflecteren in plichten. De hamster zal zijn noot krijgen, je zal hem in zijn kooitje laten, maar hij zal zich niet verplicht voelen u zijn eerstgeborene te geven of zijn looprad aan een dynamo te koppelen om uw leeslamp aan te drijven. Tot dat gebeurd ben je gewoon welwillend tov een beest. En dat hangt van jouw moraliteit, en bij uitbreiding de moraliteit van de mensen af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik mag dus wel stellen dat jij vind, dat het van het verschil van intelligentie of dus de waarde van het IQ afhangt om te mogen doen met dieren wat we willen. Ok, goed. Ik denk dat het ontkennen van leven op een andere planeet bijna belachelijk is. Deze ene knikker gaat echt niet de enige zijn met intelligent leven in heel het universum. Kortom, de kans bestaat dat er ergens een intelligente vorm van leven is welke superieur is tov ons. Kortom, indien we aannemen dat dieren een IQ hebben van 1 en wij van gemiddeld 100. Stel dat er een wezen bestaat met een iQ van 200 of nog meer...deze zal onze manier van communiceren en rondrijden in stalen bakjes belachelijk zielig vinden. Misschien communiceren zij via telepathie, daar kunnen wij niets van maken en andersom zij ook niets van wat wij doen. Hebben wij dan plots geen rechten meer indien zij hier aankomen? En hebben zij dan het recht om met ons te doen wat zij willen?
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn we hier nog altijd aant zagen?
Chef, geef mij een lamskroontje aub ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chef, geef mij een Belgen-tongetje.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of een naasteliefde welke nog in een kooitje zit...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ze zo machtig zijn en we kunnen er niet mee praten, zullen we inderdaad afhankelijk zijn van hun goodwill. Tenzij er een galactische instantie is waar we klacht kunnen neerleggen. Maar dan zitten we weer in gemeenschapsdenken, en mens en dier vormen geen rechtsgemeenschap. Zoniet: jammer. Maar ik lig niet wakker van een uitsterven meer of minder. Leven zal voortduren. Het is al vijf keren gebeurd dat meer dan 60% van alle levende soorten op aarde in één klap weggeveegd werden (mass extinction events). Een gigantische verspilling van potentieel, wat erop wijst dat het Leven gewoon een loterij is. Misschien dat er eerder intelligente levensvormen waren hier, maar ze hebben het niet gehaald. Op galactisch vlak stellen we niks voor. Of is dat een typische Vlamingenhouding? ![]() Laatst gewijzigd door Liederik : 14 oktober 2011 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Staatssecretaris
|
![]() Kijk, in het aldus zeer hypotethische geval dat we een invasie krijgen van buitenaardse wezens met de volgende kenmerken:
in die omstandigheden zullen we inderdaad weinig te bieden hebben om ze aan ons te binden in één of andere vorm. Geen rechten dus, want ik heb de indruk dat je niet houdt van genuanceerde antwoorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Wij zijn hyperintelligent tov een gorilla. 2) Gorillas zijn niet in staat met ons te communiceren. 3) Een gorilla kan iets tegen ons beginnen. 4) Wij hebben interesse in het woongebied en grondstoffen van de gorilla. (Denk je nu te weten waar aliens interesse in hebben waardoor ze misschien niet naar hier komen) 5) Gorillas zijn ook interressant maar zijn bijna uitgemoord Kortom, je kan de partijen gewoon omdraaien. Dus ik verwachtte gewoon van in het begin een, neen, dan hebben mensen geen rechten meer. Ik vind deze manier van denken heel barbaars eerlijk gezegt. Ik vraag me af of je eigenlijk zelf wel meent wat je zegt hier...indien die situatie er ooit zou zijn...ga je dan tegen je kinderen en familie zeggen...wij als mens hebben gewoon geen rechten en dat is correct.
Laatst gewijzigd door illwill : 14 oktober 2011 om 15:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je mag mijn gedachten barbaars noemen, maar zo gaat het momenteel wel. Ik denk verder dat het maar nu is , het moment waarop mensen een ongeëvenaard niveau van luxe, gezondheid en comfort genieten, dat mensen met veel tijd gaan inzitten over dierenrechten. Ik ga volledig akkoord met de huidige moraliteit dat dieren niet slecht behandeld moeten worden, en bij uitbreiding de natuur, maar dat geeft ze geen rechten. dat hangt enkel en alleen af van onze goodwill. Als jij vandaag overvloed hebt, deel je dat. Als jij morgen maar een halve schep graan meer voor jou en je gezin, hebt ga je dat niet delen met een dier. Als je overmorgen geen eten meer hebt gaat dat beest eraan om jou te voeden. Equivalent met woongebied en grondstoffen. Dat beest heeft geen recht, en het moment dat jij nodig hebt of zelfs enkel wilt, wat dat beest heeft, weet ik wat er gaat gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het zo is, spreek ik ook niet tegen. Onzin, ik ben al vanaf dat ik jong was gefrustreerd of kwaad met de barbaarse daden van sommigen. Heeft niets met luxe of tijd te maken. Het zijn net supperrijken die met bont ed dergelijke rondlopen. Ik heb het hier nergens over het delen van eten geven aan dieren. Dieren kunnen zichzelf redden, dat is nogal logisch, anders waren ze al lang uitgestorven en waren er nu geen mensen. Dat iedereen en alles, zal doen om zelf te overleven heeft niets te maken met recht hebben op leven en bestaan ed. Dat heb ik toch al gezegt. Elk dier heeft recht op vrijheid en bestaan, onze acties, wat deze ook zijn heeft daar geen effect op. Een recht is niet iets wat de mens bepaald in mijn ogen. Dat is iets wat elk levend wezen verdient vanaf dat hij voet zet op deze knikker.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Staatssecretaris
|
![]() Het gaat niet alleen over eten, zoals ik zei. Woongebied, grondstoffen, en alles wat ze hebben. En we gaan ze dat laten in meer of mindere mate, vanuit onze moraliteit van het moment, of beter onze luxesituatie waarin we het ons kunnen permitteren ze het te laten.
Het moment dat dat niet meer zo is spreekt niemand nog over dierenrechten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we in afwachting alvast rap een staart kweken om desgevallend mee te kunnen kwispelen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Varkens doden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is, dat het niet de mens is die bepaald of een dier rechten heeft of niet. Alles en iedereen heeft gewoon rechten vanaf dat ze bestaan. Niet alles draait om de mens en waar zij over spreken.
Laatst gewijzigd door illwill : 15 oktober 2011 om 17:42. |
||
![]() |
![]() |