Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 19:00   #121
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Ook al vind ik van mezelf dat ik niet voldoe aan jouw beschrijving, maar wat stel jij dan voor? En hoe is dit probleem ontstaan volgens u?
Veel strengere opvoeding.
En tijdig uw valies buiten zetten.

Leer eens jullie plan te trekken gelijk echte mannen in plaats van als snotneuzen altijd maar klagen en zagen om te krijgen.
Jullie lijken wel slecht opgevoede honden die altijd maar staan te janken.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 oktober 2011 om 19:00.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 19:01   #122
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Leer eens jullie plan te trekken gelijk echte mannen in plaats van als snotneuzen altijd maar klagen en zagen om te krijgen.
Ik kan mijn plan trekken, dat is ook iets wat ik van mijzelf ondervind. Strengere opvoeding? Begin dat maar eens aan de ouders van nu op te leggen. Ik ben zelf ook goed opgevoed, ik jank soms inderdaad, maar niet constant. Overigens, ken je zelf een paar gasten waarover je het nu hebt?

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 16 oktober 2011 om 19:02.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 19:05   #123
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan mijn plan trekken, dat is ook iets wat ik van mijzelf ondervind. Strengere opvoeding? Begin dat maar eens aan de ouders van nu op te leggen. Ik ben zelf ook goed opgevoed, ik jank soms inderdaad, maar niet constant. Overigens, ken je zelf een paar gasten waarover je het nu hebt?
Dat janken is er toch teveel aan, teken dat je niet streng genoeg opgevoed wordt.
In mijn tijd jankten we niet of we kregen een lap er bij. Vanaf uw plechtige communie mag je niet meer janken. Je bent dan volwassen.

Meisjes mogen wel nog eens janken.
Oud 16 oktober 2011, 19:07   #124
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is iets wat verschilt. Elke opvoeding en elk kind verschillen, maar jij ziet ze precies als een en dezelfde: allemaal kleine opgevoede jankende snotneuzen. Of ouders kiezen om hun kind streng of zacht op te voeden: dat is hun keuze en jij moet je daar niet mee moeien. En als kinderen van nu hun plan niet kunnen trekken: dat is de schuld van de ouders en hun opvoeding, en dat is hun verantwoordelijkheid, en daar moet jij je niet mee bemoeien. Laat de mensen maar doen, het is hun verantwoordelijkheid, niet de uwe.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 19:07   #125
fatjohn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Jongeren van tegenwoordig studeren tot hun 25ste, doen geen bal in het huishouden (moeder doet dat wel), zijn opgegroeid in grote luxe, willen dan trouwen en direkt een eigen huis hebben. Ze willen ook direkt alle voordelen van ons sociaal systeem, alhoewel ze nog geen Euro hebben bijgedragen tot dat systeem. Noem maar op: tijdskrediet, zwangerschapsverlof, vaderschapsverlof enz...enz... En dan is het de schuld van de babyboomers? Ik dacht van niet.

Fred.
Beste Fred,

Wanneer alles geschreven en besproken is en zowel de babyboomers en deze generatie onder de zoden ligt kan geschiedenis oordelen wie wat gedaan heeft. Mijn gok is wel dat deze generatie voor geen meter voordelen van ons "sociaal systeem" zal plukken. Binnen zeven jaar, wanneer ik dertig ben. Is het systeem KAPOT. Zilverfonds mijn voeten.
Belgie zit hier Fortis en Dexia op te kopen, de gemeentes hebben dexia nog op hun boekjes aan 22 euro, de rente op de staatsschuld stijgt een procentpunt in 1 week tijd en de politici blijven maar vertellen dat de schuld slecht met 4 Miljard de lucht in gaat door dexia op te kopen. HYPERINFLATION baby, noch ik noch jij hebt het meegemaakt maar dat zal niet meer lang duren. En zoiets wist het sociaal systeem waarover jij praat onmiddelijk uit. Of ik nu help met mijn moeder, nog studeer of niet, verwend ben, op het punt sta om te trouwen en een huis wil kopen, dat maakt allemaal niets uit in vergelijking wat op ons staat te wachten. Mijn generatie verdient beter dan dat. Elke generatie verdient beter dan dat. Maarja...
fatjohn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 19:09   #126
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat janken is er toch teveel aan, teken dat je niet streng genoeg opgevoed wordt.
In mijn tijd jankten we niet of we kregen een lap er bij. Vanaf uw plechtige communie mag je niet meer janken. Je bent dan volwassen.
Opvoeding verschilt van gezin tot gezin. Daar kun je nu eenmaal niets of weinig aan doen. Dat men tegenwoordig niet streng opvoedt, ligt aan de ouders. En hoe komt het dat ouders van nu niet zo streng opvoeden?

Ik kan me voorstellen dat in uw tijd er inderdaad niet veel gejankt werd als nu, maar het zou uitzonderlijk zijn moest heel de jeugd van vroeger nooit gejankt hebben en braafjes ja geknikt hebben bij het een en ander.

En wat met mensen die hun plechtige communie niet doen? Zijn die dan niet volwassen?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 19:10   #127
fatjohn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Meisjes mogen wel nog eens janken.
Zeer waar, enkel op voorwaarde dat ze een anti-feminisme eed afnemen. Want geslachtsgelijkheid als je het wil moet dan op elk vlak door het strot geduwd worden.
Oud 16 oktober 2011, 19:10   #128
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Dat is iets wat verschilt. Elke opvoeding en elk kind verschillen, maar jij ziet ze precies als een en dezelfde: allemaal kleine opgevoede jankende snotneuzen. Of ouders kiezen om hun kind streng of zacht op te voeden: dat is hun keuze en jij moet je daar niet mee moeien. En als kinderen van nu hun plan niet kunnen trekken: dat is de schuld van de ouders en hun opvoeding, en dat is hun verantwoordelijkheid, en daar moet jij je niet mee bemoeien. Laat de mensen maar doen, het is hun verantwoordelijkheid, niet de uwe.
Zie je wel dat het klagen veranderd is.
Bij jullie ligt de schuld altijd bij de ander.
Bij ons ligt de schuld altijd bij ons.

Valt echt goed op, vooral bij u.

En hoe streng de kinderen moeten opgevoed worden ligt aan de kinderen zelf.
De één doet wat hij moet en die krijgt dan geen berispingen, en de ander loopt er de kantjes vanaf en krijgt dan doorlopend berispingen.

Zoals in het echte leven als je groot bent dommerik!
Oud 16 oktober 2011, 19:12   #129
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fatjohn Bekijk bericht
Zeer waar, enkel op voorwaarde dat ze een anti-feminisme eed afnemen. Want geslachtsgelijkheid als je het wil moet dan op elk vlak door het strot geduwd worden.
Kinderen die over zulke zaken spreken zijn niet goed.
Die moet je ergens in een ruil steken met een ander land.
Oud 16 oktober 2011, 19:12   #130
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Leg dat eens uit rekening houdend met meer volk(importo's) dus vraag, beperkt aanbod
Hoeveel vraag zal er tijdens de grootste crisis van de laatste eeuwen nog zijn?

Hoeveel mensen, die pas een kast van een woning/villa gebouwd hebben, zullen hun werk verliezen en hun kast niet meer kunnen afbetalen?...

De import zal vermoedelijk wel afgestopt worden...

En wie zal er met de inleveringen/afdankingen/bijkomende belastingen nog die gekke huurprijzen kunnen blijven betalen?

En dan veronderstel ik dat de staat zijn waarborgen voor Dexia etc niet moet 'gebruiken'... en dat er nog banken bestaan...

Bovendien gaan meer en meer woningen van 'oude ouderen' ten koop gezet worden...

En zo kan ik nog wel een uurtje of twee doorgaan...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 19:13   #131
fatjohn
Vreemdeling

Standaard

Oh en je hebt verschillende vormen van janken. Tegen mijn 16e zag ik elke dag op het internet wel een filmpje op het internet dat door een 1960 16-jarige traumatisch zou bevonden worden
Oud 16 oktober 2011, 19:13   #132
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opvoeding verschilt van gezin tot gezin. Daar kun je nu eenmaal niets of weinig aan doen. Dat men tegenwoordig niet streng opvoedt, ligt aan de ouders. En hoe komt het dat ouders van nu niet zo streng opvoeden?

Ik kan me voorstellen dat in uw tijd er inderdaad niet veel gejankt werd als nu, maar het zou uitzonderlijk zijn moest heel de jeugd van vroeger nooit gejankt hebben en braafjes ja geknikt hebben bij het een en ander.

En wat met mensen die hun plechtige communie niet doen? Zijn die dan niet volwassen?
Je bent volwassen als je schaamhaar hebt en in staat bent kindjes te maken.
Vanaf dan moet je op uw eigen benen beginnen staan.
Oud 16 oktober 2011, 19:13   #133
fatjohn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Kinderen die over zulke zaken spreken zijn niet goed.
Die moet je ergens in een ruil steken met een ander land.
Wat? Mag je al niet meer anti-feministisch zijn? Feministen op zich per definitie anti hun mannelijke tegenhangers. Als het een getolereerd mag worden en het ander niet onderdruk je opnieuw geslachtsgelijkheid in het nadeel van de man.

Laatst gewijzigd door fatjohn : 16 oktober 2011 om 19:15.
Oud 16 oktober 2011, 19:14   #134
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Ja, goed zo! Laten we onze kinderen eens beginnen slaan! Laten we terug gaan naar die "goeie ouwe tijd!". Waarom sla jij je eigen oogappels niet als ze eens tegenspreken of in de hoek niet willen staan? Schop jij anders ook niet tegen je hond als hij zijn bakje niet volledig heeft uitgegeten?

Vonden jullie het leuk misschien toen jullie geslagen werden na dat jullie kwajongensstreken uithaalden? Alsof jullie de perfecte jeugd waren. Dit is gewoon weer een hypocriete ouwe-venten draad waar men zijn gal over "den jeugd van tegenweuuuurdig!!!" kan uitspuwen.

Overigens wordt er hier niet anders gedaan dan geklaagd en gezaagd over een generatie dat jullie zelf in handen hadden of tenminste zouden hebben, zonder deftige en humane oplossingen, en niet beginnen afkomen met het idee dat op kinderen slaan weer mag. Of willen we allemaal gasten kweken die dan later als ze oud genoeg zijn eens, op zijn zachtst gezegd, terugslaan op hun vader na al die blauwe plekken van hun "Oh zo toffe jeugd!"?
Is het U niet opgevallen dat de openingspost een aanval was op de ouderen door een ... jongere?
Oud 16 oktober 2011, 19:15   #135
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Fred,

Wanneer alles geschreven en besproken is en zowel de babyboomers en deze generatie onder de zoden ligt kan geschiedenis oordelen wie wat gedaan heeft. Mijn gok is wel dat deze generatie voor geen meter voordelen van ons "sociaal systeem" zal plukken. Binnen zeven jaar, wanneer ik dertig ben. Is het systeem KAPOT. Zilverfonds mijn voeten.
Belgie zit hier Fortis en Dexia op te kopen, de gemeentes hebben dexia nog op hun boekjes aan 22 euro, de rente op de staatsschuld stijgt een procentpunt in 1 week tijd en de politici blijven maar vertellen dat de schuld slecht met 4 Miljard de lucht in gaat door dexia op te kopen. HYPERINFLATION baby, noch ik noch jij hebt het meegemaakt maar dat zal niet meer lang duren. En zoiets wist het sociaal systeem waarover jij praat onmiddelijk uit. Of ik nu help met mijn moeder, nog studeer of niet, verwend ben, op het punt sta om te trouwen en een huis wil kopen, dat maakt allemaal niets uit in vergelijking wat op ons staat te wachten. Mijn generatie verdient beter dan dat. Elke generatie verdient beter dan dat. Maarja...
Oorlog verdienen jullie.
Wie weet krijg je het nog?
Oud 16 oktober 2011, 19:17   #136
fatjohn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorlog verdienen jullie.
Ah, ik moest even denken je bent sarcastisch. Wel grappig haha.
Oud 16 oktober 2011, 19:18   #137
Zephyr
Burger

Standaard

Citaat:
Ik kan mijn plan trekken, dat is ook iets wat ik van mijzelf ondervind..?............................
Dat is een groot geluk.
Het zijn niet wij, de oude zakken die als arbeider , bediende of kleine zelfstandige jullie leven en jullie toekomst uitgetekend hebben.
Het zijn ook niet de Belgische politici die het wereldbeeld zullen bepalen ( sarcastisch lachje )
Wij hebben als werknemer zelf meegedraaid in het systeem zoals de aarde en de wereld draait. En we waren ook niet altijd akkoord.
Wij hebben ook gestaakt en geprotesteerd voor een betere wereld. Voor onze kinderen = jullie dus. (De protesterend jeugd)

De volgende generatie zal dus verder draaien in de wereld.
Jullie zullen moeten werken en jullie zullen moeten meedraaien. Zodat jullie kinderen het beter zouden kunnen hebben.

Als jullie niet akkoord zijn of als jullie willen protesteren dan doen jullie dat best tegen diegenen die er iets kunne aan doen. Of er niets willen aan doen........
Jullie keren zich niet tegen jullie bloedeigen ouderen. Dat is laf. LAF.
En die lafheid is een verkeerd uitgangspunt om jullie toekomst te maken.
Een toekomst die jullie ZELF moeten maken. Zoals wij gedaan hebben.
Een toekomst die er veel mooier kan uitzien dan jullie nu doemdenken.
Je moeten er wel iets voor doen. En dat vraagt inzet.

Laatst gewijzigd door Zephyr : 16 oktober 2011 om 19:20.
Zephyr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 19:19   #138
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat? Mag je al niet meer anti-feministisch zijn? Feministen op zich per definitie anti hun mannelijke tegenhangers. Als het een getolereerd mag worden en het ander niet onderdruk je opnieuw geslachtsgelijkheid in het nadeel van de man.
Ja gewoon ruilen. Je laat iemand van een ander land een tijd de plaats innemen van je huilkind.
Hopelijk is dat na een jaartje dan beter tegen dat ze terug komen, anders steek je ze maar in het internaat en zorg je dat je in het weekeinde zelf weg bent.
Oud 16 oktober 2011, 19:19   #139
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Egoisten

Wij worden gedwongen om solidair te zijn met jullie. Gedwongen, er is gewoonweg geen keus.

Ten tweede, door de veranderde samenleving MOETEN wij langer studeren. Waar je vroeger op je 16de perfect kon gaan werken is dat nu totaal niet meer nodig. Studeren, of toch ten minste een vak leren, is een noodzaak. Dat is niet van lui of werkonwillig te zijn.

Ten laatste: jullie hebben ons die mogelijkheid niet gegeven. Jullie hebben de lening aangegaan die ons die mogelijkheid geeft en stuurt de factuur meteen ook mee door. Kortom, wij mogen ook betalen. Jullie genieten van alle vruchten nu.

Degoutant.

Ga dat eens uitleggen aan de duizenden mensen met een minimum pensioen...
Oud 16 oktober 2011, 19:19   #140
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorlog verdienen jullie.
Uw generatie scheepte onze jeugd op met Terminator, Rambo en de Power Rangers. Dus niet komen klagen dan.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be