![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iemand die lui van aard is zal in zijn dromen niet veel werken. Ik heb ook wel over mijn werk gedroomd, maar bepaald niet meer dan over andere dingen. Zulke dromen hadden volgens mij geen speciale betekenis. Ik denk ook dat de inhoud van dromen zich aanpast aan de levensfase.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het droomgebied is een totaal vrijheidsdomein... Zo zijn er niet veel De literatuur, zoals ik al zei...ook een beetje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Je vergelijking begrijp ik, maar neem ik religie als uitgangspunt? Ik doelde er op dat godsdienst exorcisme aanwendt bij schizofrenie en wellicht bij multiple persoonlijkheden omdat ze gelooft dat mensen enkelvoudige entiteiten of zielen hebben of anders bezeten zijn door demonen.
Laatst gewijzigd door Piero : 5 november 2011 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Zou iemand die stamelt, in zijn dromen ook stamelen, of verandert hij van personage?
Ik ben erg schuchter, en in mijn dromen niet zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Tja
Ik heb eens een bankoverval meegemaakt en dat was niet om te lachen, de doden lagen op de grond en ik wist mezelf en één persoon te redden. Het precieze verslag heb ik hier geen toegang toe. Is dat een angstdroom? Ik herinner me niet veel angstdromen. Wel ongemakkelijke seriedromen, bv die waarbij ik steeds weer op school zat tot mijn 25-ste of zo om mijn middelbaar diploma te halen (dat ik heb) en tot mijn 40-ste om mijn ingenieurs -einddiploma te halen (dat mij geweigerd werd als studentenleider 1967). Zijn dat angstdromen? Een echte angst-droom, daar stap ik meestal uit op het hoogtepunt van de angst....of ik word eruit gesmeten door een bepaalde droombewustzijnsprocedure of zelfs door een onbewuste reflex, als het niet door een lucide reflex is. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2011 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
en ook hier http://www.psychologiemagazine.nl/we...ijn-dromen.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Citaat:
Dat de dromer zich dan schaamt betekent dat zijn oordelende Ik op dat moment bewust is. Freud zal er wel meer van hebben gezegd in zijn Droomduiding. Hier is een andere verklaring > Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens heeft ook een enkelvoudige identiteit waar helaas vanalles mis mee kan gaan, getuige psychische ziektebeelden en bijbehorend lijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het normaal als jongeman dat je beschaamd bent bloot rondgelopen te worden door je dromer. Toen was ik nog naïef en niet zo lucide. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Vervelende droom gister. Ga hem zo kort mogelijk noteren, in twee regels
|
![]() |
![]() |