Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2011, 18:35   #121
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Maar wel dit soort opmerkingen.. en dan beweren dat ge open en eerlijk in de discussie staat...
Dat doe ik, en met uw permissie, bekijk is staks even wat Maddox dan schrijft, tot dan REAGEER IK NIET en beweer ik ook niet iets beantwoord te hebben.
Ziet u het verschil? Goed zo.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 18:35   #122
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En dit soort stropoppen.
Kunt u dan de vraag beantwoorden, of blijft het bij infantiel taalgebruik?
Oud 5 november 2011, 18:38   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het doel van zo'n discriminerende wervingsmethode is een bedrijf te hebben dat meer winst maakt.
En ik zou liever durven zeggen dat er geen grond is voor deze discriminatie. Maar dat kan ik niet.
Ook, eigenaardig maar waar, aziaten hebben VEEL minder last van dit soort discriminatie.

Ik heb nooit of stoelen of banken ngestoken dat ik geen vrouw in de vruchtbare faze van haar leven zou aanwerven. Tegen de tijd ze goed ingewerkt is, zit ze thuis wegens zwanger, en nadien is haar werk ondergeschikt aan de kinderen. Natuurlijk, er zijn uitzonderingen op die regel. Maar je mag dat niet bestendingen en/of eisen in een contract, want da's discriminatie.
Dus tussen de leeftijd van pakweg 20 tot 45 werft u geen vrouwen aan?
Nooit een vader gehad met verzoek tot ouderschapsverlof?
Oud 5 november 2011, 19:08   #124
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 5 november 2011 om 19:09.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 19:13   #125
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht

Neem Colruyt eens als voorbeeld. Zij nemen allochtonen aan maar maken hen duidelijk dat het zou kunnen dat ze een vrouwelijke baas krijgen, dat ze op tot moeten komen,... Zij werken eraan, en met succes.
Colruyt wil winst maken. Dus Colruyt maakt een rekeningetje: de kosten van de extra burgerzin-cursussen voor allochtone werknemers en eventuele negatieve reacties van autochtone klanten halen we eruit als het voorhanden zijn van grote aantallen werkwillige allochtonen onze loonkosten helpt drukken, of als we door hen in onze winkels te zetten meer allochtone klanten over de vloer krijgen.

Dus als het beleid van Colruyt goed is, dan is dat te danken aan de vrije markt.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 5 november 2011 om 19:14.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 19:23   #126
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus tussen de leeftijd van pakweg 20 tot 45 werft u geen vrouwen aan?
Nooit een vader gehad met verzoek tot ouderschapsverlof?
'k Ben geen werkgever. Dus nee.

Maar U hebt wel een punt. Met de veranderde wetgeving, weerom om niet discriminerend te zijn moet ik mijn selectieprocedure wat verscherpen.
Oud 5 november 2011, 23:52   #127
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Colruyt wil winst maken. Dus Colruyt maakt een rekeningetje: de kosten van de extra burgerzin-cursussen voor allochtone werknemers en eventuele negatieve reacties van autochtone klanten halen we eruit als het voorhanden zijn van grote aantallen werkwillige allochtonen onze loonkosten helpt drukken, of als we door hen in onze winkels te zetten meer allochtone klanten over de vloer krijgen.

Dus als het beleid van Colruyt goed is, dan is dat te danken aan de vrije markt.
Publiciteit speelt een rol, maar er bestaat ook iets als ethisch ondernemen. in een totale vrije markt is daar weinig ruimte voor. En inderdaad, Colruyt levert inspanningen en is verzekert van mijn aankopen. Niet alleen door hun integratiebeleid, maar ook door kostprijs, winkelinrichting,...
Oud 5 november 2011, 23:54   #128
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
'k Ben geen werkgever. Dus nee.

Maar U hebt wel een punt. Met de veranderde wetgeving, weerom om niet discriminerend te zijn moet ik mijn selectieprocedure wat verscherpen.
Neem alleen vrouwen in hun menopauze aan, vooropgesteld dat het zeker geen moslims zijn. is dat nu waar we naar toe gaan?
Oud 6 november 2011, 00:01   #129
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Publiciteit speelt een rol, maar er bestaat ook iets als ethisch ondernemen. in een totale vrije markt is daar weinig ruimte voor. En inderdaad, Colruyt levert inspanningen en is verzekert van mijn aankopen. Niet alleen door hun integratiebeleid, maar ook door kostprijs, winkelinrichting,...
Welk integratiebeleid?
Oud 6 november 2011, 00:06   #130
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maatschappelijk verbonden

Het zijn de medewerkers die de Groep Colruyt maken tot wat zij is. Ons doen en laten heeft ook impact op onze klanten, leveranciers, partners, de samenleving…
Vanuit dit besef van sterke verbondenheid en permanente wisselwerking willen we zinvol zijn voor iedereen die van dicht of ver bij onze onderneming betrokken is.
bron: Colruyt website.

Ze starten elk jaar verscheidene projecten op om meer allochtonen aan te werven en hen degelijk te begeleiden waar nodig. Taal, aanpassen aan zeden en gewoonten zijn daar onderdelen van.
Oud 6 november 2011, 00:06   #131
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan ook zo iets als ethisch schoppen,waarbij je bij de wereldwinkel, de biologische supermarkt enz.. uitkomt maar als consument mag u dus wel maar anderen niet aan winst denken?

Vind u het normaal dat je moet " verwittigen" dat een vrouw wel eens je bees kan zijn, en je als werknemer op tijd moet komen?
Een bedrijf zou minstens mogen verwachten dat iedere werknemer op tijd komt en geen probleem heeft met vrouwen!

Ineens horen we u niet meer over discriminatie wanneer het vrouwen zijn!
Oud 6 november 2011, 00:08   #132
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er bestaan ook zo iets als ethisch schoppen,waarbij je bij de wereldwinkel, de biologische supermarkt enz.. uitkomt maar als consument mag u dus wel maar anderen niet aan winst denken?

Vind u het normaal dat je moet " verwittigen" dat een vrouw wel eens je bees kan zijn, en je als werknemer op tijd moet komen?
Een bedrijf zou minstens mogen verwachten dat iedere werknemer op tijd komt en geen probleem heeft met vrouwen!

Ineens horen we u niet meer over discriminatie wanneer het vrouwen zijn!
Wat gaat ge eraan doen? Het laten zoals het is of er actief verandering in brengen? Aan de zijlijn gaan staan roepen dat het niet kan, of proberen mensen hun visie te veranderen? Ik weet waar ik voor kies.
Oud 6 november 2011, 00:08   #133
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze starten elk jaar verscheidene projecten op om meer allochtonen aan te werven en hen degelijk te begeleiden waar nodig. Taal, aanpassen aan zeden en gewoonten zijn daar onderdelen van.
Dat lees ik niet in wat u citeert, zowat ieder bedrijf heeft die visie in hun intentieverklaring, maar wat het inhoudt staat er helemaal niet bij..krijg je Nederlands tussen het rekkenvullen en moraal achter de kassa?
Dacht het niet...
Oud 6 november 2011, 00:09   #134
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat lees ik niet in wat u citeert, zowat ieder bedrijf heeft die visie in hun intentieverklaring, maar wat het inhoudt staat er helemaal niet bij..krijg je Nederlands tussen het rekkenvullen en moraal achter de kassa?
Dacht het niet...
Nee, bij de aanwerving, stond vorig jaar nog in de kranten.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=5J2VG6HI
Nog wat mer info.

Laatst gewijzigd door Torkilson : 6 november 2011 om 00:12.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 00:10   #135
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem alleen vrouwen in hun menopauze aan, vooropgesteld dat het zeker geen moslims zijn. is dat nu waar we naar toe gaan?
vrouwen in hun menopauze hebben te veel ancieniteit en kennen te veel truken. Kinderarbeid is de oplossing voor die ondernemers. Ze vinden het spijtig dat er wetten tegen zijn.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 00:12   #136
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gaat ge eraan doen? Het laten zoals het is of er actief verandering in brengen? Aan de zijlijn gaan staan roepen dat het niet kan, of proberen mensen hun visie te veranderen? Ik weet waar ik voor kies.
Ik wil gewoon niemand in dienst, wanneer ik nog Nederlands moet geven, opvoeden en basisregels zoals het niet discrimineren van vrouwen moet bijbrengen, of doorsimpel op tijd komen.
Ik neem wel aan , ongeacht leeftijd, origine of seksuele geaardheid, wie zijn werk naar behoren doet, op tijd komt en niet discrimineert.
Oud 6 november 2011, 00:12   #137
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
vrouwen in hun menopauze hebben te veel ancieniteit en kennen te veel truken. Kinderarbeid is de oplossing voor die ondernemers. Ze vinden het spijtig dat er wetten tegen zijn.
Maar dan wel alleen meisjes onder de twaalf aanwerven, stel dat ze al vruchtbaar zijn..
Oud 6 november 2011, 00:13   #138
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ow, dat wist ik niet. Vreemd, bij ons werkt geen enkele allochtoon in de colruyt.

(Bedankt trouwens voor je opzoekingswerk)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 6 november 2011 om 00:14.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 00:18   #139
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, bij de aanwerving, stond vorig jaar nog in de kranten.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=5J2VG6HI
Nog wat mer info.
Nergens staat dat Colruyt dus lessen Nederlands geeft of werkt aan andere zaken die u maar even stelt, of er geen probleem van maakt wanneer je nog moet leren op tijd te komen wel dat allochtonen welkom zijn, geweld of racisme niet wordt geduld, dat is in ieder bedrijf zo!

Mag ik erop wijzen dat je om rekken te vullen of boodschappenkarretjes in te laden ook geen bijzondere scholing of bekwaamheden nodig hebt?

Hoeveel leidinggevenden zijn allochtoon en hoe is hun talenkennis, scholing en komen die mensen op tijd? Daar gaat je betoog!

Laatst gewijzigd door alice : 6 november 2011 om 00:18.
Oud 6 november 2011, 00:19   #140
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ow, dat wist ik niet. Vreemd, bij ons werkt geen enkele allochtoon in de colruyt.

(Bedankt trouwens voor je opzoekingswerk)
Misschien heeft er iets mee te maken dat het over Brussel gaat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be