Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten wij ons laten horen?
Ja, als de tuigbroeder hier leeft en deel uitmaakt van onze Vlaamse maatschappij 7 21,88%
Ja, jullie moeten zich altijd verantwoorden. Voor tuigbroeders hier en elders 4 12,50%
Neen, iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden 21 65,63%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2011, 22:37   #121
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jullie worden mee verantwoordelijk gesteld, dus ja, jullie moeten de samenleving en criminelen laten horen dat jullie dergelijk gedrag niet aanvaarden.

Het is juist door jullie passieve houding tegenover criminelen uit jullie minden, dat er zoveel criminelen zitten in jullie middens, want de jongeren denken dat het mag en aanvaard word.

Eigenlijk zouden jullie met de huidige situatie zelfs massaal op straat moeten komen om te eisen dat criminelen uit jullie middens aan jullie worden uitgeleverd, zodat jullie de die ze verdienen openbaar kunnen uitvoeren.
Criminelen zouden als de dood moeten zijn om in jullie handen te vallen, zodat ze zeker vermijden de Islam te gebruiken om hun misdaden te rechtvaardigen.

Door jullie passieve houding tegenover criminelen is het zelfs al zo ver gekomen dat jongeren de Islam misgebruiken om verkrachtingen en moorden te rechtvaardigen.

Een Marokkaanse crimineel is door de nieuwe toepassingen van straffen in Marocco er als de dood bang voor om in de handen van het Marokkaanse gerecht en gevangeniswezen te recht te komen.
Gewoon omdat de overheden daar duidelijk willen maken aan de wereld dat zij dergelijk gedrag NIET tollereren, ook niet tegenover derde.
Hier ga ik volledig mee akkoord. Jullie, goedmenende moslims moeten aan onze maatschappij een teken geven dat niet alles door de Koran wordt goedgekeurd en dat veel criminaliteit door de daders onterecht wordt gedicteerd door de Koran.

Ik vermoed dat jullie dan niet allemaal over dezelfde kam zullen geschoren worden.

laat horen dat het inderdaad om een minderheid in jullie gemeenschap gaat en dat niet iedereen hetzelfde denkt en zelfs die zaken veroordeelt.

Ik probeer telkens als ik iets lees of hoor ook te denken aan die mensen die ik ken en die WEL zich aan de regels houden.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 00:23   #122
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hier ga ik volledig mee akkoord. Jullie, goedmenende moslims moeten aan onze maatschappij een teken geven dat niet alles door de Koran wordt goedgekeurd en dat veel criminaliteit door de daders onterecht wordt gedicteerd door de Koran.

Ik vermoed dat jullie dan niet allemaal over dezelfde kam zullen geschoren worden.

laat horen dat het inderdaad om een minderheid in jullie gemeenschap gaat en dat niet iedereen hetzelfde denkt en zelfs die zaken veroordeelt.

Ik probeer telkens als ik iets lees of hoor ook te denken aan die mensen die ik ken en die WEL zich aan de regels houden.
Ik vrees dat de koran dan zal herschreven moeten worden!

Antwoord op vraag van de OP; NEE, liefst niet, we horen en zien al genoeg van jullie, dagdagelijks in de media etc...de meesten hebben er de buik reeds van vol, de rest volgt ook nog...dus; doe vooral gewoon verder zoals jullie overal, in èlk land ter wereld bezig zijn!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 10:19   #123
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat was anders niet de reden van de flop, wel dat de Marokkaanse gemeenschap geen homogeen geheel vormt, het werd net zoals in Antwerpen trouwens, om die reden vanuit de Marokkaanse gemeenschap zelf als initiatief geboycot.

toch ook een wederkerend fenomeen. Iedere keer opnieuw zie je hoe buitenstaanders denken dat groepen waar zij niet toehoren een homogeen geheel vormen, terwijl dit uitzonderlijk is.
't is eind 2011, volgens mij zo'n beetje tijd om zulke angsten te laten varen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 10:37   #124
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
toch ook een wederkerend fenomeen. Iedere keer opnieuw zie je hoe buitenstaanders denken dat groepen waar zij niet toehoren een homogeen geheel vormen, terwijl dit uitzonderlijk is.
't is eind 2011, volgens mij zo'n beetje tijd om zulke angsten te laten varen.
Tussen de Marrokkanen vind je wetsvrezende brave burgers, en langs de andere kant wetteloze schurken, net als bij de autochtonen.
Maar ik weet wel dat de verhoudingen niet dezelfde zijn ! In percentage uitgedrukt ga je meer wetteloze schurken bij Marokkanen vinden dan bij autochtonen. De statistieken van de gevangenisbevolking, reeds meermaals getoond op dit forum, zijn daar om dit te staven.
Ik heb het wel over de Marrokkanen die in België verblijven, niet over degenen die in hun eigen land wonen. In andere Europese landen is de toestand vergelijkbaar met België.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 11:00   #125
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Tussen de Marrokkanen vind je wetsvrezende brave burgers, en langs de andere kant wetteloze schurken, net als bij de autochtonen.
Maar ik weet wel dat de verhoudingen niet dezelfde zijn ! In percentage uitgedrukt ga je meer wetteloze schurken bij Marokkanen vinden dan bij autochtonen. De statistieken van de gevangenisbevolking, reeds meermaals getoond op dit forum, zijn daar om dit te staven.
Ik heb het wel over de Marrokkanen die in België verblijven, niet over degenen die in hun eigen land wonen. In andere Europese landen is de toestand vergelijkbaar met België.
Wat ook toch reeds geruime tijd gekende informatie is (kolonisten zijn geen brave burgers ).
Brave burgers blijven thuis, die trekken er niet op uit naar verre vreemde landen om ginder een bestaan op te richten. Zij die dat wel doen zijn zij met durf (daaronder kan mogelijks begrepen worden: arrogantie, superieur, moed, onwrikbaar geloof in het eigen kunnen/gelijk,..); de autochtone bevolking dient aangespoelden ook zo op te vangen; Mensen die ergens van vluchten blijven fortuinzoekers (of er nu gevlucht wordt vanuit politieke, financiële, religieuze of persoonlijke redenen).
Daar is niks verkeerd mee, mensen mogen eender waar pogen hun leven op aangename wijze te leven; ik duidt enkel aan dat een autochtone bevolking bewust moet zijn dat je niet de gemiddelde vertegenwoordiger van een andere bevolking als aangespoelde krijgt.
Oud 26 december 2011, 16:21   #126
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Wat ook toch reeds geruime tijd gekende informatie is (kolonisten zijn geen brave burgers ).
Brave burgers blijven thuis, die trekken er niet op uit naar verre vreemde landen om ginder een bestaan op te richten. Zij die dat wel doen zijn zij met durf (daaronder kan mogelijks begrepen worden: arrogantie, superieur, moed, onwrikbaar geloof in het eigen kunnen/gelijk,..); de autochtone bevolking dient aangespoelden ook zo op te vangen; Mensen die ergens van vluchten blijven fortuinzoekers (of er nu gevlucht wordt vanuit politieke, financiële, religieuze of persoonlijke redenen).
Daar is niks verkeerd mee, mensen mogen eender waar pogen hun leven op aangename wijze te leven; ik duidt enkel aan dat een autochtone bevolking bewust moet zijn dat je niet de gemiddelde vertegenwoordiger van een andere bevolking als aangespoelde krijgt.
Klopt. Kijk maar wie er naar Amerika vertrok de vorige eeuwen, en wat zij daar met de Indianen uitgevoerd hebben...
Wie op een ander gaat, wil zich absoluut een beter bestaan opbouwen, en dit desnoods ten koste van de mensen die daar reeds wonen.
Maar goed, ik zei enkel dat er tussen die nieuwkomers hier ook brave mensen zitten, die op eerlijke manier een ander leven willen opbouwen. Het zijn niet allemaal bajesklanten...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 10:56   #127
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Klopt. Kijk maar wie er naar Amerika vertrok de vorige eeuwen, en wat zij daar met de Indianen uitgevoerd hebben...
Wie op een ander gaat, wil zich absoluut een beter bestaan opbouwen, en dit desnoods ten koste van de mensen die daar reeds wonen.
Maar goed, ik zei enkel dat er tussen die nieuwkomers hier ook brave mensen zitten, die op eerlijke manier een ander leven willen opbouwen. Het zijn niet allemaal bajesklanten...

correct, we gaan ze hier niet als homogene groep gaan beschouwen é

Laatst gewijzigd door the_dude : 27 december 2011 om 10:56.
Oud 27 december 2011, 15:38   #128
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar ik vond het hele initiatief ook idioot, het is niet omdat dit even goed ging in Amsterdam West dat je dit kunt neerpoten in andere steden, vooral het beleid wilde dit en niet mensen zelf. Ze hebben daar nog gelijk in ook.
200% gelijk. Het beleid heeft dit opgedrongen. Toch zeker in Mechelen.
Als een gemeenschap werkt met burgervaders is dit niet meer dan een soort collectieve schuldbekentenis.
Neen dus. De wet is er voor iedereen, iedereen is gelijk voor de wet, en de wet moet door iedereen worden gerespecteerd, en als iedereen de wet respecteert is er geen vuiltje aan de lucht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be