![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Moeten wij ons laten horen? | |||
| Ja, als de tuigbroeder hier leeft en deel uitmaakt van onze Vlaamse maatschappij |
|
7 | 21,88% |
| Ja, jullie moeten zich altijd verantwoorden. Voor tuigbroeders hier en elders |
|
4 | 12,50% |
| Neen, iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden |
|
21 | 65,63% |
| Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik vermoed dat jullie dan niet allemaal over dezelfde kam zullen geschoren worden. laat horen dat het inderdaad om een minderheid in jullie gemeenschap gaat en dat niet iedereen hetzelfde denkt en zelfs die zaken veroordeelt. Ik probeer telkens als ik iets lees of hoor ook te denken aan die mensen die ik ken en die WEL zich aan de regels houden. |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Antwoord op vraag van de OP; NEE, liefst niet, we horen en zien al genoeg van jullie, dagdagelijks in de media etc...de meesten hebben er de buik reeds van vol, de rest volgt ook nog...dus; doe vooral gewoon verder zoals jullie overal, in èlk land ter wereld bezig zijn!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
toch ook een wederkerend fenomeen. Iedere keer opnieuw zie je hoe buitenstaanders denken dat groepen waar zij niet toehoren een homogeen geheel vormen, terwijl dit uitzonderlijk is. 't is eind 2011, volgens mij zo'n beetje tijd om zulke angsten te laten varen.
|
|
|
|
#124 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik weet wel dat de verhoudingen niet dezelfde zijn ! In percentage uitgedrukt ga je meer wetteloze schurken bij Marokkanen vinden dan bij autochtonen. De statistieken van de gevangenisbevolking, reeds meermaals getoond op dit forum, zijn daar om dit te staven. Ik heb het wel over de Marrokkanen die in België verblijven, niet over degenen die in hun eigen land wonen. In andere Europese landen is de toestand vergelijkbaar met België. |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Brave burgers blijven thuis, die trekken er niet op uit naar verre vreemde landen om ginder een bestaan op te richten. Zij die dat wel doen zijn zij met durf (daaronder kan mogelijks begrepen worden: arrogantie, superieur, moed, onwrikbaar geloof in het eigen kunnen/gelijk,..); de autochtone bevolking dient aangespoelden ook zo op te vangen; Mensen die ergens van vluchten blijven fortuinzoekers (of er nu gevlucht wordt vanuit politieke, financiële, religieuze of persoonlijke redenen). Daar is niks verkeerd mee, mensen mogen eender waar pogen hun leven op aangename wijze te leven; ik duidt enkel aan dat een autochtone bevolking bewust moet zijn dat je niet de gemiddelde vertegenwoordiger van een andere bevolking als aangespoelde krijgt.
|
|
|
|
#126 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie op een ander gaat, wil zich absoluut een beter bestaan opbouwen, en dit desnoods ten koste van de mensen die daar reeds wonen. Maar goed, ik zei enkel dat er tussen die nieuwkomers hier ook brave mensen zitten, die op eerlijke manier een ander leven willen opbouwen. Het zijn niet allemaal bajesklanten... |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
correct, we gaan ze hier niet als homogene groep gaan beschouwen é
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 27 december 2011 om 10:56. |
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als een gemeenschap werkt met burgervaders is dit niet meer dan een soort collectieve schuldbekentenis. Neen dus. De wet is er voor iedereen, iedereen is gelijk voor de wet, en de wet moet door iedereen worden gerespecteerd, en als iedereen de wet respecteert is er geen vuiltje aan de lucht. |
|
|
|
|