![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gedrag van Turkije omtrent de Armeense kwestie is eigenlijk wat zielig.....
Trouwens doorheen de geschiedenis was menige "slachter" in Turkse dienst een.....Koerd. Te vrezen valt dat ook bij de "bergturken" een serieus geval van amnesie te constateren zal zijn omtrent dergelijke zaken... Laatst gewijzigd door kelt : 27 december 2011 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom Turkije zo moeilijk doet over die erkenning. Of het moet te maken hebben met het angst om het betalen van schadevergoedingen.
Als men de genocide officieel gaat erkennen dan geeft dit ook een signaal dat men in het reine wil komen met het verleden. Dit krampachtig ontkennen of verbieden wekt enkel maar de indruk dat men nog steeds sympathie heeft voor het gebeurde. Stel je voor dat Duitsland dezelfde houding aan de dag zou leggen voor de holocaust. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://nos.nl/artikel/68377-noodtoes...n-armenie.html http://nos.nl/artikel/68423-doden-en...n-armenie.html Maar die bedoelde je toch niet met "het linkiewinkie nieuws op de pravda". Bij de Vlaamse media is niets terug te vinden. Idem voor het Turks-Armeens akkoord. http://nos.nl/artikel/96466-westen-b...enadering.html Dat interesseert ons blijkbaar niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Immers : She describes the geo-political situation of the Genocide times and other issues of interest, such as the betrayal of Armenians by the 1923 Lausanne Treaty which did not mention Armenia nor the Armenian massacres, essentially rewarding the perpetrators of the Genocide with the land of the victims. The omission of fairly settling the Armenian issue was in order for allies to control the oil wealth in the region. "He who owns the oil will rule the world." (M. Henry Berenger, French Senate, 12-12-1919)http://www.prweb.com/releases/2011/12/prweb9025154.htm Het al dan niet erkennen van de Armeense genocide heeft niets te maken met menselijkheid, maar alles met politiek. Israel Mustn’t Politicize the Armenian Genocidehttp://www.epress.am/en/2011/12/28/i...-genocide.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij zou dat toch moeten weten, jij volgt de niet-erkenning van de Armeense genocide al jaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in een land waar de ontkenning strafbaar is, verwacht je toch dat dit opgenomen wordt in de leerstof. Jij volgt de niet-erkenning van de Armeense genocide (net als Armenië en de Armeniërs http://forum.politics.be/showthread....77#post5889877 ) Je zou dan toch ook moeten weten of er iets onderwezen wordt over de Armeense genocide. Of interesseert het je dan niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik dan moeten weten of op de school waar jouw kinderen lopen iets over de armeense genocide wordt verteld? dat is wel JOUW probleem. Mijn kinderen hebben hun master diploma al een tijdje geleden gehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie je dat niet als onderdeel van die erkenning? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik behoor tot geen enkele commissie die zich buigt over de leerprogramma's. Ik bestel wel regelmatig boeken in de plaatselijke bib. Ik zie dus niet in waarom het feit dat ik al jaren het turkse probleem met de Armeense genocide volg, nu ineens zou moeten leiden tot een parlementaire vraag van mijnentwege om dit op te nemen in het pakket van de geschiedenislessen? Vind je dat de geschiedenislessen moeten vol gepropt worden met een opsomming van alle mogelijke genocides van de voorbij eeuwen, zodat deze door de leerlingskes niet meer kunnen ontkend worden? Heb jij ooit iets geleerd over de genocide in India waar 80 miljoen hindoes door de moslims werden afgeslacht? Ik alvast niet, en toch weet ik dat ondertussen. Boeken lezen helpt. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 december 2011 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Zijn de Turken nog boos?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik me kan inbeelden is dat het een manier is om extra inkomsten te hebben als staat ten gevolge van de mogelijk vele boetes die geïnd zouden kunnen worden bij Turken voor het ontkennen van de genocide.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |