Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2011, 17:40   #121
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Kijk al wordt De Wever nog zo groot als het Vrijheidsbeeld met goud belegd omringd door een engelenschaar, toch heeft die kerel nog NIKS verwezelijkt in dit land. Zoals Flop Dewinter met zijn grote muil indertijd : noppes, niks, nada en nu nog slechts een zielige marginaal binnen de politieke scène, en zo zal ook Bart Frituur eindigen
Hij heeft bewezen dat hij zijn kiezers trouw blijft, dat is meer dan al die andere klootzakken ooit gedaan hebben. In andere woorden, mijn stem gaat volgende keer terug naar NVA.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 17:53   #122
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Moeilijke keuze voor mij, beide heren spreken mij aan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 26 december 2011, 17:56   #123
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dat zal dan toch aan die Radio gelegen hebben. Waarschijnlijk een goedkoop Jappannerke.
Off topic, maar soit, hier krijg ik het schijt van eh, als er nu eens een land is waar men degelijk materiaal maakt dan is het verdomme toch wel in Japan.
Oud 26 december 2011, 17:58   #124
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik denk dat iedere Belg moet bijdragen aan het in stand houden van "het geloof", dit is nu eenmaal zo geregeld bij wet.
Eén van de vele wetten die ik weg wil
Oud 26 december 2011, 18:24   #125
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
maar hier kan ik je alleen maar gelijk in geven.

Bourgeois heeft al een rondzendbrief aan de burgemeesters gezonden met aanbevelingen ivm kerken.
Oud 26 december 2011, 18:26   #126
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Off topic, maar soit, hier krijg ik het schijt van eh, als er nu eens een land is waar men degelijk materiaal maakt dan is het verdomme toch wel in Japan.
Natuurlijk was dat off topic, maar het ging mij dan ook helemaal niet om dat radiootje maar over het feit dat zijne radio het bijna begaf.
Oud 26 december 2011, 18:34   #127
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Hoe maar, eerst was hij geliefd bij de religieuze flaminganten en nu is hij weer slecht? Ik kan niet meer volgen. Is het nu niet mogelijk een uitspraak los te zien van een persoon? Zelfs ik geef toe dat De Wever soms intelligente zaken zegt (kan ook moeilijk anders want hij zegt elke dag wel iets in de media). Maar daarom kan ik die man nog niet pruimen, hè.
Ik heb de indruk dat je niet meer helemaal bij bent. Waar zitten volgens jou al die "religieuze flaminganten"? Sedert de beruchte herderlijke brieven omtrent het aanbevolen stemgedrag in de jaren vijftig en zestig heeft de RKK het bij zeer veel Vlaamsgezinden verkorven. Overigens, hoeveel zogenaamde "katholieken" gaan nog naar de mis? En diegenen die er tóch nog naartoe trekken zijn politiek eerder in CD&V-geörienteerd.
Oud 26 december 2011, 18:57   #128
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat je niet meer helemaal bij bent. Waar zitten volgens jou al die "religieuze flaminganten"? Sedert de beruchte herderlijke brieven omtrent het aanbevolen stemgedrag in de jaren vijftig en zestig heeft de RKK het bij zeer veel Vlaamsgezinden verkorven. Overigens, hoeveel zogenaamde "katholieken" gaan nog naar de mis? En diegenen die er tóch nog naartoe trekken zijn politiek eerder in CD&V-geörienteerd.
Jij bent wel altijd bij de les?
Het Brugs slapstick-verhaal van gisteren al vergeten, zeker?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 19:00   #129
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Jeezes gij blijft echt wel in't verleden steken hè? Van 'kaakslag-flamigantisme' gesproken.....boehoehoe de kardinaal is ook al tegen Onze Grote Leider boehoehoe! Kleine kleuterkes
de kardinaal kan ten persoonlijke titel vertellen wat zijn eigen politiek standpunt is, maar vanop de kansel is het totaal not done dat hij wat politieke commentaar gaat ventileren.

Er zijn uiteraard nog amper "gelovigen" die doen wat de kardinaal zegt, maar ik vermoed dat er op sommige minder ontwikkelde plaatsen toch nog gretig naar hem geluisterd wordt. Om West Vlaanderen maar niet te noemen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 19:00   #130
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
maar hier kan ik je alleen maar gelijk in geven.

Bourgeois heeft al een rondzendbrief aan de burgemeesters gezonden met aanbevelingen ivm kerken.
Wat is dat juist met die rondzendbrieven, guido?
Ik hoor dit voor het eerst.
Oud 26 december 2011, 19:05   #131
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Als nieuw lid van NVA ga ik ook eens ongevraagd het woord tot leonard richten. Leonard jongen, Roger Vangheluwe is ook een intelligent man die aanzien had, maar hij heeft het verkeerd aangewend en ipv zijn verstand te gebruiken is hij achter zijnen goddelijken lul achtergelopen. Leonard, hou u bezig met het opkuisen van de Rooms Katholieke stronthoop die uw collega's hebben aangericht. En blijf voor de rest met uw snuit uit de politieke besluitvorming. Belgie is tot naderhand nog altijd een SECULIERE staat dit wil oa zeggen dat we Uw advies niet nodig hebben wanneer we gaan stemmen. Oh ja Leonard, mijn kinderen zijn zo ondertussen stemgerechtigd, en ge moogt eens raden wat ze gaan stemmen. Alvast genen CD&V. Alvast genen SpA, Alvast genen VLD en zeker geen Groen. Daar zijn ze helemaal zelf achtergekomen. Leonard, hoe meer ge de vlamingen een geweten gaat schoppen hoe averechtser het gaat werken. Zeg dat Graaf de Bethune het u gezegd heeft.
hear hear!
Oud 26 december 2011, 19:08   #132
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Los van zijn uitspraak vind ik Leonard een goede aartsbisschop. Zijn uitspraak is ook perfect normaal gezien de man zijn afkomst. Ik denk niet dat er veel Walen en Franstalige Brusselaars zijn die van Bart Dewever houden. De regimepartijen hebben Wallonië meer in hun greep dan de communistische partij in de DDR.
net daarom kan hij zulke uitspraken enkel doen ten persoonlijken titel en niet in zijn functie als aartsbisschop en tijdens een kerstpreek.
Oud 26 december 2011, 19:11   #133
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
net daarom kan hij zulke uitspraken enkel doen ten persoonlijken titel en niet in zijn functie als aartsbisschop en tijdens een kerstpreek.
Zeg eens, circe, welke zuilen van Léonard genieten jouw sponsoring?
Oud 26 december 2011, 19:13   #134
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dat is inderdaad wel juist. Ik vind deze uitspraak dan ook jammer.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 19:16   #135
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ik evenmin, maar wel lachwekkend dat deze wereldvreemde voor sommigen nog een inspiratiebron is.
Je kunt aartsbisschop Leonard niet verwijten wereldvreemd te zijn. Hij weet heel goed wat er in de wereld gebeurt en hij heeft er een duidelijke mening over.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 19:19   #136
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh sorry, welke wet mag dat dan wel zijn - diegene die elke Belg verplicht tot het in stant houden van het geloof ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 19:20   #137
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt aartsbisschop Leonard niet verwijten wereldvreemd te zijn. Hij weet heel goed wat er in de wereld gebeurt en hij heeft er een duidelijke mening over.
Klopt als een zere duim.

PS. Prettige kerst Max ouwe rukker, zeezout!

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 19:25   #138
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Euh sorry, welke wet mag dat dan wel zijn - diegene die elke Belg verplicht tot het in stant houden van het geloof ?
Nu wil hij die wet ineens wel weg, de kont van guido draait sneller dan het aantal opportunisten die ineens de Vlaamse droom willen verdedigen....
Oud 26 december 2011, 19:28   #139
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De Kerk heeft het recht om zich, net als elke andere actor, vanuit haar eigen inspiratie, uit te spreken over politieke kwesties. Als hij vindt dat een gelovige niet op de liberalen mag stemmen, is dat zijn volste recht. Hij verdedigt nu eenmaal een andere doctrine dan die van de liberalen.

Zolang het bij invloed blijft i.p.v. macht stelt er zich geen probleem. Invloed kan men naast zich neerleggen.
Daar heb je volgens mij ongelijk in. De kerk, de protestanten, moslims en alle andere vormen van georganiseerde religies moeten zich buiten politiek houden in een land waar de verlichting is langsgekomen : scheiding van kerk en staat.
Dit is niet zomaar een boutade, maar iets fundamenteels. In onze staat tolereren we niet alleen godsdiensten, we verdedigen het recht van de burger om eender welke religie aan te hangen, we verdedigen hem tegenover mogelijke discriminaties daartegen. Maar geen enkele religie heeft formele macht, en de informele macht zijn ze ook al voor 90% kwijt. Dat hoort zo.
Als Leonard "papabile" wil worden, is dat zijn zaak. Maar hij heeft zich niet te moeien met politiek. Politiek is de ordening van de maatschappij, in zijn essentie. Daar heeft de kerk, en haar prelaten NIETS over te zeggen verdomme.

Na een jaar waarin de beerput van dat instituut is opengegaan, waarin alle smeuige verhalen over kontneukende pastoors naar buiten zijn gekomen slaagt die man er nog in om kritiek te geven over een politicus. Hoe wereldvreemd kun je zijn ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 19:46   #140
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik zou niet overdrijven
Wat Leonard zegt wijkt niet af van de meeste partijen.
Hij voegt voor een keer eens iets niet provocerend toe.
Zijn oproep om Nederlands te leren naar Di Rupo toe is ook niet mis. De man is immers ook geen getogen Nederlandstalige.

Zijn visie op het neoliberalisme is zelfs structureel en past volledig bij de inhoud die de Kerk kan bieden in de maatschappij en ik ben vooral verschoten dat dat aan bod kwam.
Nog "gelovig" blijkbaar ?
Dat mag, dat is je goede recht!

Ik heb geen bijbel/ heilig boek (Koran of de Tora) nodig om te weten welke zaken ik niet mag doen en welke ik moet doen !

Groeten van een Vlaamse republikein, uut een vree zwart nest
Moar kga al lange niet meer na de messe , en kga er niet voor branden in dhelle.

La Belgique quelle crève.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be