Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2012, 20:13   #121
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maakt niets uit. Men mag geen foto's trekken van privé-personen, films maken van privé-personen, en zeker niet deze op youtube zetten, zonder toestemming van deze personen.
het wordt hier hoe langer hoe zotter,gooi dan maar gelijk al uw vakantiefoto's en filmpjes dan ook maar weg aangezien daar ook personen op zullen voorkomen die gefilmd zijn zonder dat u hun toestemming hebt gevraagd....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 20:18   #122
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herbstnebel Bekijk bericht
En denk dat hij het wel al door heeft hoor maar nu kan hij 2 dingen doen ;

Doen of zijn neus bloed en verder drammen (maar dan komt hij dom over en dat weet hij allicht)

zwijgen en/of van onderwerp veranderen. (openlijk ongelijk toegeven is lef voor nodig)
U bent helaas de derde én door hem meest gebruikte mogelijkheid vergeten te vermelden...

Zijn dubbelnick van stal halen om toch maar zijn ongelijk niet te moeten toegeven..

Zoals hieronder dus...

Citaat:
Geert Sex is over de schreef gegaan. Of iemand nu in het openbaar de liefde bedrijft (in dit geval moet men 'openbaar' sterk nuanceren) of niet, men moet het niet ten grabbel gooien. En zeker niet om er financieel gewin uit te maken.

En als men dan toch de wettelijke toer opgaat, dan zal ik dat dan maar ook doen. Diegene die het filmpje heeft gemaakt, ging bovendien ook goed in de fout. Want de wet zegt heel duidelijk en expliciet dat men privéprsonen niet mag filmen noch er een foto van mag nemen -al dan niet in openbaar- zonder hun toestemming!
Het is nu eenmaal bewezen dat ezellinnenmelk bijzonder schadelijk voor pasgeborenen en baby's kan zijn...
Oud 3 januari 2012, 20:24   #123
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door seks op openbare plaatsen te verdedigen en de spot ermee te hekelen. Dat is hetzelfde als een bepaald regime te verdedigen, maar spotprenten erover te hekelen!
Te laat bokske,dat is hij immers allang...

Maar tja,zoals ieder circus heeft blijkbaar ieder forum ook zijn clown nodig....

Hij gaat voorbij aan het feit dat er een hemelsbreed verschil is tussen openbaar en privé....

Maar hij is gewoon te koppig om dit toe te geven...

Zijt maar met zoiets getrouwd...
Oud 3 januari 2012, 21:21   #124
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
zijn niet-grappige tirade tegenover de Kerk.
Dat was dan ook niet bedoelt als grappig maar als eens goed zijn gedacht te zeggen. En hij had gelijk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 21:25   #125
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waar wordt er in bijbelvreter-milieu's zo al mee gelachen?
Atheisten. Maar ze kunnen niet goed uitleggen waarom
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 3 januari 2012, 21:25   #126
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als Uyttersprot nu eens mevrouw stuyckp heette, eens zien of ge daar nog zo zoudt mee kunnen lachen.
Als madam Uyttersprot nu een haar broek/rok aangehouden
Oud 3 januari 2012, 21:27   #127
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Iemand die wat respect zou hebben voor zijn medemens, zou nooit van die dingen in het openbaar op TV zeggen
Iemand die wat respect zou hebben voor zijn medemens bedenkt geen scheldnamen voor mensen die een andere mening hebben
Oud 3 januari 2012, 21:28   #128
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik zal mensen nooit belachelijk maken door te wijzen op hun lichamelijk uiterlijk of op hun sexueel leven.
'Olijke Bart'
Oud 3 januari 2012, 21:38   #129
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herbstnebel Bekijk bericht
En denk dat hij het wel al door heeft hoor maar nu kan hij 2 dingen doen ;

Doen of zijn neus bloed en verder drammen (maar dan komt hij dom over en dat weet hij allicht)

zwijgen en/of van onderwerp veranderen. (openlijk ongelijk toegeven is lef voor nodig)
Of gewoon inloggen onder een andere nick en daarmee beginnen door te drammen. Dag Oosten!
Oud 3 januari 2012, 21:41   #130
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Maakt niets uit. Men mag geen foto's trekken van privé-personen, films maken van privé-personen, en zeker niet deze op youtube zetten, zonder toestemming van deze personen.
Als fotograaf moet ik U nu toch wel even flink op uw plaats zetten. Ik mag gerust foto's van U nemen in het openbaar. Ik mag die echter niet commercieel gebruiken zonder uw toestemming (in de veronderstelling dat die foto effectief van U is en niet van iets anders waarop jij per toeval in een hoekje staat).

En dan is er nog het begrip publiek persoon.

U bent 100% fout.

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 3 januari 2012 om 21:48.
Oud 3 januari 2012, 21:42   #131
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ze mogen de toren trekken. Maar als er suggestieve beelden staan van personen op die toren, dan moeten ze de toestemming vragen van deze personen om deze beelden op internet te mogen plaatsen of deze beelden op eender welke wijze te mogen verspreiden ofwel moeten ze deze personen 'weggommen' op het filmpje.
Fout dus.
Oud 3 januari 2012, 21:43   #132
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal mensen nooit belachelijk maken door te wijzen op hun lichamelijk uiterlijk of op hun sexueel leven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
'Olijke Bart'
En zijn "bolle Brepoels" en "intrieste geert" .....
Oud 3 januari 2012, 21:45   #133
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste beweer jij nogal gratuit dat zulk verbod ook in Spanje zou gelden.

Ten tweede, er is de morele plicht van de burger om de politie in te lichten van misdrijven.

Maar maar maar,

daar gaat het allemaal niet om. Je fietst handig om de hete brij.

Naar mijn aanvoelen was er telkens als er een communautaire steek gegeven werd, en telkens als er een steek gegeven werd over het regeerakkoord, merkelijk meer applaus dan voor andere zaken.

Daarover gaat de draad.
Niet
over de kwaliteiten van Geert Hoste, niet over zijn keuze van zijn onderwerpen en de lengte van elk onderwerp,

maar over de bedenkingen die we kunnen maken over hoe het publiek, net dat publiek dat daar zat, reageerde.
Ik vond het een goeie show, altijd al fan geweest van zijn conferences eigenlijk. Je hebt gelijk het publiek reageerde echt wel goed en hier en daar zag je zelfs groene lachjes.
Oud 3 januari 2012, 23:55   #134
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mensen waren wel op vakantie in het buitenland, het was vroeg in de morgen of laat in de avond whatever, en zij hadden zin in sex boven op een toren. Het zij zo. Maar daar moeten anderen mensen zich niet mee moeien en zeker niet commercieel uitbuiten op een eindejaarsshow. Dat is gewoonweg schandalig. En de mensen die dit niet inzien, die moeten hun normen en waarden eens gaan bijstellen.
Uh, waarom niet? Ze moest maar niet op een toren staan poepen. Dat mensen zoiets tegen haar gebruiken is haar eigen schuld.
Oud 3 januari 2012, 23:58   #135
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Altijd dezelfde grappen over dezelfde personen. Jaar in, jaar uit. Soms verandert er wel de naam van een politieker, of een onderwerp maar de grappen blijven altijd dezelfde. De man is aan het einde van zijn Latijn. En maar goed ook, want we kunnen zo ongeveer al voorspellen welke de grappen voor volgend jaar zullen zijn. Dezelfde grappen als vorig jaar, en het jaar tevoren.
²

Zn domme grappen zijn inderdaad heel voorspelbaar. Dit jaar waren ze ook duidelijk nationalistsich getint. Bepaalde grapjes kon ik wel smaken maar echt gieren van het lachen, neen daar vond ik hem iets te zielig voor. Dan heb ik liever Geubbels.
Oud 4 januari 2012, 00:12   #136
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
²

Zn domme grappen zijn inderdaad heel voorspelbaar. Dit jaar waren ze ook duidelijk nationalistsich getint. Bepaalde grapjes kon ik wel smaken maar echt gieren van het lachen, neen daar vond ik hem iets te zielig voor. Dan heb ik liever Geubbels.
Je laat je duidelijk beïnvloeden door het geraaskal van system.
Wat je ook nog te veel doet en waar je je steeds weer toe laat verleiden, is de constante link die bepaalden absoluut willen leggen tussen het Vlaams-nationalisme en de xenofobie. Meestal heeft het ene niets met het andere te maken: Mensen die het Vlaams-nationalisme niet genegen zijn, kunnen het echter niet nalaten bewust die misleidende link te leggen om het Vlaams-nationalisme te schaden. Ik hoef je niet te zeggen wat je moet doen, maar ik vraag je wel als Vlaming van allochtone herkomst om dat altijd voor ogen te houden en ermee rekening te houden als die link weer eens gelegd wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 00:51   #137
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je laat je duidelijk beïnvloeden door het geraaskal van system.
Ik laat me niet beïnvloeden. System maakt een punt. Geert Hoste's grappen en grollen zijn afgezaagd en zo voorspelbaar. Met bepaalde grapjes valt nog te glimlachen maar echt gieren, neen verre van. Onze smaken verschillen zoveel is duidelijk.

Citaat:
Wat je ook nog te veel doet en waar je je steeds weer toe laat verleiden, is de constante link die bepaalden absoluut willen leggen tussen het Vlaams-nationalisme en de xenofobie.
Ik leg soms een link tussen extreem-rechts en xenofobie. Geen twijfel over mogelijk, dat die link weldegelijk bestaat. En het toeval wilt nu net dat de extreem-rechtse groep Vlamingen radicaal Vlaams nationalistisch, racistisch en xenofoob zijn. U ontkent dit toch niet, hoop ik?

Citaat:
Meestal heeft het ene niets met het andere te maken: Mensen die het Vlaams-nationalisme niet genegen zijn, kunnen het echter niet nalaten bewust die misleidende link te leggen om het Vlaams-nationalisme te schaden.
Zoals geschreven hierboven. De link wordt gelegd met extreem-rechts. Met jullie gematigd nationalisme heb ik nou niet zozeer een probleem.

Het ene heeft wel iets met het andere te maken. Het Vlaams belang is een racistische partij en mensen die stemmen op een racistische partij zijn racisten. Zo eenvoudig kunnen de zaken soms zijn.

Citaat:
Ik hoef je niet te zeggen wat je moet doen, maar ik vraag je wel als Vlaming van allochtone herkomst om dat altijd voor ogen te houden en ermee rekening te houden als die link weer eens gelegd wordt.
Vlaming en allochtoon in 1 zin? Sta me toe even te glimlachen.

De dag dat ik beweer dat alle Vlaams nationalisten xenofoob zijn, mag je me op de vingers tikken.
Oud 4 januari 2012, 08:37   #138
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
²

Z'n domme grappen zijn inderdaad heel voorspelbaar. Dit jaar waren ze ook duidelijk nationalistsich getint. Bepaalde grapjes kon ik wel smaken maar echt gieren van het lachen, neen daar vond ik hem iets te zielig voor. Dan heb ik liever Geubbels.
2

Maar, eindejaarsconferences gaan nu eenmaal over wat er actueel was het afgelopen jaar.
De meeste grappen - of wat er voor moet doorgaan - die Hoste in zijn conference brengt hebben we al ergens gehoord of gelezen.
Af en toe een glimlach omwille van een of andere - voorspelbare - woordspeling of mimiek, meer niet.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 08:41   #139
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
2

Maar, eindejaarsconferences gaan nu eenmaal over wat er actueel was het afgelopen jaar.
De meeste grappen - of wat er voor moet doorgaan - die Hoste in zijn conference brengt hebben we al ergens gehoord of gelezen.
Af en toe een glimlach omwille van een of andere - voorspelbare - woordspeling of mimiek, meer niet.
"Wouter Beke die zich scheert met de lady-sjeef van zijn vrouw"
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 08:47   #140
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Atheisten. Maar ze kunnen niet goed uitleggen waarom
Veel valt er natuurlijk niet te lachen met trieste planten.
Toch nog eentje om het af te leren:
christelijk?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be