Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2012, 21:52   #121
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is niet juist. Er bestaan auto's die 1liter verbruiken
Nee.

Citaat:
dus heeft de prijs geen belang voor de mobilitiet, de arme luis koopt toch ook geen ferrari nu ie 15liter verbruikt. Idemdito is de prijsgevoeligheid van de porsche cayennerijder even sterk en komt hij met hangende pootjes tot de conclusie dat trager zuiger en goedkoper is;
Een porche is geen vervoersmiddel, maar een statussymbool

Citaat:
trouwens ls je de prijs van de benzine verdubbelt, halveren de mens hun gebruik
Het verwonder me dat ge als zelf verklaarde econoom zulk een fout maakt.
Het verband verbruik prijs is afhankelijk van de elasticiteit van het product.
De prijs van benzine is in de loop der jaren al lang verdubbeld en het gebruik is alleen omhoog gegaan.

Het gaat zeker invloed hebben.
Zoals ik al zei gaan alleen deze die het nog kunnen betalen (de beter klasse) kunnen rijden.
Ge gaat een elitair vervoer creëren.
Oud 6 januari 2012, 22:43   #122
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
waarom zou men mensen niet mogen bestraffen?
Je weet toch op voorhand dat je niet mag drinken als je nog mag rijden?
Niet iedereen die gedronken heeft komt van een cafe of een discotheek he?
dus je kan moeilijk iedereen laten blazen voor ze de auto in stappen.
Eigenlijk zouden ze beter die plaatselijke controle afschaffen, tenminste... als het echt om de veiligheid te doen is. Dan hebben ze meer personeel voor "achtervolgingen". Als er iemand ligt te zwalpen: opzij zetten en laten blazen en tralala.

Nu valt het voor dat mensen die met 0.9 promille zwaar gestraft worden terwijl sommigen dan nog verdorie beter rijden dan de gemiddelde de-baan-is-enkel-van-mij-terroristen, die -als ze pech hebben- bestraft worden met €50.

Ik ken mensen waar ik zonder probleem als passagier instap, wetende dat ze al minstens 10 pinten uithebben.

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 6 januari 2012 om 22:45.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 04:26   #123
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Eigenlijk zouden ze beter die plaatselijke controle afschaffen, tenminste... als het echt om de veiligheid te doen is. Dan hebben ze meer personeel voor "achtervolgingen". Als er iemand ligt te zwalpen: opzij zetten en laten blazen en tralala.

Nu valt het voor dat mensen die met 0.9 promille zwaar gestraft worden terwijl sommigen dan nog verdorie beter rijden dan de gemiddelde de-baan-is-enkel-van-mij-terroristen, die -als ze pech hebben- bestraft worden met €50.

Ik ken mensen waar ik zonder probleem als passagier instap, wetende dat ze al minstens 10 pinten uithebben.
foute conclusie dronkoers.
Iemand die 10 pinten uitheeft, heeft sowieso, ontegensprekelijk, minder goede controle over het stuur, en is gevaar op de weg
Oud 7 januari 2012, 10:02   #124
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

En al die mensen die DAGELIJKS aan de pijnstillers zitten?
een bruistablet met 1mg codeïne heeft al veel invloed op de reactiesnelheid! waarom horen we daar niks van?
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 11:34   #125
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die 10 pinten uitheeft, heeft sowieso, ontegensprekelijk, minder goede controle over het stuur, en is gevaar op de weg
En zelfs als hij van rechts komt en de tegenligger geeft geen voorrang, dan nog is het de schuld van die 10 pinten zeker?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 12:12   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Vlaemschen Leeuw Bekijk bericht
een bruistablet met 1mg codeïne heeft al veel invloed op de reactiesnelheid! waarom horen we daar niks van?
Dat ze zich maar concentreren op die zatlappen, daar is voorlopig al meer dan werk genoeg mee.

Seffens gaat gij nog afkomen met een verplicht middagdutje, want dat scherpt de aandacht ...

dank u

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 12:18   #127
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
En zelfs als hij van rechts komt en de tegenligger geeft geen voorrang, dan nog is het de schuld van die 10 pinten zeker?
Als hij het ongeval had kunnen voorkomen door alerter te reageren ... minstens gedeeltelijk verantwoordelijk. Dat vind ik alleszins.

dank u

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 januari 2012, 12:20   #128
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat ze zich maar concentreren op die zatlappen, daar is voorlopig al meer dan werk genoeg mee.

Seffens gaat gij nog afkomen met een verplicht middagdutje, want dat scherpt de aandacht ...

dank u
Er rijden meer mensen rond met een verkoudheid dan mensen die een promilleke meer op hebben.
Nochtans is rijden met een verkoudheid dan toch gevaarlijker...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 12:20   #129
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee.
Jawel, maar geen 100 km...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 12:28   #130
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Vlaemschen Leeuw Bekijk bericht
Dat is ook een probleem.
Als u dat nauw aan het hart ligt, open er dan misschien een topic over.
Oud 7 januari 2012, 12:29   #131
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Jawel, maar geen 100 km...
Rofl.

ok, I stand corrected
Oud 7 januari 2012, 17:15   #132
Duvelke

Standaard

Citaat:
Zijt ge nu serieus bezig, of keur je het goed als iemand die wat tegen de drank kan met 10 pinten in zijne frak nog mag rijden?
Oud 7 januari 2012, 17:17   #133
Duvelke

Standaard

Ik snap sommige mensen hier toch niet.
als een allochtoon nog maar kucht, zou hem de bak in moeten..terwijl nen beer van ne vent gerust 10 pinten mag drinken en nog rijden omdattem er toch tegen kan..
Oud 7 januari 2012, 17:28   #134
Alboreto

Standaard

Citaat:
Zijt ge nu serieus bezig, of keur je het goed als iemand die wat tegen de drank kan met 10 pinten in zijne frak nog mag rijden?
Was ik me ook aan het afvragen.
Oud 7 januari 2012, 17:42   #135
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
dat staat er toch niet? ik zeg gewoon dat bij het minste dat iemand over de toegelaten alcohollimiet zit, deze per definitie in de fout wordt gesteld, ook al heeft hij helemaal geen fout gemaakt of verkeerd gereageerd.

Zo heb ik evengoed een probleem met fietsers die wèl met twee naast elkaar in het midden van de baan rijden, gewoon van links naar rechts over de straat zwalpen, helemaal hun arm niet meer hoeven uit te steken als ze linksom willen indraaien en dan blijkt het de fout van de automobilist te zijn als ze zonder kijken gewoon pardoes onder die zijn auto vallen... Vanmiddag nog net zo eentje kunnen vermijden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 17:45   #136
Alboreto

Standaard

Citaat:
dat staat er toch niet? ik zeg gewoon dat bij het minste dat iemand over de toegelaten alcohollimiet zit, deze per definitie in de fout wordt gesteld, ook al heeft hij helemaal geen fout gemaakt of verkeerd gereageerd.
Dan stelt zich de vraag of zijn verkeerd reageren veroorzaakt wordt door het drinken of niet.
Is dat niet het geval dan zal die niet 'per definitie' in fout worden gesteld, dat weet ik (mijn zatte nonk is zo een paar keer tegen de lamp gelopen)
Oud 9 januari 2012, 17:43   #137
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die 10 pinten uitheeft, heeft sowieso, ontegensprekelijk, minder goede controle over het stuur,
Klopt.
Citaat:
en is gevaar op de weg
Daar durf ik nog over twijfelen. Sommige mensen zijn al een gevaar op de weg als ze bloednuchter zijn. Ookal weet ik dat 10 pinten theoretisch gezien teveel is, ik weet wie ik dan nog kan vertrouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als hij het ongeval had kunnen voorkomen door alerter te reageren ... minstens gedeeltelijk verantwoordelijk. Dat vind ik alleszins.

dank u
Of alert reageren, ongeval met idioot kunnen vermijden, maar wel tegen paaltje gereden. Dan is onze "dronken" chauffeur helemaal in fout.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 18:15   #138
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Klopt.

Daar durf ik nog over twijfelen. Sommige mensen zijn al een gevaar op de weg als ze bloednuchter zijn. Ookal weet ik dat 10 pinten theoretisch gezien teveel is, ik weet wie ik dan nog kan vertrouwen.
Ik heb eens na een trouwfeest (zelf met m'n zatte botten) beslist NIET mee te rijden met zo iemand die met 10 pinten nog perfect kon rijden. Ik heb er dan een uur en half over gedaan om te voet thuis te raken, en ik was fris en ontnuchterd terug thuis met verse pistoleekes bij, terwijl hij intussen ergens te velde zat te wachten op een takelwagen omdat hij z'n voituur in de haag op een middenberm geparkeerd had en een wiel geplooid had.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 18:46   #139
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Al die verstrengingen en extra regeltjes altijd maar, wie zit daar nu op te wachten?

Ik vind het trouwens maar bijzonder naïef om te denken dat je met een lagere limiet dit probleem gaat oplossen. Mensen die rijden o.i.v. alcohol ga je altijd hebben.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 18:56   #140
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Al die verstrengingen en extra regeltjes altijd maar, wie zit daar nu op te wachten?
De vereniging 'ouders van verongelukte kinderen in het verkeer' misschien?

Mensen die vinden dat het beleid mag trachten om een daling van het aantal verkeersslachtoffers te bewerkstelligen vb. ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vind het trouwens maar bijzonder naïef om te denken dat je met een lagere limiet dit probleem gaat oplossen. Mensen die rijden o.i.v. alcohol ga je altijd hebben.
Ik vind het nog naïever om te denken dat een verhoging van het toelaatbare alcoholgehalte misschien minder verkeersslachtoffers teweeg zou brengen.

Ik vind het nog naïeverderder om te denken dat als we ons er maar bij neerleggen en niets meer controleren, er misschien minder verkeersslachtoffers zouden vallen.

sjonge sjonge

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be