Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2012, 01:31   #121
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Echt bewust besparen doen wij hier niet echt. Al vallen er mij wel een paar zaken op.

Wij zijn een gezin van 5 , mijn man en ik, een 7 jarige en 2 pubers.
En ik merk dat wij onbewust bepaalde dingen anders doen dan vroeger. De kids worden groter en eten dus ook meer. Bepaalde zaken worden nu dus ook in het groot aangekocht. Zoals bv vlees. Biefstukken, kip,stoofvlees,koteletten,varkenslapjes,gebraadjes , enz.... ik koop ze echt per kg. hier in de plaatselijke versmarkt zakken de prijzen enorm vanaf je per 2 kg koopt. En dan thuis alles mooi per porties inpakken en invriezen.
Af en toe ook via een vriend een schaapje of lammetje kopen en invriezen.
Dingen die ik vroeger nooit deed, omdat ik zo'n ideefix had over vlees dat uit de diepvries komt. Maar als je ziet wat je daarop kunt besparen , dan is dat ideefix vlug over.

Pubers in huis, nog zoiets. Moest ik hen laten doen dan switchen die 3x per dag van kleren. Ik heb zo al was genoeg dus heb ik er een limiet op gezet. Voor mijn part dragen ze hun hele kleerkast op één en dezelfde dag......maar hun kleren worden slechts 1x per week gewasen : in het weekend. ( gevolg: ik was aan weekendtarief en zij gaan wat spaarzamer om met hun kleren )

Idem voor toiletartikelen. Die 2 bakvissen zouden zich douchen telkens ze eens een paar minuten niets te doen hebben. ( en dat is hééééél vaak in een puberleven) ....'s ochtends, 's avonds, overdag als ze naar liefke 1 moeten, daarna als ze naar liefke elvendertig willen.....no way !!! Per dag elk 1 handdoek. Douchegel, shampoo en haargel is hier ook iets wat altijd sebiet op is. Oplossing: zorgen dat er op een dag niks meer is, en als ze roepen: Ma ,da shampoo en douchegel is op, hen met doodserieus gezicht een fles dreft geven voor het haar (ontvet enorm goed! ) en een fles Cif (veel beter tegen jeugdpuistjes dan Clearasil) geven. Haargel? Een stuk zeep werkt ook.(de witte pelletjes in je haar moet je er bij nemen) .......Echt, sindsdien gaan de toiletartikelen hier veel langer mee.
In jouw gezin worden handdoeken per persoon per dag gebruikt?

Laatst gewijzigd door lombas : 15 januari 2012 om 01:31.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 01:32   #122
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
@ Lombas:
Wat je wil sparen in het begin van de maand direct opzij zetten, ook iets wat ik doe, en het helpt inderdaad.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is ook de enige manier om wat te sparen. Doe ik ook zo.
Inderdaad. Op het einde van de maand "zien" wat er overblijft of proberen X "zeker" over te houden ... zo werkt het kennelijk niet.
Oud 15 januari 2012, 01:39   #123
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is ook de enige manier om wat te sparen. Doe ik ook zo.
Aangezien de staat moet "sparen", kan ik dat niet meer
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 01:42   #124
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht

2
en productiviteit gaat naar boven

3
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 01:57   #125
Kasumi
Banneling

Standaard

Is het crisis misschien?
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 12:31   #126
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

- Wasmachine alleen na 23.00 of in het weekend gebruiken. Idem voor strijken.
- Als het even kan kleding niet in de droger maar aan de waslijn.
- De blaadjes van de diverse supermarkten goed vergelijken (aldi is idd niet noodzakelijkerwijs het goedkoopst).
- Enkel seizoensgroenten en/of fruit. Mijn schoonvader heeft een volkstuin, vaak nog lekkerder ook
- Vast bedrag per maand naar je spaarrekening op de dag dat je salaris gestort wordt. Op het einde van de maand is zinloos.
- Als het even kan zorgen dat je niet rood kan staan.

Laatst gewijzigd door Weezer : 15 januari 2012 om 12:31.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 13:03   #127
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

[quote=Weezer;5932914]- Wasmachine alleen na 23.00 of in het weekend gebruiken. Idem voor strijken.[quote]
dan moet je wel een dubbel meter hebben zeker? Enkel in het weekend heeft iedereen automatisch nachttarief. na 23.00 is het het eerste dat ik hoor zonder dubbele meter.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:03   #128
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thanks voor je constructieve bijdrage.

Ik ben vandaag toevallig naar de Colruyt geweest om me te bevoorraden met enkele reclame'tjes, en ik heb oa twee flessen van hun goedkoopste olijfolie gekocht, en een douchekapje in de wibra gehaald ...

Vandaag is mijn

Mijn schoonheidsprocten, die ik dus nooit meer zal gebruiken, staan nu online te koop.
Mijn haar is de laatste tijd verschrikkelijk dun geworden en +2/3e is uitgevallen. Het was geblondeerd. Maar dat lijkt niet de doorslag te hebben gegeven gezien er geen verband is tussen de datum van blondering en het moment waarop het startte.
Of het is een gevolg van de ziekte (de arts zei me dat bij hoge koorts zoals ik had, je je eraan kan verwachten je daar drie maanden later uitvalt, omdat je lichaam zich dan enkel gaat richten op de meeste essentiële functies ), of het feit dat ik massa's maskers en conditioners erop smeerde omdat mijn haar door dat verven wel droog was en veel sneller knoopte. Volgens de arts en kappers zouden die producten tjsokvol siliconen en sulfaten zitten, die je haar verstikken en op termijn je haar dus net slechter maken ipv beter.

Enfin, je wil eigenlijk niet weten wat er gebeurd is met mijn haar de laatste weken.
De schaar heeft soelaas moeten bieden... (Maar daarmee staat de ovegebleven bos nog heel dun en droog dus. )

Vandaag of morgen zit ik dus met eidooiers en olijfolie in m'n haar te tikken...

Met azijn moet je naar het schijnt wel wat oppassen, omdat het je haar ook schade zou kunnen toebrengen bij veelvuldig gebruik?

Plotseling erg veel haaruitval, soms met kale plekken tot gevolg kan een paar oorzaken hebben: na een bevalling, bij gebruik van bepaalde medicijnen, erg veel stress. Van ontkleuringen/kleuringen/permanenten valt je haar niet uit, maar dan breekt het af.

Als je u haar met azijn wilt spoelen, dan moet je dat heel sterk verdunnen. 2 tassen azijn op 1 emmer water van 10 liter bijvoorbeeld.

Eidooier niet langer dan 2 uur laten inwerken. Olijfolie kan je bv in je haar masseren net voor het slapen, douchekapje aan , en zo naar bed. 'S ochtends je haar eerst goed uitspoelen met warm water, wassen met een zachte verzorgende shampoo en naspoelen met lauw tot koud water.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:12   #129
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Enkele van de problemen zijn herkenbaar en hadden we vroeger thuis ook.

Douchegel werd dus altijd aangekocht in massa-hoeveelheden.

En in de Colruyt heb ik opgemerkt dat er een ei-shampoo staat.

Voor mezelf denk ik dat toiletartikelen een enorme uitgave is. :-/
In de Colruyt ga ik niet echt winkelen. De keren dat ik er kom is bv als we een feestje ofzo hebben . Dan koop ik daar mijn champagne,wijn, aperitieven,enz...in grote hoeveelheden. Is idd goedkoper. Maar voor mijn gewone weeklijkse aankopen haal ik er niet echt mijn profijt.
Ik winkel weeklijks/dagelijks bij Delhaize, Aldi, Lidl en bij mijn werkgever....al naar gelang de produkten die ik nodig heb.

Toiletartikelen zoals toiletpapier , vochtige doekjes om make-up te verwijderen, handcreme worden in de Aldi gekocht. Gewoon omdat ze de beste zijn qua kwaliteit. Toiletpapier van een duurder merk verstopt de leidingen van ons toilet gewoon.

Douchegel, shampoo, zeep, gel, tandpasta, deo ,enz.....die koop ik in Delhaize of in Kruidvat. Omdat iedereen hier zijn eigen voorkeur voor merk en soort heeft.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 15 januari 2012, 14:14   #130
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In jouw gezin worden handdoeken per persoon per dag gebruikt?

euhm ja ???? Drogen jullie in uw gezin zich dan allemaal af met dezelfde handdoek ofzo?

Oud 15 januari 2012, 14:17   #131
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euhm ja ???? Drogen jullie in uw gezin zich dan allemaal af met dezelfde handdoek ofzo?
Mijn vriendin en ik hebben elk een aparte handdoek en één grote badhanddoek.

Maar dat bedoelde ik niet zozeer: vooral dat je liet doorschijnen dat bij jullie één handdoek per persoon per DAG wordt gebruikt. Elke dag een andere handdoek?

Oud 15 januari 2012, 14:19   #132
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Ja natuurlijk! Elke dag 1 handdoek en 1 washandje per persoon. Da's toch normaal dacht ik.

Oud 15 januari 2012, 14:22   #133
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dan moet je wel een dubbel meter hebben zeker? Enkel in het weekend heeft iedereen automatisch nachttarief. na 23.00 is het het eerste dat ik hoor zonder dubbele meter.
Klopt, die heb ik.
Oud 15 januari 2012, 14:24   #134
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk! Elke dag 1 handdoek en 1 washandje per persoon. Da's toch normaal dacht ik.
Washandjes gebruiken wij niet en met een handdoek doe ik toch minstens twee, drie dagen.

EDIT: zelfs in hotels vragen wij niet elke dag een handdoek als het even kan.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 15 januari 2012 om 14:25.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:26   #135
Kasumi
Banneling

Standaard

Het zijn zelfs besparingen op hygiëne.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:29   #136
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Washandjes gebruiken wij niet en met een handdoek doe ik toch minstens twee, drie dagen.

EDIT: zelfs in hotels vragen wij niet elke dag een handdoek als het even kan.
Een badkamer is op zich al een warme, dampige en vochtige ruimte. En dat zijn handdoeken ook na gebruik. Toch een ideaal broeinest voor bacteriën enz.... vandaar dat wij die dagelijks verversen. Ikzelf en mijn zoontje van 7 zijn de enigste die een washandje gebruiken. Mijn man en 2 oudste gebruiken dit ook niet echt.
De was van handdoeken valt al bij al mee. Ik doe 2 machines kookwas op 1 week. Valt mee

Oud 15 januari 2012, 14:30   #137
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, we doen daar toch meerdere dagen mee, ja. De bedoeling is toch dat je je proper maakt vooraleer je je afdroogt, dacht ik? En nadien hangen wij de handdoeken altijd open zodanig dat ze kunnen luchten en drogen.

Ik zie niet in waarom ik dan in de weekend een gans wasmachine aan handdoeken zou moeten besteden?
Oud 15 januari 2012, 14:31   #138
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een badkamer is op zich al een warme, dampige en vochtige ruimte. En dat zijn handdoeken ook na gebruik. Toch een ideaal broeinest voor bacteriën enz.... vandaar dat wij die dagelijks verversen. Ikzelf en mijn zoontje van 7 zijn de enigste die een washandje gebruiken. Mijn man en 2 oudste gebruiken dit ook niet echt.
De was van handdoeken valt al bij al mee. Ik doe 2 machines kookwas op 1 week. Valt mee
Nu ik erover nadenk kan het gebruik van washandjes ook wel besparend werken, omdat ik vermoed dat je dan minder zeep/douchegel gebruikt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:31   #139
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

En ik strijk die niet. Gewoon de droogkast in en daarna opplooien als de was nog warm is. Doe ik eigenlijk voor alles , strijken doe ik niet. Enkel kledingstukken die te sterk verfrommeld zijn . Hemden worden hier niet gedragen

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 15 januari 2012 om 14:32.
Oud 15 januari 2012, 14:32   #140
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Mijn vriendin en ik hebben elk een aparte handdoek en één grote badhanddoek.

Maar dat bedoelde ik niet zozeer: vooral dat je liet doorschijnen dat bij jullie één handdoek per persoon per DAG wordt gebruikt. Elke dag een andere handdoek?

Hier ook: alle dagen worden de handdoeken ververst. Ik heb dat zo van thuis uit meegekregen en ik ben dat zo gewoon. Idem met washandjes, keukenhanddoeken, schotelvod...
En ik had ook een groot gezin.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be