Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2012, 18:07   #121
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Er is niemand op dit forum die zo consequent het Nederlands verdedigd als EL. Zijn posts zijn geen uiting van 'haat'; hij houdt de Vlamingen enkel een spiegel voor en toont hen wat ze in zijn ogen verkeerd aanpakken. De manier waarop hij zijn boodschap overbrengt is dan wel vrij provocerend voor sommigen, maar soms komt de boodschap nu eenmaal harder aan wanneer je iemand met een ongemakkelijke waarheid confronteert in plaats van het eeuwige kaakslagspelletje mee te spelen. Je staat volgens mij gewoon te dicht met je neus op de hele zaak om het ware karakter van zijn teksten te kunnen doorgronden.
hm, zou kunnen, maar het zou ook gewoon kunnen dat hij een ordinaire racist is, zoals zo velen hier, die zijn boodschap gewoon wat anders verpakt.
Oud 18 januari 2012, 18:12   #122
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Er is niemand op dit forum die zo consequent het Nederlands verdedigd als EL. Zijn posts zijn geen uiting van 'haat'; hij houdt de Vlamingen enkel een spiegel voor en toont hen wat ze in zijn ogen verkeerd aanpakken. De manier waarop hij zijn boodschap overbrengt is dan wel vrij provocerend voor sommigen, maar soms komt de boodschap nu eenmaal harder aan wanneer je iemand met een ongemakkelijke waarheid confronteert in plaats van het eeuwige kaakslagspelletje mee te spelen. Je staat volgens mij gewoon te dicht met je neus op de hele zaak om het ware karakter van zijn teksten te kunnen doorgronden.
²
Oud 18 januari 2012, 18:14   #123
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik weet niet of het beeld dat van de Vlamingen wordt gegeven positief of negatief is, want de fragmenten die zij toont vormen geen representatief staal (dat wordt op die website niet eens ontkend). Zij heeft alleen maar die fragmenten geselecteerd die haar conclusie ondersteunen, andere fragmenten negeert ze (nogmaals, dat wordt niet eens ontkend) en de geselecteerde fragmenten zijn dan ook nog eens ontdaan van elke context. Op basis van zo'n "onderzoek" kan je gewoon geen geldige conclusies trekken maar dat lijkt me ook niet de bedoeling, dit is gewoon sfeerschepperij met als doel de Franstaligen in het algemeen en de RTBF in het bijzonder in een slecht daglicht te stellen.

Hoe onderzoek je trouwens op een objectieve manier of iemand "via lichaamstaal het spel van de Franstaligen meespeelt"?
het zijn er teveel in mijn ogen om te negeren. Als je week na week te horen krijgt dat Vlaanderen racistisch is, op zich zelf terug plooit, dat de Vlamingen zich zeer snel achter een leider scharen, dat de Vlaamse regering enkel en alleen anti-Franstalige maatregelen treft, dan ga je daar op den duur wel iets van geloven. Zelf hier op het forum heb je Vlamingen die dat geloven.
Oud 18 januari 2012, 18:16   #124
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het zijn er teveel in mijn ogen om te negeren. Als je week na week te horen krijgt dat Vlaanderen racistisch is, op zich zelf terug plooit, dat de Vlamingen zich zeer snel achter een leider scharen, dat de Vlaamse regering enkel en alleen anti-Franstalige maatregelen treft, dan ga je daar op den duur wel iets van geloven. Zelf hier op het forum heb je Vlamingen die dat geloven.
So what?
Oud 18 januari 2012, 18:17   #125
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

En de VRT en de N-VA verspreiden nooit haat. Het altijd de schuld van de andere, hè.
Oud 18 januari 2012, 18:19   #126
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
So what?
ik begrijp gewoon niet dat je zo éénzijdig iets kunt geloven, dat je je zo kunt afsluiten voor een deel van de informatie. ik kan het gewoon niet begrijpen dat je met de ogen toe naar de samenleving kunt kijken.
Oud 18 januari 2012, 18:19   #127
Kasumi
Banneling

Standaard

Het is een stelselmatige haatcampagne, die na vele herhalingen in het onderbewustzijn kruipt. Leugens worden 'waarheid' als je ze voldoende herhaalt.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:20   #128
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
En de VRT en de N-VA verspreiden nooit haat. Het altijd de schuld van de andere, hè.
Ga je ook al beginne, de VRT is nu echt wel een Vlaams-nationalistische zender he Dat merk je aan bijvoorbeeld De Vadder Zo haatvol laat de VRT zich nooit uit over Wallonië. Het verschil is wel dat een groot deel van de (schijnheilige) Walen de mening van deze show aanhangt, maar in je gezicht omarmen ze België. Bij Vlamingen is dit veel minder het geval.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:29   #129
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hm, zou kunnen, maar het zou ook gewoon kunnen dat hij een ordinaire racist is, zoals zo velen hier, die zijn boodschap gewoon wat anders verpakt.
nee, dat zou ik ruiken.

Maar misschien moet je inderdaad gepaste afstand hebben om te zien wat hij bedoelt. Of misschien moet Hollandse directheid je wat beter liggen. Als ik niet beter zou weten zou ik hem voor een Hollander houden.

Hij zou met zijn berichten hier alleszins niet misstaan. Ik denk dat ik hem daarom wel kan volgen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:35   #130
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Bij Vlamingen is dit veel minder het geval.
Oud 18 januari 2012, 18:41   #131
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
En hoe wil jij dat voorkomen?
De vraag zou eerder moeten zijn hoe en of WIJ dat willen voorkomen?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:42   #132
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn vaak of Belgischgezind of Vlaamsgezind, Walen daarentegen, nu ja, de centen tellen door.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:46   #133
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat kan mij het schelen wat ze tonen op de RTBF.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:51   #134
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Allez hop weer een haan die staat te kraaien op de vlaamsnationale mesthoop. Of moet ik zeggen, een kieken?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:51   #135
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Aja, gij hebde gij gienen TV e menneke
Oud 18 januari 2012, 18:57   #136
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aja, gij hebde gij gienen TV e menneke
Dat is waar

Maar sowieso kan het me niks schelen. De Vlamingen moeten eens leren wat minder beïnvloed te geraken door wat er door "Jean et Tout le Monde" wordt gezegd.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 19:21   #137
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
bron:http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120118_012

wat hier altijd al gezegd is, wordt nu bewezen:

de Franstalige publieke opinie wordt constant bestookt met de idee dat alle Vlamingen racisten, separatisten zijn, dat moet eens mislopen.

meer info: www.vlaanderenscherpgesteld.be
Niet enkel Mise au Ppoint zet aan tot haat, ook het RTBf nieuws doet dat. Sinds er een regering is, in mindere mate maar tijdens de 500 dagen die er aan vooraf gingen, was het alle dagen prijs. Heel uitgekiend, doch opvallend genoeg. Er ging geen dag en dus geen nieuwsuitzending voorbij of er werd een anti-Vlaams item ingelast met als enige bedoeling de franstalige geestjes klaar te stomen voor weerzin voor Vlamingen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 19:31   #138
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
nee, dat zou ik ruiken.

Maar misschien moet je inderdaad gepaste afstand hebben om te zien wat hij bedoelt. Of misschien moet Hollandse directheid je wat beter liggen. Als ik niet beter zou weten zou ik hem voor een Hollander houden.

Hij zou met zijn berichten hier alleszins niet misstaan. Ik denk dat ik hem daarom wel kan volgen.
neen, ik geloof niet dat alle Nederlanders zo erg neerkijken op andere mensen.
Oud 18 januari 2012, 19:32   #139
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De Tutsi's kon het in het begin ook niet veel schelen wat er op Mille Collines uitgezonden werd.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 19:35   #140
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Moest men op de VRT op dezelfde manier over het zuiden spreken, dan was het Belgische kot te klein!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be