![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Excuses ? idd, ik vind eveneens dat hij een duidelijker onderscheid had kunnen maken ts de vlaamse waarden en normen en de bloknormen (die in al hun pracht te bewonderen zijn in de stavingstukken van het arrest). Copy/pasten te zwaar voor jou ? ![]() ![]() ![]() Dat het blokprincipe voorschrijft dat je tegenstanders automatisch dommeriken vindt, is in dit geval wel echt hilarisch ! at your service.... pimmetje ambities ? slecht afgelopen hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Iets anders is positieve eugenetica: die zaken die wij als positief ervaren stimuleren. Bv. blauwe ogen, blond haar, enzovoorts. Uiteraard heeft dat niets met Darwin te maken. Zij die op latere datum misbruik maken van de theorie van Darwin, valt niet op zijn rekening te schrijven. Net zoals het gebruik maken van bepaalde gassen door Sadam niet op rekening te schrijven is van de uitvinders ervan in de 19e eeuw. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vermeersch is inderdaad een zeer intelligent iemand. Iedereen die ermee te maken gehad heeft, weet dat maar al te best. Maar hij is persoonlijk ook zeer aimabel, daar getuig ik ook van. Je moet een onderscheid maken tussen zijn debatstijl en de inhoudelijke lijn. Sommigen hebben wat problemen met zijn stemverheffing en gedrevenheid, maar dat zijn louter karakterteriële bezwaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar wat positieve eugenetica betreft zie ik niet wat het probleem is om bijvoorbeeld intelligentie, gezondheid, kracht e.d. te stimuleren. dit zijn kwalitatieve eigenschappen die objectief als 'goed' beschouwt worden, niet? dat is iets anders dan 'blauwe ogen en blond haar', dewelke geen kwalitatieve maar eerder esthetische kenmerken zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() intelligentie : reeds uitgelegd
kracht : einstein, hawking etc...zeer "krachtige" mensen op hun manier. gezondheid : wordt reeds systematisch en beperkt toegepast |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Just, mensen mogen zelf al nie meer bepalen wie er in hun eigendom komt wonen... in den DDR was er ook zo'n systeem, ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als dat nu de waarheid is, ? is de waarheid dan rascistisch, ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het bij hen zo onmenselijk leven is, dat ze er dan iets aan doen ... Wij stemmen hier voor het VB om te vermijden dat het hier onmenselijk leven wordt, wees dus maar dankbaar, ... 8) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik begin toch serieus aan uw mentale gezondheid te twijfelen. Hoe meer iemand in clichés praat, hoe beter. Hoe meer iets onderbouwd is, hoe meer u vindt dat het cafépraat is...
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() jantje zijn verstandelijke vermogens zijn nog zwaarder aangetast dan eerder gedacht...
nu kan hij het verschil niet meer lezen/herkennen tussen een post van iemand hier en prof Vermeersch... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
En Jan Hyoens stijgt weer een plaatsje op mijn lijstje van clichégebruikers (nummer 1 word je nooit, FDW staat nog mijlenver voor je)
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
![]() Citaat:
Het is niet niet te doen wat een hoop losers er hier na de verkiezingen is bijgekomen! Zit ge in hetzelfde internetclubje of zo? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En nog: denkt er nu iemand dat er één allochtoon zal zijn die zal twijfelen om naar hier te komen omdat het Blok in opmars is? Neen natuurlijk, en zo zal de samenlevingsproblematiek alsmaar toenemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. de levenstandaard is hier nog altijd één van de beste ter wereld. Dit kan je dus ook omgekeerd gebruiken als het blok weer eens voorschrijft heo slecht het hier allemaal is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ben tentatief niet meteen tegen positieve eugenetica omdat ik er nog geen goede argumenten tegen gehoord heb. Negatieve eugenetica ben ik zeker voor. Positieve eugenetica is misschien niet zozeer een probleem als men wettelijk voorziet dat bepaalde groepen niet systematisch in hun voordeel of voor bepaalde doeleinden het genoom naar hun hand gaan zetten. Het zou onaanvaardbaar zijn als neonaz's uit kaukasische overtuiging alleen maar blonde en blauwogige mensen ter wereld brengen. Maar individueel gezien is het misschien niet zo een drama: je botst namelijk op de wet van het dalend grensnut. Als straks heel wat mensen blonde kinderen zouden krijgen/maken, dan krijg je weer een tegenreactie omdat alle schaarste opgeheven wordt. De begeerte om blond te zijn verdwijnt waar veel blond is. Dus, alle menselijke behoeftenbevrediging, vreet zichzelf op. Ik zou ook niet meteen weten wat er op tegen is om iemand te maken met een IQ van 140. Voor mensen die dit idee van eugenetica gruwelijk vinden 'omdat er misbruik van gemaakt kan worden'. Uiteraard moet er een wettelijk kader komen tegen misbruik. Want, wat de mensheid k�*n doen zal men ook doen. trouwens, men maakt nu ook misbruik van mensen volgens allerlei manipulatieve technieken. Je hebt daar geen eugenetca voor nodig. Het argument om niet echt tegen pos eugentica te zijn is voor mij de wet van het dalend grensnut + een wettelijk kader + controle daarop. Maar als er mensen zijn die wel grondige argumenten hebben om daar tegen te zijn dan overweeg ik die uiteraard graag. p.s. foutje in mijn tekst: "Is ... gebeurt" moet zijn : "is ... gebeurd", uiteraard. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() massale legale immigratie ?
je bedoelt allochtonen die een bruid gaan zoeken in het buitenland en de mogelijke toetreding van turkije ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() U praat over tussen de mensen komen, maar eigenlijk wil je een maatschappij (en dan te beginnen bij dit forum) waarin iedereen het met je eens is. Zielig, jammer dat je het niet beseft.
![]() |