Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2004, 11:57   #121
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Bruut geweld, lees eens deze uitspraken en je vindt er zeker een aantal die van toepassing zijn op Vermeersch...
Het eerste dat ik verwacht zijn excuses voor 6.000.000 Vlamingen en 1.000.000 kiezers !

what's in a name... Alberto Vermicelli (ook een Vermeersch) met ook veel show, stijl en arrogantie, zelfvoldoening enz... Pootje van Samson

Encyclopedie of "Zoek het eens op" zijn te zwaar om te copy/pasten...
At you service !
zoals reeds eerder gezegd, ik heb reeds met de man ZELF gesproken. ik heb dus geen uitspraken van derden nodig.

Excuses ? idd, ik vind eveneens dat hij een duidelijker onderscheid had kunnen maken ts de vlaamse waarden en normen en de bloknormen (die in al hun pracht te bewonderen zijn in de stavingstukken van het arrest).

Copy/pasten te zwaar voor jou ? en jij gaat es even afgeven op één van de slimste mensen van ons land? ik laat je gaarne het IQ van "dit profje" ontdekken. Zelfs in academische rangen is de man ongekend intelligent. D
Dat het blokprincipe voorschrijft dat je tegenstanders automatisch dommeriken vindt, is in dit geval wel echt hilarisch ! at your service.... pimmetje ambities ? slecht afgelopen hoor
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 13:07   #122
Freethinker
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

darwin beweert nergens dat de mens geen keuzes kan maken. enkel dat de mens de verkeerde keuze maakt wanneer hij toestaat dat genetisch inferieuren zich zomaar voortplanten.
hierdoor zal de soort inderdaad verzwakken en tenslotte uitsterven.
alle opwaartse biologische evolutie gebeurt immers door natuurlijke selectie, waarbij steeds de beste genen komen bovendrijven.

de kost van de sociale zekerheid wordt onhoudbaar door het almaar toenemend aantal gehandicapen, chronisch zieken, psychoten, luiaards, criminelen en andere genetisch inferieuren.
het is onze plicht hieraan iets te doen via de weg van de eugenetica, de kunstmatige natuurlijke selectie zeg maar.
dat wil niet zeggen dat de zwakkeren die er zijn niet meer helpen. we zorgen er alleen voor dat er in de toekomst veel minder zwakkeren zullen zijn.
schandalig dat zulke mensen zoals u nog bestaan: ze zouden u direct moeten eugeneticeren!!! de eugenetica is een gevraalrijk pseudowetenschap dat enkel aanhangers kent onder facisten en andere nazi's...
Darwin maakt wel talrijke fouten, want er zijn geen zwakkeren in de maastchappij omdat ene bepaalde eigenschap voor de een een handicap kan zijn en voor de andere juist een zegen; de mens kan via keuzes èn ingrepen de zogenaamde 'zwakkere' positie naar zijn hand zetten en aldus plots 'sterker' worden: dieren kunnen dat niet. een goed voorbeeld: een hond kan niet vliegen en is dus gehandicapt qua afstand om af te leggen.. een mens kan evenmin vliegen maar heeft de keuze om een vliegtuig te nemen.... enzovoorrts...
de eugenetica moet verboden worden...
want iedereen is tenslotte gehandicapt, dus zou de eugenetica iedereen moeten stereliseren... q.e.d. En daar ligt juist de sleutel tothet ontmaskeren van de eugenetica: het zijn de eugeneten en hun politieke opdrachtgevers (Hitler en co.) die bepalen/bepaalden/zullen bepalen wie of wat gehandicapt is... De Hitleriaanse eugenetica was duidelmijk: joden, homo's, zigeneurs enz. waren zwakkeren (Untermenschen) en moesten duis uitgeroeid wordden.

Mitgard u bent een gevaarlijke persoon! en verfoeilijk!
Je moet een onderscheid maken tussen positieve en negatieve eugenetica. Negatieve eugenetica is het elemineren van genetische defecten. Dat is iets wat dagdaaglijks gebeurt in de medische wetenschap. Het is ook noodzakelijk: maar best dat verschrikkelijke ziekten als Tay Sachs en Huntington geëlemineerd worden.
Iets anders is positieve eugenetica: die zaken die wij als positief ervaren stimuleren. Bv. blauwe ogen, blond haar, enzovoorts.

Uiteraard heeft dat niets met Darwin te maken. Zij die op latere datum misbruik maken van de theorie van Darwin, valt niet op zijn rekening te schrijven. Net zoals het gebruik maken van bepaalde gassen door Sadam niet op rekening te schrijven is van de uitvinders ervan in de 19e eeuw.
Freethinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 13:15   #123
Freethinker
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Bruut geweld, lees eens deze uitspraken en je vindt er zeker een aantal die van toepassing zijn op Vermeersch...
Het eerste dat ik verwacht zijn excuses voor 6.000.000 Vlamingen en 1.000.000 kiezers !

what's in a name... Alberto Vermicelli (ook een Vermeersch) met ook veel show, stijl en arrogantie, zelfvoldoening enz... Pootje van Samson

Encyclopedie of "Zoek het eens op" zijn te zwaar om te copy/pasten...
At you service !
zoals reeds eerder gezegd, ik heb reeds met de man ZELF gesproken. ik heb dus geen uitspraken van derden nodig.

Excuses ? idd, ik vind eveneens dat hij een duidelijker onderscheid had kunnen maken ts de vlaamse waarden en normen en de bloknormen (die in al hun pracht te bewonderen zijn in de stavingstukken van het arrest).

Copy/pasten te zwaar voor jou ? en jij gaat es even afgeven op één van de slimste mensen van ons land? ik laat je gaarne het IQ van "dit profje" ontdekken. Zelfs in academische rangen is de man ongekend intelligent. D
Dat het blokprincipe voorschrijft dat je tegenstanders automatisch dommeriken vindt, is in dit geval wel echt hilarisch ! at your service.... pimmetje ambities ? slecht afgelopen hoor

Vermeersch is inderdaad een zeer intelligent iemand. Iedereen die ermee te maken gehad heeft, weet dat maar al te best.
Maar hij is persoonlijk ook zeer aimabel, daar getuig ik ook van.

Je moet een onderscheid maken tussen zijn debatstijl en de inhoudelijke lijn. Sommigen hebben wat problemen met zijn stemverheffing en gedrevenheid, maar dat zijn louter karakterteriële bezwaren.
Oud 23 juni 2004, 13:39   #124
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freethinker

Je moet een onderscheid maken tussen positieve en negatieve eugenetica. Negatieve eugenetica is het elemineren van genetische defecten. Dat is iets wat dagdaaglijks gebeurt in de medische wetenschap. Het is ook noodzakelijk: maar best dat verschrikkelijke ziekten als Tay Sachs en Huntington geëlemineerd worden.
Iets anders is positieve eugenetica: die zaken die wij als positief ervaren stimuleren. Bv. blauwe ogen, blond haar, enzovoorts.

Uiteraard heeft dat niets met Darwin te maken. Zij die op latere datum misbruik maken van de theorie van Darwin, valt niet op zijn rekening te schrijven. Net zoals het gebruik maken van bepaalde gassen door Sadam niet op rekening te schrijven is van de uitvinders ervan in de 19e eeuw.
toch nog iemand die er redelijk over kan nadenken blijkbaar.
maar wat positieve eugenetica betreft zie ik niet wat het probleem is om bijvoorbeeld intelligentie, gezondheid, kracht e.d. te stimuleren.
dit zijn kwalitatieve eigenschappen die objectief als 'goed' beschouwt worden, niet?

dat is iets anders dan 'blauwe ogen en blond haar', dewelke geen kwalitatieve maar eerder esthetische kenmerken zijn.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 13:44   #125
bruut geweld
Minister-President

Standaard

intelligentie : reeds uitgelegd

kracht : einstein, hawking etc...zeer "krachtige" mensen op hun manier.

gezondheid : wordt reeds systematisch en beperkt toegepast
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 23 juni 2004, 14:39   #126
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Men moet kordaat optreden tegen elke vorm van xenofobie aan Vlaamse kant (bij verhuren, tewerkstelling en horecabezoek)
Daar wordt al aardig werk van gemaakt. Toen mijn grootmoeder het niet zag zitten om via het ocmw een appartement te verhuren aan een familie asielzoekers waarvan er 6(!) kinderen in 1 slaapkamer zouden liggen werd zij door de ocmw verantwoordelijke onmiddelijk uitgemaakt voor raciste en bedreigd met een proces.

Dat zij enkel aan de waarde van haar eigendom en de andere appartementsbewoners (zou jij graag 6 kinderen in het klein appartement naast je hebben? Ik niet) dacht, speelde terzake geen enkele rol.

Zij heeft er haar conclusies uitgetrokken en is van een VLD-stemster (sterckx is blijkbaar 'sympathiek' ) naar een voorkeursstem op FDW overgestapt.

Just, mensen mogen zelf al nie meer bepalen wie er in hun eigendom komt wonen...

in den DDR was er ook zo'n systeem, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 14:41   #127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof

....een partij die jarenlang racisme en vreemdelingenhaat heeft aangewakkerd...

Migranten zijn criminelen
Migranten verloederen onze buurten
Migranten profiteren van onze sociale zekerheid
Migranten mishandelen hun en onze vrouwen
Migranten hebben geen respect voor onze waarden
Migranten verloederen onze scholen
enzovoort

Maar dat elke keer herhalen is niet aanzetten tot racisme? Komaan hé zeg!

En als dat nu de waarheid is, ? is de waarheid dan rascistisch, ?
Oud 23 juni 2004, 14:45   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Ik lees hier veel pro-Vlaams Blok reacties...

"Migranten zijn criminelen : zie overproportionele bezetting van de gevangenissen door allochtonen."
Mijn opa is kaal, mijn buurjongen zijn opa is kaal: alle opa's zijn kaal. Lijkt me een vrij foute redenering!

"Migranten profiteren van onze sociale zekerheid. Waarom denkt u dat ze via allerlei achterdeurtjes als importhuwelijken en gezinsherenigingen blijven probberen om landgenoten in België binnen te sluizen. Juist, om mee te parasiteren op onze SZ, want die hebben ze niet in Marokko.
Consulteer even de werkloosheidscijfers en het aandeel van migranten. Juist..."
Op uw taalfouten zal ik u maar niet beoordelen zeker? Maar blijkbaar gaat het met uw kennis van de toestand in deze wereld even slecht!
Heeft een Marokaan minder recht op een goed leven dan een Belg?
Het werkloosheidscijfer is de laatste jaren enkel gedaald omdat het slecht ging met de economie, en dat had heus niks te maken met die Marokanen.

"Migranten mishandelen hun en onze vrouwen. 'Hun' vrouwen : 'onze' vrouwenvluchthuizen worden overbevolkt door hun vrouwen. "Onze' vrouwen : hun bescheten en achterlijke cultuur en godsdienst verbiedt hen met 'hun' meisjes om te gaan (familie eer, etc). Dus gaan ze hun opwerkende hormonen maare botvieren op 'onze' meisjes door ze lastig te vallen. "
U bent echt niet haatdragend hoor... U bent waarschijnlijk één van die mensen die vindt dat alle andere partijen ondemocratisch zijn, en dat alleen het VB goed is! Doe uw ogen open aub!
En opnieuw: Doutroux is een crimineel, Dutroux is Belg: alle Belgen zijn crimineel.

Mensen, aub, open toch eens uw ogen!! Mag ik u even erop wijzen dat er geen enkele vreemdeling naar hier zou komen, als het in het land van herkomst goed zou gaan! Die mensen komen enkel en alleen naar hier omdat het daar bij hun onmenselijk leven is! Door armoede, oorloge of eender wat...
Gij jij die mensen terugsturen en laten verhongeren? Ga jij die mensen terug naar de oorlog sturen?
Veel vreemdelingen zijn mensen van 2e of 3e generatie... Vooral met deze mensen zijn er moeilijkheden. Die moeten uiteraard opgelost worden, maar terugsturen is GEEN oplossing! Ga jij die mensen terugsturen naar een plaats waar ze NIEMAND kennen, waar ze nooit gewoond hebben?? Ik dacht het niet! ZELFS als die mensen door ontworteling (voornaamste oorzaak van crimineel gedrag bij vreemdelingen) crimineel gedrag vertonen!

Verder nodig ik iedereen uit om het Universeel Verdrag van de REchten van de Mens eens op te vragen (gemakkelijk te vinden op internet), en die naast de standpunten van het Vlaams Blok te leggen...
Ik heb dat al voor u gedaan... Op nagenoeg alle punten in het vreemdelingenbeleid gaan ze in de fout!

IEDEREEN moet zich aan de wet houden, OOK het Vlaams Blok! Regeren met een partij die de wet niet respecteert is onaanvaardbaar!

"Jamma, die wetten werden er door paars doorgeduwd om het Blok monddood te maken": Bullshit, want het gaat om internationale verdragen.

Open uw ogen, en ga opzoek naar oplossingen, ipv te dromen over een land zonder vreemdelingen...
Ik zal u moeten teleurstellen, want ZELFS als het Vlaams Blok aan de macht komt zullen de vreemdelingen hier blijven... Jammer voor u...

Word wakker uit de droom, open uw ogen, en denk eens verder dan de neus lang is...

J

Als het bij hen zo onmenselijk leven is, dat ze er dan iets aan doen ...

Wij stemmen hier voor het VB om te vermijden dat het hier onmenselijk leven wordt, wees dus maar dankbaar, ... 8)
Oud 23 juni 2004, 15:19   #129
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Ik lees hier veel pro-Vlaams Blok reacties...

"Migranten zijn criminelen : zie overproportionele bezetting van de gevangenissen door allochtonen."
Mijn opa is kaal, mijn buurjongen zijn opa is kaal: alle opa's zijn kaal. Lijkt me een vrij foute redenering!

"Migranten profiteren van onze sociale zekerheid. Waarom denkt u dat ze via allerlei achterdeurtjes als importhuwelijken en gezinsherenigingen blijven probberen om landgenoten in België binnen te sluizen. Juist, om mee te parasiteren op onze SZ, want die hebben ze niet in Marokko.
Consulteer even de werkloosheidscijfers en het aandeel van migranten. Juist..."
Op uw taalfouten zal ik u maar niet beoordelen zeker? Maar blijkbaar gaat het met uw kennis van de toestand in deze wereld even slecht!
Heeft een Marokaan minder recht op een goed leven dan een Belg?
Het werkloosheidscijfer is de laatste jaren enkel gedaald omdat het slecht ging met de economie, en dat had heus niks te maken met die Marokanen.

"Migranten mishandelen hun en onze vrouwen. 'Hun' vrouwen : 'onze' vrouwenvluchthuizen worden overbevolkt door hun vrouwen. "Onze' vrouwen : hun bescheten en achterlijke cultuur en godsdienst verbiedt hen met 'hun' meisjes om te gaan (familie eer, etc). Dus gaan ze hun opwerkende hormonen maare botvieren op 'onze' meisjes door ze lastig te vallen. "
U bent echt niet haatdragend hoor... U bent waarschijnlijk één van die mensen die vindt dat alle andere partijen ondemocratisch zijn, en dat alleen het VB goed is! Doe uw ogen open aub!
En opnieuw: Doutroux is een crimineel, Dutroux is Belg: alle Belgen zijn crimineel.

Mensen, aub, open toch eens uw ogen!! Mag ik u even erop wijzen dat er geen enkele vreemdeling naar hier zou komen, als het in het land van herkomst goed zou gaan! Die mensen komen enkel en alleen naar hier omdat het daar bij hun onmenselijk leven is! Door armoede, oorloge of eender wat...
Gij jij die mensen terugsturen en laten verhongeren? Ga jij die mensen terug naar de oorlog sturen?
Veel vreemdelingen zijn mensen van 2e of 3e generatie... Vooral met deze mensen zijn er moeilijkheden. Die moeten uiteraard opgelost worden, maar terugsturen is GEEN oplossing! Ga jij die mensen terugsturen naar een plaats waar ze NIEMAND kennen, waar ze nooit gewoond hebben?? Ik dacht het niet! ZELFS als die mensen door ontworteling (voornaamste oorzaak van crimineel gedrag bij vreemdelingen) crimineel gedrag vertonen!

Verder nodig ik iedereen uit om het Universeel Verdrag van de REchten van de Mens eens op te vragen (gemakkelijk te vinden op internet), en die naast de standpunten van het Vlaams Blok te leggen...
Ik heb dat al voor u gedaan... Op nagenoeg alle punten in het vreemdelingenbeleid gaan ze in de fout!

IEDEREEN moet zich aan de wet houden, OOK het Vlaams Blok! Regeren met een partij die de wet niet respecteert is onaanvaardbaar!

"Jamma, die wetten werden er door paars doorgeduwd om het Blok monddood te maken": Bullshit, want het gaat om internationale verdragen.

Open uw ogen, en ga opzoek naar oplossingen, ipv te dromen over een land zonder vreemdelingen...
Ik zal u moeten teleurstellen, want ZELFS als het Vlaams Blok aan de macht komt zullen de vreemdelingen hier blijven... Jammer voor u...

Word wakker uit de droom, open uw ogen, en denk eens verder dan de neus lang is...

J

Wij stemmen hier voor het VB om te vermijden dat het hier onmenselijk leven wordt, wees dus maar dankbaar, ... 8)
Kijk, dit vind ik prachtig! Met twee zinnen een hoop onzin naar de kelder jagen! Dit is kunst! bravo (daar kan ons caféfilosoofke vermeersch een punt aan zuigen!)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 15:22   #130
psychodad
Partijlid

psychodad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

Kijk, dit vind ik prachtig! Met twee zinnen een hoop onzin naar de kelder jagen! Dit is kunst! bravo (daar kan ons caféfilosoofke vermeersch een punt aan zuigen!)
@jan hyoens
Ik begin toch serieus aan uw mentale gezondheid te twijfelen. Hoe meer iemand in clichés praat, hoe beter. Hoe meer iets onderbouwd is, hoe meer u vindt dat het cafépraat is...
psychodad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 15:23   #131
bruut geweld
Minister-President

Standaard

jantje zijn verstandelijke vermogens zijn nog zwaarder aangetast dan eerder gedacht...

nu kan hij het verschil niet meer lezen/herkennen tussen een post van iemand hier en prof Vermeersch...
Oud 23 juni 2004, 15:27   #132
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychodad
Citaat:

@jan hyoens
Ik begin toch serieus aan uw mentale gezondheid te twijfelen. Hoe meer iemand in clichés praat, hoe beter. Hoe meer iets onderbouwd is, hoe meer u vindt dat het cafépraat is...
Wie heeft er hier een probleem? Voor is iets pas waarheid als ge er een ganse telefoonboek kunt over vollullen, voor mij kan de waarheid in één zin liggen! Komt eens wat meer onder de mensen en luister naar wat ze zeggen ipv achter uw schermpje te blijven hangen!
Oud 23 juni 2004, 15:36   #133
psychodad
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

@jan hyoens
Wie heeft er hier een probleem? Voor is iets pas waarheid als ge er een ganse telefoonboek kunt over vollullen, voor mij kan de waarheid in één zin liggen! Komt eens wat meer onder de mensen en luister naar wat ze zeggen ipv achter uw schermpje te blijven hangen!
Amai, nog paranormaal ook ! U weet blijkbaar al hoeveel ik onder de mensen kom.

En Jan Hyoens stijgt weer een plaatsje op mijn lijstje van clichégebruikers (nummer 1 word je nooit, FDW staat nog mijlenver voor je)
Oud 23 juni 2004, 15:57   #134
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

En Jan Hyoens stijgt weer een plaatsje op mijn lijstje van clichégebruikers (nummer 1 word je nooit, FDW staat nog mijlenver voor je)
Ik ben misschien geen psycholoog maar soms kan een avatar ongeloof veel zeggen over iemand!
Het is niet niet te doen wat een hoop losers er hier na de verkiezingen is bijgekomen! Zit ge in hetzelfde internetclubje of zo?
Oud 23 juni 2004, 16:05   #135
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[Kijk, dit vind ik prachtig! Met twee zinnen een hoop onzin naar de kelder jagen! Dit is kunst! bravo (daar kan ons caféfilosoofke vermeersch een punt aan zuigen!)
Je zou er nog aan toe kunnen voegen: als Vlaanderen dan toch die racistische en onverdraagzame hel is zoals de linksen ons willen doen geloven waarom willen die allochtonen dan per se en en masse daar naartoe komen?
En nog: denkt er nu iemand dat er één allochtoon zal zijn die zal twijfelen om naar hier te komen omdat het Blok in opmars is? Neen natuurlijk, en zo zal de samenlevingsproblematiek alsmaar toenemen.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 16:09   #136
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:
[Kijk, dit vind ik prachtig! Met twee zinnen een hoop onzin naar de kelder jagen! Dit is kunst! bravo (daar kan ons caféfilosoofke vermeersch een punt aan zuigen!)
Je zou er nog aan toe kunnen voegen: als Vlaanderen dan toch die racistische en onverdraagzame hel is zoals de linksen ons willen doen geloven waarom willen die allochtonen dan per se en en masse daar naartoe komen?
1 . het aantal asielzoekers, illegalen daalt spectaculair, "en masse" is dus niet op zijn plaats en kan als argument ook niet gebruikt worden
2. de levenstandaard is hier nog altijd één van de beste ter wereld. Dit kan je dus ook omgekeerd gebruiken als het blok weer eens voorschrijft heo slecht het hier allemaal is.
Oud 23 juni 2004, 16:17   #137
Freethinker
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:

toch nog iemand die er redelijk over kan nadenken blijkbaar.
maar wat positieve eugenetica betreft zie ik niet wat het probleem is om bijvoorbeeld intelligentie, gezondheid, kracht e.d. te stimuleren.
dit zijn kwalitatieve eigenschappen die objectief als 'goed' beschouwt worden, niet?

dat is iets anders dan 'blauwe ogen en blond haar', dewelke geen kwalitatieve maar eerder esthetische kenmerken zijn.

Ik ben tentatief niet meteen tegen positieve eugenetica omdat ik er nog geen goede argumenten tegen gehoord heb. Negatieve eugenetica ben ik zeker voor.
Positieve eugenetica is misschien niet zozeer een probleem als men wettelijk voorziet dat bepaalde groepen niet systematisch in hun voordeel of voor bepaalde doeleinden het genoom naar hun hand gaan zetten.
Het zou onaanvaardbaar zijn als neonaz's uit kaukasische overtuiging alleen maar blonde en blauwogige mensen ter wereld brengen.
Maar individueel gezien is het misschien niet zo een drama: je botst namelijk op de wet van het dalend grensnut. Als straks heel wat mensen blonde kinderen zouden krijgen/maken, dan krijg je weer een tegenreactie omdat alle schaarste opgeheven wordt. De begeerte om blond te zijn verdwijnt waar veel blond is. Dus, alle menselijke behoeftenbevrediging, vreet zichzelf op.
Ik zou ook niet meteen weten wat er op tegen is om iemand te maken met een IQ van 140.
Voor mensen die dit idee van eugenetica gruwelijk vinden 'omdat er misbruik van gemaakt kan worden'. Uiteraard moet er een wettelijk kader komen tegen misbruik. Want, wat de mensheid k�*n doen zal men ook doen. trouwens, men maakt nu ook misbruik van mensen volgens allerlei manipulatieve technieken. Je hebt daar geen eugenetca voor nodig.
Het argument om niet echt tegen pos eugentica te zijn is voor mij de wet van het dalend grensnut + een wettelijk kader + controle daarop. Maar als er mensen zijn die wel grondige argumenten hebben om daar tegen te zijn dan overweeg ik die uiteraard graag.

p.s. foutje in mijn tekst: "Is ... gebeurt" moet zijn : "is ... gebeurd", uiteraard.
Oud 23 juni 2004, 16:21   #138
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
1 . het aantal asielzoekers, illegalen daalt spectaculair, "en masse" is dus niet op zijn plaats en kan als argument ook niet gebruikt worden
2. de levenstandaard is hier nog altijd één van de beste ter wereld. Dit kan je dus ook omgekeerd gebruiken als het blok weer eens voorschrijft heo slecht het hier allemaal is.
1. Ik had het uiteraard over de massale legale immigratie vanuit de Maghreb-landen en Turkije.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 16:24   #139
bruut geweld
Minister-President

Standaard

massale legale immigratie ?

je bedoelt allochtonen die een bruid gaan zoeken in het buitenland
en de mogelijke toetreding van turkije ?
Oud 23 juni 2004, 16:53   #140
psychodad
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ben misschien geen psycholoog maar soms kan een avatar ongeloof veel zeggen over iemand!
Het is niet niet te doen wat een hoop losers er hier na de verkiezingen is bijgekomen! Zit ge in hetzelfde internetclubje of zo?
gefrustreerde kloten zijn er al genoeg op dit forum blijkbaar. En nu ga k zwijgen, want dit raakt wel serieus off topic

U praat over tussen de mensen komen, maar eigenlijk wil je een maatschappij (en dan te beginnen bij dit forum) waarin iedereen het met je eens is. Zielig, jammer dat je het niet beseft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be