Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2012, 11:20   #121
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als men dit niet kan aanvaarden zal men ofwel permanent gefrustreerd zijn ofwel zichzelf onmogelijk maken in een samenleving die een veelheid aan overtuigingen kent. Dat lijkt me ook niet moeilijk te begrijpen.
Dus wie het Aristotelische principe van het uitgesloten derde aanhangt, is gefrustreerd? Ergo: alle wetenschap die zich daarop beroept, komt voort uit frustratie? Na Kuhn, Feyerabend en Lakatos, hebben we nu de vernieuwende inzichten van de grote denker di Supo.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 11:37   #122
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als je Christen bent, dan betekent dit dat je het Christendom als de waarheid beschouwt. Je kan dan niet tegelijkertijd accepteren dat de islam niet fout is. Dat is eenvoudige Aristotelische logica.

Snap je?
Je verliest de historiek uit de context. 'Als je Christen bent, dan betekent dit dat je het Christendom als de waarheid beschouwt' slaat terug op het verleden in de meeste Europese landen. Er is indd een tijd geweest waar het christendom alwie niet christen was, of zelfs christenen die kritiek hadden, de mond snoerde (Inquisitie, godsdienstoorlogen christelijke dogma's versus wetenschappelijke bevindingen), etcetera. In die tijden was het christendom ook een politiek wapen. Vergeet de machtsstrijd niet tussen pausen en keizers, tussen pausen en koningen. Op een bepaald ogenblik waren er zelfs drie pausen terzelfdertijd. De Kerk had veel eigendommen, trad op als leenheer, enz.
Hier zijn staat en religie nu gescheiden. (niet afkomen met de kerstboom die op werkvloeren staat, dat is pure folklore en zelfs pre-christelijk want voordien werden bv bomen met vruchten (appeltjes) begraven om te vieren dat de dagen terug begonnen te lengen (zonnewende = 25 december)).

NU we hier eindelijk van dat christelijk gedoe (dat de vrouwen heel erg discrimineerde en in haar kerkstructuur nog steeds de vrouwen discimineert)) af zijn, is de Islam op de proppen gekomen.
Potverdorie, moeten we nu alles weer opnieuw gaan doen? Mag ik als burger op eigen bodem (gaat terug tot de 18de eeuw) het gevoel hebben dat ik vooruit kan en niet in een of andere tijdmachine zit?

Je had iets aan je zin kunnen toevoegen: 'Als je Christen bent, dan betekent dit dat je het Christendom als de waarheid beschouwt'
Voor jezelf alleen
En dit 'voor jezelf alleen' staat in schril contrast met uitspraken van imams, video's, bepaalde posten, bepaalde sites.
Het staat in schril contrast met het wegjagen (manu militari) van christelijke minderheden in Egypte, in Nigeria, en we zijn Soedan alweer vergeten.

Ik ben een atheïst met een snuifje animisme: er is maar één zon, die kan je niet recht in de ogen kijken, die kan je voelen, vooral als je te lang in het zonsgezichtsveld blijft, maar zonder de zon, gaat alles dood. Voor mij is dat voldoende. Meer hoef ik niet. Welke god die zon heeft uitgevonden, interesseert me geen moer. Voor elke god werden er mensen terechtgesteld. De Romeinen en de Grieken hadden duizenden goden (abstracten gemaakt van elementen in de natuur). Dan kwam het monotheisme. Een vereenvoudigde, effectieve manier om territoria in te palmen en politieke veroveringen te maken.Dat werd er niet beter op. De ene monotheïstische god verdroeg de andere niet. Ja, zeg! Een machthebber met goddelijke gaven is natuurlijk interessanter dan eentje zonder. Waar zijn die landen waar menselijke afbeeldingen verboden zijn op de buffetkast en in kinderboeken en elke hoofdstraat het portret weergeeft van een'vent' die nooit getest is geweest op zijn vlekkeloos Arabisch of wat dan ook schrijven. (het is maar een voelhoorntje, hoor). Univirsitaire diploma's? In Afrika koop je diploma's en identiteitsbewijzen. Je betaalt er bijvoorbeeld een leraar die een afstand moet afleggen om een examen chemie af te nemen (de studenten hebben een pot gemaakt). Gaat die man buizen?
Dat zijn overlevingstechnieken die cultureel geworden zijn.
Die mensen komen dus naar hier en passen toe wat ze kennen.
Voor moslimmensen zijn België en Nederland een vacuümgebied. De autochtone bevolking heeft geen prominente relgieuze aanwezigheid meer.Dus.

Ik ga ook niet zoals enkele aangevlogen islammensen hier doen, naar een islamitisch land om er op een TV-programma te verkondigen dat er maar één waarheid is. Ik geraak niet levend binnen het TV-gebouw, en ik raak zeker niet levend tot in mijn hotel. Dat is de norm daar, die hier wordt ingevoerd maar toepasselijk gaat worden op autochtonen. Hoe wordt dat gedachtengoed hier ingevoerd? Door de islamitische bevolking die hier is, te misbruiken. Die bevolking is grotendeels heel ongeschoold (cultureel bepaald, sociale klasse...) en heel ontworteld. M.a.w. perfect prooi voor een of andere politiek-religieuze doctrine. De meeste mensen hebben dat niet in de mot maar die worden 'bewerkt' op een zeer subtiele manier en het collectieve gevoel wordt uitgebuit ('wij en zij'). Het cement is de islam, een andere factor is 'we zijn met genoeg'.
Toen ik in het Technisch Atheneum van Anderlecht toezicht had op de speelplaats en gewoon een leerling zei dat er vuilbakken waren en dat hij zijn blikje best in die vuilbak deponeerde, kwamen er meteen een vijftal 'vriendjes' rondom staan. De ene duwt de andere, tot die andere tegen mij 'botst'. Niemand heeft het gedaan! Je hebt een geschil met één persoon en voor je het weet heb je problemen met tien of meer personen. De politie heeft hetzelfde probleem in sommige wijken in de grootsteden.

Een mix van:

- structurele afkeer kweken door 'prominente islamisten' tgo de westerse cultuur, met uitzondering van het sociale netwerk.

- de originele ongeschooldheid en culturele (mix van ????) opvoeding van vrouwen (moeders van schoolgaande kinderen) en hun mannen zijn ook erg ongeschoold.

- het stimuleren van het collectieve gevoel: 'wie aan een van ons raakt, raakt aan ons.' dat is nog een vrij universeel gegeven, maar in heel veel situaties hier in België is het slechts gebruikt als afleidingsmanoeuvre om openbare diensten te verhinderen om hun werk te kunnen doen. Uiteindelijk gaan er zich groepen vormen van allochtone afkomst die het 'sjieïtische' en het soennitische' onder elkaar gaan uitvechten, in de trant van bv 'Koerden en Turken. Zoals in Nederland in een bepaalde wijk de Surinamers een vete hadden met moslimmensen. Die culturen staan haaks op elkaar, en historisch gezien al heel lang.
Vele Europeanen weten dat niet maar de mensen uit Afrika die een mix hebben van animisme en katholiek (Afrikanen van het Afrikaans binnenland) worden geminacht door islamitische Noord-Afrikanen. Het is bijna een genetisch gestuurde vete. Je moet niet ver zoeken: de oude slavenhandel, het feit dat op vele archieffilmpjes Afrikaanse vrouwen te zien zijn met blote borsten... De islam heeft het daar dus altijd moeilijk mee gehad. 'Moeilijk' is te vertalen door 'dat zijn ongelovige, UNTERmenchen'.

Ik hou niet van mensen die prat gaan op 'één waarheid'. Mensen die via allerlei zijwegeltjes die ene waarheid kondig willen maken. (laat het duidelijk wezen: dat is niet persoonlijk bedoeld, maar algemeen!)

Wat ik zeer betreur is dat mediamensen in Nederland en in België vaak met hun mond vol tanden staan als ze een kwibus zoals die ene op 17 februari op 'Halve Maan' uitnodigen. Het is zeer duidelijk dat deze mediamensen nooit een pint gedronken hebben met dat kaliber. Met dat 'kaliber' kan je dus wel een pint drinken, hoor. Ze hebben geen baard, ze drinken cola (na de wiet etc) maar ze gaan ons 'koloniseren'. En elke vrouw die op café gaat is een hoer. Verdedig je daar maar eens tegen, zonder handgemeen. En met argumenten.

Historiek niet uit het oog verliezen. Ik weiger om mijn persoonlijk leven af te stemmen op stromingen die hier niet thuishoren, mij belasten met een polemiek die pas na x-aantal jaren enige uitkomst zal vinden en een status-quo. De klok terugdraaien? Njet. Ik wil vooruit. Mijn kinderen willen vooruit.

Landen waar de doodstraf staat op homo-relaties (katholiek of islam) zijn achterlijke landen met een hypocrisie van hier tot ginder. Ik ben 300% hetero.
Iik daag elke islam en katholieke ouder uit: Heb je ooit aan je kinderen gezegd dat als ze homoseksueel zouden kunnen zijn, ze over niets zorgen hoefden te maken?'.

Ik heb dat ongevraagd aan mijn kinderen gezegd. En we hebben daarover gepraat.

Er zijn geen waarheden tot alles gekend is. De homo sapiens is wegens zijn 'defectief' denkvermogen een klungelige soort die van alles uit de natuur graait, daar dan een 'uitvinding' aan linkt of er een abstractie van maakt (van zon tot god en we blijven in de hemel, met 'hiernamaals' als abstract nalopertje) en er een schwung aan geeft. Klungelig maar wel heel bloederig en irritant.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 21 februari 2012 om 11:45.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 12:37   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, in de communistische landen bestond dat niet trouwens. Voorts is het heel erg laf van jou dat je de aandacht van je eigen verantwoordelijkheid afleidt.

Vertel op, wat heb jij al gedaan voor die vrouwen in moderne slavernij? Of ben je stiekem klant?

I rest my case...

Neen. Waar heb je die kwakkel weer gehoord?

Het huwelijk met bepaalde duur bestaat niet in de mainstream islam. Je hebt dat alleen in het sji'isme en ook daar komt het zelden voor. En neen, dat heeft niets met prostitutie te maken.

En gebruik het vooral niet om de aandacht af te leiden van wat er in het Noordstation gebeurt!
Wat in het Noordstation gebeurt is erg, vooral omdat vaak vrouwen in een slechte sociale, economische situatie in prostitutie terechtkomen.Het zijn in verhouding weinig Belgische meisjes en pooiers maar vooral veel buitenlanders.

Hoe minder vrouwen economisch en sociaal voor zichzelf kunnen zorgen, hoe hoger het risico dat zij slachtoffers worden, dat verklaart ook waarom prostitutie vaak in handen is van Oost Europeanen die hun landgenotes al of niet vrijwillig uitbuiten.
Prostitutie komt dus vooral voor in landen waar vrouwen economisch niet voor zichzelf kunnen zorgen en sociaal snel om welke reden ook, verstoten worden.
Beweren dat prostitutie dan ook niet voorkomt in Islamitische landen; al of niet met een chador of nikaab aan, is natuurlijk een leugen.Enkel oog hebben voor het Noordstation en niet voor uitbuiting van vrouwen wereldwijd getuigt van selectieve verontwaardiging, volgens mij eerder gericht op het Westen dan uitbuiting van vrouwen in het algemeen. Over prositutie in moslimlanden werden ook verschillende docu's over gemaakt, vrouwen met weinig opleiding in strenge patriarchale structuren waar mannen enkel seks mogen hebben binnen een huwelijk zorgen voor hoge vraag een aanbod,dus veel prostitutie.

Beweren dat onder sjiieten het tijdelijk huwelijk zelden voorkomt is nog een lapzwans van jewelste, het komt juist veel voor, vrouwen met weinig perspectief omdat de familie arm is, niemand hen kan onderhouden, omdat ze weduwe zijn of andere redenen hebben geen andere mogelijkheid dan een tijdelijk huwelijk, gelijk te stellen aan legale prostitutie!
Hoe meer scholing vrouwen krijgen, hoe minder afhankelijk van mannen voor onderhoud hoe minder ze in prostitutie terechtkomen wereldwijd, wie prostitutie nu echt belangrijk vindt zou dus vooral moeten ijveren voor onderwijs en toegang tot de arbeidsmarkt voor vrouwen wereldwijd, waarom heb je het daar helemaal niet over Kalli?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 16:18   #124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen? hadden ze er een andere naam voor, of was het gewoon "verboden"?

Ik ben geen klant, was nooit een klant, en ik hoop dat ik nooit een klant zal worden.
Wat ik gerust wil doen is dames helpen hun eigen weg te zoeken. Helaas mag ik de voornamelijk allochtone pooiers niet bestrijden met ongelijke wapens.

The case rests in pieces.

Klopt, het is alleen maar geïnstutionaliseerd in Iran.
In iets beschaafdere landen als Afghanistan worden meisjes naar willekeur afgemaakt als maar vermoed wordt dat de familie in de eer en geldbuidel is getast.
In rijkere landen als Saoudi Arabië importeren ze wel krijgsbuit... of zijn de verhalen van verkrachte huishoudsters en oppassen "fait divers"?

Neen, eerder met pure slavernij en strikte interpretatie van de Koran. Prostitutie met moslimmetjes mag en kan niet, maar een slavinnetje een beurt geven, terwijl de vier echtgenotes er niet over mogen zagen en klagen is perfect acceptabel.

Moet ook niet. Dat is hemeltergend.
Ik zou liever hebben dat die dames uit pure vrije wil die job deden in eerlijke en hygiënische omstandigheden. En met een eerlijke en legale verloning.
Zoiets.
Hoef ik dus niet te antwoorden op de ontkenningen van de heer Kallikles...
Het gaat dus gewoon over hypocrisie. Geef er een andere naam aan of zo en dan is het geen "prostitutie", alleen het resultaat is het zelfde...of nog erger.

Laatst gewijzigd door andev : 21 februari 2012 om 16:19.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 17:10   #125
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat in het Noordstation gebeurt is erg, vooral omdat vaak vrouwen in een slechte sociale, economische situatie in prostitutie terechtkomen.Het zijn in verhouding weinig Belgische meisjes en pooiers maar vooral veel buitenlanders.
Is dit van enig belang welke nationaliteit die meisjes en die pooiers hebben?

Citaat:
Hoe meer scholing vrouwen krijgen, hoe minder afhankelijk van mannen voor onderhoud hoe minder ze in prostitutie terechtkomen wereldwijd, wie prostitutie nu echt belangrijk vindt zou dus vooral moeten ijveren voor onderwijs en toegang tot de arbeidsmarkt voor vrouwen wereldwijd, waarom heb je het daar helemaal niet over Kalli?
Proficiat Alice, dat jij dit aanhaalt.
Gewoonlijk kom jij niet verder dan nationaliteit/afkomst, etni en religie.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 01:45   #126
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Je verliest de historiek uit de context.
Wat heeft dat met Aristoteles te maken?
Oud 22 februari 2012, 06:42   #127
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus wie het Aristotelische principe van het uitgesloten derde aanhangt, is gefrustreerd? Ergo: alle wetenschap die zich daarop beroept, komt voort uit frustratie? Na Kuhn, Feyerabend en Lakatos, hebben we nu de vernieuwende inzichten van de grote denker di Supo.
Als u het zegt.

Blijft natuurlijk het probleem wie wie mag uitsluiten en waarom.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 08:58   #128
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is dit van enig belang welke nationaliteit die meisjes en die pooiers hebben?
De nationaliteit van meisjes of pooiers boeit niet.
Het ras van de meisjes daarentegen...
Oud 22 februari 2012, 09:18   #129
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De nationaliteit van meisjes of pooiers boeit niet.
Het ras van de meisjes daarentegen...
Ik hoop dat de soort "mens" is. Anders noem ik die specifieke klanten met recht en reden perverten.

En "ras".Als het onderling kan voortplanten met vruchtbaar nageslacht, is het dezelfde soort. (ik vermijd het woord kweken om semantische discuties met Trolisjok en soortgelijken te ontwijken)

Racisme is dus zowiezo een verkeerdelijk gebruikt woord.
Oud 22 februari 2012, 09:45   #130
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat de soort "mens" is. Anders noem ik die specifieke klanten met recht en reden perverten.
De klant is koning.
Oud 22 februari 2012, 09:59   #131
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De klant is koning.
Als je wil leveren aan perverten, waarom wordt je dan geen Moslim slavendrijver?
Dan mag het van de almachtige onzichtbare vriend, zolang de misbruikten geen moslim zijn.

Alvast de ultieme Shiit , Ayatollah Khomeini, heeft dat zo beslist. Maar let wel, schapen, geiten , kamelen en dergelijke gedekt door een moslim moeten verkocht worden in een ander dorp dan waar de schijnhilige daad is gepleegd.

Laatst gewijzigd door maddox : 22 februari 2012 om 10:01.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 10:02   #132
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je wil leveren aan perverten, waarom wordt je dan geen Moslim slavendrijver?
Wat schuift dat?
Oud 22 februari 2012, 10:06   #133
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat schuift dat?
Als een ik onderlegde inschatting kan maken, een paar €100 voor een wip.

'k heb hier een zeer gewillige geit, een infraroodkamera en een Youtube account dat gelinkt is aan reclame.

Dus geef alles voor een paar minuten, en bingo.

Maar ik geef je een beter percentage van de reclame inkomsten als je een hare krishna nachtjapon aandoet tijdens die daad.
Oud 22 februari 2012, 10:30   #134
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k heb hier een zeer gewillige geit, een infraroodkamera en een Youtube account dat gelinkt is aan reclame.
Yves?
Oud 23 februari 2012, 08:58   #135
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met Aristoteles te maken?
De discussie gaat hier niet over Aristoteles.

Ik heb gereageerd over wat je schreef ivm het christendom. De hegemonie van het christendom is voorbij. Eindelijk! Wie zijn christelijke leer belijdt doet dat zonder andere mensen te storen. Politiek en religie zijn gescheiden. Van mijn part mogen ze christelijke missionnarissen die nu nog rondlopen in Afrika meteen de deur wijzen. Kolonisatie en kerstening! Nu dat eindelijk afgenomen is, komt de Islam op de proppen met een, sorry dat ik dat zeg, een politieke agenda. Ik ben niet van gisteren.

Toen ik mijn Koerdische overbuurvrouw uitgenodigd heb om in mijn huis te komen luisteren naar het geluid van de TV van de Palestijnse buren, stelde zij voor om te gaan bemiddelen. Ik ben daarop ingegaan en ik zal altijd dankbaar zijn.
Hoe verliep die bemiddeling? Zij, haar dochter en haar schoonzoon zijn op een avond heel moslim gekleed bij mij komen aanbellen om nog eens alles op een rijtje te zetten. Daarna zijn ze met hun drieën gaan bemiddelen. En daarna zijn ze nog even feedback komen geven bij mij.
Tijdens die twee bezoekjes heb ik dus allerlei info gekregen over de Islam. Het was een les in de Islam. Nu weet ik ook dat een goede moslim de veertig buren op een rechte lijn (straat) moet respecteren. Dat is oké.
Maar waarom alleen de veertig buren. Hoe zit het dan met de 41ste buur? Die dien je dan niet te respecteren?
En waarom een verschil maken tussen mensen en buren?
Is het daarom dat jongeren stenen gooien naar bussen maar dat niet doen in de wijk waar ze wonen? Dat ze daarom autochtone vrouwen lastig vallen en beschimpen omdat die niet wonen binnen de straal van de veertig buren? Ik vraag het me maar af.

Ik heb geprobeerd om zelf te bemiddelen. Mijn Engels en Frans is beter dan die van de burenrelatiepolitie die ik volgens de huisvestingsmaatschappij had moeten bellen. Maar ik ben een autochtone vrouw en meneer de buurman heeft me nooit au sérieux genomen.

Mij stoort het dat mensen op straat lopen met een religieuze-politieke agenda op hun hoofd. Die vrouwen weten zelf niet eens dat ze misbruikt worden. Eigen keuze, laat me niet lachen. De meeste moslimmeisjes worden nog steeds opgevoed van in de wieg om geen eigen keuze te maken. Zo simpel is dat. En ik heb geen zin om mijn persoonlijke levenssfeer op nul te zetten om te wachten op een derde generatie die het 'licht' wel gaat zien.
Het gedachtengoed van de islam zoals het in de praktijk wordt gebracht is pure achteruitgang. Niet alleen voor de gelovigen zelf maar ook voor de mensen van eigen bodem die ermee dag in dag uit mee geconfronteerd worden.

Ik heb uit nieuwsgierigheid een Marokkaanse site in Nederland uitgebreid bezocht. 'We nemen het hier over' is schering en inslag. Vrouwen denigreren idem. In het beste geval zijn het pubertjes. Wel opgevoed volgens proletarische islamregeltjes. Waren zij met hun gedrag autochtonen dan waren het 'sociale gevallen' of 'afkomstig uit een vierde wereld gezin.'

Laatst gewijzigd door parsprototem : 23 februari 2012 om 09:04.
Oud 23 februari 2012, 09:02   #136
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yves?
Nee, ik ben geen politicus die have , goed en geweten (en niet noodzakelijk in eigen bezit) verkoopt aan de best biedende.
Oud 23 februari 2012, 22:09   #137
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De discussie gaat hier niet over Aristoteles.
Dan begrijp je niet wat ik schreef.
Oud 23 februari 2012, 22:12   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je wel eens meer voor zeker?
Oud 24 februari 2012, 17:56   #139
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil het nu ook niet meer begrijpen.
Oud 24 februari 2012, 22:30   #140
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil het nu ook niet meer begrijpen.
Dat weet ik. Dat wou ik precies aantonen, dat mensen als jij niet willen begrijpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be