![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tegen het licht van de gebeurtenissen en sombere verklaringen van vandaag is het wellicht relevant de vraag te stellen welke repercussies het coma van Friso heeft op het gemoed van Beatrix. De heer Zonnevylle, voorzitter van de vereniging van Oranjecomités, heeft in TweeVandaag al aangegeven dat de viering van Koninginnedag op 30 april a.s. niet aan 'versobering' ontkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik wel mogelijk zou achten is een troonswissel nu wordt eerder voorbereid en plaatsvindt dan oorspronkelijk gepland, wegens de situatie van koningin. Maar een acute wissel zie ik niet, zeker omdat aantreden Willem onder deze omstandigheden erg triest is. En zoiets moet eerder een feestelijke toestand zijn dan het gevolg van een rouwproces. Bij een overlijden van regerende vorst is aantreden kroonopvolger echter een natuurlijk verloop, maar dit zijn uitzonderlijk omstandigheden. Wel triest dat 30 April weer met schaduw omgeven zal zijn.
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat je als snotneus zulke stommiteiten doet kan ik nog aannemen. Als volwassen man of vrouw is dat al geen kleine stommiteit meer. Er was zeer duidelijk gemeld dat situatie gegeven de weersomstandigheden en sneeuwval meer dan gevaarlijk was! En wanneer je dat dan als ouder van jonge kinderen doet... Dat is al niet meer stom maar eerder misdadig. Een verantwoordelijke ouder stelt het geluk van zijn kinderen boven zijn infantiele (al dan niet macho) ijdelheid. Het gaat hier bij de oorzaak van het ongeval dan ook helemaal niet om al dan niet royaal. Wel bij de manier hoe de media het verwoorden. Dat is pas onredelijk. ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme prins.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als Bea in een diep rouwproces belandt, wat ik me goed kan voorstellen, dan zou de volgende gereed moeten zijn. (Nog beter is om monarchie af te schaffen, maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop. Zelfs in Belgiek blijven ze maar plakken.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2 !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Niemand krijgt de schuld, ook die vriend niet. Dat hij is gehoord is standaardprocedure. Verder is iedereen volgens mij vol lof over de snelheid waarmee hij heeft gehandeld. Dan Friso zélf. Hij staat niet bekend als iemand die veel risico's neemt en in zijn ogen heeft hij die waarschijnlijk ook niet genomen. Hij komt al in Lech vanaf dat hij een baby was en skiet daar ook al off-piste vanaf dat hij kleuter was. Hij droeg een helm en een calamiteiten-pieper, alleen geen airbag. Wat zich hier wreekt is dat hij het terrein goed dacht te kennen, juist omdat hij daar van kindsaf komt. Alle locals skieën daar off-piste en we hebben al gehoord dat het daar voor het KH als 'thuis' voelt. Stom? Achteraf gezien? Wat jij wilt. Maar gelukkig schaatsen en fietsen wij allemaal altijd met helm (Nietwaar Max?) en gelukkig nemen wij zelf nooit risico's waarvan wij achteraf denken 'dat is gelukkig nog goed afgelopen' zodat wij iemand anders lekker de maat kunnen nemen. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 24 februari 2012 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Off-piste op de latten gaan staan, terwijl er lawinegevaar dreigt is niet stom
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Ik vind het taalgebruik en de agressie jegens een persoon die een ongeluk heeft gehad beneden alle peil.
Ik begrijp de Flaminganten zeer goe als ze zich tege hun eigen volgevroten koningshuis keren. Een misbaksel van Coburgse ham. Maar deze jongen vedient z' n eigen muntjes en had de pech slachtoffer te worden van de omstandigheden. So what, niemand vraagt u om compassie te tonen maar ook niemand die vraagt u om commentaar.
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overal was er gewaarschuwd voor lawine's in dat gebied.
Ik snap niet waarom de brave man de pistes moest verlaten om "vrij" te gaan skiën. Als hij de waarschuwingen niet in de wind had geslagen en op de voorziene pistes was gebleven was er niets gebeurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze ongelukken gebeuren spijtig genoeg ieder jaar meerdere malen. Daar hoor je dan niets over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht zal zij en Mabel een ethisch zeer moeilijke beslissing moeten gaan nemen. Verder verwacht ik dat koninnedag dit jaar zeer sober zal zijn, dus met beperkte festiviteiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wie is die frisko ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Engelse vriendin van mij is zeer republikeins, maar toen Lady Diana verongelukte was ook zij zeer ontdaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De arrogantie druipt van hun Oranje gezichten af.... =========================================== Hij had op de skipiste moeten blijven. Of een trekje van hen die denken dat ze iets meer mogen dan een ander. Men was wel zeer snel om de vriend van Friso aan de schandpaal te nagelen wegens vermoedelijke nalatigheid. Zonder die vriend had het langer geduurd dan die 25 minuten van nu. Maar ja, wat baat het? Niks. Deze week bij Pauw & Witteman een ander verhaal gehoord. Er was een neuroloog aanwezig en die zijn vrouw werkt bij een krant (NRC?). Die neuroloog stond héél dicht bij de behandelende artsen van Friso. En hij had info gezien waarbij niets te zien was van mogelijke letsels bij Friso. Zijn vrouw publiceert dit in de krant en dat bracht natuurlijk heibel met zich mee. Die neuroloog heeft ook nauwe banden met het Koninklijk Huis van Bea. Normaal is het de taak van de Staatsveiligheid die berichten vrij te geven. Witteman was op dreef en stelde behoorlijke confronterende vragen Mijn samenvatting: meneer de neuroloog waar haalt u de pretentie vandaan om zo te handelen. Wie denkt u dat u bent. (nogmaals: mijn interpretatie maar daar kwam het op neer) Vandaag, een paar dagen later zijn de berichten tegengesteld.... Alles zal wel te verklaren zijn of iedereen zal wel weer een uitleg hebben waarbij weer iedereen gelijk heeft... Moeder Bea zit met de zorgen en met waarschijnlijk een wreed dilemma die haar te wachten staat. Epiloog. Voer voor de media en volk die dat gretig leest. Laatst gewijzigd door Tejokus : 24 februari 2012 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() ik zeg u
|
![]() |
![]() |