Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2012, 13:25   #121
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ah als dat zo is in uw gemeente zal dat wel gelden voor het ganse land... bedankt voor de info... was ik even kortzichtig bezig zeg...
Nog ene die flauw begint te doen. Heb ik ergens geschreven dat dan wel zal gelden voor het ganse land? Nee.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:29   #122
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja kweet het vreselijk ding dat kiezers bedriegen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=71
En die link moet juist wat bewijzen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:31   #123
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nog ene die flauw begint te doen. Heb ik ergens geschreven dat dan wel zal gelden voor het ganse land? Nee.
Waarom reageer je dan als je "toch niet echt reageert"?
En laat die rollende oogjes maar uit... je gebruikt die maar al te veel de laatste tijd; weinig geloofwaardig allemaal die verontwaardiging van je.

Citaat:
een partij die zo rap wil groeien als de N-VA kan waarschijnlijk niks anders dan een paar mensen van andere partijen lokken.
Citaat:
Ik kan u zeggen dat de N-VA-afdeling in mijn gemeente keer op keer aantoont dat die mensen van andere partijen niet wil, niet zoekt en zelfs niet nodig heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:33   #124
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
vlaamsgezinde lijsttrekkers... we spreken wel over vlaams blok mandatarissen hee. Normaal zet men de vuilbak buiten, men haalt hem niet binnen.
Tenzij het binnen OOK een vuilnisbelt is.....de maskers vallen af, het is zo duidelijk als wat...
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:36   #125
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Tenzij het binnen OOK een vuilnisbelt is.....de maskers vallen af, het is zo duidelijk als wat...
Inderdaad, hopelijk blijven ze afvallen en zien de mensen eens echt wat NVA is. Het enige verschil met VB is dat ze niet "racistisch" zijn.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:38   #126
Jurgen72
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Waarom reageer je dan als je "toch niet echt reageert"?
En laat die rollende oogjes maar uit... je gebruikt die maar al te veel de laatste tijd; weinig geloofwaardig allemaal die verontwaardiging van je.
In dit geval waren de rollende oogjes mijns inziens meer dan terecht.

Jij had het over nationaal niveau, Txiki stelt hier tegenover dat, alvast op lokaal niveau en in zijn specifieke situatie, het niet zo is. Daarmee zegt Txiki niet meer of niet min dat wat jij stelt, niet op elk niveau en in elke situatie geldt.
Jurgen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 14:08   #127
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En die link moet juist wat bewijzen?
Ga gerust een kijkje nemen in de discussie die volgde... zal je snel duidelijk worden. Anders vrees ik je niet te kunnen helpen...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 23 februari 2012, 14:12   #128
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Mijn eerste gedacht was: heeft een minister niets beter te doen dan zitten te twitteren?
Mijn tweede gedacht was: eigenlijk heeft ze wel een punt maar heeft een minister niets beter te doen dan zitten te twitteren?
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 14:14   #129
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen72 Bekijk bericht
In dit geval waren de rollende oogjes mijns inziens meer dan terecht.

Jij had het over nationaal niveau, Txiki stelt hier tegenover dat, alvast op lokaal niveau en in zijn specifieke situatie, het niet zo is. Daarmee zegt Txiki niet meer of niet min dat wat jij stelt, niet op elk niveau en in elke situatie geldt.
Ik heb het helemaal niet over het nationaal niveau... even de discussie volgen had je goed gedaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en vergeet ook niet dat het over gemeenteraadsverkiezingen gaat. het programma van de lokale N-VA zal soms niet zo erg verschillen van de lokale CD&V, of zelfs van de lokale SPa.

ik ga dus ook op een N-VA-lijst staan in oktober, ik ga ook niet met alles akkoord van de N-VA-nationaal, maar het lokaal programma steun ik wel 100% hoor.
En het is dankzij een ex-VB'er dat ik er zal opstaan.

Citaat:
Ach dat de politiekers niet aan de bomen hangen lijkt me logisch... een partij die zo rap wil groeien als de N-VA kan waarschijnlijk niks anders dan een paar mensen van andere partijen lokken. Mensen met ervaring daar draait het om bij de lokale besturen. Versta ik allemaal wel... Freya wil ook nog eens wat zeggen. Ik dacht dat er al lang niemand meer luisterde naar dat mens... maar alé blijkbaar wel.
Dat andere partijen knarsetandend toekijken hoe bepaalden van hun sujetten weggaan lijkt me ook maar logisch... pech voor hen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik kan u zeggen dat de N-VA-afdeling in mijn gemeente keer op keer aantoont dat die mensen van andere partijen niet wil, niet zoekt en zelfs niet nodig heeft.
Het is niet omdat in Txiki's gemeente een N-VA afdeling is die geen andere leden aanneemt dat dat nergens zo is. De opmerking van Txiki is dan ook helemaal geen argument voor niks... Had ik evengoed kunnen op reageren door te stellen dat in mijn gemeente "de N-VA afdeling wel zoekt naar nieuwe leden". Enfin...

soit de rollede oogjes van Txiki steken me al een tijdje tegen... met nikszeggende comments en rollende oogjes steeds gaan schrijven dat men geen domme vragen moet stellen of geen idiote opmerkingen moet schrijven is vrij irritant. Ga in op de zaak... waarom is het een "domme vraag" of een "idiote opmerking".
Citaat:
Oud 23 februari 2012, 14:47   #130
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Freya zou beter naar het Blokske of de N-VA (dat is krak hetzelfde) overstappen. Ze ondersteunt immers het taalracistisch federalisme en is dus minstens even schuldig aan het anti-Belgisch racisme als de N-VA en het VB.
Oud 23 februari 2012, 15:36   #131
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
20% van de overlopers (van de 100) op 217 N-VA lijsten is 0.4% ex VBers op N-VA lijsten.
Over hoeveel n-va lijsten je die overlopers gaat verspreiden is niet relevant. Het gaat om het getal. Twintig vlaams blokkers binnenhalen is zondermeer ongezien. Als sommigen dan nog ernstig beweren dat die door de screening geraakten dan stel ik me vragen op welke criteria men dan wel screent. Mensen die achter Philip Dewinter en zijn kliek aanholden, hoe kunnen die zo plots vervellen tot er democraten tevoorschijn komen ? Zelfs in Lourdes, Fatima en Scherpenheuvel samen gebeuren er zoveel mirakuleuze gebeurtenissen niet.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 15:45   #132
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Over hoeveel n-va lijsten je die overlopers gaat verspreiden is niet relevant. Het gaat om het getal. Twintig vlaams blokkers binnenhalen is zondermeer ongezien. Als sommigen dan nog ernstig beweren dat die door de screening geraakten dan stel ik me vragen op welke criteria men dan wel screent. Mensen die achter Philip Dewinter en zijn kliek aanholden, hoe kunnen die zo plots vervellen tot er democraten tevoorschijn komen ? Zelfs in Lourdes, Fatima en Scherpenheuvel samen gebeuren er zoveel mirakuleuze gebeurtenissen niet.
Het getal? Dat zijn dan 20 lijstrekkers van de 4340.

Bon, we weten ook alweer wie een misstap doet office tot de brandstapel veroordeeld wordt.

Laatst gewijzigd door giserke : 23 februari 2012 om 15:46.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 15:45   #133
Jurgen72
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb het helemaal niet over het nationaal niveau... even de discussie volgen had je goed gedaan.
Dergelijke uitdrukkingen zijn even nutteloos en stemmingsmakerij als die rollende oogjes. Ik had wel degelijk de discussie gelezen.
Ik geef evenwel grif toe, de woordkeuze "nationaal niveau" is een beetje ongelukkig. Ik bedoelde niet "op federaal niveau", maar eerder "algemeen gezien, over gans vlaanderen". Mijn excuses hiervoor.
Citaat:
Het is niet omdat in Txiki's gemeente een N-VA afdeling is die geen andere leden aanneemt dat dat nergens zo is.
Klopt. Het toont echter wel aan dat het niet overal zo is. En alleen al daardoor is het een valabel argument.

Citaat:
soit de rollede oogjes van Txiki steken me al een tijdje tegen... met nikszeggende comments en rollende oogjes steeds gaan schrijven dat men geen domme vragen moet stellen of geen idiote opmerkingen moet schrijven is vrij irritant. Ga in op de zaak... waarom is het een "domme vraag" of een "idiote opmerking".
De manier van discussieren laat hier inderdaad vaak te wensen over.
Maar het op de man ipv op de bal spelen is iets waar mensen uit de verschillende kampen zich aan bezondigen. Jammer genoeg.
Jurgen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 15:47   #134
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van Overmeire is idd een raar geval, die had ik niet binnengepakt. maar langs de andere kant, verdient een mens een tweede kans of niet?
Dan kun je volgens dezelfde logika maar best direkt Philip Dewinter ook not n-va'er recycleren. Ook die verdient dan een tweede kans toch ?
Waar leg je precies de grens ?
Oud 23 februari 2012, 15:49   #135
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan kun je volgens dezelfde logika maar best direkt Philip Dewinter ook not n-va'er recycleren. Ook die verdient dan een tweede kans toch ?
op zich verdient FDW een tweede kans, maar die zal een stuk harder zijn best moeten doen, zo hard dat het een hopeloze zaak zou kunnen zijn.

maar die persoon die ik ken, die is echt serieus door de molen gegaan hoor, echt alles heeft men opgezocht over hem. en dat is maar een gemeenteraadslid hé.
Oud 23 februari 2012, 16:00   #136
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak Bekijk bericht
Door een VB-partijkaart: niet persé, aangezien er inderdaad een een hele hoop mensen zijn die omwille van one-issue-items voor een partij stemmen of lid zijn (dus je kan als VB-partijkaarthouder erg Vlaamsgezind maar niet rascistisch zijn).

Door VB-mandataris of kandidaat te zijn geweest: wel een probleem. Zodra je op de lijst van een partij gaat staan, vertegenwoordig je de partij in kwestie. Wat in principe wil zeggen dat je het eens bent met wat die partij zegt, denkt en voorstelt. Bij VB is steeds erg duidelijk geweest dat er een sterk racistische (onder)toon aanwezig is in hun programma. Als je daar geen probleem mee hebt en toch op hun lijst gaat staan... Tjah.
Zo zie ik het ook. En bij uitbreiding is dat nog meer van toepassing op een verkozen blok mandataris. Die kan op geen enkele manier later beweren dat hij het zo niet bedoelde... Je gaat toch niet geloven dat iemand die mee de pen heeft vastgehouden waarmee ze het 70 punten programma schreven, dat die nooit achter het racistische discours heeft aangelopen ?
Oud 23 februari 2012, 16:13   #137
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
op zich verdient FDW een tweede kans, maar die zal een stuk harder zijn best moeten doen, zo hard dat het een hopeloze zaak zou kunnen zijn.

maar die persoon die ik ken, die is echt serieus door de molen gegaan hoor, echt alles heeft men opgezocht over hem. en dat is maar een gemeenteraadslid hé.
als die "filter" dan toch zo streng zou zijn, begrijp ik niet hoe een voormalig NSV-er en Voorposter als K. Van Overmeire, door de mazen van dat net is kunnen glippen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 16:23   #138
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
als die "filter" dan toch zo streng zou zijn, begrijp ik niet hoe een voormalig NSV-er en Voorposter als K. Van Overmeire, door de mazen van dat net is kunnen glippen.
Hoger dan een lokaal mandaat zal hij nooit krijgen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 16:24   #139
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Zat er in de Antwerpse provincieraad geen Turkse Grijze Wolf die verkozen was op een SP-A lijst ?
Lijkt me minstens even erg, zo niet een stuk erger dan een ex-VB mandataris.
Freya zou misschien wel eens kunnen verschieten als de SP-A lijsten onder de loupe bekeken worden. Of misschien niet. Hypocrisie deert nog weinig politici.
Oud 23 februari 2012, 16:30   #140
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij hun daden. Niet hun verleden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be