Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2012, 00:08   #121
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
OK dan, ik zal het even verduidelijken.

Mijn post 89 was een ludieke reactie op uw stelling in post 82, waarin u Dexia Bank België ophemelt. Ik dacht dat u het ludieke van mijn post wel zou inzien, maar vermits dat niet het geval blijkt te zijn, volgt hier een speciaal voor u aangepaste versie :

"Voorwaar, Belfi(sc)us is een ramp van een bank, mijnheer ViveLaBelgique, en de Belgen zullen er ooit zwaar geld aan verliezen, dat is duidelijk. Voor mij, weliswaar, maar niet voor de Belgen als u."

Graag gedaan, hoor.
Ik zit Dexia Bank België helemaal niet op te hemelen. U gaat gewoon Uw boekje te buiten door te stellen dat ze virtueel failliet is.

Met je "voorwaar, .." klinkt U al helemaal als een Jesus Christus. Ik begrijp echt niet wat U drijft in dergelijke uitlatingen.

De bankencrisis en de soevereine schuldencrisis is geenszins voorbij en Dexia Holding zal nog opnieuw in de picture verschijnen als het de overheden in samenwerking met de EU zullen moeten ingrijpen. Dit heeft niets meer te zien met Dexia Bank België.

Ik zie trouwens niet wat er ludiek zou mogen wezen aan Uw uitlatingen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 maart 2012 om 00:11.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 00:28   #122
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik zit Dexia Bank België helemaal niet op te hemelen. U gaat gewoon Uw boekje te buiten door te stellen dat ze virtueel failliet is.

Met je "voorwaar, .." klinkt U al helemaal als een Jesus Christus. Ik begrijp echt niet wat U drijft in dergelijke uitlatingen.

De bankencrisis en de soevereine schuldencrisis is geenszins voorbij en Dexia Holding zal nog opnieuw in de picture verschijnen als het de overheden in samenwerking met de EU zullen moeten ingrijpen. Dit heeft niets meer te zien met Dexia Bank België.

Ik zie trouwens niet wat er ludiek zou mogen wezen aan Uw uitlatingen.
Voor zover mij bekend is “voorwaar” een goed Nederlands woord ; het was en is mij onbekend dat het gebruik van een goed Nederlands woord iemand als Jezus Christus doet klinken. Ik wist ook niet dat het gebruik van een goed Nederlands woord als een “uitlating” wordt gezien, maar ik kan u wel verzekeren dat mijn drijfveer bij het gebruik van Nederlandse woorden weinig meer is dan de uwe : mij in zo goed mogelijk Nederlands verstaanbaar maken.

Ik ga nooit mijn boekje te buiten (een leuke Nederlandse uitdrukking, overigens), dus ook niet wat mijn opinie omtrent Dexia Bank betreft. De vraag is overigens of men met het beleefd uiten van eender welke opinie ooit het boekje te buiten kan gaan.

Later, véél later, als ik eens gepensioneerd zal zijn bijvoorbeeld, zal ik mij toch eens verdiepen in de symptomen der typisch belgicistische “logica” en de oorzaken ervan, al zal dat tegen die tijd wellicht iets uit het verleden zijn.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 2 maart 2012 om 00:44.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 01:04   #123
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Gwylan

Soms bent U echt een vreemde vogel die helemaal niet te begrijpen valt. Als U ooit de kans heeft dan moet U eens een Nederlandstalige Bijbelvertaling van het Nieuwe Testament doorbladeren. Nergens anders wordt het woord "voorwaar" gebruikt, tenzij in parodieën hierop. Misschien ook nog door de getuigen van Jehova.

Al je uitlating die U gemaakt heeft doet me besluiten dat U niet zo de problematiek van de bankencrisis en de soevereine crisis volgt. Zoals U het stelt met Uw "voorwaar" is dit geen opinie maar gewoon onheilsprofeterie die totaal ongepast is wat Dexia Bank België betreft.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 2 maart 2012, 09:06   #124
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
@Gwylan

Soms bent U echt een vreemde vogel die helemaal niet te begrijpen valt. Als U ooit de kans heeft dan moet U eens een Nederlandstalige Bijbelvertaling van het Nieuwe Testament doorbladeren. Nergens anders wordt het woord "voorwaar" gebruikt, tenzij in parodieën hierop. Misschien ook nog door de getuigen van Jehova.

Al je uitlating die U gemaakt heeft doet me besluiten dat U niet zo de problematiek van de bankencrisis en de soevereine crisis volgt. Zoals U het stelt met Uw "voorwaar" is dit geen opinie maar gewoon onheilsprofeterie die totaal ongepast is wat Dexia Bank België betreft.
Vreemde vogels bij de Humo?

de parabel van de notionele interestaftrek (ego, vers 1)

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 maart 2012 om 09:22.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 12:04   #125
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
@Gwylan

Of hoe belgicisten zich in allerlei bochten wringen om iemand die niet past in hun vriend/vijand beeld toch in één of ander voor hen begrijpelijk vakje te kunnen plaatsen.

Kijk, ik zal het u makkelijk maken, en u zelf een gedroomd vakje aanreiken : het vakje der Françaises die niets met België te maken hebben, maar hoewel verre van perfect, beter Engels en zelfs Nederlands praten dan uw koningin en uw eerste minister. Eat your heart out, Paelio Di Rupo di Calabria.

Maar ter zake : inmiddels heeft mijnheer Filip Verley in Fort Lauderdale (niet geheel toevallig) lucht gekregen van het feit dat een Belgische bank dezelfde naam heeft gekozen als deze van zijn eigen bedrijf. Wordt vervolgd…
Oud 2 maart 2012, 13:09   #126
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of hoe belgicisten zich in allerlei bochten wringen om iemand die niet past in hun vriend/vijand beeld toch in één of ander voor hen begrijpelijk vakje te kunnen plaatsen.
Heeft U het over U zelve ?

Citaat:
Kijk, ik zal het u makkelijk maken, en u zelf een gedroomd vakje aanreiken : het vakje der Françaises die niets met België te maken hebben, maar hoewel verre van perfect, beter Engels en zelfs Nederlands praten dan uw koningin en uw eerste minister. Eat your heart out, Paelio Di Rupo di Calabria.
U bent uniek en hoort in geen enkel hokje plaats. Dat neemt niet weg dat U beneden U normale niveau bezig bent door Dexia Bank België te bestempelen als virtueel failliet. Normaal informeert U zich beter.

Citaat:
Maar ter zake : inmiddels heeft mijnheer Filip Verley in Fort Lauderdale (niet geheel toevallig) lucht gekregen van het feit dat een Belgische bank dezelfde naam heeft gekozen als deze van zijn eigen bedrijf. Wordt vervolgd…
Het is een scheet in een fles. Zoals reeds vermeld is Dexia Bank België geweest om via een stroman Belfius.com te registreren. Dit domein was nog nooit eerder geregistreerd. Dit kan eenvoudig worden nagegaan door de DNS-registratierecords te bekijken. Wat de handelsnaam betreft, indien nodig zou blijken zal dat wel onderling geregeld worden.

Je mag van de Belfius zeggen wat je wil, het is geen naam die veel goedkoper is dan Coca Cola Bank. Dexia Bank België moet weinig kosten maken om rechthebbenden op de naam Belfius uit te kopen en al totaal niets om internetdomeinnamen over te kopen.

Wat ik me afvraag, mijn beste vreemde vogel, is waarom U zo vergaand Private Investigator speelt wat de naam Belfius betreft.

Oud 2 maart 2012, 13:49   #127
Astrodamos
Banneling

Standaard

de melkkoe heeft nu een naam die lijkt op infuus
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 14:01   #128
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heeft U het over U zelve ?

U bent uniek en hoort in geen enkel hokje plaats. Dat neemt niet weg dat U beneden U normale niveau bezig bent door Dexia Bank België te bestempelen als virtueel failliet. Normaal informeert U zich beter.

Het is een scheet in een fles. Zoals reeds vermeld is Dexia Bank België geweest om via een stroman Belfius.com te registreren. Dit domein was nog nooit eerder geregistreerd. Dit kan eenvoudig worden nagegaan door de DNS-registratierecords te bekijken. Wat de handelsnaam betreft, indien nodig zou blijken zal dat wel onderling geregeld worden.

Je mag van de Belfius zeggen wat je wil, het is geen naam die veel goedkoper is dan Coca Cola Bank. Dexia Bank België moet weinig kosten maken om rechthebbenden op de naam Belfius uit te kopen en al totaal niets om internetdomeinnamen over te kopen.

Wat ik me afvraag, mijn beste vreemde vogel, is waarom U zo vergaand Private Investigator speelt wat de naam Belfius betreft.
Het spijt mij u te moeten melden dat wat voor u en/of voor België een scheet in een fles moge wezen, dat niet noodzakelijk is voor het Amerikaans recht. Het gaat hier niet om een merknaam en nog minder om een domeinnaam, maar om een bedrijfsnaam, zegge de naam waaronder een bedrijfsactiviteit gebeurt of bekend is.

Ik herhaal en verzeker u : naar Amerikaans recht kan mijnheer Verley wel degelijk desgewenst in de Verenigde Staten het Belgisch bedrijf Belfius dagvaarden, vermits het zonneklaar is dat zijn bedrijf reeds veel eerder de naam Belfius droeg dan het Belgisch bedrijf dat nu die naam aannam. De enige mogelijkheid voor het Belgische Belfius om desgevallend aan een flinke schadevergoeding te ontsnappen is aan te tonen dat zowel het ene als het ander bedrijf uitsluitend in een beperkte lokale markt actief zijn, en de kans dat beider activiteiten mekaar ooit kruisen derhalve nihil is.

Of mijnheer Verley al dan niet bedoeld initiatief wenst te nemen is vanzelfsprekend louter zijn zaak, maar het kan, en de kans dat hij dan juridisch zijn gelijk haalt is zeer reëel.

Om één en ander te weten en te beseffen moet men helemaal niet verregaand Private Investigator spelen, noch op welkdanige wijze “uniek” zijn : tien minuutjes op het internet rondneuzen volstonden mij om alle nodige informatie omtrent het reeds bestaan van de bedrijfsnaam Belfius te vinden, en de wegens mijn persoonlijk parcours voldoende kennis van het Amerikaans recht deed de rest.

Ik merk dat nu ook, bij wijze van vijgen na Pasen, in de Belgische media enig gewag wordt gemaakt van wat ik aldus aangaf, maar mij zal het altijd blijven verbazen dat er bij een als ernstig voorgehouden bedrijf als Dexia, laat staan bij uw federale regering, kennelijk werkelijk geen enkele wakkere jurist gevonden kon worden die voor het apert risico van dergelijke naamkeuze had kunnen waarschuwen.

Ik kan enerzijds wel begrijpen dat Dexia België middels een naamsverandering, hoe immens duur deze ook blijkt te wezen, een rookscherm poogt op te trekken om te doen geloven dat het niets meer te maken heeft met de dramatische stommiteiten dat het met de steun van het Belgisch regime en op kosten van de Belgische belastingbetaler ongestraft heeft mogen begaan. Ik kan echter niet begrijpen dat bij het optrekken van dat rookscherm andermaal potentieel erg dure stommiteiten worden begaan. Misschien zal ik eenvoudigweg moeten aannemen dat zoiets typisch Belgisch is.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 2 maart 2012 om 14:15.
Oud 2 maart 2012, 15:21   #129
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover mij bekend is “voorwaar” een goed Nederlands woord ; het was en is mij onbekend dat het gebruik van een goed Nederlands woord iemand als Jezus Christus doet klinken. Ik wist ook niet dat het gebruik van een goed Nederlands woord als een “uitlating” wordt gezien, maar ik kan u wel verzekeren dat mijn drijfveer bij het gebruik van Nederlandse woorden weinig meer is dan de uwe : mij in zo goed mogelijk Nederlands verstaanbaar maken.

Ik ga nooit mijn boekje te buiten (een leuke Nederlandse uitdrukking, overigens), dus ook niet wat mijn opinie omtrent Dexia Bank betreft. De vraag is overigens of men met het beleefd uiten van eender welke opinie ooit het boekje te buiten kan gaan.

Later, véél later, als ik eens gepensioneerd zal zijn bijvoorbeeld, zal ik mij toch eens verdiepen in de symptomen der typisch belgicistische “logica” en de oorzaken ervan, al zal dat tegen die tijd wellicht iets uit het verleden zijn.
Als ik u hier zo dom hoor debiteren, dan is u niet heel veel bekend .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 maart 2012 om 15:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:55   #130
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Gwylan

Much ado about very little.

Dexia Bank België heeft geen werk gemaakt om de merknaam Belfius te registreren in de VS. Ze hebben dit wel gedaan voor de EU. Je bent dus problemen die zich niet voordoen aan het opblazen tot en met. De enige mineure complicatie die zich zou kunnen voordoen is ivm met de copyright. Zou kunnen, want het betreft iets wat men hier een niet-actieve managementvennootschap zou noemen.

Het is typisch "Gwylan" zijn om een mogelijk probleempje uit proportie te blazen om het toch maar als "typisch Belgisch" te kunnen bestempelen. Misschien dat U nog kans maakt wordt om de woordvoerder te worden van de Vlaamse antiregime bewegingen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 maart 2012 om 15:56.
Oud 2 maart 2012, 15:56   #131
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Gwylan

Much ado about very little.

Dexia Bank België heeft geen werk gemaakt om de merknaam Belfius te registreren in de VS. Ze hebben dit wel gedaan voor de EU. Je bent dus problemen die zich niet voordoen aan het opblazen tot en met. De enige mineure complicatie die zich zou kunnen voordoen is ivm met de copyright. Zou kunnen, want het betreft iets wat men hier een niet-actieve managementvennootschap zou noemen.

Het is typisch "Gwylan" zijn om een mogelijk probleempje uit proportie te blazen om het toch maar als "typisch Belgisch" te kunnen bestempelen.
Die Gwylan toch weer...
Oud 2 maart 2012, 16:51   #132
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Die kans is reëel... had de Belgische staat Fortis België genationaliseerd (net zoals Nederland dat deed met ABN Amro) dan hadden ze tegenwoordig op die redding een + kunnen schrijven i.p.v. het nu nul of zelf negatief bedrag. Al ben ik toch geneigd deze risicos niet te laten nemen door overheden maar soms kan je niet anders... Maar dus inderdaad de kans dat deze belegging geld zal maken lijkt me reëel. Tot ook dit bedrijf een nieuw parkeerstation wordt voor oude politiekers, vriendjes, vakbonden, etc. en dan wordt het een verliespost als de Nmbs, de lijn,...
²
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 16:55   #133
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de marketeer de CEO van Dexia omgekocht heeft om in te stemmen met een afgrijselijke naam, zodat na een paar maanden er weer een opdracht zal komen voor weer een naamsverandering.

Totally fucked up. Echt waar. Ik had er geen rekening en ik zal er nooit een openen als ik moet afgaan op de naam alleen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 17:11   #134
Komerad
Vreemdeling

Standaard

Klinkt als "Malfidus" die kleine rotzak uit Harry potter.
Komerad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 17:30   #135
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Kan daar wat uitleg bij, of blijft het bij het gewone rondje belgicistisch schelden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 17:32   #136
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Komerad Bekijk bericht
Klinkt als "Malfidus" die kleine rotzak uit Harry potter.
En 'Malfidus' betekent... 'onbetrouwbaar'!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 17:46   #137
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als lompe reactie kan dit tellen!
Oud 2 maart 2012, 17:50   #138
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Oops.... ik lees hier een politiek correcte lapsus van formaat:

Citaat:
(.....)Maar twee bezwaren hebben Symmon uiteindelijk genekt. De naam heeft een te joodse bijklank. Hoewel uit het marktonderzoek bleek dat de weerstand bij de moslimgemeenschap niet onoverkomelijk was, zagen de Dexiamarketeers de connotatie toch als een belangrijk minpunt.
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...n-heette.dhtml

----------------------------------

Durven ze de moslimgemeenschap nu van anti-semitisme beschuldigen????

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 maart 2012 om 17:51.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 18:53   #139
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Oops.... ik lees hier een politiek correcte lapsus van formaat:

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...n-heette.dhtml

----------------------------------

Durven ze de moslimgemeenschap nu van anti-semitisme beschuldigen????
Onvoorstelbaar zielig!
Oud 3 maart 2012, 00:32   #140
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Ecole primaire1.jpg
Bekeken: 50
Grootte:  228,5 KB
ID: 85006
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be