![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet dat dan?
Ergo, maak me even wakker tegen de tijd dat de Vlaamse partijen besloten hebben de Franse taal niet meer te verplichten op school voor alle inwoners van Vlaanderen. Tot dan blijft het Frans gewoon de grootste taal van Belgie. Een eigen keuze van het eigenvolk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Tot zover de inhoudelijke reactie van Raf.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, dat is ze niet.
Wat een lulkoek verkondig jij hier eigenlijk?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog nooit van obstructie gehoord zeveraar?
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meer moet daar niet over gezegd, al was ze nu Chinees, Marokkaans, Algerijns of Vlaamsnationalist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gelieve uw toon te matigen. Schelden en beledigen zijn niet toegelaten op dit forum.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 26 maart 2012 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() blijkbaar niet
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeveren is jammer genoeg wel toegestaan.
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zijsprongetje over die dubbele nationaliteit (of zou ik er een aparte draad over openen).
Eén van mijn nazaten woont al enkele jaren in het buitenland, en heeft er zelfs al een kind gebaard, mijn vijfde kleinkind. Die kleine wordt thuis in het Vlaams opgevoed, maar in de opvang is het natuurlijk de lokale taal. Waarom zou die kleine, zelfs al komt hij binnen een paar jaar (misschien) definitief terug naar Vlaanderen, geen dubbele nationaliteit mogen hebben. Puur uit sympathie voor het feit dat hij ginder geboren is en nog wat bla bla .... ? Doet hij daar één van jullie pijn mee misschien ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betreft het ambeteren van flikken die hun werk doen.
Stel dat de flikken hier in een lokaal prutsdorpje of stadje een pedofiel aanhouden. Mag dan een senator, of eenderwie anders, die pedofiel oproepen om zich te verzetten tegen zijn aanhouding en om geweld te gebruiken tegen de flikken ? Aai dont tink so ! Ik zou dat medeplichtigheid aan illegale geweldpleging vinden. En ik herhaal uit mijn vorige post: de senatrice zou ook voor het gerecht gedaagd moeten worden voor alle kosten die de staat met mijn belastingsgeld verloren heeft, door haar onnozele tussenkomst.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Na meer dan 180 jaar onderdrukking zou je verwachten dat de Vlamingen de spelletjes van de Walen doorhebben. Sommige Vlamingen hebben het door, maar keer op keer worden de Vlamingen verraden door hun eigen volk. De Waalse kettingen zijn gewoon moeilijk te verbreken. Misschien ooit ... ![]()
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Na Di Rupo, nu een vrouwtje met hoofddoek die een staatsgreep pleegt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |