Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2012, 21:09   #121
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Daarvoor doen we het.

Een kunstwerk ! Mijn gemoed loopt er vol van.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 21:13   #122
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het is verkeerd om die mensen enig gezag te geven. Die gaan dan direct denken dat ze meer waard zijn als wij.
Laat ze wat rap brullen in een microfoon, laat ze tegen een voetbal stampen, laat ze eenvoudig werk doen, maar geef ze vooral geen wapens, en geen gezag.
En in feite, het best van al is nog dat ze vertrekken...
Veel mensen proberen hun racisme te verbergen achter holle frasen. Bij jou hebben we alvast het voordeel van de duidelijkheid : zuivere racist.
Oud 11 april 2012, 21:13   #123
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Is het toegelaten om eerlijk te zijn ?

Laat deze discutie los staan van vooroordelen , en ik wil geensinds veroordelingen uiten over de doodslag van de brusselse controleur .

MAAR , ik ben een vlaamse burger die kei hard werkt en veel belastingen heeft betaald . ik ben zeer verantwoordelijk voor wat ik doe en heel beleefd , al moet ik van mijzelf toegeven dat ik sensitiever wordt en al eens uit mijn kram durf schieten en mijn maag rond draait bij machteloosheid en zeker bij onrecht .

OK tijd om uit den hoek te komen ...................

Wanneer je 30 jaar lang gewerkt hebt als een paard , je stopt met Uw auto in de stad en springt aan de overkant van de straat binnen in een krantewinkel , je komt buiten en daar staat plots een kennis voor je neus , je slaat een babbeltje en plots kijk je naar de overkant van de straat en er staat een parkeeragentje van vreemde origine die nog nooit één uur gewerkt heeft en dan plots champetterke mag spelen en die U eens gaat vertellen dat je dat niet mag doen, dan draait mijn maag in mijn buik ,

Een bruin buschaufeurke van de lijn die halt houd waar het hem goed uitkomt alsof hij met zijne kameel in de woestijn staat en dan zonder boe of ba vertrekt en nog een minachten gebaar naar u uit alsof hij alle rechten van de wereld heeft . dat wringt soms wreed .

Zelfs al weet je dat je een beetje in de fout bent en op 200 m van de deur rap rap gaat tanken en je veiligheidgordel niet om hebt en dan ineens een politie agentje van Marrokaanse afkomst je de les komt spellen alsof je een klein kind bent .

Ik denk dat velen het moeilijk hebben met vreemdelingen die dergelijke gezags functies uitoefenen en met een glimlach op het aangezicht en op een vrij arrogant maniertje u de les lezen .

Kennen jullie dat , of zit er iets anders fout ?
Citaat:
zit er iets anders fout ?
J�*, jij.
Citaat:
al eens uit mijn kram durf schieten
Alexandre Vanderelst schoot ook zo uit zijn kram.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 april 2012 om 21:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 21:16   #124
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
1. blanke man baas in eigen land
2. gekleurde man baas in eigen land.
Ieder in zijn eigen land dus. Begrepen, of is dat nog te moeilijk voor jouw leeftijd ?
Jij bent echt wel heel oud hee ?
Oud 11 april 2012, 21:19   #125
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Geen idee wie "wij" zijn. Als ik jouw proza hier lees wil ik er in elk geval niet bij horen.
Oud 11 april 2012, 21:20   #126
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik hoor ook niet bij "jullie".
Ik evenmin.
Oud 11 april 2012, 21:22   #127
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ja dus, zo simplistisch gaat het in uw dingeshoofd.
Genuanceerder of ingewikkelder zou hem écht te zwaar worden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 april 2012 om 21:22.
Oud 11 april 2012, 21:26   #128
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zijn probleem

Dat, en een te klein pietje.
Niet spotten met een micropenis: hij heeft er nooit om gevraagd.
Oud 11 april 2012, 21:34   #129
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dáár zit het probleem, he, inderdaad. De regel naleven wanneer het jou goed uitkomt en niet naleven, wanneer het je niet goed uitkomt. Zo werkt het inderdaad niet. Zeer goed van die agenten of agent om daar komaf mee te maken.

En als jullie dan wegblijven omwille van die 80 cent, tja, dat is dan zeer flauw van jullie.
Klein verhaaltje,in de buurt waar ik woon had men verkeerborden gezet zodat men s'anderendaags daar niet mocht parkeren.
Verschillende mensen die daar wonen waren niet op de hoogte daar zij het huis niet meer verlaten hadden en men de borden pas rond 15 a 16 u komen zetten was,s'anderendaags stond een gemotoriseerde agent al die auto's op te schrijven van mensen die van niks wisten.
Toen ik daar voorbij kwam en reeds verschillende mensen mij hun uitleg gedaan hadden,vroeg ik de agent waarom hij die mensen eerst niet verwittigt had,kreeg ik als antwoord dat ik mij niet moest moeien en mijn mond moest houden.fair man heel fair!
Veel te veel reglementjes,veel te veel inmenging in het persoonlijk leven,het bepalen van wat je mag en moet is voor het ogenblik ondergeschikt aan de inhoud van de stads of gemeentekast idem dito voor millieu,huisvuil,verplichte parking,verkeervrije stad, maar niet voor 10 ondergrondse parkings,die moeten draaien,de ouderen kunnen verekken zij moeten waarschijnlijk maar thuis blijven.
Oud 11 april 2012, 22:28   #130
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Jij bent echt wel heel oud hee ?
De "ouderen" weten dat het gezag vervaagde vanaf het jaar dat de verplichte legerdienst werd afgeschaft.

?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 07:15   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Klein verhaaltje,in de buurt waar ik woon had men verkeerborden gezet zodat men s'anderendaags daar niet mocht parkeren.
Verschillende mensen die daar wonen waren niet op de hoogte daar zij het huis niet meer verlaten hadden en men de borden pas rond 15 a 16 u komen zetten was,s'anderendaags stond een gemotoriseerde agent al die auto's op te schrijven van mensen die van niks wisten.
Toen ik daar voorbij kwam en reeds verschillende mensen mij hun uitleg gedaan hadden,vroeg ik de agent waarom hij die mensen eerst niet verwittigt had,kreeg ik als antwoord dat ik mij niet moest moeien en mijn mond moest houden.fair man heel fair!
Veel te veel reglementjes,veel te veel inmenging in het persoonlijk leven,het bepalen van wat je mag en moet is voor het ogenblik ondergeschikt aan de inhoud van de stads of gemeentekast idem dito voor millieu,huisvuil,verplichte parking,verkeervrije stad, maar niet voor 10 ondergrondse parkings,die moeten draaien,de ouderen kunnen verekken zij moeten waarschijnlijk maar thuis blijven.
Stem een ander gemeentebestuur.

In alle fatsoenlijke gemeentes worden de mensen behoorlijk ingelicht voor dergelijke zaken;
èn worden auto's die daar al staan als ze de tijdelijke borden zetten, hun nummerplaten genoteerd zodat als ze getakeld moeten worden, dit op kosten is van de gemeente.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 07:27   #132
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Veel mensen proberen hun racisme te verbergen achter holle frasen. Bij jou hebben we alvast het voordeel van de duidelijkheid : zuivere racist.
Iedere dhimmie verbergt zijn islamofilie achter holle frazenen mensenrechtengezwets. Bij VB'ers hebben we alvast het voordeel van de rechtlijnigheid...zij verbergen hun extremistische agenda niet..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 07:31   #133
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
J�*, jij.Alexandre Vanderelst schoot ook zo uit zijn kram.
help me eens even..filo
is dit nu demagogie of een stropopredenering ?
Oud 12 april 2012, 07:55   #134
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Awel, maar met recht en reden slaat ge die onnozele flik van zijn brommerke. Ge gaat mij niet horen zeggen dat mensen moeten knielen voor die bende dommeriken. Ge hoort me wel zeggen dat die flik zijn huidskleur en herkomst er niet toe doen en dat als ge in de fout gaat en tegen de lamp loopt, ge niet moet komen janken.

Het verhaal dat ge hier schetst, ken ik. Ofwel hebt gij er al over verteld, maar het doet me denken aan wat iemand uit Grimbergen mij eens verteld heeft.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 07:57   #135
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet spotten met een micropenis: hij heeft er nooit om gevraagd.
Deze ken ik denk ik...
Argumentum Ad hominem ?
Oud 12 april 2012, 08:04   #136
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, maar met recht en reden slaat ge die onnozele flik van zijn brommerke. Ge gaat mij niet horen zeggen dat mensen moeten knielen voor die bende dommeriken. Ge hoort me wel zeggen dat die flik zijn huidskleur en herkomst er niet toe doen en dat als ge in de fout gaat en tegen de lamp loopt, ge niet moet komen janken.

Het verhaal dat ge hier schetst, ken ik. Ofwel hebt gij er al over verteld, maar het doet me denken aan wat iemand uit Grimbergen mij eens verteld heeft.
Okee, maar ziet dat ge u nooit vergist met een controleur van de Lijn, want dan hebt ge het varkensvlees aan uw testikelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 08:30   #137
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De "ouderen" weten dat het gezag vervaagde vanaf het jaar dat de verplichte legerdienst werd afgeschaft.

?
Gelukkig dat de legerdienst is afgeschaft, en het gezag vervaagd.
2 vliegen in 1 klap.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 april 2012 om 08:31.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 08:42   #138
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Onze maatschappij wordt verfijnder, de maatschappij laat het gezag uitoefenen door lieden die niet altijd fysisch sterker zijn (uitstraling)als u, ge moet het maar weten dat zij het gezag uitoefenen niet fysisch aanvoelen.
(o.a. nieuwe belgen en oude belgen kunnen het daar moeilijk mee hebben , daar heeft klarekijk een punt)
Vroeger was de slagboom van een spooroverweg uitgerust met een gordijn van ijzeren kettingen, nu eenvoudig met een balkje en een witte lijn, je moet maar weten dat het een scheidingslijn is tussen leven en dood.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 09:05   #139
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Okee, maar ziet dat ge u nooit vergist met een controleur van de Lijn, want dan hebt ge het varkensvlees aan uw testikelen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 09:12   #140
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig dat de legerdienst is afgeschaft, en het gezag vervaagd.
2 vliegen in 1 klap.
Het is een ONGELUKKIGE zaak dat de legerdienst is afgeschaft.
In het leger werden jongeren elementaire begrippen bijgebracht over gezag en discipline. Voor een aantal was die dienst ook leerzaam. Spijtig genoeg had het leger ook een slechte naam, soms terecht.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be